Jump to content

dimitris GM

Νομικός
  • Αναρτήσεις

    18
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

dimitris GM last won the day on January 16

dimitris GM had the most liked content!

Πληροφορίες Προφίλ

  • Φύλο
    Άντρας
  • Επάγγελμα
    Νομικός
  • Ειδικότητα
    Δικηγόρος
  • Περιφέρεια
    Κεντρική Μακεδονία

Recent Profile Visitors

6484 profile views

dimitris GM's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator Rare
  • One Year In Rare
  • Conversation Starter
  • One Month Later
  • First Post

Recent Badges

31

Reputation

  1. η εγκυκλιος διατηρει την ανεξαρτησια καθε ομορου με αλλο γηπεδο που ανηκει στον ιδιο ιδιοκτητη. ενω πριν "ελεγαν" οτι συνενωνονται υποχρεωτικως. δλδ πρωτα ειχες 4 στρ. τα συνενωνες με αλλο 4 στρ. αλλα εχτιζες στο συνολο σαν ενα δλδ 186+72....και οχι 186 και 186 Αυτο δεν μας απασχολει στα εντος σχεδιου, όπου ο σδ υπολογιζεται με βαση το σνολικο εμβαδον. ΟΜΩΣ μας επηρεαζει εάν εχουν αλματικο συντελεστη, αφου αυτος θα υπολγισθει στο νεο, ενιαιο οικοπεδο. Θεωρω οτι δεν θα εγκριθει αδεια σε "ενιαιο" αλλα με σδ. σαν "δυο"., διοτι - εχεις δυο ΚΑΕΚ...θα γινουν ενα - θα εχεις συσταση για ενα ενιαιο και οχι για δυο. αυτη ειναι η γνωμη μου [η ΥΔΟΜ ρωτηθηκε;]
  2. Ενα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων, αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινόχρηστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο μέχρι 31 Μαρτίου 2023 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.λπ.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες. Τι θα ισχύει από 1η Απριλίου 2023; Από την 1η Απριλίου 2023 γίνεται υποχρεωτική στις νέες οικοδομικές άδειες η σύνταξη μελέτης προσβασιμότητας με ευθύνη του μηχανικού. Τα ιδιωτικά κτίρια κατοικίας, που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια από τις 9/4/2012 που είναι η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του ΝΟΚ (Ν.4067/2012) και μετά, και στα υφιστάμενα κτίρια, αυτά που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια προ της 9/4/2012 πρέπει να έχουν γίνει έργα και να τηρούνται οι κανόνες προσβασιμότητας. Επίσης στα κτίρια του δημοσίου και των δήμων και πλήθος άλλων κτιρίων δημοσίου ενδιαφέροντος επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Ποιες είναι οι συνέπειες σε όσους δεν συμμορφωθούν; Τα έργα καθώς και οι μελέτες προσβασιμότητας στα κτίρια επαφίενται στους ιδιοκτήτες, ωστόσο όσοι δεν τηρήσουν το νόμο θα έλθουν αντιμέτωποι με την υποχρέωση πλήρους προσαρμογής και τις κυρώσεις που προβλέπονται με την πρώτη δυνητική πράξη, όταν θελήσουν να μισθώσουν, να μεταβιβάσουν, να τροποποιήσουν ή να τακτοποιήσουν αυθαίρετες χρήσεις για να μπουν σε επιδοτούμενα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας είτε να εκδώσουν οικοδομική άδεια του ακινήτου τους, για οποιοδήποτε πολεοδομικό η κατασκευαστικό σκοπό. Οι κυρώσεις έχουν προβλεφθεί από το άρθρο 26 του ΝΟΚ από το 2012. Η αναστολή των κυρώσεων αρχικά έληγε την 31.12.2020 παρατάθηκε για μια διετία έως την 31/12/2022 και τώρα θεσμοθετήθηκε νέα τρίμηνη παράταση μέχρι στις 31 Μαρτίου 2023. Ποιες είναι οι Βασικές Τεχνικές Προδιαγραφές; Βασική αρχή των Τεχνικών Προδιαγραφών Μελέτης Προσβασιμότητας είναι η δημιουργία «προσβάσιμης αλυσίδας», δηλαδή η κατασκευή έργων με στόχο τη συνεχόμενη, αλυσιδωτή προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο, χωρίς ασυνέχειες και εμπόδια. Βασικές τεχνικές προδιαγραφές για κτίρια: Προσβάσιμη είσοδος (>0,90μ) και πρόσβαση από την εξωτερική θύρα στον ανελκυστήρα (ελάχιστου αποδεκτού πλάτους 0,90μ με ταυτόχρονη πρόβλεψη χώρων ελιγμών αμαξιδίου) Κατακόρυφη κυκλοφορία (προσβάσιμος ανελκυστήρας ή αναβατόριο) Προσβάσιμες οδεύσεις διαφυγής και προστατευμένων προσβάσιμων χώρων αναμονής σε περίπτωση έκτακτων αναγκών Ενας τουλάχιστον προσβάσιμος χώρος υγιεινής Βασικές προδιαγραφές για τον υπαίθριο χώρο: Οριζόντια κυκλοφορία και πρόσβαση στον δημόσιο χώρο με ελάχιστο πλάτος χωρίς εμπόδια 1,50μ. Προβλέπεται οδηγός τυφλών και ράμπες για προσβάσιμα πεζοδρόμια και πεζοδρόμους, οδούς ήπιας κυκλοφορίας και πλατείες. Προσβάσιμες διαβάσεις και στάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Θέσεις στάθμευσης αναπηρικών αυτοκινήτων Τι ισχύει με τα νέα κτίρια κατοικιών; Στις νέες κατοικίες, που ανεγείρονται εντός ή εκτός σχεδίων, για τα άτομα με αναπηρία και τα «εμποδιζόμενα» άτομα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται: Αυτόνομη (χωρίς τη βοήθεια κανενός) & ασφαλής (από κάθε άποψη) οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για όλους» (με διαδρόμους, ράμπες, μηχανικά μέσα κλπ) Συνθήκες εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Προσβάσιμος χώρος αναμονής μίας θέσης αμαξιδίου Τι ισχύει για τις παλιές κατοικίες; Για τις κατοικίες που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, είναι δυνατή η τοποθέτηση διάταξης ράμπας ή αναβατορίου, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση των ΑμεΑ κλπ. από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς/εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης ή κανονισμού. Τι ισχύει όταν γίνεται αλλαγή χρήσης στο κτίριο; Σε περίπτωση, που γίνεται αλλαγή χρήσης σε όλο ή σε τμήμα (π.χ. όροφος) του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. Οταν τα κτίρια είναι υφιστάμενα τι υποχρεώσεις έχουν; Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση: Α) Ανελκυστήρας με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου: πλάτος 0,90 μ και μήκος 1,20μ, ελεύθερο άνοιγμα πόρτας στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,80μ. Β) Ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών. Γ) Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου, γραφείων και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. Ποιες είναι οι εξαιρέσεις γενικά για όλα τα κτίρια; Εξαιρούνται όλα τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2.50 μ. Απαλλάσσονται τα νέα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια, εφόσον: α) Το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών (πατάρια) ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100.0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση. β) Το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,00 τ.μ. και συγχρόνως γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ. Προσοχή! Οι εξαιρέσεις αυτές δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο. Τι γίνεται όταν δεν συμφωνούν οι συνιδιοκτήτες, για να γίνουν οι διαμορφώσεις; Μπορούν να γίνουν οι διαμορφώσεις από τον ενδιαφερόμενο και με δαπάνες του, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας, που εκδίδεται μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (έγγραφη πρόσκληση συνιδιοκτητών, τεχνική έκθεση μηχανικού, μελέτη στατικής επάρκειας). πηγή b2green.gr View full Άρθρου
  3. Ενα σημαντικό ζήτημα στον σχεδιασμό των κτιρίων και των δημόσιων χώρων, αποτελεί και η ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των ατόμων ανεξαρτήτως ηλικίας ή/και φυσικής κατάστασης. Σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία και τις Οδηγίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, απαιτείται ο σχεδιασμός των κτιρίων καθώς και των κοινόχρηστων χώρων να γίνεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προσπέλαση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο μέχρι 31 Μαρτίου 2023 θα πρέπει όλα τα κτίρια στη χώρα μας, να έχουν προβεί στις κατάλληλες παρεμβάσεις δεδομένου ότι πέρα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, τα άτομα με παροδικές αναπηρίες και τα λοιπά εμποδιζόμενα άτομα (έγκυες, νήπια, μικρά παιδιά, υπερήλικες κ.λπ.) αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας (δηλ. ένας στους δύο πολίτες) με αυξητικές ανάγκες. Τι θα ισχύει από 1η Απριλίου 2023; Από την 1η Απριλίου 2023 γίνεται υποχρεωτική στις νέες οικοδομικές άδειες η σύνταξη μελέτης προσβασιμότητας με ευθύνη του μηχανικού. Τα ιδιωτικά κτίρια κατοικίας, που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια από τις 9/4/2012 που είναι η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του ΝΟΚ (Ν.4067/2012) και μετά, και στα υφιστάμενα κτίρια, αυτά που έχουν ανεγερθεί με οικοδομική άδεια προ της 9/4/2012 πρέπει να έχουν γίνει έργα και να τηρούνται οι κανόνες προσβασιμότητας. Επίσης στα κτίρια του δημοσίου και των δήμων και πλήθος άλλων κτιρίων δημοσίου ενδιαφέροντος επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Ποιες είναι οι συνέπειες σε όσους δεν συμμορφωθούν; Τα έργα καθώς και οι μελέτες προσβασιμότητας στα κτίρια επαφίενται στους ιδιοκτήτες, ωστόσο όσοι δεν τηρήσουν το νόμο θα έλθουν αντιμέτωποι με την υποχρέωση πλήρους προσαρμογής και τις κυρώσεις που προβλέπονται με την πρώτη δυνητική πράξη, όταν θελήσουν να μισθώσουν, να μεταβιβάσουν, να τροποποιήσουν ή να τακτοποιήσουν αυθαίρετες χρήσεις για να μπουν σε επιδοτούμενα προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας είτε να εκδώσουν οικοδομική άδεια του ακινήτου τους, για οποιοδήποτε πολεοδομικό η κατασκευαστικό σκοπό. Οι κυρώσεις έχουν προβλεφθεί από το άρθρο 26 του ΝΟΚ από το 2012. Η αναστολή των κυρώσεων αρχικά έληγε την 31.12.2020 παρατάθηκε για μια διετία έως την 31/12/2022 και τώρα θεσμοθετήθηκε νέα τρίμηνη παράταση μέχρι στις 31 Μαρτίου 2023. Ποιες είναι οι Βασικές Τεχνικές Προδιαγραφές; Βασική αρχή των Τεχνικών Προδιαγραφών Μελέτης Προσβασιμότητας είναι η δημιουργία «προσβάσιμης αλυσίδας», δηλαδή η κατασκευή έργων με στόχο τη συνεχόμενη, αλυσιδωτή προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο, χωρίς ασυνέχειες και εμπόδια. Βασικές τεχνικές προδιαγραφές για κτίρια: Προσβάσιμη είσοδος (>0,90μ) και πρόσβαση από την εξωτερική θύρα στον ανελκυστήρα (ελάχιστου αποδεκτού πλάτους 0,90μ με ταυτόχρονη πρόβλεψη χώρων ελιγμών αμαξιδίου) Κατακόρυφη κυκλοφορία (προσβάσιμος ανελκυστήρας ή αναβατόριο) Προσβάσιμες οδεύσεις διαφυγής και προστατευμένων προσβάσιμων χώρων αναμονής σε περίπτωση έκτακτων αναγκών Ενας τουλάχιστον προσβάσιμος χώρος υγιεινής Βασικές προδιαγραφές για τον υπαίθριο χώρο: Οριζόντια κυκλοφορία και πρόσβαση στον δημόσιο χώρο με ελάχιστο πλάτος χωρίς εμπόδια 1,50μ. Προβλέπεται οδηγός τυφλών και ράμπες για προσβάσιμα πεζοδρόμια και πεζοδρόμους, οδούς ήπιας κυκλοφορίας και πλατείες. Προσβάσιμες διαβάσεις και στάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Θέσεις στάθμευσης αναπηρικών αυτοκινήτων Τι ισχύει με τα νέα κτίρια κατοικιών; Στις νέες κατοικίες, που ανεγείρονται εντός ή εκτός σχεδίων, για τα άτομα με αναπηρία και τα «εμποδιζόμενα» άτομα, θα πρέπει να εξασφαλίζονται: Αυτόνομη (χωρίς τη βοήθεια κανενός) & ασφαλής (από κάθε άποψη) οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες οδηγίες του ΥΠΕΚΑ «Σχεδιάζοντας για όλους» (με διαδρόμους, ράμπες, μηχανικά μέσα κλπ) Συνθήκες εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Προσβάσιμος χώρος αναμονής μίας θέσης αμαξιδίου Τι ισχύει για τις παλιές κατοικίες; Για τις κατοικίες που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, είναι δυνατή η τοποθέτηση διάταξης ράμπας ή αναβατορίου, που θα διασφαλίζει την πρόσβαση των ΑμεΑ κλπ. από το πεζοδρόμιο στους εσωτερικούς/εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης ή κανονισμού. Τι ισχύει όταν γίνεται αλλαγή χρήσης στο κτίριο; Σε περίπτωση, που γίνεται αλλαγή χρήσης σε όλο ή σε τμήμα (π.χ. όροφος) του κτιρίου θα πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. Οταν τα κτίρια είναι υφιστάμενα τι υποχρεώσεις έχουν; Ειδικά για την περίπτωση των υφιστάμενων κτιρίων, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση: Α) Ανελκυστήρας με ελάχιστες εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου: πλάτος 0,90 μ και μήκος 1,20μ, ελεύθερο άνοιγμα πόρτας στη μικρότερη από τις παραπάνω διαστάσεις 0,80μ. Β) Ενός τουλάχιστον προσβάσιμου σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα χώρου υγιεινής με κοινή χρήση ανδρών/γυναικών. Γ) Υφιστάμενα κτίρια με χρήσεις εμπορίου, γραφείων και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, με μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τ.μ μπορούν να εξαιρεθούν μόνο από την υποχρέωση δημιουργίας προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, εφόσον αυτό προκαλεί δυσανάλογη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες τους. Ποιες είναι οι εξαιρέσεις γενικά για όλα τα κτίρια; Εξαιρούνται όλα τα κτίρια που έχουν μοναδική πρόσβαση σε δρόμο με βαθμίδες ή βρίσκονται σε οικόπεδα στα οποία η ελάχιστη διαφορά στάθμης του φυσικού εδάφους στην οικοδομική γραμμή από την επιφάνεια του πεζοδρομίου είναι μεγαλύτερη από 2.50 μ. Απαλλάσσονται τα νέα κτίρια από την υποχρέωση διαμόρφωσης πρόσβασης στους πάνω από το ισόγειο ορόφους ή τους εσωτερικούς εξώστες ή αναβαθμούς τα κτίρια, εφόσον: α) Το εμβαδόν των εσωτερικών εξωστών (πατάρια) ή αναβαθμών αποτελεί ποσοστό μέχρι 50% του εμβαδού της κυρίως αίθουσας και όχι περισσότερο των 100.0 τ.μ. και η χρήση του είναι ίδια με αυτή της κυρίως αίθουσας ή οι εσωτερικοί εξώστες ή αναβαθμοί έχουν βοηθητική χρήση. β) Το συνολικό μικτό εμβαδόν των πάνω από το ισόγειο ορόφων είναι μικρότερο των 200,00 τ.μ. και συγχρόνως γ) το μικτό εμβαδόν κάθε ορόφου είναι μικρότερο των 70,0 τ.μ. Προσοχή! Οι εξαιρέσεις αυτές δεν ισχύουν, αν η χρήση του κτιρίου είναι η μοναδική στον οικισμό και ταυτόχρονα στους πάνω από το ισόγειο ορόφους υπάρχουν χρήσεις για εξυπηρέτηση κοινού διαφορετικές από αυτές που υπάρχουν στον ισόγειο όροφο. Τι γίνεται όταν δεν συμφωνούν οι συνιδιοκτήτες, για να γίνουν οι διαμορφώσεις; Μπορούν να γίνουν οι διαμορφώσεις από τον ενδιαφερόμενο και με δαπάνες του, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό του κτιρίου, κατόπιν απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας, που εκδίδεται μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερόμενου, η οποία συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (έγγραφη πρόσκληση συνιδιοκτητών, τεχνική έκθεση μηχανικού, μελέτη στατικής επάρκειας). πηγή b2green.gr
  4. Ξεκινά στις 05 Οκτωβρίου 2022 η επίσημη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αίτησης υπαγωγής στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του κεφαλαίου ΣΤ’ ΟΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΠΥΚΝΩΣΕΙΣ του ν.4685/2020 (άρθρα 50-55), η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με τον φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτημάτων έχει οριστεί η 31η Δεκεμβρίου 2022. Σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις, οι κάτοχοι κτηρίων οικιστικής χρήσης σε εκτάσεις δασικού χαρακτήρα, που εμφανίζουν λειτουργική ενότητα, έχουν τη δυνατότητα να υπαχθούν στις ρυθμίσεις των οικιστικών πυκνώσεων και να τακτοποιήσουν τις δομημένες επιφάνειες ιδιοκτησίας τους για 30 χρόνια. Κατόπιν της υποβολής αίτησης υπαγωγής στις παραπάνω ρυθμίσεις, η οποία, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, συνοδεύεται από παράβολο των 250€, παγώνουν οι διοικητικές πράξεις προστίμων και κατεδαφίσεων. Η λειτουργία και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων στην πλατφόρμα, καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά αναφέρονται στην ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/68161/3775/21 (Β΄3253) με τίτλο «Όροι και προδιαγραφές λειτουργίας διαδικτυακής πλατφόρμας της παρ. 1 του άρθρου 52 του ν. 4685/ 2020». βλέπε και Διάγραμμα της εξέλιξης των Οικιστικών Πυκνώσεων σε αρχείο PDF
  5. ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1836 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ - Attikipedia
  6. το δικαιωμα επφανειας Εισαγωγή 1. Με το Ν. 3986/2011 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015» εισήχθη εκ νέου στο ελληνικό δίκαιο (μετά την κατάργησή του από τον Αστικό Κώδικα) ο θεσμός της επιφάνειας. H παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο και στόχο την παρουσίαση και ανάλυση των ρυθμίσεων του Κεφαλαίου Γ ́ (άρθρα 18 έως και 26) του ως άνω νόμου, με τον τίτλο «Δικαίωμα Επιφανείας επί Δημοσίων Κτημάτων», όπως αυτές ισχύουν μετά τη συμπλήρωση και τροποποίησή τους με τις μεταγενέστερες διατάξεις του Ν. 4092/2012. 2. Η επιφάνεια είναι το εμπράγματο δικαίωμα που παρέχει στο δικαιούχο χωριστή κυριότητα (με μέγιστη όμως εκ του νόμου χρονική διάρκεια) επί των κτισμάτων που υπάρχουν ή που πρόκειται να κατασκευαστούν πάνω σε έδαφος που ανήκει στο Δημόσιο ή σε νομικά πρόσωπα που ελέγχονται από αυτό. Η παραχώρηση επιφάνειας λοιπόν διασπά την κυριότητα ανάμεσα στο έδαφος και στα κτίσματα, με αποτέλεσμα το μεν Δημόσιο να παραμένει κύριος του εδάφους, ο δε επιφανειούχος (επενδυτής) να καθίσταται κύριος των κτισμάτων που υπάρχουν στο έδαφος για όσο χρόνο διαρκεί το δικαίωμά του. Μετά τη λήξη της επιφάνειας, τα κτίσματα περιέρχονται στον κύριο του εδάφους, δηλαδή στο Δημόσιο. 3. Η επιφάνεια αποτελούσε θεσμό του Ρωμαϊκού Δικαίου, που ίσχυε και στην Ελλάδα μέχρι την εισαγωγή του Αστικού Κώδικα το 1946. Ήταν το εμπράγματο δικαίωμα που παρείχε στον δικαιούχο (επιφανειούχο) την εξουσία να διατηρεί πάνω στο έδαφος οικοδομή και να «επωφελείται αυτήν ως ιδιοκτήτης». Έτσι, ο ιδιοκτήτης παρέμενε κύριος του εδάφους, ο δε επιφανειούχος γινόταν κύριος των κτισμάτων. Αποτελούσε συνεπώς παρέκκλιση από την αρχή «τα υπερκείμενα είκει τοις υποκειμένοις» («superficies solo cedit»). Όμως ο Αστικός Κώδικας (1946) κατήργησε το θεσμό της επιφάνειας, αν και διατήρησε τα προϋπάρχοντα δικαιώματα. Λόγος της κατάργησης ήταν τότε το ανεπιθύμητο της πολυδιάσπασης της κυριότητας, που δυσχεραίνει την εκμετάλλευση και αξιοποίηση των ακινήτων, αλλά και η ύπαρξη παραπλήσιων θεσμών, όπως είναι η οριζόντια ιδιοκτησία, οι μακροχρόνιες μισθώσεις ή οι δουλείες DownLoad εδώ
  7. Δεκάδες χιλιάδες διαμερίσματα πολυκατοικιών αλλά και γραφεία και καταστήματα εξακολουθούν, τρεις μήνες πριν από το τέλος του χρόνου, να παραμένουν εκτός συναλλαγής, εξαιτίας τεσσάρων προβλημάτων που παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια. Αποτέλεσμα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, είναι, όπως λέει, μιλώντας στα «ΝΕΑ», ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς να έχουν μπλοκάρει οι εμπράγματες συναλλαγές, οι γονικές παροχές / δωρεές και να έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στην ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν την ακτινογραφία αυτών των τεσσάρων προβλημάτων που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν χιλιάδες ιδιοκτήτες. Το 1ο πρόβλημα αφορά την αδυναμία των ιδιοκτητών να προχωρούν σε μονομερή τροποποίηση της οριζοντίου ιδιοκτησίας όταν υπάρχει διαφορά στην επιφάνεια, υπέρ ή σε βάρος όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας, η οποία δεν θίγει άλλους συνιδιοκτήτες άλλων ορόφων, ούτε κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής. Ενδεικτικά: αγόρασε κάποιος με συμβόλαιο το 1990 ένα διαμέρισμα σε πενταώροφη πολυκατοικία με δυο διαμερίσματα ανά όροφο, εμβαδού 100 τ.μ. και σήμερα θέλει να το πουλήσει (ή να το κάνει γονική παροχή στα παιδιά του). Μαθαίνει για πρώτη φορά από τον μηχανικό που κάλεσε για να το μετρήσει προκειμένου να φτιάξει την «ταυτότητα διηρημένης ιδιοκτησίας», ότι το διαμέρισμά του δεν είναι 100 αλλά 102 τ.μ., δηλαδή δυο τετραγωνικά μέτρα μεγαλύτερο σε βάρος του διπλανού διαμερίσματος. Από αυτόν μαθαίνει και ο εμβρόντητος γείτονάς του, πως το διαμέρισμά του είναι εκ κατασκευής δυο τετραγωνικά μικρότερο από τα σχέδια και το συμβόλαιό του. Με τη σημερινή νομοθεσία ουδείς από τους δύο μπορεί να προβεί σε αγοραπωλησία ή γονική παροχή των διαμερισμάτων τους. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς «για να συνταχθεί έγκυρο μεταβιβαστικό συμβόλαιο, πρέπει πρώτα να υπογραφεί από όλους τους ιδιοκτήτες όλων των υπολοίπων διαμερισμάτων της πολυκατοικίας συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας του κτιρίου, κάτι αδύνατον στην πράξη, που θα πρέπει να μεταγραφεί στο αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο ή το Υποθηκοφυλακείο, ανάλογα στην περιοχή που βρίσκεται το ακίνητο». Αυτό το μπλοκάρισμα των αγοραπωλησιών αλλά και των γονικών παροχών, κατά τον πρόεδρο του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών – Αττικής Λευτέρη Ποταμιάνο έχει φέρει στα όρια …νευρικής κρίσης πάνω από 50.000 ιδιοκτήτες και επαγγελματίες σε όλη τη χώρα. Και αυτός είναι ο λόγος που η ΠΟΜΙΔΑ αλλά και οι συμβολαιογράφοι ζητούν να μπορούν οι ιδιοκτήτες που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή να προβούν μονομερώς σε τροποποίηση της πράξης σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας, αφού οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ουδόλως επηρεάζονται από αυτήν. Το 2ο πρόβλημα αφορά τις άκυρες θέσεις στάθμευσης με χιλιοστά στην πιλοτή των παλαιών πολυκατοικιών. Οπως είναι γνωστό, με απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου κρίθηκαν ως άκυρες και αντισυνταγματικές πολλές χιλιάδες θέσεις στάθμευσης που είχαν συσταθεί ως ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες στον ανοιχτό χώρο πιλοτής πολυκατοικίας, με αποτέλεσμα να παραμένει «στον αέρα» και το ποσοστό εξ’ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου. Το πρόβλημα έχει μικρότερη πρακτική σημασία στην περίπτωση που ο χρήστης της θέσης στάθμευσης έχει κι άλλη οριζόντια ιδιοκτησία κύριας χρήσης εντός της ίδιας πολυκατοικίας, είναι όμως πολύ οξύτερο, όταν ο χρήστης δεν έχει, και κατά συνέπεια, δεν δικαιούται να έχει ούτε δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης της θέσης στάθμευσης αυτής. Γι’ αυτό, από την ΠΟΜΙΔΑ, υποστηρίζουν πως πρέπει να επιτραπεί στον ιδιοκτήτη χώρου κύριας χρήσης στην πολυκατοικία να προβεί σε μονομερή τροποποίηση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του, ενσωματώνοντας τα χιλιοστά της θέσης στάθμευσης στην ιδιοκτησία του και καθιστώντας τη θέση ως παράτημα αποκλειστικής χρήσης του εκάστοτε ιδιοκτήτη της. Κι αν δεν έχει, να μπορεί να μεταβιβάσει τη θέση αυτή ως παράρτημα αποκλειστικής χρήσης σε οποιονδήποτε ιδιοκτήτη χώρου κύριας χρήσης στο ίδιο και μόνο κτίριο. Το 3ο πρόβλημα αφορά το «δικαίωμα υψούν» σε δεκάδες χιλιάδες πολυκατοικίες της χώρας, που κατασκευάστηκαν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, όπου ο κατασκευαστής ή ο οικοπεδούχος συνηθέστατα διατηρούσαν ως ιδιαίτερη οριζόντια ιδιοκτησία ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου προκειμένου να το αποδώσουν σε μελλοντικούς ορόφους (δικαίωμα υψούν), με δικαίωμα μονομερούς ανακατανομής των ποσοστών συγκυριότητας του δικαιώματος αυτού το οικόπεδο. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων αυτών, οι συντελεστές δόμησης εξαντλήθηκαν εξαρχής ή μειώθηκαν αργότερα, με συνέπεια να μην υπάρχει πλέον οποιαδήποτε δυνατότητα επέκταση της οικοδομής καθ’ ύψος. Ωστόσο, το προαναφερόμενο – και άνευ αξίας – ποσοστό συνιδιοκτησίας, φορολογείται στον ΕΝΦΙΑ και στις λοιπές φορολογίες κεφαλαίου ως αυτοτελές περιουσιακό στοιχείο. Γι’ αυτό, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν τα έχουν δηλώσει στο Κτηματολόγιο με συνέπεια αυτά να φαίνονται σήμερα ως «αγνώστου ιδιοκτήτη». Αυτός είναι και ο λόγος που η ΠΟΜΙΔΑ ζητάει να δοθεί στους ιδιοκτήτες αυτούς η δυνατότητα μονομερούς κατάργησης του δικαιώματος «υψούν» στις υφιστάμενες πολυκατοικίες. Το 4ο πρόβλημα αφορά την απόκλιση των διαστάσεων οριζόντιας ιδιοκτησίας έως 2% από την κάτοψη της σχετικής πράξης σύστασης. Κατά τη σύνταξη των συμβολαιογραφικών πράξεων μεταβίβασης ακινήτων, διαπιστώνονται συχνά μικρές αποκλίσεις στις διαστάσεις των οριζόντιων ιδιοκτησιών από τη μέτρηση που έχει καταγραφεί στη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, σε σχέση με τη σημερινή μέτρηση, που οφείλεται είτε στη μεθοδολογία της μέτρησης, είτε σε μη προσμέτρηση των τοίχων. Στις περιπτώσεις αυτές, οι εν λόγω μικρές αποκλίσεις, θέτουν κυριολεκτικά τις ιδιοκτησίες αυτές «εκτός συναλλαγής» καθώς για τη διόρθωση του εμβαδού τους στο πραγματικό, απαιτείται τροποποίηση της σύστασης με τη σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών, πράγμα αδύνατο στις παλαιότερες πολυκατοικίες. Αυτός είναι και ο λόγος που από την ΠΟΜΙΔΑ ζητούν η απόκλιση έως 2% να μη λαμβάνεται υπόψη και να μην απαιτείται τροποποίηση της σχετικής πράξης σύστασης. Γιόγιακας Προκόπης πηγή news.b2green.gr View full Άρθρου
  8. Δεκάδες χιλιάδες διαμερίσματα πολυκατοικιών αλλά και γραφεία και καταστήματα εξακολουθούν, τρεις μήνες πριν από το τέλος του χρόνου, να παραμένουν εκτός συναλλαγής, εξαιτίας τεσσάρων προβλημάτων που παραμένουν άλυτα εδώ και χρόνια. Αποτέλεσμα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, είναι, όπως λέει, μιλώντας στα «ΝΕΑ», ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς να έχουν μπλοκάρει οι εμπράγματες συναλλαγές, οι γονικές παροχές / δωρεές και να έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στην ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν την ακτινογραφία αυτών των τεσσάρων προβλημάτων που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν χιλιάδες ιδιοκτήτες. Το 1ο πρόβλημα αφορά την αδυναμία των ιδιοκτητών να προχωρούν σε μονομερή τροποποίηση της οριζοντίου ιδιοκτησίας όταν υπάρχει διαφορά στην επιφάνεια, υπέρ ή σε βάρος όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας, η οποία δεν θίγει άλλους συνιδιοκτήτες άλλων ορόφων, ούτε κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής. Ενδεικτικά: αγόρασε κάποιος με συμβόλαιο το 1990 ένα διαμέρισμα σε πενταώροφη πολυκατοικία με δυο διαμερίσματα ανά όροφο, εμβαδού 100 τ.μ. και σήμερα θέλει να το πουλήσει (ή να το κάνει γονική παροχή στα παιδιά του). Μαθαίνει για πρώτη φορά από τον μηχανικό που κάλεσε για να το μετρήσει προκειμένου να φτιάξει την «ταυτότητα διηρημένης ιδιοκτησίας», ότι το διαμέρισμά του δεν είναι 100 αλλά 102 τ.μ., δηλαδή δυο τετραγωνικά μέτρα μεγαλύτερο σε βάρος του διπλανού διαμερίσματος. Από αυτόν μαθαίνει και ο εμβρόντητος γείτονάς του, πως το διαμέρισμά του είναι εκ κατασκευής δυο τετραγωνικά μικρότερο από τα σχέδια και το συμβόλαιό του. Με τη σημερινή νομοθεσία ουδείς από τους δύο μπορεί να προβεί σε αγοραπωλησία ή γονική παροχή των διαμερισμάτων τους. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς «για να συνταχθεί έγκυρο μεταβιβαστικό συμβόλαιο, πρέπει πρώτα να υπογραφεί από όλους τους ιδιοκτήτες όλων των υπολοίπων διαμερισμάτων της πολυκατοικίας συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας του κτιρίου, κάτι αδύνατον στην πράξη, που θα πρέπει να μεταγραφεί στο αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο ή το Υποθηκοφυλακείο, ανάλογα στην περιοχή που βρίσκεται το ακίνητο». Αυτό το μπλοκάρισμα των αγοραπωλησιών αλλά και των γονικών παροχών, κατά τον πρόεδρο του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών – Αττικής Λευτέρη Ποταμιάνο έχει φέρει στα όρια …νευρικής κρίσης πάνω από 50.000 ιδιοκτήτες και επαγγελματίες σε όλη τη χώρα. Και αυτός είναι ο λόγος που η ΠΟΜΙΔΑ αλλά και οι συμβολαιογράφοι ζητούν να μπορούν οι ιδιοκτήτες που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή να προβούν μονομερώς σε τροποποίηση της πράξης σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας, αφού οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες ουδόλως επηρεάζονται από αυτήν. Το 2ο πρόβλημα αφορά τις άκυρες θέσεις στάθμευσης με χιλιοστά στην πιλοτή των παλαιών πολυκατοικιών. Οπως είναι γνωστό, με απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου κρίθηκαν ως άκυρες και αντισυνταγματικές πολλές χιλιάδες θέσεις στάθμευσης που είχαν συσταθεί ως ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες στον ανοιχτό χώρο πιλοτής πολυκατοικίας, με αποτέλεσμα να παραμένει «στον αέρα» και το ποσοστό εξ’ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου. Το πρόβλημα έχει μικρότερη πρακτική σημασία στην περίπτωση που ο χρήστης της θέσης στάθμευσης έχει κι άλλη οριζόντια ιδιοκτησία κύριας χρήσης εντός της ίδιας πολυκατοικίας, είναι όμως πολύ οξύτερο, όταν ο χρήστης δεν έχει, και κατά συνέπεια, δεν δικαιούται να έχει ούτε δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης της θέσης στάθμευσης αυτής. Γι’ αυτό, από την ΠΟΜΙΔΑ, υποστηρίζουν πως πρέπει να επιτραπεί στον ιδιοκτήτη χώρου κύριας χρήσης στην πολυκατοικία να προβεί σε μονομερή τροποποίηση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του, ενσωματώνοντας τα χιλιοστά της θέσης στάθμευσης στην ιδιοκτησία του και καθιστώντας τη θέση ως παράτημα αποκλειστικής χρήσης του εκάστοτε ιδιοκτήτη της. Κι αν δεν έχει, να μπορεί να μεταβιβάσει τη θέση αυτή ως παράρτημα αποκλειστικής χρήσης σε οποιονδήποτε ιδιοκτήτη χώρου κύριας χρήσης στο ίδιο και μόνο κτίριο. Το 3ο πρόβλημα αφορά το «δικαίωμα υψούν» σε δεκάδες χιλιάδες πολυκατοικίες της χώρας, που κατασκευάστηκαν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, όπου ο κατασκευαστής ή ο οικοπεδούχος συνηθέστατα διατηρούσαν ως ιδιαίτερη οριζόντια ιδιοκτησία ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου προκειμένου να το αποδώσουν σε μελλοντικούς ορόφους (δικαίωμα υψούν), με δικαίωμα μονομερούς ανακατανομής των ποσοστών συγκυριότητας του δικαιώματος αυτού το οικόπεδο. Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων αυτών, οι συντελεστές δόμησης εξαντλήθηκαν εξαρχής ή μειώθηκαν αργότερα, με συνέπεια να μην υπάρχει πλέον οποιαδήποτε δυνατότητα επέκταση της οικοδομής καθ’ ύψος. Ωστόσο, το προαναφερόμενο – και άνευ αξίας – ποσοστό συνιδιοκτησίας, φορολογείται στον ΕΝΦΙΑ και στις λοιπές φορολογίες κεφαλαίου ως αυτοτελές περιουσιακό στοιχείο. Γι’ αυτό, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν τα έχουν δηλώσει στο Κτηματολόγιο με συνέπεια αυτά να φαίνονται σήμερα ως «αγνώστου ιδιοκτήτη». Αυτός είναι και ο λόγος που η ΠΟΜΙΔΑ ζητάει να δοθεί στους ιδιοκτήτες αυτούς η δυνατότητα μονομερούς κατάργησης του δικαιώματος «υψούν» στις υφιστάμενες πολυκατοικίες. Το 4ο πρόβλημα αφορά την απόκλιση των διαστάσεων οριζόντιας ιδιοκτησίας έως 2% από την κάτοψη της σχετικής πράξης σύστασης. Κατά τη σύνταξη των συμβολαιογραφικών πράξεων μεταβίβασης ακινήτων, διαπιστώνονται συχνά μικρές αποκλίσεις στις διαστάσεις των οριζόντιων ιδιοκτησιών από τη μέτρηση που έχει καταγραφεί στη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, σε σχέση με τη σημερινή μέτρηση, που οφείλεται είτε στη μεθοδολογία της μέτρησης, είτε σε μη προσμέτρηση των τοίχων. Στις περιπτώσεις αυτές, οι εν λόγω μικρές αποκλίσεις, θέτουν κυριολεκτικά τις ιδιοκτησίες αυτές «εκτός συναλλαγής» καθώς για τη διόρθωση του εμβαδού τους στο πραγματικό, απαιτείται τροποποίηση της σύστασης με τη σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών, πράγμα αδύνατο στις παλαιότερες πολυκατοικίες. Αυτός είναι και ο λόγος που από την ΠΟΜΙΔΑ ζητούν η απόκλιση έως 2% να μη λαμβάνεται υπόψη και να μην απαιτείται τροποποίηση της σχετικής πράξης σύστασης. Γιόγιακας Προκόπης πηγή news.b2green.gr
  9. από> Τα 4 εμπόδια που παραμένουν στις μεταβιβάσεις ακινήτων αυτο επιβεβαιωνει οσα επι χρονια λεω, οτι το 2% αφορα κτιρια και οτι το παληο γιεγιε...και νυν γιε του 96 αφορα μονον για εξαιρεση επι συγκεκριμενων περιπτωσεων του "δημοσιου" Το 4ο πρόβλημα αφορά την απόκλιση των διαστάσεων οριζόντιας ιδιοκτησίας έως 2% από την κάτοψη της σχετικής πράξης σύστασης. Κατά τη σύνταξη των συμβολαιογραφικών πράξεων μεταβίβασης ακινήτων, διαπιστώνονται συχνά μικρές αποκλίσεις στις διαστάσεις των οριζόντιων ιδιοκτησιών από τη μέτρηση που έχει καταγραφεί στη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, σε σχέση με τη σημερινή μέτρηση, που οφείλεται είτε στη μεθοδολογία της μέτρησης, είτε σε μη προσμέτρηση των τοίχων. Στις περιπτώσεις αυτές, οι εν λόγω μικρές αποκλίσεις, θέτουν κυριολεκτικά τις ιδιοκτησίες αυτές «εκτός συναλλαγής» καθώς για τη διόρθωση του εμβαδού τους στο πραγματικό, απαιτείται τροποποίηση της σύστασης με τη σύμπραξη όλων των συνιδιοκτητών, πράγμα αδύνατο στις παλαιότερες πολυκατοικίες. Αυτός είναι και ο λόγος που από την ΠΟΜΙΔΑ ζητούν η απόκλιση έως 2% να μη λαμβάνεται υπόψη και να μην απαιτείται τροποποίηση της σχετικής πράξης σύστασης.
  10. Διευκρινιστικές οδηγίες για τις αμοιβές των Ελεγκτών Δόμησης δίνει έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Περιβάλλοντος, ξεκαθαρίζοντας αφενός μεν για ποιες επιφάνειες ελεγχόμενου κτιρίου ισχύουν αμοιβές και για ποίες όχι αφετέρου δε, πως μοιράζεται το ποσό της συνολικής αμοιβής, μεταξύ περισσότερων του ενός μηχανικών, που διενεργούν έλεγχο σε κτίριο. Σε έγγραφο, που εξέδωσε η Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του ΥΠΕΝ, το οποίο υπογράφει η Σόνια Ελευθεριάδου, διευθύντρια του Σώματος Επιθεώρησης Νοτίου Ελλάδας, δίνονται διευκρινιστικές απαντήσεις για τις αμοιβές των ελεγκτών δόμησης, με βάση τα προβλεπόμενα στην πολεοδομική νομοθεσία ( νόμος 4495/2017, ΦΕΚ 167 Α73-11-2017) και εξειδικεύονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, με τίτλο: «Έλεγχος έργων και εργασιών δόμησης» (ΦΕΚ 57 Β716-1-2014). Ειδικότερα: Ποιες επιφάνειες προσμετρούνται στον έλεγχο Όσον αφορά το θέμα, για ποιες επιφάνειες ισχύει αμοιβή και για ποίες όχι για τους Ελεγκτές Δόμησης, στο έγγραφο του ΥΠΕΝ δίνεται το μήνυμα ότι αμοιβές ισχύουν μόνον για το κτίσμα. Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι «πέραν της σαφούς αναφοράς σε κτιριακές επιφάνειες με όρους διαγράμματος κάλυψης για τις οποίες ισχύουν αμοιβές, δεν περιλαμβάνονται στις αμοιβές επιφάνειες οι οποίες αφορούν σε εξώστες, όψεις, στέγες, δώματα, κέλυφος, διαμορφώσεις ακαλύπτου, χώροι στάθμευσης, κατασκευές μη κτιριακές στον ακάλυπτο και οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του κτιριακού μεγέθους». Πως μοιράζεται η αμοιβή Για τον τρόπο αμοιβής Ελεγκτών Δόμησης, μεταξύ περισσότερων του ενός μηχανικών, που διενεργούν έλεγχο σε κτίριο, για παράδειγμα σε μεγάλο βιομηχανικό κτίριο άνω των 2000 τετραγωνικών, όπου ο έλεγχος γίνεται πχ από ελεγκτή πολιτικό μηχανικό και προβλέπεται η εμπλοκή και ειδικότητας ελεγκτή μηχανολόγου μηχανικού, όπως και σε κάθε παρόμοια περίπτωση, το έγγραφο του ΥΠΕΝ ξεκαθαρίζει ότι «όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από την μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά». Οι διευκρινιστικές οδηγίες του ΥΠΕΝ Αναλυτικά στο έγγραφο διευκρινιστικών οδηγιών, που εξέδωσε η αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΝ για τις αμοιβές των ελεγκτών δόμησης, σημειώνονται τα ακόλουθα: -«Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 1 της (2) σχετικής Κ.Υ Α. και της παρ.3 του άρθρου 44 του Ν.4495/2017 (1 σχετ.), ορίζεται επακριβώς για τις ανάγκες προσδιορισμού της Κατηγορίας του έργου ως προς τον έλεγχο δόμησης, η συνολική επιφάνεια ως: «το σύνολο των επιφανειών του κτιρίου προσμετρούμενων ή μη στο συντελεστή δόμησης, περιλαμβανομένων και των χώρων της πιλοτής, των υπογείων και των ημιυπαιθρίων». Από τον παραπάνω ορισμό προκύπτει ότι πέραν της σαφούς αναφοράς σε κτιριακές επιφάνειες με όρους διαγράμματος κάλυψης, δεν περιλαμβάνονται εξώστες, όψεις, στέγες, δώματα, κέλυφος, διαμορφώσεις ακαλύπτου, χώροι στάθμευσης, κατασκευές μη κτιριακές στον ακάλυπτο και οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του κτιριακού μεγέθους. –Κατά την αίτηση για έλεγχο δόμησης ο επιβλέπων μηχανικός οφείλει να προσμετρήσει όλες τις κτιριακές επιφάνειες, σύμφωνα με τα ανωτέρω και να συμπληρώσει το ανάλογο πεδίο επιλέγοντας και την αντίστοιχη κατηγορία του ελέγχου δόμησης. -Σε περίπτωση που διαπιστωθεί από τον Ελεγκτή Δόμησης κατά την αποδοχή του ορισμού του σε έλεγχο δόμησης ότι η ανωτέρω επιφάνεια έχει συμπληρωθεί με εσφαλμένα στοιχεία, οφείλει να ενημερώσει την Υπηρεσία για τυχόν διορθώσεις της αίτησης -Σύμφωνα με το άρθρο 3 της Κ Υ Α ορίζεται η αποζημίωση των Ελεγκτών Δόμησης ανάλογα με την Κατηγορία του έργου και τη συνολική επιφάνεια αδείας όπως ορίστηκε ανωτέρω. Για τον ενδιάμεσο και τελικό έλεγχο το ποσό της αποζημίωσης προκύπτει από τη συνολική επιφάνεια του κτιρίου ή της προσθήκης -Σύμφωνα με την παρ 2β του άρθρου 3 της (2) σχετικής ΚΥΑ όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από την μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά». «Βροχή» ερωτήσεων Το έγγραφο του ΥΠΕΝ εκδόθηκε ως απάντηση σε σχετικά ερωτήματα, που υπέβαλλε προς το υπουργείο Ελεγκτής Δόμησης, ενώ αναφέρεται ότι η υπηρεσία έχει απαντήσει και σε άλλα σχετικά ερωτήματα, διευκρινίζοντας το σύνολο των επιφανειών που προσμετρούνται και μη, στη συνολική επιφάνεια ελέγχου. πηγή: ecopress.gr Φόρουμ βλέπε εδώ
  11. Διευκρινιστικές οδηγίες για τις αμοιβές των Ελεγκτών Δόμησης δίνει έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Περιβάλλοντος, ξεκαθαρίζοντας αφενός μεν για ποιες επιφάνειες ελεγχόμενου κτιρίου ισχύουν αμοιβές και για ποίες όχι αφετέρου δε, πως μοιράζεται το ποσό της συνολικής αμοιβής, μεταξύ περισσότερων του ενός μηχανικών, που διενεργούν έλεγχο σε κτίριο. Σε έγγραφο, που εξέδωσε η Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του ΥΠΕΝ, το οποίο υπογράφει η Σόνια Ελευθεριάδου, διευθύντρια του Σώματος Επιθεώρησης Νοτίου Ελλάδας, δίνονται διευκρινιστικές απαντήσεις για τις αμοιβές των ελεγκτών δόμησης, με βάση τα προβλεπόμενα στην πολεοδομική νομοθεσία ( νόμος 4495/2017, ΦΕΚ 167 Α73-11-2017) και εξειδικεύονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, με τίτλο: «Έλεγχος έργων και εργασιών δόμησης» (ΦΕΚ 57 Β716-1-2014). Ειδικότερα: Ποιες επιφάνειες προσμετρούνται στον έλεγχο Όσον αφορά το θέμα, για ποιες επιφάνειες ισχύει αμοιβή και για ποίες όχι για τους Ελεγκτές Δόμησης, στο έγγραφο του ΥΠΕΝ δίνεται το μήνυμα ότι αμοιβές ισχύουν μόνον για το κτίσμα. Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι «πέραν της σαφούς αναφοράς σε κτιριακές επιφάνειες με όρους διαγράμματος κάλυψης για τις οποίες ισχύουν αμοιβές, δεν περιλαμβάνονται στις αμοιβές επιφάνειες οι οποίες αφορούν σε εξώστες, όψεις, στέγες, δώματα, κέλυφος, διαμορφώσεις ακαλύπτου, χώροι στάθμευσης, κατασκευές μη κτιριακές στον ακάλυπτο και οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του κτιριακού μεγέθους». Πως μοιράζεται η αμοιβή Για τον τρόπο αμοιβής Ελεγκτών Δόμησης, μεταξύ περισσότερων του ενός μηχανικών, που διενεργούν έλεγχο σε κτίριο, για παράδειγμα σε μεγάλο βιομηχανικό κτίριο άνω των 2000 τετραγωνικών, όπου ο έλεγχος γίνεται πχ από ελεγκτή πολιτικό μηχανικό και προβλέπεται η εμπλοκή και ειδικότητας ελεγκτή μηχανολόγου μηχανικού, όπως και σε κάθε παρόμοια περίπτωση, το έγγραφο του ΥΠΕΝ ξεκαθαρίζει ότι «όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από την μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά». Οι διευκρινιστικές οδηγίες του ΥΠΕΝ Αναλυτικά στο έγγραφο διευκρινιστικών οδηγιών, που εξέδωσε η αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΝ για τις αμοιβές των ελεγκτών δόμησης, σημειώνονται τα ακόλουθα: -«Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 1 της (2) σχετικής Κ.Υ Α. και της παρ.3 του άρθρου 44 του Ν.4495/2017 (1 σχετ.), ορίζεται επακριβώς για τις ανάγκες προσδιορισμού της Κατηγορίας του έργου ως προς τον έλεγχο δόμησης, η συνολική επιφάνεια ως: «το σύνολο των επιφανειών του κτιρίου προσμετρούμενων ή μη στο συντελεστή δόμησης, περιλαμβανομένων και των χώρων της πιλοτής, των υπογείων και των ημιυπαιθρίων». Από τον παραπάνω ορισμό προκύπτει ότι πέραν της σαφούς αναφοράς σε κτιριακές επιφάνειες με όρους διαγράμματος κάλυψης, δεν περιλαμβάνονται εξώστες, όψεις, στέγες, δώματα, κέλυφος, διαμορφώσεις ακαλύπτου, χώροι στάθμευσης, κατασκευές μη κτιριακές στον ακάλυπτο και οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του κτιριακού μεγέθους. –Κατά την αίτηση για έλεγχο δόμησης ο επιβλέπων μηχανικός οφείλει να προσμετρήσει όλες τις κτιριακές επιφάνειες, σύμφωνα με τα ανωτέρω και να συμπληρώσει το ανάλογο πεδίο επιλέγοντας και την αντίστοιχη κατηγορία του ελέγχου δόμησης. -Σε περίπτωση που διαπιστωθεί από τον Ελεγκτή Δόμησης κατά την αποδοχή του ορισμού του σε έλεγχο δόμησης ότι η ανωτέρω επιφάνεια έχει συμπληρωθεί με εσφαλμένα στοιχεία, οφείλει να ενημερώσει την Υπηρεσία για τυχόν διορθώσεις της αίτησης -Σύμφωνα με το άρθρο 3 της Κ Υ Α ορίζεται η αποζημίωση των Ελεγκτών Δόμησης ανάλογα με την Κατηγορία του έργου και τη συνολική επιφάνεια αδείας όπως ορίστηκε ανωτέρω. Για τον ενδιάμεσο και τελικό έλεγχο το ποσό της αποζημίωσης προκύπτει από τη συνολική επιφάνεια του κτιρίου ή της προσθήκης -Σύμφωνα με την παρ 2β του άρθρου 3 της (2) σχετικής ΚΥΑ όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από την μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά». «Βροχή» ερωτήσεων Το έγγραφο του ΥΠΕΝ εκδόθηκε ως απάντηση σε σχετικά ερωτήματα, που υπέβαλλε προς το υπουργείο Ελεγκτής Δόμησης, ενώ αναφέρεται ότι η υπηρεσία έχει απαντήσει και σε άλλα σχετικά ερωτήματα, διευκρινίζοντας το σύνολο των επιφανειών που προσμετρούνται και μη, στη συνολική επιφάνεια ελέγχου. πηγή: ecopress.gr Φόρουμ βλέπε εδώ View full Άρθρου
  12. προφανως ο σωστος τιτλος ειναι "Αντίστροφη μέτρηση για τα δασικά αυθαίρετα ." Κατα τα λοιπα απο εδω ψαχνουν την επαναφορα της κατ. 5.... απο εκει την παραταση ληξης της προθεσμιας για την δυνατότητα ανοικοδομησης κατα παρεκκλιση στ εκτος σχεδιου... απο πιο περα ειναι και η Τραπεζα Γης...[θα εχει κι αυτη το τελος της μακαριας η μνημη... ΑΓΡΟΓΗΣ...] βαζουμε παραπερα και την μεταφορα συντελεστη δομησης... Περί ολων αυτων... "σκεπτεται" ο κ. Υπουργος το ιδιο και οι λοιποί αρμόδιοι, αλλά, ενω επρεπε η πλατφορμα να εχει ήδη ανοιξει, το πανε σπο παραταση σε παραταση, - μια γιατι δεν ηταν "συμβατη" ξερωγωμετί...και υπηρχαν τεχνικα προβληματα... - και μια γιατι η διαδικασία δεν μπορει να ξεκινησει, παρα μονον αφου πρώτα ολοκληρωθεί η αντιπυρική περίοδος, η οποία λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Πληρης προγραμματισμος...
  13. Μιά "απλη" διαδικασια αγοραπωλησιας δικαιωματων ειναι... και την μετετρεψαν σε αυτο τον λαβυρινθο....που δεν μας βγαζει εξω ουτε ο μιτος της δεσποινιδος Αριαδνης... Εχουμε και εκεινο το 5% που πληρωνει ποιος και πότε...δεν λεει... Εχουμε και εκεινον τον αλογοριθμο που θα "διαμοιραζει" νομιμα/δικαια και κατα απολυτη σειρα τους τιτλους, χωρις -προπαντων- να κανει αδικιες σε βαρος κανενος. Κι αμα τους πεις του κυριου αλογοριθμου - εγω εχω τιτλο για 500 τμ και θελω να τα μεταφερω σε δικο μου οικοπεδο, που ειναι εντος ΖΥΣ..... θα ψαξει το λογισμικο του και θα σου περι. - εδω κυριε δεν κανουμε χατηρια...θα περιμενεις την σειρα σου.
  14. ποιά γεωτεμαχια "κολλησαν" [το βρηκα....] ειπες η Άδεια βγαίνει και για τα 3 μαζί (τα 3 - 4 - 9) Στο 9 υπάρχει μάντρα αντιστήριξης στην άσφαλτο που δίνει πρόσβαση και στα 3 εν΄΄ώ η οδός προς διάνοιξη πλάτους 6μ στον βορρά ακόμα είναι χώμα και πέτρες
×
×
  • Δημιουργία Νέου...