Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • IDnews
      Από το 2024 ισχύει μείωση 10% στον ΕΝΦΙΑ για κατοικίες φυσικών προσώπων που ασφαλίζονται για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρες.
      Η έκπτωση θα υπολογίζεται στο συνολικό ποσό του φόρου και θα δίνεται αναλογικά για τις ημέρες του έτους που είναι ασφαλισμένη η κατοικία.
      Ο ΕΝΦΙΑ
      Η ασφάλιση πρέπει να αφορά το σύνολο της αξίας του ακινήτου επί της οποίας υπολογίζεται ο ΕΝΦΙΑ.
      Το δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ και ωφελούμενοι είναι περίπου 1 εκατ. πολίτες.
      Ένα μέτρο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με σκοπό να προστατευθεί η περιουσία και οι πολίτες. Όπως τονίσθηκε, θα υπάρχει και κλιμακωτή μείωση για τις περιπτώσεις που ένα κτίριο δεν έχει ασφαλισθεί για ολόκληρο τον χρόνο.
      Όπως τόνισε ο  υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης  ο ΕΝΦΙΑ μειώνεται κατά 10% το 2024 για όσους έχουν ασφαλίσει ή θα ασφαλίσουν έως το τέλος του έτους τα σπίτια τους από φυσικές καταστροφές.
      Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν, η έκπτωση αφορά μόνο το ποσό του ΕΝΦΙΑ, που αφορά το ακίνητο που είναι ασφαλισμένο. Επιπλέον, εξήγησε πως η έκπτωση είναι αναλογική. Δηλαδή αν ένα ακίνητο δεν είναι ασφαλισμένο για όλο τον χρόνο, αλλά για 9 μήνες, θα υπάρχει έκπτωση 7,5%. Αντίστοιχα για 6 μήνες θα είναι 5% και για 3 μήνες 2,% κοκ.
      «Στηρίζουμε και βοηθάμε τους πολίτες στην προστασία της περιουσίας τους. Το δημοσιονομικό κόστος είναι περίπου 30 εκατ. ευρώ και οι ιδιοκτήτες που θα ωφεληθούν είναι ιδιοκτήτες περίπου 1 εκατ. ασφαλισμένων κατοικιών» τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Θέλουμε να ενισχύσουμε την ασφαλιστική νοοτροπία των Ελλήνων».

    • IDnews
      Οι επιβαλλόμενοι εκ του άρθρου 24 παρ. 6 Συντάγματος περιορισμοί είναι ουσιώδεις. Εξυπηρετούν το γενικότερο (δημόσιο) συμφέρον. Ωστόσο, δεν δύναται να θίγουν τον πυρήνα των εξουσιών της ιδιοκτησίας, όπως διαμορφώνεται εν όψει του σκοπού του άρθρου 24 του Συντάγματος και της φύσης του προστατευόμενου αγαθού. Σε αυτή την περίπτωση, δημιουργείται, κατά την παράγραφο 6 του άρθρου αυτού, υποχρέωση αποζημίωσης του θιγόμενου ιδιοκτήτη που θα καθορίσουν τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια.
      Σε κάθε περίπτωση επέμβασης στην περιουσία ενός προσώπου, πρέπει να εξασφαλίζεται δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος του κοινωνικού συνόλου και των απαιτήσεων για την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων του προσώπου. Για τη στάθμιση αυτή λαμβάνεται υπ’ όψιν, μεταξύ άλλων κριτηρίων, και η αναγνώριση δικαιώματος αποζημίωσης του θιγομένου.
      Η Διοίκηση, προκειμένου για ακίνητο εντός σχεδίου, για το οποίο κρίνεται απαραίτητη η επιβολή περιορισμών για την προστασία μνημείου, οφείλει να αναζητήσει τη βέλτιστη λύση που θα συνδυάζει την ανάδειξη – προστασία του μνημείου με τη δυνατότητα ανοικοδόμησης του ακινήτου, ώστε να μη θίγεται ουσιωδώς το δικαίωμα ιδιοκτησίας επ΄ αυτού, σε περίπτωση δε, κατά την οποία κριθεί αναγκαία η απαγόρευση δόμησης, που όπως έχει κριθεί (ΣτΕ Ολ 3146/1986), συνιστά ουσιώδη περιορισμό της ιδιοκτησίας κατά τον προορισμό της και εφ΄όσον δεν χωρήσει απ΄ευθείας εξαγορά ή αναγκαστική απαλλοτρίωση του ακινήτου, έχει την υποχρέωση να εξετάσει, αν συντρέχει δικαίωμα αποζημίωσης του θιγόμενου ιδιοκτήτη και να καθορίσει το ύψος της.
      Κατά συνέπεια, αν υποβληθεί σχετικό αίτημα από τον ιδιοκτήτη του βαρυνομένου ακινήτου, η Διοίκηση οφείλει να διαλάβει ειδική κρίση εάν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής μιας από τις προβλεπόμενες στις ως άνω διατάξεις δυνατότητας, δηλαδή απευθείας εξαγοράς, αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ή καταβολής αποζημίωσης, ενόψει και του ισχύοντος στην περιοχή του ακινήτου πολεοδομικού καθεστώτος.
      Παναγιώτης Γαλάνης,
      Δικηγόρος Περιβαλλοντικού – Πολεοδομικού Δικαίου, Διδάκτωρ Νομικής ΕΚΠΑ
      Εμπειρογνώμων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
      Μεταδιδάκτωρ Δικ. Περιβάλλοντος
      info@pgalanislaw.gr
      www.pgalanislaw.gr

    • IDnews
      Πώς μετέφεραν το μάρμαρο και ποια διαδρομή ακολουθούσαν; Πώς το ανέβαζαν στην Ακρόπολη; Τι είδους εργαλεία είχαν; Πώς επιτύγχαναν την άψογη επιπέδωση των λίθων και τη συναρμολόγησή τους, προκειμένου να δημιουργήσουν την τελειότητα του Παρθενώνα;
        Τα ερωτήματα είναι πολλά ακόμη, αλλά έχουν απαντηθεί. Τουλάχιστον τα περισσότερα. Η ανέγερση του Παρθενώνα, ένα έπος για την εποχή του, όπως θα μπορούσε να χαρακτηρισθούν όλα τα μεγάλα έργα του αρχαίου κόσμου, πέρα από τη σημασία της, ιδεολογική, ιστορική, καλλιτεχνική περιλαμβάνει επίσης, την αρχιτεκτονική και τεχνολογική πλευρά της.
        Αυτήν, που ο καθηγητής Μανόλης Κορρές, αρχιτέκτονας, πολιτικός μηχανικός και επικεφαλής της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως έχει μελετήσει επί χρόνια και εις βάθος, αποκαλύπτοντας τις πιο «πεζές» πτυχές της δημιουργίας του Παρθενώνα, χωρίς τις οποίες όμως, το μνημείο δεν θα μπορούσε να υπάρξει.

      Το εργοτάξιο στα ανατολικά του Παρθενώνα. Σχέδιο Μανόλη Κορρέ
      Γιατί μπορεί ο θαυμασμός των ανθρώπων σήμερα, να αφορά το άυλο και καθαρά πνευματικό μέρος του συγκεκριμένου επιτεύγματος, τοποθετώντας σε υποδεέστερο επίπεδο ή και περιφρονώντας την χειρωνακτική εργασία, που απαιτήθηκε για μια τέτοια κατασκευή, ωστόσο έτσι, παραλείπονται βασικά στάδια της δημιουργίας της.
        Και αυτήν ακριβώς την ιστορία παρουσιάζει ο ίδιος ο κ. Κορρές σήμερα το απόγευμα στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, αρχίζοντας από την εξόρυξη και τη λάξευση των μαρμάρων ως τη μεταφορά τους στην Ακρόπολη, μιλώντας για τα αρχαία λατομεία στην Πεντέλη, τις μεθόδους παραγωγής και διακίνησης, τα εργαλεία και τα μεταφορικά μέσα, καθώς και το φυσικό τοπίο κατά μήκος της οδού από την Πεντέλη στην Αθήνα.
        Ο άνθρωπος και τα εργαλεία
      Βασική αρχή το ανθρώπινο δυναμικό –και τότε– ήταν όμως, εντελώς διαφορετικό από το σημερινό. Όπως αναφέρει ο κ. Κορρές στο βιβλίο του «Από την Πεντέλη στον Παρθενώνα» (εκδόσεις Μέλισσα) εντελώς διαφορετικοί ήταν οι ρόλοι των ανθρώπων, που συμμετείχαν σ΄ ένα μεγάλο έργο της αρχαιότητας.
      Αλλά ούτε και τα τεχνικά μέσα για τους αρχαίους αρχιτέκτονες και γλύπτες ήταν με τον ίδιο τρόπο δεδομένα, όπως είναι για τους σημερινούς αρχιτέκτονες τα σχεδιαστικά υλικά, τα «έτοιμα» μηχανήματα, τα εμπορικά δομικά και άλλα υλικά.

      Υποδοχές για σφήνες και μοχλούς στο λατομείο της Πεντέλης. Σχέδιο Μανόλη Κορρέ
      Ένας αρχαίος αρχιτέκτονας ήταν έτσι υπεύθυνος και για τη σχεδίαση των μηχανικών μέσων και τη χειρωνακτική εκτέλεση υποδειγμάτων για τους τεχνίτες του.
        Ακριβώς μάλιστα η μεταλλουργία των λιθοξοϊκών εργαλείων είναι ένα από τα μυστικά των αρχαίων κατασκευών, όπως και η μεγάλη επιδεξιότητα των αρχαίων λιθοξόων. Όπως έχει επισημαίνει άλλωστε ο κ. Κορρές είναι χαρακτηριστικό, ότι από την ποιότητα των ιχνών, που άφησαν τα εργαλεία τους στα μάρμαρα φαίνεται, ότι ήταν πολύ ανώτερα από τα σημερινά!
        Για τον μελετητή έτσι, είναι προφανές, ότι εκείνη την εποχή είχαν καταλήξει σε κάποιες αξεπέραστες μεταλλουργικές συνταγές, μετά από πολύ αυστηρή, πειραματική έρευνα. Γνώσεις ωστόσο, που χάθηκαν, όπως πολλές άλλες, όταν άρχισε η παρακμή του αρχαίου κόσμου.
      Ξύλινος γερανός στην Ακρόπολη. Σχέδιο Μανόλη Κορρέ
      Ο λατόμος
      Όλα όμως άρχιζαν από τον λατόμο. Γιατί ένας καλός λατόμος της αρχαιότητας θα έπρεπε ταυτόχρονα να ερμηνεύει τη σκέψη του αρχιτέκτονα ή του γλύπτη, να προβλέπει τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζαν και να δίνει εκ προοιμίου απαντήσεις.
        Η διαχείριση ενός πολύ δύσκολου υλικού εξάλλου, όπως είναι το μάρμαρο θα απαιτούσε οξυμμένη παρατήρηση και αξιολόγηση των πολύπλοκων συνδυασμών γεωλογικών, γεωμετρικών, καλλιτεχνικών και μηχανικών παραγόντων. Να σημειωθεί, ότι τουλάχιστον 20 χιλιάδες τόνοι πεντελικού μαρμάρου χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του Παρθενώνα.
      Δεν είναι περίεργο λοιπόν, που με τέτοιες δυνατότητες, ένας άξιος τεχνίτης, ο οποίος μπορεί να διέθετε και ξεχωριστό ταλέντο ήταν δυνατό να εξελιχθεί σε αρχιτέκτονα.
      Απαραίτητη επίσης, και εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, η τέλεια οργάνωση για την κατασκευή του έργου. Άγνωστο ποιο ήταν το σύστημα παραγωγής, εκτέλεσης και συνεργασίας των συντελεστών, γεγονός όμως είναι ότι ήταν ανάλογο με το καθ’ αυτό έξοχο επίτευγμα πολυσύνθετης πνευματικής εργασίας.
        Η οδός της λιθαγωγίας
      Από το αρχαίο λατομείο της Πεντέλης μεταφέρονταν οι όγκοι του μαρμάρου και σύμφωνα με τον κ. Κορρέ: «Η οδός της μεταφοράς ή λιθαγωγίας άρχιζε από το κάτω πέρας της οδού της “καταγωγής”, ακολουθούσε τη δεξιά πλευρά της ρεματιάς του Χαλανδρίου επί μήκους τεσσάρων περίπου χιλιομέτρων, κατόπιν την αριστερή επί μήκους άλλων τεσσάρων, στη συνέχεια πλησίαζε τη διαδρομή της οδού Κηφισίας με μέρος της οποίας συνέπιπτε και μέσω του σημερινού Εθνικού Κήπου και της νοτίας κλιτύος της Ακροπόλεως κατέληγε αμέσως μετά από τον Ιερόν της Νύμφης σε υψόμετρο 96 μέτρων, όπου ήταν και η διασταύρωσή της με μία άλλη οδό, η οποία (κατά μήκος της δυτικής πλευράς του Ηρωδείου) οδηγούσε προς την Ακρόπολη».
       
      Η πορεία της λιθαγωγίας, του αρχαίου δρόμου από την Πεντέλη στην Ακρόπολη
      Σύμφωνα με τον ίδιο πάντα, η οδική απόσταση από το κάτω πέρας της οδού καταγωγίας ως τη διασταύρωση με το Ιερό της Νύμφης ήταν 17.400 μέτρα, δηλαδή μόνον κατά 1.000 μέτρα μεγαλύτερη από την ευθύγραμμη απόσταση μεταξύ των δύο σημείων. Σημαντικό είναι όμως και το γεγονός που επισημαίνεται, ότι η οδός της λιθαγωγίας ήταν σχεδόν σε όλο το μήκος της κατηφορική, κάτι που διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό τη μεταφορά του μαρμάρου.
      Το ταξίδι του μαρμάρου
      Επιβεβαιώνοντας την πορεία που είχε χαράξει ο κ. Κορρές, ένα τμήμα τη οδού της λιθαγωγίας ήρθε στο φως στη λεωφόρο Πεντέλης το 2009, φέροντας μάλιστα τις αρματροχιές στο οδόστρωμά του (συγκεκριμένα τρία επάλληλα οδοστρώματα).
      «Οι αρχικοί στενοί εξοχικοί δρόμοι, που κάποτε διέσχιζαν τις έρημες εκτάσεις μεταξύ μικρών χωριών όπως το Χαλάνδρι, οι Κουκουβάουνες ή το Αράκλι (σημερινό Παλαιό Ηράκλειο), κατά κανόνα δεν καταργήθηκαν από τη νέα πληθωρική μορφή της πυκνοκατοικημένης πόλης αλλά ενυπάρχουν ενσωματωμένοι ή και κατά διαφόρους τρόπους μεταμορφωμένοι μέσα στο απερίγραπτα ακανόνιστο αλλά όχι και τελείως τυχαίο σχέδιό της», όπως αναφέρει ο κ. Κορρές.
      Ο Μανόλης Κορρές σε παλαιότερη φωτογραφία στον Παρθενώνα
      Το «ταξίδι» του μαρμάρου είχε διάρκεια περίπου έξι ωρών και γινόταν με βαγόνια που κάλυπταν το δρομολόγιο δέκα φορές την ημέρα ενώ ακόμη και ο συντονισμός της άφιξής τους ήταν άψογος, καθώς έπρεπε να φθάνουν στο εργοτάξιο της Ακρόπολης σε συγκεκριμένη στιγμή. Τότε παραλαμβάνονταν από τους εργάτες, που με τους ειδικούς γερανούς, με τροχαλίες και μοχλούς, τους ανέβαζαν στο βράχο.
        Σχέδια του Μανόλη Κορρέ, που δίνουν σχετικά παραδείγματα θα παρουσιαστούν επίσης στη σημερινή ομιλία του στις 7:30 μ.μ., στον κήπο του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού (Στρατηγού Καλλάρη 50, Ψυχικό). Συγκεκριμένα πρόκειται για τη μεταφορά στην Ακρόπολη ενός δωρικού κιονόκρανου βάρους 11 τόνων με τις ιδιαίτερες περιπέτειές του, που συμπλέκονται με εκείνες των ανθρώπων και του άστεως.
       
      Πηγή mononews.gr

    • Didonis
      Νέα Εγκύκλιο εξέδωσε ο e-ΕΦΚΑ για την Διαχείριση Εγκρίσεων Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας.
      Το κείμενο της εγκυκλίου
      ΘΕΜΑ: «Διαχείριση Εγκρίσεων Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας»
      Με αφορμή ερωτήματα που έχουν τεθεί στην Υπηρεσία μας σχετικά με τη διαχείριση μεγάλου αριθμού «Εγκρίσεων Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)», που παραμένουν σε εκκρεμότητα στις Τοπικές Διευθύνσεις του Φορέα και έχοντας υπόψη:
      τις διατάξεις του ν.2972/2001 (ΦΕΚ 291/τ.Α΄/27/12/2001) περί «Εκσυγχρονισμού της οργάνωσης και της λειτουργίας του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων και άλλες διατάξεις», τις διατάξεις του ν.4387/2016 (ΦΕΚ 85/τ.Α΄/12/05/2016), όπως ισχύει, με τίτλο «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας − Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού − συνταξιοδοτικού συστήματος – Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις», τις οδηγίες που έχουν δοθεί τις υπ’ αριθμ. 7/1993, 16/1997, 10/2015 και 33/2023 εγκυκλίους, σας κοινοποιούμε τα κάτωθι:
      Γενικά
      Με τις διατάξεις του ν.4495/2017 (ΦΕΚ 167/τ.Α΄/03/11/2017) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, επαναπροσδιορίστηκαν οι περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται η έκδοση ΕΕΔΜΚ (σχετ. παράρτημα) και ρυθμίστηκαν θέματα που αφορούν τη διαδικασία έκδοσής τους.
      1. Υποβαλλόμενα Γενικά Δικαιολογητικά
      Σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174/2020 (ΦΕΚ 1843/τ.Β`/13.05.2020), Απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τη χορήγηση της ΕΕΔΜΚ υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα αδειών (e-Άδειες), μεταξύ άλλων, τα εξής γενικά δικαιολογητικά:
      Αίτηση του ιδιοκτήτη ή του έχοντος νόμιμο δικαίωμα, στην οποία αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του και τα στοιχεία του ακινήτου. Βεβαίωση – Τεχνική Έκθεση Μηχανικού και Προϋπολογισμός Έργου. Στη βεβαίωση – τεχνική έκθεση εκτός των άλλων, αναγράφεται ο αριθμός της οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης ή άλλης άδειας, ή/και ο ηλεκτρονικός αριθμός οριστικής δήλωσης υπαγωγής αυθαιρέτου ή της δήλωσης εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή στοιχεία οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση δυνάμει άλλου νόμου και περιγράφεται το οικόπεδο ή το γήπεδο, τα κτίσματα καθώς και αναλυτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν σε αυτά. Την Τεχνική Έκθεση συνοδεύουν σχέδια, εφόσον απαιτούνται, για να τεκμηριωθεί επαρκώς.
      Προϋπολογισμός εργασιών μόνο για τις περιπτώσεις όπου απαιτείται έλεγχος υπέρβασης ή μη του οριζομένου ποσού των είκοσι πέντε χιλιάδων ευρώ (25.000), σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 29 του ν.4495/2017, όπως ισχύει, υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β του ν. 4495/2017. Απόσπασμα κτηματολογικού διαγράμματος ή πιστοποιητικό κτηματογραφούμενου ακινήτου ή βεβαίωση για την υποβολή δήλωσης στο κτηματολόγιο. Φωτογραφίες του ακινήτου και του περιβάλλοντος χώρου αυτού. Δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου, εφόσον οι εργασίες πραγματοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους, όπως ακάλυπτους χώρους οικοπέδου ή γηπέδου ή κοινόκτητα τμήματα του κτιρίου, όπως όψεις, φέροντα οργανισμό, δώμα και στέγη. Η συναίνεση αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο τρόπο (όπως υπεύθυνες δηλώσεις με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής, πρακτικό γενικής Συνελεύσεως συνιδιοκτητών κ.λπ.). Για καθεμία από τις εργασίες δόμησης Μικρής Κλίμακας, όπως αυτές ορίζονται με το άρθρο 29 παρ. 2 του ν. 4495/2017, όπως ισχύει, καθορίζονται κατά περίπτωση, επιπλέον απαιτούμενα δικαιολογητικά (άρθρο 4 Υ.Α.).
      Σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 6 της εν λόγω Υ.Α., η αρμόδια ΥΔΟΜ αποστέλλει αντίγραφο του ηλεκτρονικού εντύπου της ΕΕΔΜΚ αμελλητί στον οικείο ασφαλιστικό φορέα (e-ΕΦΚΑ) και στον Δήμο.
      2. Διάρκεια ισχύος των ΕΕΔΜΚ
      Οι Εγκρίσεις Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας ισχύουν για ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, με δυνατότητα αναθεώρησης του χρόνου ισχύος τους κατά ένα επιπλέον (1) έτος. Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των εργασιών της έγκρισης εντός του ανωτέρω διαστήματος, είναι δυνατή η παράταση της διάρκειας ισχύος της Έγκρισης Εργασιών για ένα έτος ακόμη μετά από σχετική αίτηση του ιδιοκτήτη και αιτιολογημένη έκθεση του μηχανικού (άρθρο 5, παρ. 4 της Υ.Α.: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174/20).
      3. Διαχείριση ΕΕΔΜΚ από τις Τοπικές Διευθύνσεις
      Με βάση το ισχύον νομοθετικό-κανονιστικό πλαίσιο (άρθρο 34, παρ. 13, περ. γθ΄ του Π.Δ. 8/2019, εγκ. 33/2023 του e-ΕΦΚΑ κ.λπ.), για τον καθορισμό των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών και την παρακολούθηση των έργων μικρής κλίμακας, οι Τοπικές Διευθύνσεις προβαίνουν στις εξής ενέργειες:
      Διαπιστώνουν την υποβολή ΑΠΔ για όλες τις ημέρες που περιλαμβάνονται στους πίνακες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του άρθρου 38 του Κ.Α. και για όλες τις εργασίες που αναφέρονται στην ΕΕΔΜΚ. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εκτελούμενες εργασίες δύναται να ζητηθεί η Τεχνική Έκθεση του μηχανικού (που σύμφωνα με τα ανωτέρω υποχρεωτικά συνοδεύει την αίτηση για τη χορήγηση ΕΕΔΜΚ) και λοιπά στοιχεία κατά περίπτωση. Μέτα την αποπεράτωση των εργασιών προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες για την εκκαθάριση των έργων αυτών, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις εγκ. 7/1993, 16/1997, 10/2015 κ.λπ. Όταν διαπιστώνεται η εκτέλεση εργασιών από προσωπικό εστεγασμένης εταιρείας, ζητείται η προσκόμιση τιμολογίων – ιδιωτικών συμφωνητικών κ.λπ. και διενεργείται έλεγχος καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών (μισθωτών και μη μισθωτών). Για τη διαπίστωση ανασφάλιστης εργασίας σε εν εξελίξει έργα μικρής κλίμακας, ή όπου υπάρχουν ενδείξεις εικονικής ασφάλισης όπως αναφέρεται και στην εγκ. 33/2023, ή και σε εξαιρετικές περιπτώσεις που διαπιστώνεται μεγάλη απόκλιση μεταξύ των εργασιών που αναφέρονται στις ΕΕΜΚΔ, σε σχέση με τις πραγματικά εκτελεσθείσες εργασίες (λαμβάνοντας υπόψη και τις οδηγίες τις εγκ. 10/2015), αποστέλλεται αίτημα προς το αρμόδιο ΠΕΚΑ για τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου (σχετ. το άρθρο 14 του ΠΔ 8/2019).
      Τέλος σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 26 (παρ. 9α) του Α.Ν. 1846/51 και τον ν.4387/2016, όπως ισχύει, τα αρμόδια όργανα του e-ΕΦΚΑ μπορούν να ζητούν από τις δημόσιες ή δημοτικές και κοινοτικές αρχές, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, τις τράπεζες, τις ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά από κάθε οργάνωση επαγγελματική, εμπορική, βιομηχανική, γεωργική, οποιεσδήποτε πληροφορίες θεωρούν αναγκαίες για τη διευκόλυνση του έργου τους. Επομένως σε περίπτωση μη ανταπόκρισης του εργοδότη σε πρόσκληση της υπηρεσίας για την προσκόμιση δικαιολογητικών – στοιχείων που συνοδεύουν την ΕΕΔΜΚ (τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφικό υλικό, κατόψεις κατά περίπτωση κ.λπ.), είναι δυνατόν αυτά να αναζητηθούν από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ.
      Του παρόντος εγγράφου να λάβει γνώση ενυπόγραφα, με ευθύνη των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων και των Τμημάτων, το προσωπικό αρμοδιότητός σας.
      Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ e-ΕΦΚΑ
      ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΟΥΦΕΞΗΣ
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
      Περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται ΕΕΔΜΚ (επικαιροποίηση παρ. 2 άρθ. 29 του ν.4495/21)
      Έγκριση ΕΔΜΚ απαιτείται για τις παρακάτω εργασίες (άρθρο 29, παρ.2 του ν.4495/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει):
      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003,
      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
      γ) αντλητικές εγκαταστάσεις και κτίσματα με τις απολύτως απαραίτητες διαστάσεις για τη στέγασή τους, σύμφωνα με το άρθρο 3 του από 24.5.1985 π.δ., εφόσον έχουν την απαιτούμενη έγκριση της αρμόδιας Διεύθυνσης Γεωργίας, εκτός της περίπτωσης που επιβάλλεται η κατασκευή υποστυλωμάτων,
      δ) κατασκευή υπόγειων εγκαταστάσεων νεκροταφείων, όπως χωνευτήρι, βυθιζόμενων κάδων και δεξαμενή νερού, μέγιστης επιφάνειας είκοσι πέντε (25,00) τ.μ. και βάθους έως τέσσερα (4,00) μ., που εξυπηρετούνται με εξωτερικά συστήματα μηχανοστασίου συμπαγούς τύπου (compact), αν απαιτείται, και με την προϋπόθεση ότι το ύψος των κατασκευών σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το ένα (1,00) μ. από την οριστική στάθμη εδάφους. Για την εγκατάσταση απαιτείται δήλωση αρμόδιου μηχανικού που αναλαμβάνει την ευθύνη της στατικής και ηλεκτρομηχανολογικής ασφάλειας της κατασκευής και των εγκαταστάσεων,
      ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας («προσωρινή κατασκευή είναι η κατασκευή που αποτελείται εξ ολοκλήρου από ξηρή δόμηση και εγκαθίσταται σε ελαφρά βάση ή με σημειακή θεμελίωση επί του εδάφους, τοποθετείται και απομακρύνεται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτεί εκτεταμένη υποδομή ώστε να αλλοιώνει σοβαρά το φυσικό έδαφος και δεν απαιτεί μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. Τοποθετείται για συγκεκριμένο σκοπό και διάρκεια σε οικοδομήσιμο ή μη χώρο» – άρθρο 2 παρ.74 του ν.4067/2012),
      στ) η κατασκευή ανελκυστήρα, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 27 του ν. 4067/2012, που απαιτείται για τη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία ή εμποδιζόμενων ατόμων σε υφιστάμενα κτίρια ή σε κτίρια που διαθέτουν ανελκυστήρα με εσωτερικές διαστάσεις θαλάμου εκτός προδιαγραφών ΕΛΟΤ ΕΝ 81-70 ή σε κτίρια όπου πρέπει να γίνει επέκταση των στάσεων του ανελκυστήρα προκειμένου να εξυπηρετηθούν άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα,
      ζ) κοπή δένδρων μέσα σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχέδια ή σε Ζ.Ο.Ε., καθώς και σε οικισμούς προϋφιστάμενους του ν.δ. 17.7.1923 (Α΄ 223) και οικισμούς οριο-θετημένους με το από 24.5.1985 π.δ.. Ειδικά, για την κοπή δένδρων σε κοινόχρηστο χώρο πόλης ή οικισμού, Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας χορηγείται ύστερα από αίτηση, η οποία συνοδεύεται από Τεχνική Έκθεση του αρμόδιου γεωτεχνικού επιστήμονα και της αρμόδιας υπηρεσίας του οικείου δήμου και σχετική απόφαση του αρμόδιου οργάνου του δήμου, με την επιφύλαξη των διατάξεων της δασικής νομοθεσίας,
      η) υπόγειοι σταθμοί διανομής ή μέτρησης και ρύθμισης φυσικού αερίου,
      θ) τοποθέτηση ικριωμάτων. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται κατάθεση σχεδίου και φακέλου ασφάλειας και υγείας του έργου με ορισμό του υπεύθυνου συντονιστή, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 305/1996 (Α΄ 305) και δήλωση ανάληψης της ευθύνης από μηχανικό για την επίβλεψη του έργου,
      ι) τοποθέτηση εργοταξιακών οικίσκων,
      ια) εκσκαφές καναλιών οδεύσεως καλωδίων εντός των γηπέδων ή οικοπέδων πρατηρίων υγρών καυσίμων για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών-εκροών,
      ιβ) εργασίες εξωτερικών χρωματισμών ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων με χρήση ικριωμάτων,
      ιγ)  επένδυση όψεων και αντικατάσταση υαλοπετασμάτων με χρήση ικριωμάτων,
      ιδ) κατασκευή πέργκολας επιφάνειας άνω των πενήντα (50) τ.μ. σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια, βεράντες ισογείων. Σε δώματα, υπαίθριους χώρους και ανοιχτούς εξώστες επιβάλλεται η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως επιφάνειας,
      ιε) τοποθέτηση ασκεπούς δεξαμενής νερού ή πισίνας, μέγιστης επιφάνειας πενήντα (50) τ.μ., που εξυπηρετούνται με εξωτερικά συστήματα μηχανοστασίου συμπαγούς τύπου (compact), υπό την προϋπόθεση ότι για την εγκατάστασή τους δεν απαιτείται τοιχίο από οπλισμένο σκυρόδεμα, ότι το ύψος των κατασκευών σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το ένα (1,00) μέτρο από την οριστική στάθμη εδάφους, δεν απαιτούνται εκσκαφές ή επιχώσεις του φυσικού εδάφους μεγαλύτερες από ενάμισι (1,50) μέτρο για την τοποθέτησή τους και πραγματοποιείται η προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις φύτευση του υποχρεωτικώς ακάλυπτου χώρου,
      ιστ) αγωγοί αερισμού και λοιπές εγκαταστάσεις και κατασκευές που αναφέρονται στις παραγράφους 2β, 2δ, 2στ και 3 του άρθρου 19 (Κατασκευές πάνω από το κτίριο) του ν. 4067/2012,
      Iζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ,
      ιη)  κατασκευή φυτεμένων δωμάτων και φυτεμένων επιφανειών,
      ιθ) τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης ή παθητικών ηλιακών συστημάτων στις εξωτερικές όψεις,
      κ)  συντήρηση και επισκευή στεγών με χρήση ικριωμάτων,
      κα) απλή περιτοίχιση από λιθοδομή μέχρι ύψους ενός (1,00) μέτρου ή περίφραξη από ελαφρύ υλικό γηπέδων σε εκτός σχεδίου περιοχές και σε οικισμούς που στερούνται σχέδιο πόλης. Για γήπεδα όπου προβλέπεται η λειτουργία κέντρων κράτησης παράτυπων μεταναστών δεν απαιτείται η έγκριση εργασιών, έστω και αν η περίφραξη γίνεται με χρήση οποιουδήποτε υλικού και σενάζ,
      κβ) περίφραξη με πρόχειρη κατασκευή, όπως συρματόπλεγμα, σε οικόπεδα μη ρυμοτομούμενα σε εντός σχεδίου περιοχές,
      κγ) κατασκευή μιας και μόνο λιθόκτιστης αποθήκης ανά καλλιεργούμενο αγρόκτημα, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 6 του από 24.5.1985 π.δ, με επιφάνεια μέχρι δεκαπέντε (15) τετραγωνικά μέτρα και συνολικό ύψος με τη στέγη έως και τρία (3,00) μέτρα, εφόσον δεν γίνεται χρήση οπλισμένου σκυροδέματος στην οροφή της και κατασκευάζεται ανεξάρτητα από τυχόν υπάρχουσα κύρια οικοδομή, ύστερα από έγκριση της αρμόδιας Διεύθυνσης Γεωργίας, με την επιφύλαξη των όσων ορίζονται στην πιο πάνω διάταξη του από 24.5.1985 π.δ.,
      κδ) κατασκευή εστιών και φούρνων με τις καπνοδόχους τους, για την εξυπηρέτηση επαγγελματικής χρήσης, εφόσον με τεχνική έκθεση μηχανικού τεκμηριώνεται ότι δεν επηρεάζεται η στατική επάρκεια του φέροντος οργανισμού του κτιρίου,
      κε) κατασκευή τζακιών με τις καπνοδόχους τους σε οριζόντιες ιδιοκτησίες με χρήση κατοικίας, εφόσον με τεχνική έκθεση μηχανικού τεκμηριώνεται ότι δεν επηρεάζεται η στατική επάρκεια του φέροντος οργανισμού του κτιρίου,
      κστ) ανακατασκευή στέγης, με υποβολή δήλωσης στατικής επάρκειας αρμόδιου μηχανικού, κζ) λειτουργική συνένωση χώρων σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 23 του ν. 4067/2012, κη) καταργήθηκε η εν λόγω περίπτωση (σχετ. η ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/117/2020 Υ.Α.),
      κθ) τοποθέτηση κεραιών, πλην κεραιών λήψης ραδιοτηλεοπτικού σήματος, καθώς και κεραιών ραδιοεπικοινωνίας και κινητής τηλεφωνίας,
      λ) εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης,
      λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ. 6 ιστ΄ του άρθρου 11 του ν. 4067/ 2012,
      λβ) επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις.
      λγ) πρόχειρες ξύλινες κατασκευές βοηθητικής χρήσης έως 8 τ.μ. και μεγίστου ύψους 2,50 μέτρων, που τοποθετούνται στον ακάλυπτο χώρο,
      λδ) εργασίες εγκατάστασης φ/β συστημάτων, για τις περιπτώσεις που απαιτείται σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις,
      λε) εργασίες εγκατάστασης ανεμογεννητριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, λστ) διαχωρισμό οριζόντιων ιδιοκτησιών,
      λζ) εγκατάσταση κατασκευών αντιθορυβικής προστασίας (ηχοπετάσματα) σε δώματα ή σε ακάλυπτους χώρους υφιστάμενων ειδικών κτιρίων, με σκοπό την απόσβεση ήχων που προέρχονται από μηχανήματα κλιματισμό,
      λη) τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών νηπιαγωγείων για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης της παρ. 12 του άρθρου 220 του ν.4610/2019, εκτός παραδοσιακών οικισμών. Η τοποθέτηση των παραπάνω αιθουσών ισχύει για τέσσερα (4) έτη από τη διοικητική παραλαβή της αίθουσας προς χρήση από τον οικείο Δήμο με δυνατότητα παράτασης για δύο (2) ακόμη έτη. Στις εργασίες, περιλαμβάνονται και οι απαραίτητες για την τοποθέτηση των αιθουσών διαμορφώσεις του εδάφους. Μετά το πέρας της ανωτέρω προθεσμίας, ο Δήμος υποχρεούται στην άμεση απομάκρυνση των αιθουσών, η υλοποίηση της οποίας καλύπτεται από την χορηγηθείσα έγκριση, μετά από σχετική έγγραφη ενημέρωση της αρμόδιας ΥΔΟΜ,
      λθ) κατασκευές εντός οικοπέδου-γηπέδου για τη δημιουργία χώρων εισόδου στα οικόπεδα και γήπεδα, που δεν εμπίπτουν στην περ. ιη της παρ.1 του άρθρου 30 του ν. 4495/2017,
      μ) εγκατάσταση μικρών και μεγάλων Πράσινων Σημείων του άρθρου 44Α του ν. 4042/2012 (Α΄ 24), συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής υποστηρικτικών κτισμάτων τους, καθώς και άλλων τυχόν απαιτούμενων εργασιών,
      μα) εγκατάσταση αεροϋποστηριζόμενων θόλων του άρθρου 20Α του ν.4067/2012,
      μβ) εγκατάσταση μονάδων παρασκευής εδαφοβελτιωτικών και λιπάσματος (κομπόστ) από προδιαλεγμένο οργανικό κλάσμα αστικών αποβλήτων σε Οργανωμένους Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (Ο.Υ.Μ.Ε.Δ.) του άρθρου 64 του ν. 4819/2021 σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και ορίων οικισμών, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής υποστηρικτικών κτισμάτων, όπως γραφείου προσωπικού και χώρου φύλαξης υλικών και εξοπλισμού, συνολικής επιφανείας έως εκατό (100) τ.μ.,
      μγ) εργασίες εγκατάστασης σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας τεχνολογίας συσσωρευτών.
      Για εργασίες που εμπίπτουν στις περιπτώσεις α΄ έως η΄, ιθ΄, λ΄, λδ΄, λε΄, μ΄, μα΄ και μβ΄, δεν ισχύει το όριο του προϋπολογισμού των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) ευρώ και για την εκτέλεσή τους απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως προϋπολογισμού.
      Για τις εργασίες των υπόλοιπων περιπτώσεων οι οποίες εκτελούνται είτε συνδυαστικά είτε μεμονωμένα και εφόσον ο συνολικός προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τις είκοσι πέντε χιλιάδες ευρώ (25.000) υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β΄ του ν. 4495/2017, ανά οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας σύμφωνα με την περίπτωση θ΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.
      Έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας απαιτείται και για την εκτέλεση εργασιών, αν τούτο προβλέπεται σε ειδικότερες διατάξεις, καθώς και για τη νομιμοποίηση οποιασδήποτε εργασίας που προϋποθέτει την έκδοση σχετικής διοικητικής πράξης.
      Μπορείτε να κατεβάσετε την εγκύκλιο εδώ

    • atsianos
      Έντονος είναι ο προβληματισμός στους κόλπους της Ε.Ε. ως προς την τύχη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.
      Αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από περίπου δέκα μέρες δημοσιοποίησε την πρόταση της, με την οποία ζητά να μην παραταθούν το πλαφόν στα έσοδα των ηλεκτροπαραγωγών, τα ρυθμιστικά μέτρα στη λιανική αγορά (π.χ. επιδοτήσεις) και τα μέτρα για τη μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.
      Οι «24»
      Σύμφωνα με πληροφορίες, πλειάδα χωρών έχει αποφασίσει την παράταση των μέτρων που εφαρμόζει η κάθε μία για την αντιμετώπιση των αυξήσεων στις τιμές ενέργειας αλλά και για το ενδεχόμενο πρόληψης μίας πιθανής νέας όξυνσης των μέτρων. Για παράδειγμα η Ρουμανία διατηρεί τα έκτακτα μέτρα μέχρι το 2024, η Ελλάδα μέχρι και τον Σεπτέμβριο κ.ο.κ.
      Το Συμβούλιο υπουργών δεν έχει λάβει ακόμη οριστική απόφαση.
      Οι εταιρείες ενέργειας
      Πηγές επίσης θέλουν τις εταιρείες ενέργειας στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα, να επιδιώκουν την άμεση άρση των έκτακτων μέτρων.
      Οι τιμές ενέργειας έχουν επανέλθει σε μία κανονικότητα, οπότε θέλουν τη λειτουργία ξανά των αγορών. Οι εταιρείες επίσης δυσκολεύονται να προχωρήσουν σε χειρισμούς για την αντιστάθμιση κινδύνων και άλλες επιχειρηματικές κινήσεις, όπως για παράδειγμα σε επενδυτικές επιλογές.
      Οι αγορές
      Πάντως, οι αγορές είναι ευαίσθητες. Όπως φάνηκε πρόσφατα και από την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να κλείσει το κοίτασμα φυσικού αερίου Χρόνιγκεν, που είχε σαν αποτέλεσμα να εκτοξεύσει τις τιμές του TTF.
      Ωστόσο, η γενική τάση, σύμφωνα με εταιρείες του κλάδου δείχνει να κινείται προς την ομαλοποίηση των αγορών.
      Το καλοκαίρι
      Πηγές που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στα λόμπι των Βρυξελλών, σημειώνουν πως καμία απόφαση δεν πρόκειται να ληφθεί εντός του καλοκαιριού.
      Κάτι λίγο η εκτόνωση της κατάστασης, κάτι λίγο και οι θερινές διακοπές, οδηγεί τους Ευρωπαίους στη μετάθεση των όποιων αποφάσεων για αργότερα.
      Η τελευταία προθεσμία…
      Οι πληροφορίες θέλουν τα κράτη μέλη να αναμένουν τον Σεπτέμβριο για την επανεκκίνηση των διαβουλεύσεων ως προς την τύχη των έκτακτων μέτρων που βρίσκονται σε ισχύ τον τελευταίο ένα με ενάμιση χρόνο.
      Τότε θα υπάρχει μία πιο ξεκάθαρη εικόνα ως προς το μέγεθος των αποθεμάτων φυσικού αερίου αλλά και ως προς την πορεία των τιμών καθώς θα πλησιάζει ο χειμώνας.
      Ωστόσο, μέχρι τον Μάρτιο του 2024 θα πρέπει να ληφθεί η όποια απόφαση. Όπως εξηγούν αρμόδΙες πηγές από τότε κι έπειτα όλο το σύστημα των Βρυξελλών θα παγώσει… Κι αυτό καθώς θα πλησιάζουν οι ευρωεκλογές.
      Επίσης εντός του ερχόμενου φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί και οι διαβουλεύσεις και αποφάσεις για τον ανασχεδιασμό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Και η κατάργηση των έκτακτων μέτρων κατά πάσα πιθανότητα, όπως σημειώνουν πηγές, θα έρθει μαζί με την τελική μορφή που θα λάβει η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας.
      Πηγή: news.b2green.gr

    • atsianos
      Αύξηση κατέγραψε την περασμένη εβδομάδα η μέση τιμή της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και διαμορφώθηκε στα 93,78 ευρώ/MWh. Η μέση ΤΕΑ εμφανίζεται αυξημένη κατά 10,17% από τη μέση ΤΕΑ της προηγούμενης εβδομάδας, με μέγιστη και ελάχιστη ΤΕΑ στα 167,82 ευρώ/MWh και στα 0,04 ευρώ/MWh αντίστοιχα.
      Αντίστοιχα, οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη την προηγούμενη εβδομάδα κυμάνθηκαν από 94 ευρώ/MWh έως 148 ευρώ/MWh. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή ηλεκτρισμού στην Ελλάδα παραμένει μία από τις υψηλότερες στη ΝΑ. Ευρώπη.
      Για την εξέλιξη των τιμών σημαντικό ρόλο έπαιξε η μειωμένη παραγωγή των σταθμών ΑΠΕ, η μεγάλη πτώση των καθαρών εισαγωγών (-80% σε εβδομαδιαίο επίπεδο) και η αύξηση των διεθνών τιμών φυσικού αερίου, που άσκησαν ανοδικές πιέσεις στις τιμές του ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Η εγχώρια εβδομαδιαία ζήτηση ηλεκτρισμού συνέχισε την άνοδό της πάνω από τις 0,8 TWh (864 GWh). Η συνολική εβδομαδιαία ζήτηση στο Χρηματιστήριο Ενέργειας διαμορφώθηκε στις 949 GWh, λαμβάνοντας υπόψη και τις υψηλές εξαγωγικές ροές του ελληνικού συστήματος (86 GWh).
      Οι μονάδες ΑΠΕ, με μέση ημερήσια παραγωγή 38 GWh, είδαν τη συνεισφορά τους στο εβδομαδιαίο μείγμα καυσίμου να διαμορφώνεται στο 33%. Η εβδομαδιαία παραγωγή των ΑΠΕ διαμορφώθηκε στις 268 GWh, σημειώνοντας πτώση 24% σε επίπεδο εβδομάδας. Οι υδροηλεκτρικές μονάδες κάλυψαν το 9% της ζήτησης, εγχέοντας στο σύστημα 71 GWh (+32% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Οι μονάδες φυσικού αερίου είχαν εβδομαδιαία παραγωγή 390 GWh καλύπτοντας το 47% της ζήτησης, ενώ η λιγνιτική παραγωγή με 70 GWh κάλυψε το 9% της ζήτησης ηλεκτρισμού.
      Τo 53% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας την προηγούμενη εβδομάδα αφορούσε τη χαμηλή τάση (περί τις 458 GWh), συμπεριλαμβανομένων των νοικοκυριών, το 22% τη μέση τάση (περί τις 187 GWh), το 16% αντιστοιχούσε στην υψηλή τάση (πάνω από τις 138 GWh), δηλαδή στην ενεργοβόρα βιομηχανία, το 7% (περί τις 63 GWh) στο σύστημα της Κρήτης, ενώ υπήρξαν και απώλειες της τάξεως του 2%.
      Επιπλέον, το εβδομαδιαίο μείγμα καυσίμου της Ελλάδας διαμορφώθηκε κυρίως από φυσικό αέριο (47%), Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) (33%), μεγάλα υδροηλεκτρικά (9%), λιγνίτη (9%) και καθαρές εισαγωγές (3%). Σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, παρατηρήθηκε αύξηση στα μερίδια του λιγνίτη (ήταν στο 4%), του φυσικού αερίου (ήταν στο 30%) και των μεγάλων υδροηλεκτρικών (ήταν στο 7%), ενώ καταγράφηκε πτώση στα μερίδια των ΑΠΕ (ήταν στο 44%) και των καθαρών εισαγωγών (ήταν στο 15%). Το σύστημα της Ελλάδας είχε εισαγωγικό χαρακτήρα την προηγούμενη εβδομάδα, με τις καθαρές εισαγωγές να ανέρχονται στις 24,108 ΜWh.
      Αξίζει να αναφερθεί τέλος, ότι η παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο και ΑΠΕ ανήλθε σε 389,794 MWh και 267,957 MWh αντίστοιχα την περασμένη εβδομάδα, ενώ η παραγωγή ενέργειας από τα νερά έφτασε τις 70,729 MWh.
      Πηγή: news.b2green.gr

    • atsianos
      Το «Εξοικονομώ – Αυτονομώ», ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα της ελληνικής κυβέρνησης για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών βαίνει προς ολοκλήρωση με τους δικαιούχους να λαμβάνουν (νέα) παράταση μέχρι τις 15 Ιουλίου για την υλοποίηση των παρεμβάσεων.
      Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο, αν και είχε υψηλό προϋπολογισμό και προέβλεπε σημαντικές παρεμβάσεις, «σκόνταψε» στον κορονοϊό και τις ανατιμήσεις των υλικών με αποτέλεσμα αρκετοί δικαιούχοι να υπαναχωρήσουν ενώ οι φορείς υλοποίησης προχωρούσαν συνεχώς σε αναθεωρήσεις και διορθωτικές κινήσεις προκειμένου να διευκολύνουν την απρόσκοπτη εξέλιξή του.
      Τα στοιχεία για τις υπαγωγές δείχνουν μεγάλες καθυστερήσεις ενώ «ασθμαίνοντας» προχωρά και η η απορρόφηση του προγράμματος.
      Το «Εξοικονομώ-Αυτονομώ», συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ., βγήκε στον αέρα στο τέλος του 2020 και σήμερα, 2,5 χρόνια μετά, οι πολίτες παλεύουν με την ακρίβεια των υλικών, τα λάθη, τις καθυστερήσεις και τις καταληκτικές ημερομηνίες.
      Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Υλικών Κατασκευής Νέων Κτηρίων Κατοικιών τον μήνα Μάιο 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2022 παρουσίασε αύξηση 7,8%, γεγονός που δημιουργεί δυσκινησία στον κλάδο και στην πρόοδο των εργασιών. Οι καταναλωτές έχουν πλέον περιθώριο μέχρι τα μέσα Ιουλίου ή το φθινόπωρο (εάν κάνουν χρήση της δυνατότητας λήψης αυτόματης παράτασης) για να ολοκληρώσουν τις εργασίες με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνουν «ταχυδακτυλουργικά» για να δρομολογήσουν και να ολοκληρώσουν τα έργα.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας οι καθυστερήσεις στις πληρωμές οφείλονται σε πρακτικά ζητήματα όπως είναι η μη ορθή συμπλήρωση των αιτήσεων από την πλευρά των ενδιαφερομένων ενώ πολλοί φάκελοι θεωρούνται ελλιπείς καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά ενώ πολύ συχνά υπάρχουν λάθη και ασυμφωνίες μεταξύ των στοιχείων που παρατίθενται. Στα πιο συχνά λάθη συγκαταλέγεται το γεγονός ότι δεν γίνεται ταυτοποίηση του ακινήτου (κυρίως των τετραγωνικών μέτρων), βάσει των δηλωθέντων στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα και της αναρτημένης οικοδομικής άδειας. Ακόμη, ένα μεγάλο ποσοστό των ενδιαφερομένων δεν συμπληρώνουν σωστά το Έντυπο Καταγραφής Παρεμβάσεων Ολοκλήρωσης (Παράρτημα 5) ενώ άλλο ένα λάθος που παρατηρείται είναι ότι τα στοιχεία των προμηθευτών δεν συμφωνούν με αυτά που έχουν δηλωθεί στο πληροφοριακό σύστημα.
      Ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει είναι ότι κάποιες φορές οι σύμβουλοι έργων ζητούν τα χρήματα «μπροστά» ή απαιτούν πληρωμές για μη επιλέξιμες παρεμβάσεις. Σε ένα σημαντικό ποσοστό των αιτήσεων, παρατηρούνται αποκλίσεις μεταξύ των στοιχείων που έχουν δηλωθεί στο Πληροφοριακό Σύστημα και των ψηφιοποιημένων τιμολογίων ενώ πρόβλημα στην εκταμίευση δημιουργεί και η μη αναγραφή της ένδειξης «επί πιστώσει» στον τρόπο πληρωμής των τιμολογίων των παρεμβάσεων καθώς και στις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών Συμβούλου και Μελετητή, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Οδηγός Εφαρμογής.
      Τέλος, όπως φαίνεται η αγορά αναμένει και μία διορθωτική παρέμβαση στο πληροφοριακό σύστημα. Όπως επεσήμανε ο Σύλλογος Μηχανικών Μελετητών Ιδιωτικών Έργων Ξάνθης (ΣΜΜΙΔΕ) με σχετική επιστολή, η λύση αυτόματης παράτασης χρειάζεται διορθωτική ρύθμιση στο πληροφοριακό σύστημα, ώστε να καλύπτονται περιπτώσεις ανωτέρας βίας και ισότιμα όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
      Πηγή: news.b2green.gr

    • IDnews
      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 4008/Β΄/23.06.2023 η υπ΄ αριθμ. απόφ. 235/9 (4) Ηλεκτρονική τήρηση από τα Κτηματολογικά Γραφεία και Υποκαταστήματα του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» του Βιβλίου με τίτλο «Πρωτόκολλο Καταχώρισης Δημοσιεύσεων του ν. 2844/2000»- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 61/16/10.04.2019 (Β’ 1390) απόφασης.
      Άρθρο 1 1.
      Μετά το άρθρο 2 της υπ’  αρ. 61/16/10.04.2019 (Β’ 1390) απόφασης του Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» , όπως αυτή έχει τροποποιηθεί με την υπ’ αρ. 106/18/6.8.2020 (Β’ 3486) ίδια απόφαση, προστίθεται «Άρθρο 2 Α», ως εξής:
      «Άρθρο 2 Α Ηλεκτρονική τήρηση του Βιβλίου με τίτλο «Πρωτόκολλο Καταχώρισης Δημοσιεύσεων του ν. 2844/2000» -Ψηφιακή εγγραφή αιτήσεων
      1. Στο Βιβλίο «Πρωτόκολλο Καταχώρισης Δημοσιεύσεων του ν. 2844/2000» που τηρεί κάθε κατά τόπον αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο και Υποκατάστημα, η εγγραφή των αιτήσεων γίνεται ψηφιακά, αυθημερόν κατά τη σειρά υποβολής τους και κατά την εισαγωγή των στοιχείων συμπληρώνονται τα ακόλουθα πεδία: α) ο αριθμός πρωτοκόλλου κατά τη σειρά εγγραφής της αίτησης, β) το έτος, γ) ο χαρακτηρισμός της αιτούμενης καταχώρισης, δ) το ασφαλιζόμενο ποσό, ε) το ονοματεπώνυμο ενεχυραστή ή εκχωρητή, στ) το ονοματεπώνυμο δανειστή, ζ) τα στοιχεία εγγραφής ενεχύρου (τόμος και αριθμός), η) τα προβλεπόμενα και εισπραττόμενα κατά τα άρθρα 6 και 7 του ν. 4512/2018 τέλη, πάγια και αναλογικά, για την εγγραφή της πράξης και την έκδοση των αιτούμενων αντιγράφων.
      2. Η αίτηση της παραγράφου 1 υποβάλλεται στο κατά τόπον αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο και Υποκατάστημα σε έντυπο που έχει τη μορφή που εμφαίνεται στο συνοδεύον την παρούσα απόφαση υπόδειγμα, που δημοσιεύεται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, σε αντικατάσταση του ίδιου εντύπου που έχει δημοσιευθεί με την υπ’ αρ. 61/16/10.04.2019 απόφαση του Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» (Β’ 1390).
      3. Για την έκδοση αντιγράφου από τα σχετικά αρχεία των πράξεων της παραγράφου 1, στο Βιβλίο Αιτήσεων Αντιγράφων Συστήματος Ενεχύρου που τηρεί κάθε Κτηματολογικό Γραφείο και Υποκατάστημα για την περιοχή τοπικής αρμοδιότητάς του, η εγγραφή των αιτήσεων γίνεται ψηφιακά, αυθημερόν, κατά τη σειρά υποβολής τους και κατά την εισαγωγή των στοιχείων συμπληρώνονται τα ακόλουθα πεδία: α) ο αριθμός πρωτοκόλλου κατά τη σειρά εγγραφής της αίτησης, β) το έτος, γ) το πλήθος 
      των αιτούμενων αντιγράφων και ε) τα προβλεπόμενα και εισπραττόμενα κατά το άρθρο 7 του ν. 4512/2018 τέλη για την έκδοση των αιτούμενων αντιγράφων.
      4. Η αίτηση της παραγράφου 3 υποβάλλεται στο κατά τόπον αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο και Υποκατάστημα σε έντυπο που έχει τη μορφή που εμφαίνεται στο συνοδεύον την παρούσα απόφαση υπόδειγμα, που δημοσιεύεται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, σε αντικατάσταση του ίδιου εντύπου που έχει δημοσιευθεί με την υπ’ αρ. 61/16/10.04.2019 απόφαση του Δ.Σ. του 
      Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» (Β’ 1390).
      5. Κανονιστικές πράξεις που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα για τη ρύθμιση θεμάτων περιεχομένου και μορφής (εντύπου) των προς εγγραφή συμβάσεων στο Βιβλίο της παραγράφου 1, κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων του ν. 2844/2000, καθώς και κάθε άλλο συναφές θέμα, εξακολουθούν να ισχύουν.
      6. Το Βιβλίο «Πρωτόκολλο Καταχώρισης Δημοσιεύσεων του ν. 2844/2000» και το Βιβλίο Αιτήσεων Αντιγράφων Συστήματος Ενεχύρου στην έντυπη μορφή τους συντίθενται από κινητά μηχανογραφικά φύλλα, που είναι παράγωγα της ψηφιακής μορφής, υπογράφονται από τον Προϊστάμενο του Κτηματολογικού Γραφείου ή του Υποκαταστήματος και βιβλιοδετούνται περιοδικά, σε τακτά χρονικά διαστήματα, κατά την εύλογη κρίση του προϊσταμένου σε ενιαίο τόμο. Εξαιρετικά και σε περίπτωση που για έκτακτο λόγο δεν είναι τεχνικά εφικτή η ηλεκτρονική τήρηση των ανωτέρω Βιβλίων, η εγγραφή των αιτήσεων γίνεται χειρόγραφα σε έντυπα φύλλα που είναι παράγωγα της ψηφιακής μορφής. Η εγγραφή που καταχωρίστηκε χειρόγραφα τρέπεται σε ψηφιακή, αμέσως μόλις αρθεί η τεχνική αδυναμία.»
      Άρθρο 2
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει την 01.07.2023.
      Η απόφαση και έντυπα αίτησης στα Downloads:
       

    • IDforum
      Σκοπός του κανονισμού είναι η ρύθμιση της κατασκευής των δομικών έργων στο σύνολό τους και στα επί μέρους στοιχεία τους, έτσι ώστε να εξυπηρετούν τη χρήση για την οποία προορίζονται και σε κανονικές συνθήκες συντήρησης του έργου, για μια οικονομικώς αποδεκτή διάρκεια ζωής, να ικανοποιούν τις παρακάτω απαιτήσεις:
      - Βελτίωση της άνεσης, της υγείας και της ασφάλειας των ενοίκων και των περιοίκων.
      - Βελτίωση της ποιότητας, της ασφάλειας, της αντοχής, της αισθητικής, της λειτουργικότητας και της προσβασιμότητας των κτιρίων.
      - Προστασία του περιβάλλοντος.
      - Εξοικονόμηση ενέργειας
      - Διευκόλυνση και προώθηση της επιστημονικής έρευνας στο χώρο των κατασκευών.
      - Αύξηση της παραγωγικότητας στον τομέα της κατασκευής των κτιρίων.
      Κάθε κτίριο και δομικό έργο πρέπει να παρασκευάζεται έτσι, ώστε να εξασφαλίζει:
      - Την άνετη και ασφαλή εργασία, κυκλοφορία και παραμονή όσων εργάζονται σε αυτό ή το επισκέπτονται ή κατοικούν σε τμήμα του, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.
      - Την ασφάλεια των ομόρων και γειτονικών κτιρίων ή δομικών έργων καθώς και των ενοίκων τους, από κινδύνους ζημιών που προέρχονται από αυτό κατά τη διάρκεια της κατασκευής ή της λειτουργίας του. - Την άνετη, ασφαλή και υγιεινή παραμονή ανθρώπων ή ζώων σ’ αυτό.
      - Την ασφαλή αποθήκευση ή τοποθέτηση πραγμάτων σ’ αυτό.
      - Την ασφαλή λειτουργία μηχανημάτων και εξοπλισμού σ’ αυτό.
      - Την ασφαλή διέλευση του κοινού από τους κοινόχρηστους ή ακάλυπτους χώρους που συνορεύουν με αυτό.
      - Την ασφαλή στάθμευση ή κυκλοφορία οχημάτων στους κοινόχρηστους χώρους που συνορεύουν με αυτό και στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου
       
      Το πλήρες PDF του κανονισμού  εδώ 
       

  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Με μια ματιά ...

    1. 0

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου για διαμερίσματα, οικόπεδα και αυθαίρετα

    2. 0

      Το θέατρο του παραλόγου με τη δόμηση στις Κυκλάδες

    3. 0

      Απόφαση-σταθμός του ΣτΕ μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση πολλών αξιόλογων κτιρίων

  • DownLoad

  • Φώτο Γκάλερι

  • Συνδεδεμένοι (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Δημιουργία Νέου...