Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • atsianos
      Μέχρι το 2026 σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης θα υπάρχουν σταθμοί φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά 60 χιλιόμετρα, ενώ θα υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου ανά 200 χιλιόμετρα. Σε αυτή την συμφωνία κατέληξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μαζί με το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη την ΕΕ.
      Αυτό αναμένεται να συμβεί σε όλο το δίκτυο μεταφορών της ΕΕ που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομους, δρόμους, λιμάνια και τρένα και τα οποία συνδέονται μεταξύ τους.
      Αποφασίστηκε, μάλιστα, ότι κάθε σταθμός φόρτισης θα πρέπει να προσφέρει ισχύ φόρτισης τουλάχιστον 400 kW και μέχρι το 2028 αυτή η ισχύς θα πρέπει να αυξηθεί στα 600 kW. Από την άλλη πλευρά, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα έχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 120 χιλιόμετρα και θα βρίσκονται στους μισούς κύριους δρόμους της ΕΕ έως το 2028, με την ισχύ φόρτισης να κυμαίνεται από 1.400 kW έως 2.800 kW. Από αυτό το πλάνο εξαιρούνται τα νησιά και οι αγροτικές περιοχές με μικρή κίνηση.
      Για τους σταθμούς υδρογόνου αποφασίστηκε να υπάρχει ένας σταθμός ανεφοδιασμού ανά 200 χιλιόμετρα έως το 2031 και αυτό μόνο κατά μήκος του βασικού δικτύου των χωρών. Φυσικά, αυτή η απόφαση θα πρέπει πρώτα να εγκριθεί από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ πριν τεθεί σε εφαρμογή.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/31031/το-ευρωκοινοβούλιο-προτείνει-σταθμο

    • atsianos
      Ο θεσμός των Ενεργειακών Κοινοτήτων (Ε.Κοιν.) συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη χώρα μας, όπως δείχνουν τα στοιχεία που παραθέτει σε ανάλυσή της η δεξαμενή σκέψης «The Green Tank». Πιο συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο 2022 οι ενεργές Ενεργειακές Κοινότητες στο σύνολο της επικράτειας ήταν 1.406.
      Συγκριτικά με τον Νοέμβριο 2021 (1,036 ενεργές Ε.Κοιν.) σημειώνεται αύξηση 36%, ενώ σε σχέση με τον Μάιο 2022 (1.258 ενεργές Ε.Κοιν.) παρατηρείται αύξηση 12%.
      Στην Κεντρική Μακεδονία είναι συνδεδεμένα τα περισσότερα έργα ΑΠΕ από ενεργειακές κοινότητες (243,6 MW). Στη δεύτερη θέση ωστόσο βρίσκεται η Θεσσαλία (198,9 MW), η οποία είναι πέμπτη στο πλήθος ενεργειακών κοινοτήτων, και ακολουθούν η Ανατολική Μακεδονία – Θράκη (104,7 MW), η Στερεά Ελλάδα (67,2 MW) και η Δυτική Μακεδονία (63 MW) οι οποίες βρίσκονται αντίστοιχα στην έκτη, έβδομη και δεύτερη θέση όσον αφορά το πλήθος των Ενεργειακών Κοινοτήτων.
      «Πράσινοι» σταθμοί 799,54 MW
      Ως συνέπεια, το ενδιαφέρον των τοπικών κοινωνιών για σύσταση Ενεργειακών Κοινοτήτων δεν ταυτίζεται με τη δυνατότητά τους να υλοποιήσουν έργα, καθώς οι Περιφέρειες με τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη ισχύ έργων Ε.Κοιν. δεν συμπίπτουν με αυτές όπου καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός Ε.Κοιν.
      Τον Νοέμβριο 2022 καταγράφονται 799,54 MW εγκατεστημένης ισχύος έργων ΑΠΕ Ενεργειακών Κοινοτήτων στην επικράτεια, που αντιστοιχούν σε 1.124 έργα. Αποτελούν το 14% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος έργων ΑΠΕ, ενώ αντιστοιχούν σε αύξηση 71,4% σε σχέση με τον Νοέμβριο 2021 (466,5 MW).
      Τον Νοέμβριο 2022 σημειώνονται 147 αιτήσεις για έργα εικονικού ενεργειακού συμψηφισμoύ από Ενεργειακές Κοινότητες. Η Δυτική Ελλάδα είναι η Περιφέρεια με τη μεγαλύτερη ζήτηση για τέτοια έργα (33 αιτήσεις), η οποία μέχρι τότε δεν είχε κανένα αίτημα για έργο εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από Ε.Κοιν. Ακολουθεί η Δυτική Μακεδονία (31 αιτήσεις) και η Κεντρική Μακεδονία (20 αιτήσεις).
      Πορεία αυτοπαραγωγής
      Σύμφωνα με το «The Green Tank», η τρέχουσα ενεργειακή κρίση οδήγησε τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες στη χρήση των ΑΠΕ για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών, είτε μέσα από την αυτοπαραγωγή σε ατομικό επίπεδο (ενεργειακός συμψηφισμός – εικονικός ενεργειακός συμψηφισμός) είτε μέσα από τη συλλογική αυτοπαραγωγή (εικονικός ενεργειακός συμψηφισμός από Ενεργειακές Κοινότητες).
      Το αποτέλεσμα ήταν να σημειωθεί αύξηση 62,5% (από 499 σε 811 αιτήσεις μεταξύ Νοε 2021 – Νοε 2022) στο πλήθος των αιτήσεων έργων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού συνολικά, δηλαδή από Ενεργειακές Κοινότητες και άλλους φορείς (όπως αγρότες, νομικά πρόσωπα κ.ά.).
      Αντίστοιχα, αυξήθηκε η ισχύς κατά 140,3% (από 90.78 MW σε 218.18 MW) την περίοδο Νοεμβρίου 2021 – Νοεμβρίου 2022.
      Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση των αιτήσεων αυτοπαραγωγής μέσω του μηχανισμού του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), δηλαδή της αυτοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μεμονωμένα από πολίτες και επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, οι αιτήσεις τέτοιων έργων αυξήθηκαν κατά 157% και η αιτούμενη ισχύς αυξήθηκε κατά 199.5% στη διάρκεια του τελευταίου έτους (Νοε 2021 – Νοε 2022).
      Πηγή: https://www.insider.gr/oikonomia/268610/ayxisi-36-ton-energeiakon-koinotiton-2022-me-hartofylakio-1124-ergon-ape

    • atsianos
      Αποκλιμακώνονται σταθερά από τις αρχές του έτους οι χονδρεμπορικές τιμές του ηλεκτρισμού. Σε αυτό συμβάλουν οι ήπιες καιρικές συνθήκες τον φετινό χειμώνα, που οδηγούν στη μείωση της ζήτησης και της συνακόλουθης χρήσης στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής του φυσικού αερίου, με τις διεθνείς τιμές του να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, η αγορά φαίνεται ότι δεν εφησυχάζει, θεωρώντας περιστασιακή την ομαλοποίηση των ενεργειακών συνθηκών και στρέφει την προσοχή της στον ερχόμενο χειμώνα.
      Από τα 191,79 ευρώ τη μεγαβατώρα, μέση τιμή στην Αγορά Επόμενης Ημέρας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας τον Ιανουάριο, μειώθηκε στα 156,24 ευρώ/MWh τον Φεβρουάριο και από τις αρχές Μαρτίου έως σήμερα διαμορφώνεται στα 124,61 ευρώ/MWh. Ωστόσο, στον ευρωπαϊκό χάρτη των χονδρικών τιμών του ηλεκτρισμού η Ελλάδα παραμένει αυτή τη στιγμή η ακριβότερη χώρα με μεσοσταθμική τιμή, από τις αρχές του έτους έως και σήμερα, στα 159,14 ευρώ τη μεγαβατώρα.
      Όπως προκύπτει από το μηνιαίο Δελτίο του EnEx για τον Φεβρουάριο, το φυσικό αέριο αντιπροσώπευε στο μείγμα το 22%, με ίδιο ποσοστό να καλύπτουν και οι εισαγωγές. Ο λιγνίτης ήταν στο 17%, ενώ «πρωταγωνιστής» του μήνα αναδείχθηκαν οι ΑΠΕ με ποσοστό 30% συν 1% από τις ανανεώσιμες της Κρήτης.
      Χάρη στον…στρατηγό-καλό καιρό, ανάλογη εικόνα παρατηρείται και στην Ευρώπη, όπου από τον Οκτώβριο πέρσι ως σήμερα καταγράφονται 160 βαθμοημέρες θέρμανσης λιγότερες σε σχέση με τον προηγούμενο χειμώνα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο Χρήστος Μπασδέκης, επικεφαλής της Διεύθυνσης Δραστηριοτήτων Εμπορίας Μεγάλων Πελατών της ΔΕΠΑ Εμπορίας, μιλώντας στο 4ο Power & Gas Forum. Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η μείωση της εγχώριας ζήτησης φυσικού αερίου υπολογίζεται σε 6 TWh, ποσότητα από την οποία το 40% προέρχεται από τους ηλεκτροπαραγωγούς, το 20% από τη βιομηχανία και το 20% από τα δίκτυα διανομής.
      Η υψηλή πληρότητα των αποθηκών στην Ευρώπη εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην περιστολή κατά 4% της ζήτησης αερίου τους καλοκαιρινούς μήνες πανευρωπαϊκά. Στην εξέλιξη αυτή θα συμβάλει και το γεγονός ότι η περιορισμένη ζήτηση για LNG από την Ασία το καλοκαίρι θα επιτρέψει να είναι διαθέσιμα πολλά φορτία για τη Γηραιά Ήπειρο.
      Ο κ. Μπασδέκης ανέφερε ότι μέχρι τον Οκτώβριο οι τιμές του φυσικού αερίου αναμένεται να παραμείνουν σταθερές. Ωστόσο, η αγορά στρέφει την προσοχή της στον επόμενο χειμώνα, καθώς η ενεργειακή κρίση, μπορεί να παρουσιάζει στοιχεία ομαλοποίησης, αλλά δεν έχει παρέλθει, όπως υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Elpedison, Νίκος Ζαχαριάδης στο ίδιο Forum.
      «Δοκιμαστήκαμε τον περασμένο χειμώνα, ζοριστήκαμε», είπε. Η Ευρώπη βρέθηκε σε δεινή ενεργειακή θέση, εξαιτίας των αποφάσεων της Κομισιόν για την απανθρακοποίηση, που εντέλει οδήγησαν σε πρόσθετες ανάγκες εισαγωγής φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα αποθέματα LNG, επισήμανε ο κ. Ζαχαριάδης, παρότι τον ερχόμενο Μάιο θα είναι υψηλότερα κατά 20-25 bcm σε σχέση με το 2022, δεν βελτιώνουν την ενεργειακή θέση της Ευρώπης.
      «Ο επόμενος χειμώνας έρχεται. Δεν έχω δει να κάνει κάτι η Κομισιόν. Η άποψη ότι η αγορά θα ανακάμψει μόνη της και κάθε χώρα θα αντιμετωπίσει μόνη τις ανάγκες της δεν ισχύει πλέον. Αν δεν κάνουμε κάτι τώρα ο επόμενος χειμώνας θα είναι πάρα πολύ δύσκολος», προειδοποίησε.
      Σε επίρρωση των λόγων του ο κ. Ζαχαριάδης ανέφερε ότι η αγορά LNG θα παραμείνει οριακή έως το 2025, οπότε αναμένεται η παγκόσμια παραγωγή να υπερκαλύψει τη ζήτηση λόγω της λειτουργίας των νέων επενδύσεων στον τομέα αυτό. Εάν, όμως, δεν εντατικοποιηθούν οι νέες επενδύσεις στο αέριο, από το 2031 θα αρχίσει να διαφαίνεται και πάλι ένα σημαντικό χάσμα προσφοράς-ζήτησης LNG.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/30821/πέφτει-η-τιμή-στη-χονδρεμπορική-ρεύμα

    • atsianos
      Το ΥΠΕΝ έδωσε στη δημοσιότητα πριν λίγα λεπτά τον οδηγό εφαρμογής του προγράμματος “Φωτοβολταϊκά στη Στέγη”.
      Το  Πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη», επιχορηγεί τα νοικοκυριά για την εγκατάσταση Φ/Β συστημάτων με σύστημα αποθήκευσης και τους αγρότες για την εγκατάσταση Φ/Β συστημάτων με ή χωρίς σύστημα αποθήκευσης για αυτοκατανάλωση με εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού.
      Ειδικότερα το Πρόγραμμα αφορά σε:
      Φωτοβολταϊκά συστήματα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με ή χωρίς έγχυση ηλεκτρικής ενέργειας στο Δίκτυο σε συνδυασμό και με σύστημα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία εγκαθίστανται από αυτοκαταναλωτές για ενεργειακό συμψηφισμό σύμφωνα με το άρθρο 14Α του ν. 3468/2006 (Α’ 129) επί κτιρίων (στο δώμα ή τη στέγη κτιρίου, συμπεριλαμβανόμενων των στεγάστρων βεραντών, πέργκολων, προσόψεων και σκιάστρων, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 16 και 19 του ν. 4067/2012, όπως ισχύει, καθώς και βοηθητικών χώρων του κτιρίου, όπως αποθήκες και χώροι στάθμευσης, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 96 του άρθρου 2 του ίδιου νόμου) ή επί εδάφους.
      Το Πρόγραμμα αφορά σε όλη την Επικράτεια και αναμένεται να έχει σημαντικά οφέλη, τόσο για τους δικαιούχους όσο και συνολικά για την εθνική οικονομία.
      Στρατηγική επιδίωξη  αποτελεί, οι ενεργειακοί και κλιματικοί στόχοι που τίθενται στο πλαίσιο του ΕΣΕΚ, να συμβάλλουν καθοριστικά στην απαραίτητη ενεργειακή μετάβαση με τον πιο οικονομικά ανταγωνιστικό τρόπο για την εθνική οικονομία, να επιτύχουν τη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μέσα από ολοκληρωμένα και συνεκτικά προγράμματα μέτρων και πολιτικών.
      Δεδομένου ότι τα κτίρια ευθύνονται σήμερα για το 40% περίπου της κατανάλωσης ενέργειας, η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων απαιτεί την αυξημένη χρήση ενεργειακά αποδοτικών και χαμηλών εκπομπών συστημάτων θέρμανσης, αλλά και την ανακαίνιση ή κατασκευή πιο έξυπνων κτιρίων, με βελτιωμένα υλικά, σε πλήρη συμφωνία με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, με παράλληλη  χρήση τεχνολογιών ΑΠΕ για την κάλυψη των αναγκών θέρμανσης και ψύξης, συστημάτων διεσπαρμένης παραγωγής, μέσω σχημάτων αυτοκατανάλωσης για την κάλυψη των κτιριακών αναγκών για ηλεκτρική ενέργεια και ενεργειακού συμψηφισμού, καθώς και συστημάτων αποθήκευσης, μέσω και της ενίσχυσης του ρόλου των καταναλωτών.
      Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του κτιριακού αποθέματος της χώρας αποτελεί βασική προτεραιότητα του Εθνικού Ενεργειακού Σχεδιασμού, διευκολύνοντας την οικονομικά αποδοτική μετατροπή υφιστάμενων κτιρίων σε κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας και ταυτόχρονα στοχεύοντας σε υψηλής ενεργειακής απόδοσης και απαλλαγμένο από ανθρακούχες εκπομπές κτιριακό απόθεμα έως το 2050.
      Όσον αφορά τον αγροτικό τομέα, στη βάση των μέτρων και πολιτικών που προβλέπει το ΕΣΕΚ, αξιοποιείται το υψηλό δυναμικό συνεισφέροντας στην μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, στην προώθηση των ΑΠΕ και στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
      Το Πρόγραμμα στοχεύει στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών αυτοκατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμό και με συστήματα ηλεκτρικών συσσωρευτών (μπαταρίες), τα οποία συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην επιδίωξη το κτιριακό απόθεμα να πλησιάσει το 2050 προδιαγραφές σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και σε χαμηλότερο κόστος διαβίωσης.
      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
      «Με το νέο πρόγραμμα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη», χιλιάδες νοικοκυριά  και  αγρότες θα μπορούν να γίνουν ενεργειακά αυτόνομοι, παράγοντας και αποθηκεύοντας τη δική τους πράσινη ενέργεια. Με αυτόν τον τρόπο, θα μειώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος και θα περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
      Ειδικότερα, με την επιδότηση για τους αγρότες, στηρίζουμε στην πράξη την ελληνική περιφέρεια, την ανταγωνιστικότητα του πρωτογενούς τομέα, ώστε οι αγρότες μας να παραμείνουν στις καλλιέργειες και στα χωράφια τους, με όρους ανάπτυξης.
      Για την Κυβέρνηση, η ενεργειακή δημοκρατία δεν είναι μια αφηρημένη έννοια. Είναι μια ανάγκη που ικανοποιείται, διασφαλίζοντας την κοινωνικά δίκαιη πρόσβαση των πολιτών στην πράσινη μετάβαση. Εγγυόμαστε την προσιτή, ασφαλή και βιώσιμη ενέργεια για όλους τους πολίτες».
      Χαρακτηριστικά του Προγράμματος
      Βασική προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης είναι ο αιτών να έχει συνάψει ήδη Σύμβαση Σύνδεσης με τον ΔΕΔΔΗΕ αλλά να μην έχει συνδεθεί ο φωτοβολταϊκός σταθμός.
      Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να υποβάλλει μία μόνο αίτηση, για μία και μόνο κατοικία -κύρια ή δευτερεύουσα- η οποία διαθέτει ενεργή οικιακή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Οι αγρότες μπορούν να υποβάλλουν μια αίτηση για την κατοικία τους και μία μόνο αίτηση που αφορά την παροχή ρεύματος αγροτικής χρήσης.
      Ο φωτοβολταϊκός σταθμός μπορεί να τοποθετηθεί στη στέγη ή το δώμα κτιρίου (στα οποία συμπεριλαμβάνονται και στέγαστρα, βεράντες, προσόψεις, σκίαστρα και πέργκολες), σε βοηθητικούς χώρους του κτιρίου ή της αγροτικής έκτασης (π.χ. αποθήκες και χώροι στάθμευσης), ή στο έδαφος.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος, ύψους 200 εκατ. ευρώ, από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, κατανέμεται σε τέσσερις κατηγορίες:
      Αποκλειστικά για ευάλωτα νοικοκυριά: 35 εκατ. ευρώ. Αποκλειστικά για πολίτες με ατομικό εισόδημα <= 20,000€ ή οικογενειακό εισόδημα <= 40,000€: 85 εκατ. ευρώ. Αποκλειστικά για πολίτες με ατομικό εισόδημα > 20,000€ ή οικογενειακό εισόδημα > 40,000€: 50 εκατ. ευρώ. Αποκλειστικά για επαγγελματίες αγρότες ή αγρότες ειδικού καθεστώτος: 30 εκατ. ευρώ. Το Πρόγραμμα θα παραμείνει «ανοιχτό» μέχρι εξαντλήσεως των διαθέσιμων πόρων ανά κατηγορία.
      Στόχος του προγράμματος είναι η έως και πλήρης κάλυψη του κόστους της μπαταρίας και των δαπανών ανάπτυξης και εγκατάστασης του φωτοβολταϊκού. Για τις δύο πρώτες κατηγορίες, η επιδότηση της μπαταρίας είναι 100%, ενώ για τη τρίτη και τέταρτη κατηγορία είναι 90%.
      Τα νοικοκυριά θα πρέπει υποχρεωτικά να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό σταθμό με μπαταρία ενώ στους αγρότες δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού με, ή χωρίς μπαταρία.
      Η μέγιστη εγκατεστημένη ισχύς του φωτοβολταικού σταθμού προς επιδότηση ορίζεται στα 10,8kW. Αντίστοιχα, ως προς τη μπαταρία, η μέγιστη επιδότηση ορίζεται στις 10,8kWh.
      Η μπαταρία θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αποδώσει για τουλάχιστον μια ώρα την ισχύ του σταθμού ΑΠΕ.
      Ο προϋπολογισμός της Δράσης σε ό,τι αφορά τη Δημόσια Δαπάνη για την επιχορήγηση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων και συστημάτων αποθήκευσης ανέρχεται στο ποσό των 200.000.000 €.
      Το Πρόγραμμα εντάσσεται στα εμβληματικά έργα για τα οποία η δημόσια δαπάνη χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
      Η κατανομή της Δημόσιας Δαπάνης παρουσιάζεται στον ακόλουθο πίνακα για τις κατηγορίες ωφελούμενων ως εξής:
      Πίνακας Κατανομής Δαπάνης
      Κατηγορία Ωφελούμενοι Δράση Προϋπολογισμός (€) Α Οικιακές εγκαταστάσεις (Ευάλωτα Νοικοκυριά) Εγκατάσταση ΦΒ σταθμού με σύστημα αποθήκευσης 35.000.000€ Β Οικιακές εγκαταστάσεις (Ατομικό Εισόδημα <=20.000€
      ή Οικογενειακό Εισόδημα <=40.000€) Εγκατάσταση ΦΒ σταθμού με σύστημα αποθήκευσης 85.000.000€ Γ Οικιακές εγκαταστάσεις (Ατομικό Εισόδημα > 20.000€ ή Οικογενειακό Εισόδημα > 40.000€) Εγκατάσταση ΦΒ σταθμού με σύστημα αποθήκευσης 50.000.000€ Δ Αγρότες Εγκατάσταση ΦΒ σταθμού με ή χωρίς σύστημα αποθήκευσης 30.000.000€ Συνολικός Προϋπολογισμός  200.000.000€  
      Για την υπαγωγή κάθε αίτησης λαμβάνεται υπόψη η παροχή κατανάλωσης του ενδιαφερομένου η οποία αναγράφεται και στην Σύμβαση Σύνδεσης που θα έχει ήδη συναφθεί μεταξύ του αιτούντος και του ΔΕΔΔΗΕ.
      Οι ωφελούμενοι υποχρεούνται να βεβαιώνουν και να διασφαλίζουν την ακρίβεια των στοιχείων που υποβάλλουν.
      Πίνακας 1: Ποσοστά Επιχορήγησης ΦΒ σταθμού και μπαταρίας
      Κατηγορία Ωφελούμενοι Ποσοστό Επιχορήγησης ΦΒ σταθμού (€/kW) Ποσοστό Επιχορήγησης Μπαταρίας (€/kWh) Ισχύς ≤ 5kWp 5kWp <Ισχύς≤ 10,8kWp Χωρητικότητα ≤ 5kWh 5kWh <Χωρητικότητα
      ≤10,8kWh Α Οικιακές εγκαταστάσεις (Ευάλωτα Νοικοκυριά) 65% 60% 100% 100% Β Οικιακές εγκαταστάσεις (Ατομικό Εισόδημα <= 20,000€ ή Οικογενειακό Εισόδημα <= 40.000€) 35% 25% 100% 100% Γ Οικιακές εγκαταστάσεις (Ατομικό Εισόδημα > 20,000€ ή Οικογενειακό Εισόδημα > 40.000€) 30% 20% 90% 90% Δ Αγρότες 40% 40% 90% 90%  
      Πίνακας 2: Ανώτατα Ποσά Επιχορήγησης ΦΒ σταθμού και μπαταρίας
      Κατηγορία Ωφελούμενοι Ανώτατο Ποσό Επιχορήγησης ΦΒ σταθμού (€/kW) Ανώτατο Ποσό
      Επιχορήγησης Μπαταρίας (€/kWh) Ισχύς ≤ 5kWp 5kWp <Ισχύς≤ 10,8kWp Χωρητικότητα ≤ 5kWh 5kWh <Χωρητικότητα
      ≤10,8kWh Α Οικιακές εγκαταστάσεις (Ευάλωτα Νοικοκυριά) 1.200€/kWp 830€/kWp 890€/kWh 820€/kWh Β Οικιακές εγκαταστάσεις (Ατομικό Εισόδημα <= 20,000€ ή Οικογενειακό Εισόδημα <= 40.000€) 650€/kWp 350€/kWp 890€/kWh 820€/kWh Γ Οικιακές εγκαταστάσεις (Ατομικό Εισόδημα > 20,000€ ή Οικογενειακό Εισοδημα > 40.000€) 560€/kWp 280€/kWp 800€/kWh 750€/kWh Δ Αγρότες 450€/kWp 450€/kWp 600€/kWh 600€/kWh  
      Σε αυτό το link μπορείτε να βρείτε την προδημοσίευση του οδηγού του προγράμματος «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη». Η προδημοσίευση του οδηγού του προγράμματος που αφορά στην πρόσκληση σε νοικοκυριά και αγρότες, ώστε να καλύψουν τις ενεργειακές τους ανάγκες με πράσινη ενέργεια που παράγουν οι ίδιοι και να μειώσουν αισθητά τους λογαριασμούς του ρεύματος, θα παραμείνει αναρτημένη έως και την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023. Μέχρι και αυτήν την ημερομηνία θα μπορείτε να στείλετε τα σχόλια σας επί του κειμένου, στο email programmafotovoltaika@prv.ypeka.gr .
      Πηγή: https://news.b2green.gr/30745/φωτοβολταϊκά-στη-στέγη-δόθηκε-στη-δημ

    • atsianos
      Τέλος στις οριζόντιες επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα, βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις προτάσεις που παρουσίασε στα μέσα της εβδομάδας.
      Με το νέο πλαίσιο τα κράτη – μέλη θα έχουν τη δυνατότητα στήριξης στην ηλεκτρική ενέργεια αλλά με όρια και αφού η Κομισιόν (βάσει κριτηρίων), αποφασίσει πως η Ευρώπη βρίσκεται σε ενεργειακή κρίση.
      Οι επιδοτήσεις πρέπει να καλύπτουν το 80% της μέσης κατανάλωσης ενός νοικοκυριού και το 70% της κατανάλωσης κατά τον προηγούμενο χρόνο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Την ίδια στιγμή, οι νέες ρυθμίσεις της ΕΕ, αναδεικνύουν την σημασία των έξυπνων μετρητών τόσο στον οικιακό όσο και επαγγελματικό τομέα.
      Οι προβλέψεις  της ΕΕ, αναφέρουν ότι οι έξυπνοι μετρητές συνιστούν ένα πολύ σημαντικό εργαλείο καθώς δίνουν την δυνατότητα στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν διαφορετικούς προμηθευτές ρεύματος ανάλογα με τις συσκευές.
      Για παράδειγμα ένα νοικοκυριό ή επιχείρηση θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικού προμηθευτή για συσκευές που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας όπως ο φορτιστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή συσκευές θέρμανσης και διαφορετικού για τις άλλες ανάγκες (φωτισμού, μαγειρέματος, κ.α.).
      Με βάση  τις ίδιες προβλέψεις, όσοι  καταναλωτές διαθέτουν εγκαταστάσεις έξυπνων μετρητών, το θεσμικό πλαίσιο οφείλει να τους δίνει την δυνατότητα  της παροχής δυναμικών τιμολογίων ρεύματος, τα οποία θα μπορούν να μεταβληθούν ανάλογα με την ημέρα ή την ώρα.
      Οι ρυθμίσεις της Κομισιόν επεκτείνονται ακόμα και σε χώρες που δεν έχουν συστήματα έξυπνων μετρητών, όπως η Ελλάδα, προτρέποντας τους διαχειριστές των δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας να επενδύσουν σε συστήματα που θα μπορούν οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν άλλες συσκευές μέτρησης της κατανάλωσης ώστε να έχουν δυνατότητες δυναμικής τιμολόγησης, αποθήκευσης κ.α.
      Η Κομισιόν αναφέρει πως τα τέλη δικτύου, πρέπει να είναι διαμορφωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνουν κίνητρο στους διαχειριστές για επενδύσεις σε καινοτόμες λύσεις παροχής υπηρεσιών ευελιξίας και αποδοτικής λειτουργίας των δικτύων.
      Ωστόσο, η ενεργειακή κρίση και η έκρηξη των τιμολογίων έχει οδηγήσει σε αύξηση της χρήσης άλλων συσκευών μέτρησης της κατανάλωσης και προσαρμογής της συμπεριφοράς των νοικοκυριών ή των επιχειρήσεων.
      Στις προτάσεις της Κομισιόν προβλέπεται επίσης πως τα κράτη – μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν πως όλοι οι προμηθευτές με περισσότερους από 200.000 πελάτες προσφέρουν τουλάχιστον ένα συμβόλαιο σταθερής τιμής στην ηλεκτρική ενέργεια με διάρκεια τουλάχιστον ένα χρόνο.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/30573/e-ε-οι-έξυπνοι-μετρητές-το-κλειδί-για-τη

    • IDnews
      Στα νησιά του Αιγαίου η υψηλότερη μέση ζητούμενη τιμή πώλησης με 2.885 ευρώ/τ.μ. σύμφωνα με συγκεντρωτικά στοιχεία του Spitogatos insights. Ακολουθεί δεύτερη η Αττική με 2.593 ευρώ/τ.μ. ενώ στην τρίτη και τέταρτη θέση ακολουθούν τα νησιά του Ιονίου και η Κρήτη με 2.216 και 1.931 ευρώ/τ.μ. αντίστοιχα.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι περιοχές οι οποίες εντοπίζονται για το 2022 στις πρώτες θέσεις της κατάταξης παρουσιάζουν από τα υψηλότερα ποσοστά βιλών σε σχέση με τις υπόλοιπες αγγελίες ακινήτων ανά περίπτωση. 
      Ενδεικτικά, στα Νησιά Ιονίου, το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων οικιστικών ακινήτων προς πώληση το 2022 ήταν ημιανεξάρτητες μονοκατοικίες σε ποσοστό 46% και βίλες σε ποσοστό 29%. 
      Η μέση ζητούμενη για το 2022 διαμορφώθηκε στα 2.216 ευρώ/τ.μ. τοποθετώντας έτσι τα Νησιά Ιονίου στην τρίτη θέση της κατάταξης σε επίπεδο γεωγραφικών διαμερισμάτων. 
      Ομοίως οι διαθέσιμες κατοικίες προς πώληση στα Νησιά Αιγαίου το 2022 ήταν μεταξύ άλλων βίλες σε ποσοστό 29% και ημιανεξάρτητες μονοκατοικίες σε ποσοστό 48%, με τα υπόλοιπες κατηγορίες να ακολουθούν, ενώ στη Μακεδονία η διαθεσιμότητα βιλών, ημιανεξάρτητων κατοικιών και διαμερισμάτων κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιπτώσεις, με 30%, 29% και 35% αντίστοιχα.

      Εξαιρέσεις αποτελούν η Αττική και η Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, οι οποίες παρότι για το 2022 είναι στις πρώτες θέσεις της κατάταξης με τις πιο ακριβές περιοχές, εντούτοις είχαν μικρότερο ποσοστό διαθέσιμων βιλών προς πώληση συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιοχές. Και στις δύο περιπτώσεις διαπιστώνεται ότι ο τύπος ακινήτου με το υψηλότερο ποσοστό είναι τα διαμερίσματα με 65% και 69% αντίστοιχα.
      Σε αυτές τις περιοχές εντοπίζεται το υψηλότερο ποσοστό ανακαινισμένων ή σε άριστη κατάσταση διαμερισμάτων σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας (κατά δήλωση από τους αγγελιοδότες) καθώς και από τα μεγαλύτερα ποσοστά συγκέντρωσης νεόδμητων / υπό κατασκευή διαμερισμάτων (20%)

       
       
      ΠΗΓΗ: Spitogatos

    • atsianos
      Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ υπερασπίστηκε το σχέδιό του για κατάργηση της θέρμανσης με πετρέλαιο και φυσικό αέριο για τα κτίρια που θα χτίζονται από το 2024, διαβεβαιώνοντας ότι οι στόχοι είναι «εφικτοί». Ο κ. Χάμπεκ διέψευσε επίσης ισχυρισμούς ότι η κυβέρνηση δέχεται πιέσεις από τις ΗΠΑ προκειμένου να περιορίσει τους οικονομικούς δεσμούς της με την Κίνα.
      Σύμφωνα με το σχέδιο των υπουργείων Οικονομίας και Κατασκευών και Οικοδομών, τα κτίρια που θα κατασκευαστούν από την 1.1.2024 θα πρέπει να θερμαίνονται με σύστημα που δεν θα χρησιμοποιεί πετρέλαιο ή φυσικό αέριο, ενώ η πλήρης απαγόρευση της λειτουργίας τέτοιων συστημάτων θέρμανσης θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2045. Η κατανάλωση ενέργειας στη Γερμανία θα μειωθεί κατά 24% έως το 2030 και κατά 45% έως το 2045, εξήγησε ο κ. Χάμπεκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και πρόσθεσε: «Το σχέδιο είναι φιλόδοξο, αλλά οι αριθμοί είναι εφικτοί».
      Όπως μεταδίδει η ανταποκρίτρια του ΑΠΕ – ΜΠΕ, το σχέδιο της κυβέρνησης προκάλεσε δριμεία κριτική, ακόμη και στο εσωτερικό της κυβέρνησης, με τους Φιλελεύθερους (FDP) να επιδιώκουν ακόμη και την ακύρωσή του. Η κριτική αφορά κυρίως τη νέα επιβάρυνση που θα προκαλέσει για εκατομμύρια νοικοκυριά, τα οποία θα πρέπει να αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα συστήματα θέρμανσης. Απαντώντας ο Ρόμπερτ Χάμπεκ υποσχέθηκε ότι τα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα θα στηριχτούν από προγράμματα χρηματοδότησης «ύψους εκατομμυρίων».
      Οι λεπτομέρειες της χρηματοδότησης βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό επεξεργασία στο υπουργικό συμβούλιο, διευκρίνισε και επέκρινε τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επισημαίνοντας ότι «οι δικές τους καθυστερήσεις προκαλούν τώρα πίεση χρόνου». «Είναι πολιτικά απαράδεκτο να συνεχίσουμε όπως πριν. Εδώ και δέκα χρόνια δεν έχουμε προχωρήσει καθόλου στους κλιματικούς μας στόχους», δήλωσε ο υπουργός, προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι «η Γερμανία χάνει την ανταγωνιστικότητά της και βρίσκεται αντιμέτωπη με το καθήκον να αναδιαρθρώσει πλήρως την ευημερία της και να αξιοποιήσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
      Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν δέχεται πίεση από τις ΗΠΑ προκειμένου να περιορίσει τις οικονομικές σχέσεις με την Κίνα, επισημαίνοντας ότι η Γερμανία έχει τους δικούς της λόγους να θέλει να μειώσει την εξάρτησή της από το Πεκίνο.
      Πριν από λίγες ημέρες η κυβέρνηση αποκάλυψε ότι αναθεωρεί τη συμμετοχή των κινεζικών εταιριών Huawei και ΖΤΕ στο δίκτυό της 5G, με στόχο την προστασία των κρίσιμων υποδομών.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/30545/γερμανία-καταργεί-τους-καυστήρες-πετ

    • IDforum
      Βόμβες έτοιμες να εκραγούν είναι κατά τους ειδικούς οι εμπορικές αναβαθμίσεις παλαιών κτιρίων οι οποίες γίνονται χωρίς να έχουν προηγηθεί έλεγχοι στατικής επάρκειας (!). Οσοι γνωρίζουν το πρόβλημα συνηθίζουν να το περιγράφουν με επτά λέξεις: «Τρέμει το φυλλοκάρδι μας βλέποντας τόση αδιαφορία…». Ωστόσο, η βιβλική καταστροφή που προκάλεσε το πρόσφατο χτύπημα του Εγκέλαδου σε Τουρκία και Συρία αλλά και η έξαρση της σεισμικής δραστηριότητας που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα κάνει πολλούς, πλέον, να αναφέρονται ανοιχτά στο πρόβλημα αλλά και στους κινδύνους που εγκυμονούνται εξαιτίας των χωρίς έλεγχο αναβαθμίσεων/ανακαινίσεων…
      Ο πρόεδρος της Ενωσης και Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Κτιρίων Ελλάδας Δημήτρης Καψιμάλης, μιλώντας στα «ΝΕΑ», το λέει ξεκάθαρα: «Σταματήστε τις ανακαινίσεις, αν πρώτα δεν προηγηθεί έλεγχος στατικής επάρκειας σε πολυκατοικίες που κτίστηκαν μέχρι το 1959, αλλά και για τις περισσότερες που κτίστηκαν μέχρι το 1984».
      Εύλογα τίθεται το ερώτημα: Πώς προέκυψε το πρόβλημα; «Τα τελευταία χρόνια αγοράζονται ολόκληρα κτίρια (πολυκατοικίες), κυρίως από ξένους επενδυτές, είτε με παλαιότητα προ του 1959, είτε της δεκαετίας του 1960 και 1970, τα οποία και ανακαινίζονται ριζικώς και εν συνεχεία μισθώνονται ή πωλούνται» επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Κτιρίων Ελλάδας, πολιτικός μηχανικός Κωνσταντίνος Κανελλόπουλος.
      Εργασίες χωρίς επίβλεψη
      Οπως λέει «δυστυχώς οι εργασίες που πραγματοποιούνται στα περισσότερα από αυτά τα κτίρια, ενώ αφορούν ριζικές ανακαινίσεις, γίνονται χωρίς την επίβλεψη και τον έλεγχο της στατικής επάρκειας από μηχανικό, αφού οι νέοι ιδιοκτήτες τους για να πετύχουν χαμηλά κόστη δεν προβαίνουν ούτε καν στην έκδοση έστω και των κατ’ ελάχιστο απαιτούμενων εγκρίσεων εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας».
      Κατά τον Κωνσταντίνο Κανελλόπουλο, «σε όλα αυτά τα κτίρια καθαιρείται μεγάλος αριθμός εσωτερικών τοιχοποιιών, αλλάζει η διαμερισμάτωση και τροποποιούνται τα στατικά φορτία των ορόφων τους.
      Επιπλέον γίνονται επεμβάσεις πολλές φορές στον οικοδομικό σκελετό τους με οπές που διανοίγονται στις πλάκες και στα δοκάρια τους για τροποποιήσεις ή προσθήκες κλιμάκων, τροποποιήσεις ολόκληρου του κλιμακοστασίου τους, των εξωστών τους καθώς και των διελεύσεων των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων τους».
      Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλά δώματα πραγματοποιούνται αλλαγές χρήσης βοηθητικών χώρων που μετατρέπονται σε κύριους και ολόκληρες ταράτσες φυτεύονται και προστίθενται διάφορες κατασκευές (πέργκολες, στέγαστρα, ψησταριές και φούρνοι, πάγκοι χτιστοί, ακόμα και υδρομασάζ), προσθέτοντας ανεξέλεγκτα στατικά φορτία στα παλαιά αυτά κτίρια, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη στατική και αντισεισμική αντοχή τους.
      Προσοχή στη σεισμική ασφάλεια
      «Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε επισημάνει ότι η κάθε επέμβαση σε παλαιά κτίρια πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή, μετά απόειδική μελέτη και με ιδιαίτερη επιμέλεια» τονίζει μεταξύ άλλων ο ακαδημαϊκός, μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών και ομότιμος καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Παναγιώτης Καρύδης.
      «Και αυτό διότι από παλιά είχε ξεκινήσει να γίνεται επέκταση καθ’ ύψος (με την προσθήκη ορόφων) ή/και με επέκταση της κάτοψης σε παλαιά κτίρια όπου εκ των υστέρων δόθηκε από την πολιτεία η δυνατότητα αύξησης των συντελεστών εκμετάλλευσης των οικοπέδων».
      Οπως τονίζει, σχετικά πρόσφατα όμως, παρατηρείται σημαντική οικοδομική δραστηριότητα και για τη χρηστική αναβάθμιση – εμπορική εκμετάλλευση παλαιότερωνκαι μάλιστα πολυώροφων κτιρίων για βραχυχρόνιες μισθώσεις, για μετατροπή σε κτίρια γραφείων κ.λπ.
      Σ’ αυτήν την περίπτωση διακρίνουμε δύο κατηγορίες πολυώροφων κτιρίων στα οποία επιχειρούνται τέτοιου είδους επεμβάσεις:
      Α) Η πρώτη και πολυπληθέστερη κατηγορία είναι αυτή των παλαιών πολυκατοικιών, οι οποίες βρίσκονται, κυρίως, στα παλαιά παραδοσιακά κέντρα οικιστικών περιοχών. Η περίοδος ανέγερσής τους στην οποία αναφερόμαστε είναι η προ του 1985, κατά την οποία έχει ανοικοδομηθεί το 78% του δομικού πλούτου της χώρας μας. Σε αυτή την περίοδο, δηλαδή πριν από τον πρώτο Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (αυτός τέθηκε σε ισχύ το 1959) το 30% και στην περίοδο 1959 – 1985 το 48% του δομικού πλούτου της χώρας.
      Η περίοδος (1959 – 1985) συνέπεσε με τη ραγδαία ανάπτυξη της χώρας με τη συνεπακόλουθη ταχύτατη ανέγερση των πολυκατοικιών με το σύστημα της αντιπαροχής. Ο τρόπος δόμησής τους ήταν με σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα με υποστυλώματα σε σχετικά μικρές αποστάσεις το ένα από το άλλο και διαχωριστικούς τοίχους από τουβλοδομές.
      Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Καρύδη, κατά τα πρώτα 10 -15 χρόνια αυτής της περιόδου, όπως και της προηγούμενης περιόδου (της προ του 1959), ακόμη περισσότερο, οι εν λόγω τουβλοδομές ήταν στιβαρές, αρκετά πυκνές, καλοχτισμένες με γερά τούβλα από καλούς και έμπειρους μαστόρους.
      Πολλαπλασιάζονται τα φορτία
      Β) Η δεύτερη κατηγορία αναφέρεται σε ακόμη παλαιότερα κτίρια από τοιχοποιία και με ξύλινα πατώματα. «Και σε αυτά τα κτίρια οι σύγχρονες επεμβάσεις για τους ίδιους λόγους που αναφέρθηκαν, πολλές φορές, είναι εξίσου βάναυσες και επικίνδυνες αν δεν εκτελούνται έπειτα από ειδική μελέτη και ιδιαίτερα επιμελημένη εκτέλεση» συνεχίζει.
      Γιατί; Επειδή, μεταξύ άλλων, πολλαπλασιάζονται τα φορτία σε κάθε όροφο. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τα ξύλινα πατώματα, με την κατεδάφιση των διαχωριστικών τοίχων καταστρέφονται οι επί δεκαετίες υπάρχουσες στηρίξεις των πατωμάτων όπως και οι θέσεις στις οποίες επιβάλλονται οι μόνιμες φορτίσεις από τους τοίχους του ίδιου του ορόφου. Ετσι, διαταράσσεται η υπάρχουσα στήριξη και στατικότητα του πατώματος, δημιουργείται κινητότητα αυτού και μειώνεται σημαντικά η ευεργετική λειτουργία που παρείχε στο κτίριο για την αντιμετώπιση των σεισμικών φορτίσεων.
      Ασπίδα σεισμικής προστασίας
      «Οι τοιχοποιίες συνέβαλαν ουσιαστικά στην αντισεισμική συμπεριφορά των αντίστοιχων κατασκευών. Αποτελούσαν την πρώτη ασπίδα σεισμικής προστασίας, εφόσον αυτές ήταν εξίσου συνεχείς μέχρι και το ισόγειο – θεμέλια.
      Θεωρώ ότι παρ’ όλον ότι ο σκελετός υπολογιζόταν με αρκετά μειωμένους σεισμικούς συντελεστές (σε σχέση με ό,τι ισχύει σήμερα), λόγω ακριβώς της ύπαρξης των εν λόγω τοιχοποιιών, η σεισμική συμπεριφορά των πολυκατοικιών της περιόδου αυτής αποδείχθηκε αρκετά ικανοποιητική» συμπληρώνει.
      «Εύκολα λοιπόν μπορεί να αντιληφθεί ακόμη και ο μη ειδικός ότι αν αφαιρέσουμε τις εν λόγω τοιχοποιίες και δεν τις αντικαταστήσουμε με τα κατάλληλα στοιχεία που να παρέχουν τις αντίστοιχες δυσκαμψίες και αντοχές (πράγμα για το οποίο διατηρώ επιφυλάξεις αν υλοποιείται παντού), αποδεκατίζουμε το παρεχόμενο επίπεδο σεισμικής προστασίας που υφίσταται» συνεχίζει ο ακαδημαϊκός, μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών και ομότιμος καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
      Και συμπληρώνει: «Παρόμοιο πρόβλημα υπάρχει, για να μην πω ότι είναι ακόμη χειρότερο, με το να κατεδαφίζονται κατά τον ίδιο τρόπο οι τοιχοδομές μόνο σε κάποιον ενδιάμεσο όροφο. Ετσι, δημιουργείται το φαινόμενο της ασυνέχειας της καθ’ ύψος δυσκαμψίας του κτιρίου. Αυτή η δημιουργούμενη ασυνέχεια είναι βλαπτική τόσο για το ίδιο το κτίριο, όσο και για τα γειτονικά του, τα οποία τότε κτίζονταν σε πλήρη επαφή το ένα με το άλλο».
      Καλύπτοντας τα κτίρια
      Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Καρύδη, πέραν αυτών, για λόγους αισθητικούς ή ακόμη και χρηστικούς, καλύπτονται με επενδύσεις τα φέροντα στοιχεία του κτιρίου όπως είναι τα δοκάρια και τα υποστυλώματα, χωρίς προηγουμένως να επισκευάζονται ή να συντηρούνται καταλλήλως, ανεξαρτήτως από τη δομική κατάσταση στην οποία αυτά βρίσκονται (π.χ. αν ο σιδηροπλισμός τους είναι διαβρωμένος ή αν υπάρχουν ρωγμές).
      Πού έγκειται το πρόβλημα; «Με αυτές τις επενδύσεις, οι οποίες κατά κανόνα είναι ελαστικές, δεν είναι δυνατόν να παρουσιαστεί στην ορατή επιφάνειά τους η οποιαδήποτε κατάσταση (ρηγμάτωση, διάβρωση, κ.ά.)» υποστηρίζει.
      Μεγαλύτερο το κόστος  σε περίπτωση σεισμού
      «Οι δαπάνες της προσεισμικής ενίσχυσης είναι για την κοινωνία μικρότερες απ’ ό,τι είναι η συνολική οικονομική συνέπεια μιας σεισμικής καταστροφής που μπορεί να γίνει ύστερα από πολλά χρόνια» λέει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο ομότιμος καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) Θεοδόσης Τάσιος.
      Οπως λέει, θα πρέπει να υπάρχει μια συγχρηματοδότηση γι’ αυτές τις δαπάνες. Γιατί; Επειδή, όπως λέει, το Δημόσιο έτσι κι αλλιώς θα δαπανήσει αβάσταχτα ποσά στο μέλλον έπειτα από μια ενδεχόμενη σεισμική καταστροφή.
      Τι πρέπει να γίνει…
      Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Καρύδη δύο πράγματα πρέπει να γίνουν: Πρώτον, προτού γίνει η οποιαδήποτε τέτοιου είδους επέμβαση σε κτίριο κτισμένο πριν από το 1985, να προηγείται μελέτη σεισμικής επάρκειας με πλήρη δομική αποτύπωση και, δεύτερον, να δοθεί η δυνατότητα της κατασκευής στις πιλοτέςτων πολυκατοικιών κατάλληλων στοιχείων δυσκαμψίας και αντοχήςόπου αυτό αποδεικνύεται ότι απαιτείται κατόπιν ειδικής μελέτης. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να είναι έτσι μελετημένα και κατασκευασμένα ώστε να περιορίζονται μόνο στον χώρο της πιλοτής και, ενδεχομένως, του αντίστοιχου υπογείου αν αυτό υπάρχει.
      Προκόπης Γιόγιακας
      Εφημερίδα “Τα Νέα”

    • atsianos
      Οριστικοποιήθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η τελευταία λεπτομέρεια για τον Οδηγό του «Φωτοβολταϊκά στις Στέγες», με συνέπεια να επίκειται άμεσα η ανακοίνωσή του, ώστε να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για τις λεπτομέρειες του προγράμματος. Έτσι, η προδημοσίευση του Οδηγού αναμένεται να γίνει μέσα στα επόμενα 24ωρα – ακόμη και σήμερα, ή το αργότερο μέχρι την Τετάρτη.
      Η προδημοσίευση θα ανοίξει τον δρόμο για την επίσημη έναρξη του προγράμματος και την υποβολή αιτήσεων, η οποία αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του μήνα. Ωστόσο, η «πρεμιέρα» αυτή θα αφορά τα νοικοκυριά, καθώς σε πρώτη φάση θα μπορούν να υποβληθούν αιτήσεις για επιδότηση μόνο από οικιακούς καταναλωτές.
      Υπενθυμίζεται ότι επιδότηση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών θα δοθεί επίσης σε αγρότες, καθώς και σε μικρές επιχειρήσεις. Όσον αφορά τους αγρότες, η έναρξη υποδοχής αιτήσεων στο «Φωτοβολταϊκά στις Στέγες» θα γίνει σε επόμενη φάση.
      Μέσω του ΥΠΑΝ τα φωτοβολταϊκά επιχειρήσεων
      Στην περίπτωση των μικρών επιχειρήσεων, οι επιδοτήσεις εντάχθηκαν τελικά στη Δράση «Πράσινος Μετασχηματισμός ΜμΕ» του υπουργείου Ανάπτυξης, που προκηρύχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του Insider.gr, ότι η συγκεκριμένη κατηγορία θα ετίθετο εκτός της αρμοδιότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Με τη Δράση του ΥΠΑΝ επιδοτούνται φωτοβολταϊκά ισχύος παραγωγής έως 10 kW (κιλοβάτ) καθώς επίσης και μπαταρίες, κάτι που σημαίνει πως προορίζονται για εταιρείες μικρού μεγέθους. Επίσης, η εγκατάσταση του φωτοβολταϊκού θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα συνολικότερο επενδυτικό σχέδιο, για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος μίας επιχείρησης. Ο μίνιμουμ επιχορηγούμενος προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου μπορεί να είναι από 200.001 ευρώ.
      Σύντομα πάντως θα «τρέξει» από το ΥΠΕΝ ένα ανεξάρτητο πρόγραμμα για εταιρείες, με το οποίο θα επιδοτούνται φωτοβολταϊκά μεγαλύτερης ισχύος (πιθανότατα έως 100 kW) σε συνδυασμό με μπαταρίες, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες και μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Τα συγκεκριμένα συστήματα θα είναι «zero feed in», δηλαδή δεν θα μπορούν να ανταλλάσσουν ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο. Το ανεξάρτητο αυτό πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ.
      150 εκατ. αρχικός προϋπολογισμός
      Όπως έχει γράψει το Insider.gr, το «Φωτοβολταϊκά στις Στέγες» ξεκινά με αρχικό προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα διατεθεί σε πρώτη φάση αποκλειστικά για οικιακές εγκαταστάσεις, με τις αγροτικές εφαρμογές (όπως και επιπλέον κεφάλαια) να προστίθενται στη συνέχεια. Για την κατοχύρωση αποζημίωσης μοναδικό κριτήριο θα είναι η χρονική προτεραιότητα υποβολής της αίτησης, στην πλατφόρμα που ετοιμάζει ο ΔΕΔΔΗΕ. Για την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η δέσμευση ηλεκτρικού «χώρου» στο δίκτυο διανομής, με την κατάθεση αιτήματος σύνδεσης στο αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα του Διαχειριστή, το οποίο έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και δύο εβδομάδες περίπου.
      Τα οικιακά φωτοβολταϊκά θα επιδοτηθούν μόνο σε συνδυασμό με μπαταρίες. Στην περίπτωση κατοικιών με μονοφασική παροχή, η μέγιστη ισχύς του φωτοβολταϊκού θα είναι 5 kW, με τη χωρητικότητα της μπαταρίας να είναι τουλάχιστον 5 kWh (κιλοβατώρες). Για τους οικιακούς καταναλωτές με τριφασικές παροχές, το «πλαφόν» στην ισχύ του φωτοβολταϊκού αυξάνεται στα 10 kW και η μπαταρία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 10 kWh.
      Εισοδηματικά – κοινωνικά κριτήρια για το ύψος της επιδότησης
      Η επιδότηση θα κινείται από 40% έως 60%. Αν και μοναδικό κριτήριο επιλεξιμότητας θα είναι η χρονική προτεραιότητα, το ύψος της ενίσχυσης θα προσδιορίζεται με βάση εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια. Έτσι, όπως έχει γράψει το insider.gr, στην περίπτωση που στο νοικοκυριό υπάρχει άτομο με αναπηρία, τότε η επιδότηση θα αυξάνεται κατά 10%. Προσαύξηση θα υπάρχει για πολύτεκνους και μονογονεϊκές οικογένειες.
      Όπως είναι ήδη γνωστό, με την επιδότηση στόχος είναι να καλυφθεί το σύνολο του κόστους της μπαταρίας και ένα ποσοστό του φωτοβολταϊκού. Στην περίπτωση αιτούντων με ατομικό εισόδημα έως 20.000 ευρώ, ή οικογενειακό έως 40.000 ευρώ, αυτό σημαίνει ότι θα καλύπτεται το 100% του κόστους της μπαταρίας και περί το 30% του φωτοβολταϊκού. Μικρή μείωση των ποσοστών αυτών, κατά 10%, θα ισχύει για μεγαλύτερα εισοδήματα.
      Στον αντίποδα, πιο ενισχυμένες θα είναι οι επιδοτήσεις στην περίπτωση των ευάλωτων νοικοκυριών, για τα οποία προβλέπεται ένα διακριτό τμήμα του προϋπολογισμού του προγράμματος. Για τη συγκεκριμένη κατηγορία, πέρα από την πλήρη κάλυψη του κόστους της μπαταρίας, η ενίσχυση για το φωτοβολταϊκό θα φτάνει στο 60% του κόστους του.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/30333/φωτοβολταϊκά-στις-στέγες-θέμα-ωρών-ο-ο

  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Με μια ματιά ...

    1. 0

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου για διαμερίσματα, οικόπεδα και αυθαίρετα

    2. 0

      Το θέατρο του παραλόγου με τη δόμηση στις Κυκλάδες

    3. 0

      Απόφαση-σταθμός του ΣτΕ μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση πολλών αξιόλογων κτιρίων

  • DownLoad

  • Φώτο Γκάλερι

  • Συνδεδεμένοι (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Δημιουργία Νέου...