
-
Εκτός ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ αρχιτέκτονες με μειωμένα επαγγελματικά προσόντα
Στην «ανακοίνωση σχετικά με την αναγνώριση της επιστημονικής επάρκειας των Αρχιτεκτόνων» που υπογράφουν ο πρόεδρος Δημήτρης Ξυνομηλάκης και η γενική γραμματέας Τζούλια Τσαλίκη σημειώνεται ότι: «Ο ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων αναγνωρίζει ως συναδέλφους Αρχιτέκτονες, οι οποίοι μπορούν να ασκούν νομίμως το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού, τους απόφοιτους Σχολών συνεχούς πενταετούς φοίτησης των Πανεπιστημίων που είναι αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Δημόσιο». Ο Πρόεδρος Δημήτρης Ξυνομηλάκης διευκρινίζει περαιτέρω ότι η ανακοίνωση εκδόθηκε επειδή επικρατεί μεγάλη σύγχυση και ο Σύλλογος δέχεται πολλά ερωτήματα από νέους που θέλουν να ακολουθήσουν σπουδές αρχιτεκτονικής. Επισημαίνει ότι μόνον οι διπλωματούχοι συνεχών πενταετών σπουδών ελληνικών πανεπιστημίων και αντίστοιχων πανεπιστημίων του εξωτερικού, που εξασφαλίζουν αναγνώριση ισότιμου τίτλου σπουδών από τον ΔΟΑΤΑΠ μπορούν να αποκτήσουν τον τίτλο και τα επαγγελματικά δικαιώματα του διπλωματούχου αρχιτέκτονα μηχανικού. Παράλληλα προσφέρονται σπουδές αρχιτεκτονικής λέει ο ίδιος, και γίνονται καταιγιστικές διαφημίσεις που προκαλούν σύγχυση στους ενδιαφερόμενους νέους και τις οικογένειες τους, οι οποίοι πρέπει να γνωρίζουν όμως ότι αυτές οι σπουδές κυρίως σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και κολλέγια οδηγούν μεν σε κάποιας μορφής άδεια άσκησης επαγγέλματος ανάμεσα σε μία λίστα περί των είκοσι ειδικοτήτων σχετικών με την αρχιτεκτονική αλλά με μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και πάντως όχι του αρχιτέκτονα μηχανικού. Τέλος ο πρόεδρος σημειώνει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει υποχρέωση και οι μη διπλωματούχοι αρχιτέκτονες μηχανικοί δεν θα εγγράφονται στον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ» View full Άρθρου
-
Εκτός ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ αρχιτέκτονες με μειωμένα επαγγελματικά προσόντα
Στην «ανακοίνωση σχετικά με την αναγνώριση της επιστημονικής επάρκειας των Αρχιτεκτόνων» που υπογράφουν ο πρόεδρος Δημήτρης Ξυνομηλάκης και η γενική γραμματέας Τζούλια Τσαλίκη σημειώνεται ότι: «Ο ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων αναγνωρίζει ως συναδέλφους Αρχιτέκτονες, οι οποίοι μπορούν να ασκούν νομίμως το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού, τους απόφοιτους Σχολών συνεχούς πενταετούς φοίτησης των Πανεπιστημίων που είναι αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Δημόσιο». Ο Πρόεδρος Δημήτρης Ξυνομηλάκης διευκρινίζει περαιτέρω ότι η ανακοίνωση εκδόθηκε επειδή επικρατεί μεγάλη σύγχυση και ο Σύλλογος δέχεται πολλά ερωτήματα από νέους που θέλουν να ακολουθήσουν σπουδές αρχιτεκτονικής. Επισημαίνει ότι μόνον οι διπλωματούχοι συνεχών πενταετών σπουδών ελληνικών πανεπιστημίων και αντίστοιχων πανεπιστημίων του εξωτερικού, που εξασφαλίζουν αναγνώριση ισότιμου τίτλου σπουδών από τον ΔΟΑΤΑΠ μπορούν να αποκτήσουν τον τίτλο και τα επαγγελματικά δικαιώματα του διπλωματούχου αρχιτέκτονα μηχανικού. Παράλληλα προσφέρονται σπουδές αρχιτεκτονικής λέει ο ίδιος, και γίνονται καταιγιστικές διαφημίσεις που προκαλούν σύγχυση στους ενδιαφερόμενους νέους και τις οικογένειες τους, οι οποίοι πρέπει να γνωρίζουν όμως ότι αυτές οι σπουδές κυρίως σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και κολλέγια οδηγούν μεν σε κάποιας μορφής άδεια άσκησης επαγγέλματος ανάμεσα σε μία λίστα περί των είκοσι ειδικοτήτων σχετικών με την αρχιτεκτονική αλλά με μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και πάντως όχι του αρχιτέκτονα μηχανικού. Τέλος ο πρόεδρος σημειώνει ότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει υποχρέωση και οι μη διπλωματούχοι αρχιτέκτονες μηχανικοί δεν θα εγγράφονται στον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ»
-
Η Αλήθεια για την Οικοδομή στην Ελλάδα: Κρυφά Κόστη, Λάθη του Παρελθόντος & Μέλλον των Κατασκευών (Βίντεο)
Μεγάλης διάρκεια το Βίντεο αλλά αξίζει και ενδεχόμενα να το δει κάποιος τμηματικά..... Εδώ που τα λέμε και για να καταφέρουν να κατασκευάσουν τον Τρούλο στο καθεδρικό της Φλωρεντίας πέρασαν πολλάααα χρόνια μέχρι να εμφανιστεί ο Brunelleschi να βρει την κατασκευαστική λύση για κατασκευαστεί η Cupola
-
Πρόσβαση με δουλεία διόδου και οικοδόμηση «τυφλών» οικοπέδων
@Antonis Marg Βασικά αν υπάρχει η μη απαγόρευση αφορά Δικηγόρο έμπειρο σ αυτά να σου απαντήσει. Από σκοπιάς Μηχανικών και Πολεοδομικών κ.λπ. διατάξεων θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να έχεις και να μελετήσεις το ΦΕΚ που έχει εκδοθεί για το Διατηρητέο. Εκεί θα δεις αν έχει ειδική αναφορά για τι χρήσεις επιτρέπει η απαγορεύει για το ακίνητο και την Στοά… Οπότε θα δεις εκεί, αν η χρήση που θες εσύ να κάνεις για την δουλεία διόδου, αν δημιουργεί πρόβλημα. Αν απ’ αυτό υπάρχει πρόβλημα τότε πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να λυθεί (αν μπορεί) αυτό και μετά με τον δικηγόρο. Υ.Γ. Αν είσαι Μηχανικός σου συνιστώ να συμπληρώσεις το προφίλ σου με την Ειδικότητα σου. Βοηθά τον μεταξύ μας διάλογο. Αλλιώς μπορούν να εξηγηθούν κάποια πράγματα αν είσαι ιδιώτης μη Μηχανικός και αλλιώς αν είσαι Μηχανικός.
-
Σαν Σήμερα
σαν Σήμερα 2025 Ευρωμπάσκετ 2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα Η Εθνική Ομάδα της Ελλάδας στο βάθρο! Νίκησε 92-89 την Φινλανδία και πήρε το χάλκινο μετάλλιο στο Ευρωμπάσκετ 2025 μετά από 16 χρόνια! Χρυσό η Εθνική Γερμανίας. Αργυρό η Εθνική Τουρκίας.
-
Ευρωμπάσκετ 2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
Η Εθνική Ομάδα είναι στο βάθρο! Νίκησε 92-89 την Φινλανδία και πήρε το χάλκινο μετάλλιο στο Ευρωμπάσκετ 2025 μετά από 16 χρόνια! Η αποστολή της επίσημης αγαπημένης επιστρέφει αύριο (15/9, 13.30) στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Είναι το έκτο μετάλλιο για την Ελλάδα σε Ευρωμπάσκετ!
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
2025: Χάλκινο μετάλλιο για την Εθνική Ομάδα
-
-
Κλήρωση για τρία (3) βιβλία: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος του Χ. Ροδόπουλου (Τόμος Α)
Μετά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών έχουν αποσταλεί στους νικητές το βιβλίο Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος του Χ. Ροδόπουλου (Τόμος Α). Έχει ανοίξει σχετικό θέμα στο Φόρουμ στο Showroom εδώ Σύντομα τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει η κλήρωση και του Δεύτερου Βιβλίου του Χ. Ροδόπουλο Και φυσικά μη ξεχνάτε ότι η γνώση αξίζει να επενδύσεις για να την έχεις. Οπότε αποκλειστικά υπεύθυνος για να το/τα αγοράσετε είναι ο κύριος Χ. Ροδόπουλος > @Χρήστος Ροδοπουλος Με επικοινωνία μαζί του στο εμαιλ του carodopoulos@gmail.com Ή ακόμα και με προσωπικό Μήνυμα στον ίδιο. @Χρήστος Ροδοπουλος
-
Η.Μ.- Διάγραμμα ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας (Σεπτέμβριος 2025)
Διάγραμμα ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας (Σεπτέμβριος 2025) Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας. Πληροφορίες αρχείου Υποβολέας Didonis Υποβλήθηκε 09/11/25 Category Νομοθεσία Προβολή αρχείου
-
Διάγραμμα ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας (Σεπτέμβριος 2025)
- 3 downloads
- Version 1.0.0
Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας. -
Στο παρά πέντε διευκρινίσεις για τα ασανσέρ – 10+3 ερωτοαπαντήσεις
Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντεςΣε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησηςΓια τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από 10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης. πηγή in.gr View full Άρθρου
-
Στο παρά πέντε διευκρινίσεις για τα ασανσέρ – 10+3 ερωτοαπαντήσεις
Εως τις 30 Νοεμβρίου 2025 θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα (https: //elevator.mindev.gov.gr) της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης, στην οποία θα πρέπει να δηλωθούν όλοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες, είτε είναι σε λειτουργία, είτε όχι, σε όλα τα κτίρια όλης της χώρας. Μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή (δηλαδή έως τις 30 Νοεμβρίου), το υπουργείο Ανάπτυξης που για πρώτη φορά θα γνωρίζει πόσοι ανελκυστήρες υπάρχουν και πού, και κυρίως ποιας ηλικίας είναι, θα προχωρήσει στη σταδιακή υλοποίηση της όλης διαδικασίας επιθεώρησης, πιστοποίησης και καταχώρισης των ανελκυστήρων. Οι παράγοντεςΣε αυτόν τον σχεδιασμό, τρεις είναι οι παράγοντες που θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Ποιοι είναι αυτοί; Είναι: (Α) Ο αριθμός των ανελκυστήρων ανά ηλικιακή ομάδα χρόνου εγκατάστασής τους. (Β) Η δυνατότητα των μόλις 17 διαπιστευμένων φορέων ελέγχου και των κατασκευαστών – συντηρητών ανελκυστήρων της χώρας να ανταποκριθούν στο τεράστιο έργο του ελέγχου και ανακαίνισης του μεγαλύτερου αριθμού ανελκυστήρων της χώρας. (Γ) Η δυνατότητα των ιδιοκτητών διαμερισμάτων στις παλαιές πολυκατοικίες να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος που είναι τόσο μεγαλύτερο όσο παλαιότερος ο ανελκυστήρας τους. Το κόστος επιθεώρησηςΓια τους συνήθεις ανελκυστήρες το κόστος ελέγχου ανέρχεται περίπου στα 150-200 ευρώ και το κόστος επανελέγχου περίπου στα 50 ευρώ, όλα αυτά ανάλογα με την απασχόληση του επιθεωρητή, και βαρύνει τους ενοίκους του κτιρίου. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν μπορούν όλοι οι ένοικοι να ανταποκριθούν στο κόστος; Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί πως πέρα από το κόστος ελέγχου, είναι και το κόστος αναβάθμισης – όπου απαιτείται – των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων (σ.σ. : όλες οι πληροφορίες στην 11η ερώτηση). Για τον λόγο αυτό, η ΠΟΜΙΔΑ έχει ζητήσει να σχεδιαστούν μέτρα στήριξης των διαχειρίσεων των παλαιών πολυκατοικιών αυτής της κατηγορίας, όπως η δημιουργία προγράμματος επιδότησης μέρους του κόστους αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων τους, τύπου «Εξοικονομώ», καθώς και η ένταξη των υλικών για ανελκυστήρες στις επιλέξιμες δαπάνες για την επιστροφή φόρου ύψους 16.000 € για τα έτη 2025 και 2026. «Αν δεν υποστηριχτούν με ουσιαστικό τρόπο οι διαχειρίσεις των παλαιών πολυκατοικιών, όχι μόνο δεν θα υπάρξει αναβάθμιση και ασφάλεια στους ανελκυστήρες τους, αλλά σύντομα δεν θα υπάρχουν ούτε καν διαχειριστές για αυτές», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ Στράτος Παραδιάς. Αγνωστος ο ακριβής αριθμός των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα Σημειώνεται πως σήμερα κανείς δεν ξέρει τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που υπάρχουν στην Ελλάδα. Η εκτίμηση είναι πως κυμαίνονται οπουδήποτε μεταξύ 400.000 και 700.000. Πλέον, με την καταγραφή των ανελκυστήρων στο μητρώο απογραφής, λύνεται μια εκκρεμότητα δεκαετιών, αφού λόγω μη ύπαρξης του μητρώου, μέχρι τώρα, ίσχυε η παλιά γραφειοκρατική διαδικασία της καταχώρισης των ανελκυστήρων στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. «ΤΑ ΝΕΑ», με τη βοήθεια του τεχνικού επιτελείου της ΠΟΜΙΔΑ, παρουσιάζουν μέσα από 10+3 ερωτήσεις – απαντήσεις, όλες τις πληροφορίες που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές σε πολυκατοικίες που διαθέτουν ανελκυστήρες, προκειμένου να ξέρουν πώς θα κινηθούν και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα. Ποιοι μπορούν να δηλώσουν τους ανελκυστήρες; Δικαίωμα υποβολής δήλωσης ανελκυστήρα, με τους κωδικούς του ΤΑΧΙS, πέρα από τους ιδιοκτήτες τους, έχουν και οι διαχειριστές πολυκατοικιών καθώς και οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους, όπως και οι εγκαταστάτες – συντηρητές τους. Ωστόσο, θα πρέπει να συνεννοηθούν μεταξύ τους για να μη δηλώσουν τον ανελκυστήρα δύο φορές. Τι απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης; Ολοι οι εγκατεστημένοι ιδιωτικοί και δημόσιοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις ασφαλείας. Τι αποκτά κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται; Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Κι αν στο κτίριο υπάρχουν περισσότεροι του ενός ανελκυστήρες; Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, τότε, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών. Τι γίνεται στην περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτησία; Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εγγραφής μπορεί να πραγματοποιηθεί από έναν μόνο συνιδιοκτήτη. Πώς δηλώνεται ένας ανελκυστήρας που βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία; Στην πλατφόρμα υπάρχει πεδίο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του (γιατί δεν υπάρχει συντηρητής) θα μπορεί να δηλώσει υπεύθυνα ότι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μόνιμη ακινησία πέραν του τριμήνου, ώστε να συμπεριληφθούν και αυτοί οι ανελκυστήρες στην απογραφή. Τι προβλέπεται για τους ανελκυστήρες που δεν θα απογραφούν; Αν ένας ανελκυστήρας δεν έχει απογραφεί, δεν θα μπορεί να συντηρηθεί νόμιμα και θα θεωρείται μη ασφαλής. Προφανώς οι ανελκυστήρες χωρίς αριθμό απογραφής σε μεταγενέστερο στάδιο θα σφραγίζονται έως ότου συμμορφωθούν με αυτά που στο μέλλον θα προβλέπονται γι’ αυτούς. Τι πρόστιμα προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν και δεν προχωρήσουν στην απογραφή; Η μη απογραφή των ανελκυστήρων στο σχετικό μητρώο εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας επισύρει διοικητικό πρόστιμο ανά ανελκυστήρα: 1.000 ευρώ για ανελκυστήρες που βρίσκονται σε κτίρια με χρήση κατοικίας. 2.5000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια με επαγγελματική ή μεικτή χρήση (π.χ. στην ίδια πολυκατοικία κάποια διαμερίσματα να αξιοποιούνται ως γραφεία και άλλα ως κατοικίες). 5.000 ευρώ για ανελκυστήρες σε κτίρια προσπελάσιμα από το ευρύ κοινό (για παράδειγμα εμπορικά κέντρα). Τι γίνεται με τις κυρώσεις που προβλέπονται για όσους δεν πιστοποίησαν/καταχώρισαν μέχρι σήμερα τους ανελκυστήρες τους; Η επιβολή των διοικητικών αυτών κυρώσεων (σ.σ.: που προβλέπονται από την ΚΥΑ 28425/2008) για τη μη καταχώριση παύουν να ισχύουν προκειμένου να διευκολυνθεί η καθολική συμμετοχή στην απογραφή των ανελκυστήρων. Θα υπάρχει συνέχεια στα πρόστιμα για όσους δεν συμμορφωθούν; Ναι. Σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής, θα προσδιοριστεί το ύψος των προστίμων που θα επιβάλλονται σε όλους όσοι δεν θα πιστοποιούν τα ασανσέρ τους. Ποιο είναι το κόστος της αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας των ανελκυστήρων; Ποικίλλει ανάλογα με την παλαιότητα του κάθε ανελκυστήρα και τις ελλείψεις που θα έχει επισημάνει η επιθεώρηση. Στις νέες οικοδομές το κόστος μπορεί να είναι μηδενικό ή πολύ μικρό, ενώ στους παλαιούς ανελκυστήρες αρκετά αυξημένο, ειδικά αν δεν έχει γίνει καμία αναβάθμιση στα συστήματά του. Οπως προαναφέρθηκε, το κόστος βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων και κατανέμεται με βάση τη στήλη δαπανών ανελκυστήρα και όχι των κοινοχρήστων ή των χιλιοστών του οικοπέδου. Συνεπώς το κόστος είναι συγκριτικά μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες των υψηλών ορόφων και χαμηλότερο για τους ιδιοκτήτες των χαμηλών ορόφων. Ποια είναι τα υποχρεωτικά δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων; Τα υποχρεωτικά πεδία είναι: Α) Τα στοιχεία του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου. Β) Η διεύθυνση τού κτιρίου όπου είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας. Γ) Ο αριθμός των στάσεων που πραγματοποιεί ο ανελκυστήρας. Δ) Το έτος εγκατάστασης του ανελκυστήρα και τα στοιχεία του συντηρητή. Ποια είναι τα προαιρετικά δεδομένα; Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται: (Ι) Η ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα. (ΙΙ) Η ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης. (ΙΙΙ) Αν υπάρχουν εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης. πηγή in.gr
- Κατασκευαστική Μηχανική. Μέρος Α. Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος
-
Με διαδικασίες εξπρές η διεκπεραίωση των γονικών παροχών, δωρεών και κληρονομιών – Τα πέντε βήματα που απαιτούνται
Παρελθόν αποτελεί πλέον ο …κυκεώνας της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας για τους φορολογούμενους που επιχειρούν να ολοκληρώσουν υποθέσεις γονικών παροχών, δωρεών και κληρονομιών, καθώς έχουν πλέον στη διάθεσή τους την πλατφόρμα akinita.gov.gr. Χρησιμοποιώντας τον Ψηφιακό Φάκελο Ακινήτου, διεκπεραιώνουν γρήγορα και εύκολα γονικές παροχές, δωρεές και αποδοχές κληρονομιάς, καθότι η νέα ψηφιακή υπηρεσία απλοποιεί τη διαδικασία υποβολής των συμβολαίων, συλλέγει αυτόματα τα απαραίτητα έγγραφα και επιτρέπει την ψηφιακή πληρωμή φόρων, με ολοκλήρωση σε μόλις μία εργάσιμη ημέρα αν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες. Ο Ψηφιακός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου επιτρέπει στον συμβολαιογράφο να προχωράει όλη τη διαδικασία ηλεκτρονικά, ενώ οι πολίτες απλώς τον εξουσιοδοτούν για τη διαχείριση του φακέλου. Πέντε είναι τα βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ο συμβολαιογράφος δημιουργεί τον ψηφιακό φάκελο στην πλατφόρμα akinita.gov.gr, εισάγοντας τους ΑΦΜ των συμβαλλομένων (π.χ. αγοραστή και πωλητή) και προσκαλεί τα συμβαλλόμενα μέρη να αποδεχτούν το αίτημα μεταβίβασης και να δώσουν τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις. Οι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση μέσω SMS ή email και δίνουν εξουσιοδότηση στον συμβολαιογράφο να διαχειριστεί τον φάκελο μέσω TaxisNet. Η πλατφόρμα αντλεί αυτόματα όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από την ΑΑΔΕ, το Κτηματολόγιο, τον ΕΦΚΑ και το ΤΕΕ. Ο φόρος μεταβίβασης και τα σχετικά τέλη καταβάλλονται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας, και: Ο συμβολαιογράφος υποβάλλει ηλεκτρονικά τη συμβολαιογραφική πράξη στο Κτηματολόγιο, η οποία καταχωρίζεται εντός 24 ωρών, εφόσον δεν υπάρχουν εκκρεμότητες. Τα δικαιολογητικά Ο ηλεκτρονικός φάκελος περιλαμβάνει αντίγραφο της συμβολαιογραφικής πράξης και όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, που εμφανίζονται σε κατάλογο στον φάκελο: Τίτλος κτήσης: Συμβολαιογραφικό έγγραφο ή αντίγραφο κτηματολογικού φύλλου. Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ: Αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας από το ΟΠΣ Περιουσιολόγιο Ακινήτων της ΑΑΔΕ. Αποδεικτικό ενημερότητας: Αντλείται από το πληροφοριακό σύστημα φορολογικού μητρώου της ΑΑΔΕ. Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας: Αντλείται από το e-ΕΦΚΑ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις. Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας: Αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας με το ΤΕΕ. Βεβαίωση περαίωσης ή οριστικής υπαγωγής στις περιπτώσεις που έχει εξοφληθεί το σχετικό ειδικό πρόστιμο. Σχέδια (κατόψεις) μηχανικού: Απεικονίζουν την υφιστάμενη κατάσταση. Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης: Όπου απαιτείται. Τοπογραφικό διάγραμμα και στοιχεία οικοδομικής άδειας: Αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από την πλατφόρμα «Ταυτότητα Κτιρίου» του ΤΕΕ ή από τη βάση δεδομένων του Ελληνικού Κτηματολογίου μέσω Κωδικού Ηλεκτρονικού Διαγράμματος (Κ.Η.Δ.). Καταβολή φόρου: Η πλατφόρμα αντλεί δεδομένα σχετικά με την πληρωμή ή την απαλλαγή φόρου μέσω της εφαρμογής myProperty της ΑΑΔΕ. Έρχεται «φορολογικό ξυπνητήρι» για τους κληρονόμους αποβιωσάντωνΕξάλλου, μια νέα υπηρεσία η οποία θα λειτουργεί ως «φορολογικό ξυπνητήρι», αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους. Το νέο εργαλείο θα «ξυπνάει» τους κληρονόμους φορολογούμενων που έχουν αποβιώσει και θα τους ενημερώνει για τις φορολογικές υποχρεώσεις τους οι οποίες προκύπτουν μετά το θάνατο του συγγενή ή του αγαπημένου τους προσώπου. Με το σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης από την ΑΑΔΕ, οι φορολογούμενοι – κληρονόμοι θα αποφεύγουν την πληρωμή προστίμων και έξτρα φόρων που επιβάλλονται σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων αλλά και τις δυσάρεστες εκπλήξεις και τις περιπέτειες με την εφορία σε περίπτωση που ο κληρονομούμενος έχει αφήσει χρέη και ανοιχτούς φορολογικούς λογαριασμούς. Η ΑΑΔΕ, αμέσως μετά την ενημέρωση του Φορολογικού Μητρώου για κάθε ληξιαρχική πράξη θανάτου θα ενημερώνει τους κληρονόμους για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Το μέτρο, εκτιμάται πως θα βοηθήσει χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι δεν γνωρίζουν τις υποχρεώσεις οι οποίες προκύπτουν μετά το θάνατο του κληρονομούμενου με αποτέλεσμα να χάνουν προθεσμίες και να επιβαρύνονται με πρόστιμα ή ακόμα και με χρέη σε περίπτωση που δεν προλάβουν να αποποιηθούν την κληρονομιά. Με την έκδοση της ληξιαρχικής πράξης θανάτου ενημερώνεται αυτόματα το Φορολογικό Μητρώο. Αυτό σημαίνει πως, δεν απαιτείται να υποβληθεί η σχετική δήλωση θανάτου από τους κληρονόμους στο ΚΕΦΟΔΕ ή την αρμόδια Δ.Ο.Υ.. Ταυτόχρονα, διακόπτονται οι σχέσεις του αποβιώσαντα με άλλα πρόσωπα που εμφανίζονται στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ (γάμο, σύμφωνο συμβίωσης, φορολογικό εκπρόσωπο, ενώ απενεργοποιούνται και οι κωδικοί πρόσβασης του αποβιώσαντα στις εφαρμογές του myAADE). View full Άρθρου
-
Με διαδικασίες εξπρές η διεκπεραίωση των γονικών παροχών, δωρεών και κληρονομιών – Τα πέντε βήματα που απαιτούνται
Παρελθόν αποτελεί πλέον ο …κυκεώνας της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας για τους φορολογούμενους που επιχειρούν να ολοκληρώσουν υποθέσεις γονικών παροχών, δωρεών και κληρονομιών, καθώς έχουν πλέον στη διάθεσή τους την πλατφόρμα akinita.gov.gr. Χρησιμοποιώντας τον Ψηφιακό Φάκελο Ακινήτου, διεκπεραιώνουν γρήγορα και εύκολα γονικές παροχές, δωρεές και αποδοχές κληρονομιάς, καθότι η νέα ψηφιακή υπηρεσία απλοποιεί τη διαδικασία υποβολής των συμβολαίων, συλλέγει αυτόματα τα απαραίτητα έγγραφα και επιτρέπει την ψηφιακή πληρωμή φόρων, με ολοκλήρωση σε μόλις μία εργάσιμη ημέρα αν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες. Ο Ψηφιακός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου επιτρέπει στον συμβολαιογράφο να προχωράει όλη τη διαδικασία ηλεκτρονικά, ενώ οι πολίτες απλώς τον εξουσιοδοτούν για τη διαχείριση του φακέλου. Πέντε είναι τα βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ο συμβολαιογράφος δημιουργεί τον ψηφιακό φάκελο στην πλατφόρμα akinita.gov.gr, εισάγοντας τους ΑΦΜ των συμβαλλομένων (π.χ. αγοραστή και πωλητή) και προσκαλεί τα συμβαλλόμενα μέρη να αποδεχτούν το αίτημα μεταβίβασης και να δώσουν τις απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις. Οι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση μέσω SMS ή email και δίνουν εξουσιοδότηση στον συμβολαιογράφο να διαχειριστεί τον φάκελο μέσω TaxisNet. Η πλατφόρμα αντλεί αυτόματα όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από την ΑΑΔΕ, το Κτηματολόγιο, τον ΕΦΚΑ και το ΤΕΕ. Ο φόρος μεταβίβασης και τα σχετικά τέλη καταβάλλονται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας, και: Ο συμβολαιογράφος υποβάλλει ηλεκτρονικά τη συμβολαιογραφική πράξη στο Κτηματολόγιο, η οποία καταχωρίζεται εντός 24 ωρών, εφόσον δεν υπάρχουν εκκρεμότητες. Τα δικαιολογητικά Ο ηλεκτρονικός φάκελος περιλαμβάνει αντίγραφο της συμβολαιογραφικής πράξης και όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, που εμφανίζονται σε κατάλογο στον φάκελο: Τίτλος κτήσης: Συμβολαιογραφικό έγγραφο ή αντίγραφο κτηματολογικού φύλλου. Πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ: Αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας από το ΟΠΣ Περιουσιολόγιο Ακινήτων της ΑΑΔΕ. Αποδεικτικό ενημερότητας: Αντλείται από το πληροφοριακό σύστημα φορολογικού μητρώου της ΑΑΔΕ. Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας: Αντλείται από το e-ΕΦΚΑ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις. Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας: Αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας με το ΤΕΕ. Βεβαίωση περαίωσης ή οριστικής υπαγωγής στις περιπτώσεις που έχει εξοφληθεί το σχετικό ειδικό πρόστιμο. Σχέδια (κατόψεις) μηχανικού: Απεικονίζουν την υφιστάμενη κατάσταση. Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης: Όπου απαιτείται. Τοπογραφικό διάγραμμα και στοιχεία οικοδομικής άδειας: Αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από την πλατφόρμα «Ταυτότητα Κτιρίου» του ΤΕΕ ή από τη βάση δεδομένων του Ελληνικού Κτηματολογίου μέσω Κωδικού Ηλεκτρονικού Διαγράμματος (Κ.Η.Δ.). Καταβολή φόρου: Η πλατφόρμα αντλεί δεδομένα σχετικά με την πληρωμή ή την απαλλαγή φόρου μέσω της εφαρμογής myProperty της ΑΑΔΕ. Έρχεται «φορολογικό ξυπνητήρι» για τους κληρονόμους αποβιωσάντωνΕξάλλου, μια νέα υπηρεσία η οποία θα λειτουργεί ως «φορολογικό ξυπνητήρι», αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους. Το νέο εργαλείο θα «ξυπνάει» τους κληρονόμους φορολογούμενων που έχουν αποβιώσει και θα τους ενημερώνει για τις φορολογικές υποχρεώσεις τους οι οποίες προκύπτουν μετά το θάνατο του συγγενή ή του αγαπημένου τους προσώπου. Με το σύστημα έγκαιρης ενημέρωσης από την ΑΑΔΕ, οι φορολογούμενοι – κληρονόμοι θα αποφεύγουν την πληρωμή προστίμων και έξτρα φόρων που επιβάλλονται σε περίπτωση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων αλλά και τις δυσάρεστες εκπλήξεις και τις περιπέτειες με την εφορία σε περίπτωση που ο κληρονομούμενος έχει αφήσει χρέη και ανοιχτούς φορολογικούς λογαριασμούς. Η ΑΑΔΕ, αμέσως μετά την ενημέρωση του Φορολογικού Μητρώου για κάθε ληξιαρχική πράξη θανάτου θα ενημερώνει τους κληρονόμους για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Το μέτρο, εκτιμάται πως θα βοηθήσει χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι δεν γνωρίζουν τις υποχρεώσεις οι οποίες προκύπτουν μετά το θάνατο του κληρονομούμενου με αποτέλεσμα να χάνουν προθεσμίες και να επιβαρύνονται με πρόστιμα ή ακόμα και με χρέη σε περίπτωση που δεν προλάβουν να αποποιηθούν την κληρονομιά. Με την έκδοση της ληξιαρχικής πράξης θανάτου ενημερώνεται αυτόματα το Φορολογικό Μητρώο. Αυτό σημαίνει πως, δεν απαιτείται να υποβληθεί η σχετική δήλωση θανάτου από τους κληρονόμους στο ΚΕΦΟΔΕ ή την αρμόδια Δ.Ο.Υ.. Ταυτόχρονα, διακόπτονται οι σχέσεις του αποβιώσαντα με άλλα πρόσωπα που εμφανίζονται στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ (γάμο, σύμφωνο συμβίωσης, φορολογικό εκπρόσωπο, ενώ απενεργοποιούνται και οι κωδικοί πρόσβασης του αποβιώσαντα στις εφαρμογές του myAADE).
-
Επιμερισμός Ενσήμων ΙΚΑ οικοδομικού έργου
Συνηστω όμως να βάλεις στο προφίλ σου ότι είσαι Μηχανικός και την ειδικότητα σου. Βοηθά σημαντικά τον μεταξύ μας διάλογο και την μεγιστη πρόσβαση σε όλες τις υπρεσίες του φόρουμ κλπ. Ναι τα έχουν μαζί εσκαφες και μπετά για το ενδεχόμενο που σε κάποιες εσκαφες πχ δεν γίνουν με μηχανικά μέσα (άρα στεγασμένο επάγγελμα) ή γίνουν με εργατες οικοδομής. Για μπετά υπάρχουν κάποιες αναλογίες.... (πχ υπολογισμος ειναι 0,7 ενσημα/κυβικό για το μπετό και 1,5 ένσημα/τόνο για τον σιδηρο).. Εξαρτάται και τι συμφωνία έχετε κάνει όπως κι αν είναι εργολαβία ή φατούρα.... Το τιπ όμως που πρέπει να δείς είναι σε ποια αναλογία εισφορών προς ΙΚΑ για μεροκάματα Μάστορα Βοηθών κλπ. Έχουν διαφορά στο κόστος. Τιπ 02 χρήσιμο βρες Λογιστή της περιοχής του ΙΚΑ για το ακίνητο, που να είναι έμπειρος με τα Οικοδομικά του ΙΚΑ. Ξέρει τα βίτσια και τα χούγια τους.