Jump to content

Φόρουμ

  1. Ειδήσεις

    1. Ειδήσεις

      Ειδήσεις, αρθρογραφία επικαιρότητα που αφορά το αντικείμενο του eBuildingID.gr

      282
      Θέματα
      270
      posts
  2. Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

    1. Χρήση & Απαιτούμενα για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίων

      Γενικά θέματα που αφορούν την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίων. Ερωτήσεις Απαντήσεις Αναζητήσεις τι, πως και που θα το βρω ή θα κάνω χρήση κ.λ.π.

      9
      Θέματα
      20
      posts
    2. Διάφορα για τα Ακίνητα και Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίων

      Διάφορα θέματα, ερωτήματα, απαντήσεις που αφορούν όλους τους ιδιώτες μη ειδικούς και δεν προβλέπονται στις υφιστάμενες ενότητες της παρούσας κατηγορίας για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα. Ζητήματα Τοπογραφίας, Αρχιτεκτονικής, Μηχανολογικών, Τίτλων, Αδειών κ.ά.

      9
      Θέματα
      13
      posts
    3. Πυροπροστασία Ακινήτων - Δασικά

      Διάφορα θέματα, ερωτήματα, απαντήσεις που αφορούν όλους Μηχανικούς, Δασολόγους και τους ιδιώτες μη ειδικούς και αφορά θέματα ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας των ακινήτων και μέτρα πρόληψης για ακίνητα κοντά σε Δασικές εκτάσεις κ.ά.

      5
      Θέματα
      6
      posts
  3. Ειδικά θέματα για Μηχανικούς

    1. Έργο Μηχανικού για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτων

      Ερωτήσεις - Απαντήσεις για τις απαιτούμενες ενέργειες που αναλαμβάνουν οι Μηχανικοί για την σύνταξη της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτων.

      42
      Θέματα
      76
      posts
    2. Πολεοδομικά – Κτιριοδομικά

      Ερωτήσεις - Απαντήσεις για την Πολεοδομική, Κτιριοδομική κ.λ.π. Νομοθεσία. Οι εφαρμογές τους στις μελέτες και στις κατασκευές όλων των τύπων των δομικών έργων και υποδομών.

      40
      Θέματα
      57
      posts
    3. Τοπογραφία - Χωροταξία

      Προδιαγραφές - Απαιτήσεις - Δεδομένα κ.α. για Μελέτες χωροταξίας - τοπογραφίας - κτηματολογικά κ.α.

      Όλα τα σχετικά με Τοπογραφικά, χωροταξία, χάρτες, πράξεις εφαρμογής, τοπογραφικές εφαρμογές κ.α.

      13
      Θέματα
      13
      posts
    4. Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός

      Ερωτήσεις Απαντήσεις για Αρχιτεκτονικές Μελέτες και Σχεδιασμό κάθε μορφής τύπου και χρήσης Κτηρίων και κάθε Δομικού έργου ιδιωτικού και Δημόσιου χώρου.

      23
      Θέματα
      25
      posts
    5. Στατικά - Κατασκευές

      Ερωτήσεις Απαντήσεις για όλα τα θέματα που αφορούν Στατικές Μελέτες και Κατασκευές, κανονισμοί και προδιαγραφές που τα διέπουν κ.ά.

      19
      Θέματα
      21
      posts
    6. Μηχανολογία - Ηλεκτρολογία

      Ερωτήσεις Απαντήσεις για όλα τα θέματα που αφορούν Μηχανολογία & Ηλεκτρολογία, μελέτες και σχεδιασμός, προδιαγραφές για σχεδιασμό για ΥΔΟΜ, σχέδια εφαρμογής κ.ά.

      3
      Θέματα
      3
      posts
    7. Αυθαίρετα

      Ερωτήσεις Απαντήσεις για όλα τα θέματα που αφορούν τα αυθαίρετα, προδιαγραφές και σχεδιασμός για την υπαγωγή τους στις διατάξεις των νόμων κ.ά.

      5
      Θέματα
      14
      posts
    8. Ενεργειακά – ΑΠΕ - Περιβάλλον

      Ερωτήσεις Απαντήσεις για όλα τα θέματα που αφορούν Περιβαλλοντικές Μελέτες και κατασκευές, Διαχείριση Περιβάλλοντος, Φωτοβολταϊκά, Ανεμογεννήτριες, κ.ά. και ότι άλλο άμεσα ή έμμεσα σχετίζεται

      8
      Θέματα
      8
      posts
    9. Διάφορα για έργο Μηχανικού

      Ερωτήσεις Απαντήσεις για διάφορα θέματα που αφορούν τους Μηχανικούς και δεν προβλέπονται στις υφιστάμενες ενότητες της κατηγορίας.

      10
      Θέματα
      10
      posts
  4. Ειδικά θέματα για Ιδιοκτησιακά Ακινήτων - Δικηγόροι, Συμβολαιογράφοι, Φοροτεχνικοί κ.λ.π.

    1. Τίτλοι - Συστάσεις Οριζοντίου & Καθέτου

      Θέματα που αφορούν Τίτλους Ιδιοκτησίας ακινήτων, Συστάσεις Οριζοντίων και καθέτων ιδιοκτησιών, Μισθώσεις, Τοπογραφικά – Κατόψεις – Πίνακες χιλιοστών για τίτλους, Βεβαιώσεις πληρότητας Η.Τ.Κ και μη αυθαιρεσίας, κ.ά.

      7
      Θέματα
      20
      posts
    2. Κτηματολόγιο - Δασικά - Πολιτισμού - Δήμοι - Δ.Ο.Υ.

      Θέματα που αφορούν Εντάσεις – Διαδικασίες διορθώσεων πρόδηλων σφαλμάτων για Κτηματολόγιο, Δασικά, Αρχαιολογία – Προστατευόμενες περιοχής αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού, Διορθώσεις για επιφάνειες και χρήσεις  για Τ.Α.Π, ΕΝΦΙΑ κ.ά. σε Δήμους και Δ.Ο.Υ. κ.ά.

      7
      Θέματα
      10
      posts
    3. Χρηματοδοτήσεις - Επιδοτήσεις - Εκτιμήσεις Ακινήτων

      Θέματα που αφορούν Δάνεια Τραπεζικά, Επιδοτήσεις, Ε.Σ.Π.Α – Αναπτυξιακά, Εκτιμήσεις Ακινήτων κ.λπ. και ότι άλλο άμεσα ή έμμεσα σχετίζεται.

      4
      Θέματα
      4
      posts
    4. Διάφορα για Ιδιοκτησιακά

      Θέματα που αφορούν που αφορούν την κατηγορία «Ιδιοκτησιακά» και δεν προβλέπονται στις άλλες ενότητες και ότι άλλο άμεσα ή έμμεσα σχετίζεται.

      3
      Θέματα
      3
      posts
  5. Γενική Κατηγορία

    1. Café - Χαλαρή κουβέντα

      Σαν σε καφενεδάκι, για χαλαρή κουβέντα, σε σχέση με το περιεχόμενο του eBuildingID, αλλά και άσχετα και με χιούμορ και με διασκέδαση και με ανέκδοτα και τα χόμπι μας κ.α. Αρκεί μη το παρακάνουμε με το ποτό και ξεφύγουμε υπερβολικά.

      10
      Θέματα
      57
      posts
    2. Επί παντός επιστητού

      Αρθρογραφία «επί παντός επιστητού» της επικαιρότητας και μη, σε σχέση με το περιεχόμενο του eBuildingID και μη.

      17
      Θέματα
      18
      posts
    3. Διαδίκτυο - Προγράμματα – Εξοπλισμός

      Θέματα που αφορούν χρήσιμες σελίδες στο διαδίκτυο, εφαρμογές και βοηθητικά προγράμματα και εξοπλισμός για έργο μηχανικών και επαγγελματιών με ενασχόληση τα ακίνητα, αλλά και για κάθε ενδιαφερόμενο για το ακίνητο ιδιοκτησίας ή διαμονής του.

      9
      Θέματα
      10
      posts
    4. Showroom - Προβολή

      Παρουσίαση – Προβολή, προϊόντων, υπηρεσιών, εξοπλισμού, λογισμικό κ.ά. σχετιζόμενα με το περιεχόμενο του eBuildingID

      6
      Θέματα
      7
      posts
    5. eBuildingID.gr

      Ερωτήσεις, Προτάσεις, Αναζητήσεις κ.ά. που αφορούν το σύνολο από τις λειτουργίες την πλατφόρμας της ιστοσελίδας.

      161
      Θέματα
      166
      posts
  • Στατιστικά φόρουμ

    744
    Total Topics
    1.1k
    Total Posts
  • Στατιστικά Μελών

    521
    Συνολικά Μέλη
    90
    Περισσότεροι Online
    Ιολη Δ
    Newest Member
    Ιολη Δ
    Joined
  • Συνδεδεμένοι   0 Members, 0 Anonymous, 6 Guests (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Posts

    • μάλλον από τα πιο καλά μέταλ συγκροτήματα στην Ελλάδα.....  
    • BIM, Μελέτη Εφαρμογής και “Ως κατασκευάσθει”, σε Νέα κτίρια και Υπάρχοντα κτίρια   Τι είναι το BIM; BIM (Building Information Modeling) είναι το ψηφιακό σύστημα το οποίο αφορά Κτίρια (Buildings) και έχει τις πληροφορίες που τα αφορούν (Information) και βάσει των οποίων μπορεί να προκύψει κάθε είδους αναπαράστασή τους (Modeling) όπως οι κατόψεις, οι τομές, το 3D, η αντισεισμική συμπεριφορά τους, η ενεργειακή τους απόδοση, κτλ. Με άλλα λόγια, Building Information Modeling είναι η ταξινόμηση και η ιδεατή αναπαράσταση της μελέτης και της κατασκευής του κτιρίου βάσει των εννοιών των στοιχείων που το αποτελούν. Θα λέγαμε ότι είναι η αποτύπωση του κτιρίου με τον τρόπο που το κάνει το μυαλό  των αρχιτεκτόνων και των μηχανικών του έργου. Το πραγματικό BIM λογισμικό δεν έχει αποθηκευμένα 2D ή 3D σχέδια, έχει μόνο ένα αρχείο μορφής IFC (Industry Foundation Classes) και όλα τα σχέδια μπορούν να προκύπτουν από το αρχείο τύπου IFC που το αφορά. Τα στοιχεία του IFC αρχείου είναι μοναδικά, δηλαδή δεν επαναλαμβάνεται κανένα, αλλά και δεν λείπει κανένα. Η πορεία της κατασκευής παρακολουθείται με το BIM λογισμικό: Ο σκελετός έχει ολοκληρωθεί, η φάση των τούβλων έχει φτάσει στην 6η στάθμη, η εξωτερική θερμομόνωση είναι στην 5η φάση και οι σοβάδες έχουν φτάσει στην 4η στάθμη. Τι είναι η “Μελέτη Εφαρμογής”; Η Μελέτη Εφαρμογής είναι το σύνολο των σχεδίων που αφορά τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες, τα χαρακτηριστικά των υλικών και τις μεθόδους κατασκευής του έργου. Αποτελεί τη συνέχεια των οριστικών επιμέρους μελετών (Αρχιτεκτονική, Στατική, Μηχανολογική, κλπ.), με τις οποίες έχει εκδοθεί η άδεια ανέγερσης, ενώ ο σκοπός της είναι να καλύψει κάθε κατασκευαστική πτυχή του έργου, μέχρι την παράδοσή του. Περιλαμβάνει το αρχείο IFC, αλλά και τα σχέδια και τα αρχεία που έχουν δημιουργήσει τα BIM λογισμικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, οπωσδήποτε σε ψηφιακή μορφή, αλλά οπωσδήποτε και σε μορφή έντυπων συγκεκριμένων σχεδίων και τευχών τεκμηρίωσης. Υποχρεωτική είναι η αναλυτική προμέτρηση των ποσοτήτων των υλικών και των εργασιών και αναγκαία μία ενδεικτική αποτύπωση του κόστους κατασκευής της εποχής σύνταξης της μελέτης.   Προμέτρηση υλικών, εργασιών και κόστους σκελετού Τι είναι το “Ως κατασκευάσθει” (as built); Είναι η τελευταία φάση μετά τη Μελέτη Εφαρμογής και παρακολουθεί την εξέλιξη της κατασκευής μέχρι το τέλος του κατασκευαστικού έργου. Αναφέρεται στη μελέτη εφαρμογής και περιγράφει μόνο τις τροποποιήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της κατασκευής και έχει αποτυπωμένες πάνω στα σχέδια εφαρμογής και με φωτογραφίες, όπου είναι δυνατόν, τις αλλαγές που γίνονται κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Παραδίδεται τελικά στον Ιδιοκτήτη του Έργου και θα αποτελέσει τη βάση για τη συντήρηση του έργου, αλλά και για τις πιθανές μελλοντικές τροποποιήσεις του κτιρίου.   Αρχιτεκτονικός τροποποιημένος, “ως κατασκευάσθει” ξυλότυπος μεσοορόφου Ανακαινίσεις και “Μελέτη Εφαρμογής” Αν στο κτίριο που θα γίνει η ανακαίνιση υπάρχει φάκελος του κτιρίου “ως κατασκευάσθει”,  είναι πολύ εύκολη η μελέτη ανακαίνισης, αν δεν υπάρχει όμως (που είναι η συνήθης περίπτωση) θα πρέπει να γίνει τουλάχιστον στον αναγκαίο βαθμό που επιτάσσει ο βαθμός της ανακαίνισης. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γνωρίζει ο ιδιοκτήτης ότι το πρόβλημα δεν είναι το κόστος του μηχανικού που θα κάνει την αποτύπωση “ως κατασκευάσθει” επειδή το κόστος αυτό θα αποσβεσθεί πολλαπλά από την διαφάνεια που επιβάλει τόσο η μελέτη εφαρμογής, όσο και το “ως κατασκευάσθει”.   Έλεγχος Στατικής Επάρκειας με πιθανή Ενίσχυση του Κτιρίου και η “Μελέτη Εφαρμογής” Αν στο κτίριο που θα γίνει η ανακαίνιση υπάρχει φάκελος του κτιρίου “ως κατασκευάσθει”  είναι εξαιρετικά ευνοϊκό τόσο για τον υπολογισμό της τρέχουσας επάρκειας όσο και για τις τυχόν ενισχύσεις. Αν δεν υπάρχει όμως αποτύπωση (που είναι η συνηθέστερη περίπτωση ακόμη) θα εξετασθεί η Μελέτη Εφαρμογής  ή έστω η οριστική μελέτη (αυτή είναι της Πολεοδομίας) και θα προσδιοριστεί ο βαθμός ακρίβειας με οπτικές δειγματοληψίες όπου είναι δυνατόν για να προκύψει ένας βαθμός αξιοπιστίας για αυτά που δεν φαίνονται π.χ. τα θεμέλια. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να φτιαχτεί μία “ερήμην” αποτύπωση όλου του φέροντος οργανισμού του κτιρίου ακόμη και της θεμελίωσης και θα αναφερθούν ρητά οι παραδοχές που χρησιμοποιήθηκαν, οι χονδροειδείς παραδοχές που έχουν γίνει και εν τέλει ο βαθμός αξιοπιστίας της αποτύπωσης κατά τη γνώμη του μελετητή.   Εικόνα από BIM λογισμικό με συγκεκριμένο τρόπο όπλισης αντισεισμικού κτιρίου ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η νομοθεσία είναι σαφής, όταν πρόκειται για μελέτη και κατασκευή δημόσιου κτιρίου η “Μελέτη Εφαρμογής” είναι υποχρεωτική και η αμοιβή της είναι το 40% της συνολικής, όταν η προμελέτη είναι 20% και η οριστική μελέτη (η μελέτη για την πολεοδομική άδεια) άλλο 40%. Και όταν πρόκειται για κτίριο ιδιώτη αυτό δεν είναι δημόσιο; δεν έχει τις ίδιες ανάγκες ποιότητας και ασφάλειας; Αν π.χ. πάθει ζημιές από ένα ισχυρό σεισμό δεν θα το αποζημιώσει το δημόσιο; Γιατί λοιπόν στο ιδιωτικό κτίριο δεν επιβάλλεται και κατά κανόνα δεν εκτελείται η “Μελέτη Εφαρμογής”, όχι σαν βάρος αλλά σαν προϋπόθεση δημιουργίας υψηλής ποιότητας κτιρίου της σύγχρονης εποχής; Αλλά ας πάρουμε τα πράματα από την αρχή: ·         Γιατί στη γειτονική Αλβανία είναι υποχρεωτική η μελέτη εφαρμογής κάθε κτιρίου και στην Ελλάδα όχι; ·         Αν υποθέσουμε ότι η μη ρητή αναφορά της υποχρέωσης “Μελέτης Εφαρμογής” για κάθε κτίριο πριν από 50 χρόνια είχε κάποια λογική, σήμερα έχει καμία λογική; ·         Σήμερα, τα περισσότερα ιδιωτικά κτίρια κατασκευάζονται χωρίς “Μελέτη Εφαρμογής”. Μπορεί να κατασκευαστεί σήμερα ένα κτίριο με τις υψηλές προδιαγραφές που θέλει ο κάθε ιδιοκτήτης και το υψηλό κόστος που καταβάλει, ούτως ή άλλως, για τα ακριβά υλικά και το ακριβό εργατικό δυναμικό που θα τα εφαρμόζει, εάν δεν υπάρχει “Μελέτη Εφαρμογής”; ·         Μπορεί να υπάρχει πραγματική αντισεισμική αντοχή σε ένα κτίριο που ο σκελετός του κατασκευάζεται απλώς με τα τυπικά σχέδια της πολεοδομίας για τη στατική μελέτη, χωρίς όμως “Μελέτη Εφαρμογής” του σκελετού τόσο γεωμετρικά όσο και οπλισμού; ·         Μπορεί να ξέρει ο μηχανικός, συνεπώς και ο ιδιοκτήτης του έργου τις ακριβείς ποσότητες των υλικών και των εργασιών, άρα και το κόστος τους, χωρίς τη “Μελέτη Εφαρμογής”; ·         Πως θα χαράξει ο εργοδηγός του έργου τα θεμέλια και τις θέσεις των κολονών χωρίς τη “Μελέτη Εφαρμογής του σκελετού” και πως θα μπορέσει να παραλάβει τη θεμελίωση του έργου ο επιβλέπων Αρχιτέκτονας του Έργου; ·         Μήπως η παράλειψη της “Μελέτης Εφαρμογής” λόγω του κόστους της, στο όνομα της οικονομίας, είναι στην πραγματικότητα η μεγαλύτερη σπατάλη του ιδιοκτήτη αλλά και του Δημόσιου Συμφέροντος; ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Δύο πράγματα είναι αναγκαία να γίνουν παράλληλα, σήμερα όμως: 1) ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ Η “ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ” ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ “ΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ” ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΠΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ. Οι πιθανές σκέψεις ενός ή περισσοτέρων συντελεστών του Κτιριακού Έργου, δηλαδή του ιδιοκτήτη, των μηχανικών και των εργολάβων, ότι το κόστος αυτών των μελετών λειτουργεί αποτρεπτικά στην οικοδομική δραστηριότητα, δίνοντας μάλιστα έμφαση στους ασθενέστερους οικονομικά ιδιοκτήτες, θα πρέπει να εξηγηθεί ότι: Πέραν των τεχνικών, των ποιοτικών και των στοιχείων ασφάλειας που επιτυγχάνονται, εξασφαλίζεται και ο υψηλός βαθμός διαφάνειας όλων των στοιχείων του κόστους, με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση κάθε είδους αθέμιτου κέρδους, που μοιραία υπάρχει όταν όλα είναι “στο πόδι” φτιαγμένα και που τελικά αυτό το παράνομο κόστος είναι κατά κανόνα πολύ μεγαλύτερο του κόστους των μελετών που θα έχουν επίσημα υλοποιηθεί. 2) ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΟΙ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΤΙΡΙΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΦΟΡΕΑ. Αυτό δεν είναι μία γραφειοκρατική διαδικασία αλλά μία πρακτική λύση στην καθιέρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης του εργατοτεχνικού προσωπικού με υποχρέωση μάλιστα τακτικής επανα-πιστοποίησης που πρακτικά σημαίνει επαν-εκπαίδευσης ή αλλιώς “δια βίου μάθηση”. 3) ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ “ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ” ΚΑΙ ΤΟΥ “ΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ” ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ (ΟΧΙ ΦΤΗΝΟΥ) ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.   Οι εικόνες που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το λογισμικό HoloBIM της ελληνικής εταιρίας λογισμικού BuildingHOW www.buildinghow.com HoloBIM Παρουσίαση 3’ στο YouTube  
    • Ο Απόστολος Κωνσταντινίδης, Πολιτικός Μηχανικός και Συγγραφέας, με την εμπειρία πάνω από 40 ετών, ξεκαθαρίζει  τον μύθο του BIM για τα έργα υποδομών, παρουσιάζει τη σημερινή πραγματικότητα και ρίχνει και μια ματιά στο μέλλον. Το μέλλον: Ο Μύθος γενικά κρύβει πάντοτε μία Πραγματικότητα, εδώ τι συμβαίνει και πως έχει προκύψει ο μύθος του BIM για τα έργα υποδομών; Η σημερινή πραγματικότητα του BIM ξεκίνησε συστηματικά το 1994 όταν η βιομηχανία βλέποντας το χάος και την αδιαφάνεια στις παραγγελίες των υλικών κατασκευής των κτιρίων, έφτιαξε την πρώτη έκδοση του ASCI αρχείου I.F.C. (Industry Foundation Classes) ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση και η ίδια στις ποσότητες, τις ποιότητες και τις παραγγελίες των υλικών. Σήμερα (2024) έχουν περάσει 30 χρόνια και το IFC format ωρίμασε και η χρήση του BIM γενικεύτηκε σε κάποιο μικρό βαθμό αλλά ικανό να αποδείξει πόσο απλό, έξυπνο και παραγωγικό είναι ώστε παρακινήθηκαν και οι τομείς των έργων υποδομής (γέφυρες, δρόμοι, σιδηρόδρομοι, ύδρευση, αποχέτευση, κ.τ.λ.) να ακολουθήσουν σε κάποιο εφικτό βαθμό την αυθεντική λογική του BIM που είναι μόνο για κτίρια. Σήμερα υπάρχουν οργανισμοί και κυρίως ο building SMART International, που προσπαθούν να φτιάξουν έναν πρώτο βαθμό προτύπων με ονομασίες ‘’IFC Bridge’’, ‘’IFC Road’’, ‘’IFC Rail’’, κ.α. Βέβαια, αν προκύψει τυχαία κάποια προδιαγραφή έργου υποδομής με τη υποχρέωση BIM χωρίς άλλες επεξηγήσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μία αυτοσχέδια λογική που θα καλύπτει τις 7 διαστάσεις του BIM κατά το National BIM Standards Committee- NBIMS US όπως συνοπτικά περιγράφετε στη συνέχεια. Ε΄δω το PDF  pi-article-1.pdf View full Άρθρου
    • Πρόσφατα τέθηκε σε εφαρμογή με την υπ’ αριθμόν ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360 (ΦΕΚ 3985Β/22-06-2023) Υπουργική Απόφαση ο νέος Κτιριοδομικός Κανονισμός, που μαζί με τον Οικοδομικό Κανονισμό καθορίζουν τον τρόπο ανέγερσης κτιρίων στη χώρα. Ο νέος Κτιριοδομικός Κανονισμός τροποποίησε τον προηγούμενο που είχε εγκριθεί το 1989, όπως αυτός είχε αναθεωρηθεί με τον Οικοδομικό κανονισμό του 2012. Ενα από τα βασικά άρθρα του νέου κανονισμού είναι το άρθρο 6 που αφορά τη δόμηση κτιρίου κοντά σε ρέμα. Με διάταξη που προστέθηκε στον κανονισμό, δίνεται η δυνατότητα, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης, να γίνονται εργασίες σε παλιά υφιστάμενα κτίρια. Επίσης, επιτρέπεται από τον νέο κανονισμό να εκδίδεται από την πολεοδομία άδεια αποπεράτωσης, άδεια αλλαγής χρήσης, καθώς και άδεια εργασιών πλήρης ανακαίνισης, και να επιδοτούνται οι κατοικίες από το « Εξ οικονομώ». Ομως τα οριοθετημένα ρέματα είναι ελάχιστα σε όλη την επικράτεια. Σχεδόν όλα τα ρέματα της Αθήνας, ακόμα και ο Κηφισός ποταμός, δεν είναι οριοθετημένα σε όλο τους το μήκος. Επίσης, πολλές οικοδομικές άδειες εκδόθηκαν στο παρελθόν μέσα σε μπαζωμένα ρέματα και σήμερα αυτές βρίσκονται σε ισχύ και άρα μπορούν να ανακαινιστούν, ενώ πιθανά αύριο μπορεί να κινδυνέψουν ή να γκρεμιστούν. Τα νέα δεδομένα τις κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεων της, με τα πρόσφατα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα στη χώρα μας, έδειξαν ότι τα ποτάμια και τα ρέματα βρίσκουν την παλιά τους διαδρομή και μάλιστα διευρυμένα και θα πρέπει να επανεξεταστεί όλο το μοντέλο δόμησης και τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών πλησίον των ρεμάτων και ποταμών. Τι ισχύει με το νέο Κτιριοδομικό Κανονισμό; Α. Για τα ρέματα που έχουν οριοθέτηση Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθορισθεί με οποιονδήποτε από τους προβλεπόμενους τρόπους, η ανέγερση κτιρίων, εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. Η δόμηση επιτρέπεται εκτός των οριογραμμών του ρέματος, όταν αυτές καθορίζονται με έργα, εφόσον έχουν κατασκευαστεί τα τυχόν προβλεπόμενα έργα διευθέτησης αυτού. Η δόμηση επιτρέπεται εκτός των οριογραμμών του ρέματος, όταν αυτές καθορίζονται χωρίς έργα, στις περιπτώσεις όπου είτε η οριοθέτηση πραγματοποιήθηκε χωρίς πρόταση έργων διευθέτησης είτε αυτή πραγματοποιήθηκε με πρόταση έργων διευθέτησης αλλά τα προβλεπόμενα έργα διευθέτησης δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα. Β. Για τα ρέματα που έχουν καταργηθεί Στα ρέματα που διαπιστώνεται ότι έχουν καταργηθεί αλλά απεικονίζονται στα εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια, η δόμηση επιτρέπεται ύστερα από σχετική βεβαίωση της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Υδάτων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την κατάργηση του ρέματος. Αν το ρέμα έχει αντικατασταθεί με άλλον αποδέκτη (αγωγό αποχέτευσης ή απορροής των νερών), η δόμηση επιτρέπεται μόνο εφ’ όσον διαπιστωθεί ότι δεν παραβλάπτονται οι κοινόχρηστοι αγωγοί, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες της αρμόδιας για την κατασκευή του αποδέκτη υπηρεσίας (π.χ. ΕΥΔΑΠ). Γ. Για έκδοση Άδειας Δόμησης κοντά σε ρέμα χωρίς απαίτηση Οριοθέτησης ρέματος Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατή, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης, άδεια για εργασίες άρσης επικινδυνότητας σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, άδεια αποπεράτωσης εργασιών σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια με ολοκληρωμένο φέροντα οργανισμό, άδεια αλλαγής χρήσης, εφόσον η νέα χρήση επιτρέπεται στην περιοχή, εργασιών συντήρησης, επισκευής, ενεργειακής αναβάθμισης, διαρρυθμίσεων (πλήρης ανακαίνιση), εκσυγχρονισμού (εγκαταστάσεων) και στατικής ενίσχυσης σε κτίρια που ανεγέρθηκαν με νόμιμη άδεια κι εφόσον οι εργασίες περιορίζονται στο κέλυφος του υφιστάμενου κτιρίου και σε επαφή με αυτό. Επίσης, είναι δυνατή η έκδοση άδειας κατεδάφισης οποιασδήποτε κατασκευής, χωρίς απαίτηση οριοθέτησης. Δ. Για Άδεια Προσθήκης Για προσθήκες κατ’ επέκταση και ύψος σε κτίρια που η ανέγερσή τους είχε εγκριθεί από την αρμόδια για τα ρέματα υπηρεσία και σε αποστάσεις από τις οριογραμμές του ρέματος τουλάχιστον ίσες με αυτές των κτισμάτων που υπάρχουν, μπορεί να χορηγείται η οικοδομική άδεια χωρίς να απαιτείται οπωσδήποτε νέα έγκριση. Σημειώνεται ότι: όλες οι προαναφερόμενες διατάξεις έχουν εφαρμογή για κάθε περίπτωση ρέματος, ανεξάρτητα αν αυτό βρίσκεται εντός σχεδίου ή οικισμού ή εκτός σχεδίου και οικισμού. Τι θεωρείται υδατόρευμα και πρέπει να οριοθετηθεί; Υδατορέματα ή υδατορεύματα ή ρέματα (μη πλεύσιμοι ποταμοί, χείμαρροι, ρέματα και ρυάκια) είναι οι φυσικές ή διευθετημένες διαμορφώσεις της επιφάνειας του εδάφους που είναι κύριοι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής και διασφαλίζουν τη διόδευσή τους προς άλλους υδάτινους αποδέκτες σε χαμηλότερες στάθμες. Στην έννοια του υδατορέματος δεν περιλαμβάνονται τα εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως αρδευτικές και αποστραγγιστικές τάφροι. Πώς ορίζονται οι οριογραμμές ενός υδατορεύματος; Οριογραμμές υδατορέματος είναι οι πολυγωνικές γραμμές και από τις δύο πλευρές της βαθιάς γραμμής του υδατορέματος, που περιβάλλουν σωρευτικά: α) τις όχθες του υδατορέματος, β) τις γραμμές πλημμύρας και γ) οποιοδήποτε φυσικό ή τεχνητό στοιχείο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος, το οποίο έχει περιβαλλοντική αξία και χρήζει προστασίας. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ οριοθέτησης και διευθέτησης ενός υδατορεύματος; Η οριοθέτηση είναι μια διοικητική πράξη, με στόχο την εξασφάλιση της απρόσκοπτης απορροής των επιφανειακών νερών και την περιβαλλοντική προστασία του υδατορέματος. Η διευθέτηση υδατορέματος είναι η επέμβαση στο υδατόρεμα, με την εκτέλεση των αναγκαίων έργων με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών ροής, τη μείωση των κινδύνων από πλημμύρες και τον έλεγχο των διαβρώσεων και των αποθέσεων φερτών υλικών. Πως χτίζουμε κοντά σε ρέμα σήμερα; Στα ρέματα, των οποίων οι οριογραμμές έχουν καθοριστεί, η ανέγερση κτιρίων, ή εγκαταστάσεων ή περιτοιχισμάτων και γενικά η δόμηση ρυθμίζεται ως εξής: α) Απαγορεύεται απολύτως η δόμηση μέσα στην έκταση που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Καθορίζονται οι αποστάσεις δόμησης σε 10 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών πλημμύρας για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές. γ) Καθορίζονται οι αποστάσεις δόμησης σε 20 μέτρα εκατέρωθεν των γραμμών πλημμύρας για τις εκτός σχεδίου περιοχές. Μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου κοντά σε ρέμα; Ναι, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: Περίπτωση σε οριοθετημένο ρέμα α) Στην περίπτωση οριοθετημένων ρεμάτων ή όπου υπάρχει προσωρινή οριογραμμή, απαγορεύεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων που βρίσκονται εντός της περιοχής που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος. β) Στην περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, η οποία βρίσκεται μεταξύ της οριογραμμής (οριοθέτησης του ρέματος) και της οικοδομικής γραμμής, επιτρέπεται η τακτοποίηση του αυθαιρέτου και εφαρμόζεται συντελεστής επιβάρυνσης ίσος με τον συντελεστή πρασιάς. Περίπτωση σε μη οριοθετημένο ρέμα Στην περίπτωση μη οριοθετημένων ρεμάτων, επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, ανάλογα με το αν το αυθαίρετο συνορεύει με μικρό, μεσαίο ή μεγάλο ρέμα ως εξής: α) στα μικρά ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης του ενός (1) τετραγωνικού χιλιομέτρου (τ.χ.), όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης του μισού (0,50) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, οι οριογραμμές συμπίπτουν με τις γραμμές όχθης, β) στα μεσαία ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μικρότερης ή ίσης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή είκοσι (20) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος, γ) στα μεγάλα ρέματα με έκταση λεκάνης απορροής μεγαλύτερης των δέκα (10) τ.χ., όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, ή μεγαλύτερης των πέντε (5) τ.χ., όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως, γραμμή πενήντα (50) μέτρων εκατέρωθεν της βαθιάς γραμμής του ρέματος.   Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, baklatsi@yahoo.gr πηγή taxydromos.gr View full Άρθρου
    • Εφόσον δεν έχει κάποια χρήση ή μέγεθος ώστε να απαιτεί κυκλοφοριακή μελέτη, προσωπικά δεν θυμάμαι να έχει κάποια απαγόρευση….. Αλλά …… και αυτό είναι ένα μεγάλο ΑΛΛΑ… Αρχιτεκτονικά και χωροταξικά εγώ θα το απέφευγα όπως ο διάολος το λιβάνι… Κι αυτό διότι αν σήμερα ή στο μέλλον (που δεν μπορείς να ξέρεις τι μπορεί να γίνει) στους 2 δρόμους υπάρξουν μονοδρομήσεις ή κατευθύνσεις των οχημάτων ώστε όταν βγαίνει το αμάξι από την έξοδο να πρέπει να ελέγχει και δεξιά και αριστερά του για να μη υπάρξει ατύχημα …. Θα έλεγα βρες λύση να μη χρειαστεί να μπει στη γωνία….. κι αυτό ανεξάρτητα αν σήμερα είναι επιτρεπτό ή όχι. Είναι μη επιτρεπτό από τον σωστό σχεδιασμό για το ακίνητο …. (εκτός φυσικά αν έχεις ειδικές συνθήκες περιβάλλοντος που δεν μπορώ να γνωρίζω)
    • Καλησπέρα, θα ήθελα βοήθεια στο παρακάτω: σχεδι΄άζω υπόγειο γκαράζ σε πολυκατοικία. το οικόπεδο είναι γωνιακό. Μπορώ να σχεδιάσω την είσοδο του γκαραζ επί του ακαλύπτου και στη γωνία του οικοπέδου ή απαγορεύεται από κάπου; ευχαριστώ.
    • καλά αποτελέσματα Κώστα.... Μόλις το συμπλήρωσα το δικό μου (ευτυχώς με την αυτόματη μετάφραση στα Ελληνικά δεν είχα κανένα πρόβλημα)   Θα ήταν ενδιαφέρον όταν θα τα έχεις τα τελικά αποτελέσματα, να κάνεις και εδώ ενημέρωση τι βγήκε στατιστικά .....   Υ.Γ. Το θέμα έχει και αυτόματο κουμπί για κοινοποίηση σε φάτσαμπουκ τούτερ κλπ.....
    • Αγαπητοί/ές συνάδελφοι, φίλοι/ες , Ανοίγω το παρόν θέμα, κατόπιν άδειας από Moderator για να σας ζητήσω τη βοήθειά σας στην ολοκλήρωση της διπλωματικής μου εργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος MBA. Η εργασία μου εστιάζει στο θέμα της έλλειψης εργατικού δυναμικού στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα και έχει τίτλο "Addressing the Labour Shortage in Greek Construction Organizations. Securing a Sustainable future and bridging Generation Z in the industry"  και η συμμετοχή σας αποτελεί σημαντικό κομμάτι για την ολοκλήρωση της έρευνας.   Για την υλοποίηση της έχει συνταχθεί ένα ερωτηματολόγιο που θα σας πάρει περίπου 15 λεπτά για να το συμπληρώσετε. Το ερωτηματολόγιο είναι πλήρως ανώνυμο και οι απαντήσεις σας θα χρησιμοποιηθούν μόνο για στατιστικούς σκοπούς στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας. Για να συμμετάσχετε στην έρευνα, πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://docs.google.com/forms/d/1QozwqPhfhjcwiNyFhIa7elivDteUR-WGvgExn1UyOMQ/edit?usp=drive_web   Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την εργασία μου, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο  konstantinossideris@gmail.com   Παρακαλώ αν είναι δυνατόν μέχρι την 08/04/2024   Σας ευχαριστώ θερμά για τη βοήθειά σας! Με εκτίμηση, Κωνσταντίνος Σιδέρης
    • Καλησπέρα, μήπως μπορείς να δώσεις περισ΄στερες πληροφορίες; Εννοώ δηλαδή ότι αν η θέση είναι υποχρεωτική από την άδεια, δεν θα έπρεπε να έχει και χιλιοστά; Συμφωνώ μαζί σου ότι θα πρέπει να περιγραφεί ο χώρος και όχι η θέση στάθμευσης, αν θες περιγράφεις την παραπάνω κατάσταση στις παρ/σεις και νομίζω ότι έτσι θα είσαι καλυμμένος...
    • Κα΄΄λησπέρα, οι ερωταπαντήσεις καλύπτουν την περίπτωση  Θ.Σ. ως αυτοτελούς Ο.Ι. καιτην περίπτωση Θ.Σ. ως παρακολούθημα, δηλάδη που βρίσκεται σε κοινόχρηστο χωρο αλλα έχει αποκλειστική χρήση. Όταν απλά έχουμε ένα μια Θ.Σ. σε υπόγειο ή άλλο κλειστό ΄ή στεγασμένο ή υπάίθριο χώρο (δεμσευμ΄σνη συμβολαιογραφικά και υπολογιζόμενη στο Δ.Κ. και αναφορεόμνεη στον τίτλο κτήσης "υπογειο αποτελούμενο από θ.σ. και...") , είτε μονοκατοικίας είτε αυτοτελούς ιδιοκτησίας( (οριζόντιας ή κάθετης) και ο χώρος αυτός προφανώς ανήκει στην κατοικία-ιδιοκτησία, πως τη δηλώνουμε;;; στα γενικά στοιχεία ιδιοκτησίας αναγράφουμε 1 θ.σ.: στις επιφάνειες, απλά γράφουμε στους βοηθητικούς χώρους ή τις βάζουμε στην ανάλογη στήλη των Θ.Σ.; θεωρώ πως αν πρόκετια για κλειστούς χώρους απλά συμπεριλαμβάνονται στους βοηθητικούς χώρους (αφού τέτοιοι είναι) και όχι στις Θ.Σ.. Εξάλλου, εαν δεν το κάνω έτσι, μετ ατο σύστημα μου βγάζει σφάλμα ότι δεν αντιστοιχίζεται το άθροισμα Κ.Χ. και Β.Χ. με το σύνολο της καρτέλας χρήσεις. Και θεωρώ πως μια κλειστή θέση στάθμευσης σε κατοικία ΕΧΕΙ χρήση κατοικίας, όπως ακριβώς και μια υπόγεια αποθήκη. Όμως στα στοιχεία ιδιοκτησίας θα βάλω 1 Θ.Σ.; ο συμβολαιγράφος τι ζητάει σε τέτποα περ΄ίπτωση αν το έχετε αντιμετωπίσει: Ευχαριστώ!
  • Μέλοι

    No members to show

×
×
  • Δημιουργία Νέου...