Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • IDforum
      Το έργο αφορά στην ανακατασκευή και αλλαγή χρήσης ενός κτιρίου γραφείων στη Γλυφάδα Αττικής, 1.050 m2, επί των οδών Φοίβης και Λαζαράκη και στη μετατροπή του σε κτίριο πολλαπλών χρήσεων, το οποίο συμπεριλαμβάνει αυτοτελή boutique διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στους ορόφους και χώρους γραφείων στο ισόγειο. Τα περισσότερα στοιχεία του κτιρίου καθαιρέθηκαν τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, διατηρώντας μόνο το βασικό στατικό του φορέα, το κλιμακοστάσιο και τον ανελκυστήρα, ενώ προστέθηκαν νέοι πρόβολοι - εξώστες στον 2ο, 3ο και 4ο όροφο επί της οδού Φοίβης.

      Η κεντρική ιδέα σχεδιασμού ήταν η καθαρότητα και η ειλικρίνεια της κατασκευής, ενώ τα μεγάλα ανοίγματα, η "εξωστρέφεια" του κτιρίου, δίνουν τη δυνατότητα στους εσωτερικούς του χώρους να έχουν θέαση προς το γειτονικό παραλιακό μέτωπο. Το κτίριο αποτελείται από 4 ορόφους ―ισόγειο, 1ος, 2ος, 3ος και δώμα― και δύο υπόγεια. Το δεύτερο υπόγειο είναι χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ το πρώτο υπόγειο εξυπηρετεί τις ανάγκες του ισογείου, το οποίο στη μεγαλύτερη του έκταση είναι ένας χώρος ανοιχτής διάταξης, που φιλοξενεί τα γραφεία της ιδιοκτήτριας εταιρείας του έργου. Ο 1ος και ο 2ος όροφος είναι τυπικοί και αποτελούνται από 3 διαμερίσματα 45 - 50 m2 έκαστο, ο τρίτος όροφος έχει δύο μεγαλύτερα διαμερίσματα 70 - 80 m2 έκαστο με προνομιακή θέα στη θάλασσα, ενώ στον 4ο όροφο υπάρχει ένα μικρό ρετιρέ 35 m2, ένα διάφανο pavilion με φυτεμένο δώμα, deck, μπάρμπεκιου και μεγάλη πισίνα με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα.

      Η αρχιτεκτονική των εσωτερικών χώρων βασίστηκε στη λογική του "open plan", ενώ η επιλογή των υλικών κατασκευής, των τελειωμάτων, της επίπλωσης και του εξοπλισμού έγινε με στόχο να υπάρχουν αναφορές σε ελληνικά στοιχεία, ιδωμένα και ειπωμένα μέσα από μία σύγχρονη ματιά. Ένα στοιχείο, το οποίο επαναδιατυπώνεται και δίνει ταυτότητα στο έργο, είναι τα δάπεδά του από μωσαϊκό σύγχρονης τεχνολογίας, τα οποία καλύπτουν το σύνολο σχεδόν των εσωτερικών, εξωτερικών και κοινόχρηστων χώρων του, πλην του χώρου γραφείων και του ρετιρέ. Τα δάπεδα σχεδιάστηκαν και δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για τις ανάγκες του εν λόγω έργου, ενώ συνδιαλέγονται αρμονικά με τις εξωτερικές περσίδες σκίασης του κτιρίου.
      Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε κατά το σχεδιασμό στην εφαρμογή βιοκλιματικών αρχών και στρατηγικών, λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία του έργου, σε συνδυασμό με την τεχνολογική καινοτομία και την υψηλή αισθητική. Γι’ αυτό το λόγο ενσωματώθηκαν στοιχεία σκίασης, κατακόρυφα και οριζόντια, δημιουργήθηκε ευάερο δώμα στην τελευταία στάθμη του κτιρίου, καθώς και πράσινα δώματα σε όλους τους ορόφους.

      Βασικό νέο αρχιτεκτονικό στοιχείο, το οποίο ενσωματώθηκε στο έργο, αποτελούν οι κατακόρυφες περσίδες, κατασκευασμένες αποκλειστικά από λευκό σκυρόδεμα νέας τεχνολογίας με χρήση μαρμαροψηφίδας Νάξου και Τήνου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχρονων στοιχείων από μωσαϊκό στις εξωτερικές όψεις του κτιρίου, γλυπτικής επίσης αξίας. Aυτές oι νέες σταθερές περσίδες, που περιβάλλουν εξωτερικά το κτίριο δημιουργούν ένα δεύτερο κέλυφος, αφενός για λόγους σκίασης και αφετέρου για λόγους ιδιωτικότητας. Το βασικό χαρακτηριστικό του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου, που επηρέασε τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, το "υδάτινο στοιχείο", το οποίο και απέχει μόλις 300 m από το κτίριο, αποτυπώνεται στο σχεδιασμό των περσίδων, οι οποίες τοποθετούνται στις όψεις του με διαφορετική γωνία η κάθε μία, με βάση τη "σειρά Fourier", του μαθηματικού τρόπου δηλαδή περιγραφής ενός κύματος. Η καμπυλόμορφη αίσθηση που προκαλούν αυτά τα κατακόρυφα στοιχεία εντείνεται με την πρόσπτωση σ’ αυτά του ηλιακού φωτός, αλλά κυρίως μέσω της σκιάς, την οποία ρίχνουν επάνω τους οι οριζόντιες αρχιτεκτονικές προεξοχές του κτιρίου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η συνεχής κίνηση του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας από την Ανατολή προς τη Δύση αποτυπώνεται στις όψεις του με τη μορφή διαρκώς κινούμενων ημιτονοειδών κυμάτων. Κατά τον ίδιο τρόπο επιλύθηκαν τα οριζόντια συστήματα σκίασης - πέργκολες, τόσο στο επίπεδο του ισογείου όσο και στο επίπεδο του "φυτεμένου" δώματος με τη διαφορά πως το υλικό που επιλέχθηκε για την υλοποίησή τους, λόγω του μειωμένου του φορτίου, ήταν το αλουμίνιο. Αυτή η κατασκευή ηλιοπροστασίας, αποτελούμενη από σταθερές περσίδες αλουμινίου στην τελευταία στάθμη του έργου, τοποθετείται έξω και επάνω από το κλειστό pavilion και βοηθά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη βελτιστοποίηση του αισθήματος άνεσης στο εσωτερικό του, ενώ ταυτόχρονα αποτυπώνει στην 5η όψη του κτιρίου την κεντρική ιδέα της νέας επέμβασης.

      Τέλος, με στόχο τη βελτίωση των θερμικών, οπτικών και περιβαλλοντικών συνθηκών του κτιρίου, αλλά και τη βελτίωση του μικροκλίματος της ευρύτερης και ήδη επιβαρυμένης περιοχής, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενσωμάτωση πρασίνου στο σχεδιασμό του νέου έργου.
      Έτσι, σε συνεργασία με τους αρχιτέκτονες τοπίου της μελετητικής ομάδας, η χρήση του πρασίνου στους εξώστες αντιμετωπίστηκε υπό το πρίσµα της διεπιστηµονικότητας. Η διάταξη των φυτών στις όψεις βασίστηκε στη μορφολογία των περσίδων σκίασης της αρχιτεκτονικής μελέτης. Έτσι, μονοκαλλιέργειες φυτών ανθεκτικών στο μικροκλίμα της περιοχής δημιουργούν ροές από διαφορετικές υφές, χρώματα και αρώματα, ευανάγνωστες στις όψεις του κτιρίου. Η παλέτα φύτευσης περιλαμβάνει χαμηλούς θάμνους, εδαφοκαλυπτικά, αναρριχώμενα και κρεμοκλαδή φυτά. Βασικό στοιχείο της πρότασης φύτευσης αποτελεί η ένταξη ειδών με διαφορετική εποχή ανθοφορίας, η επιλογή αρωματικών φυτών αλλά και καλλωπιστικών αγρωστωδών, που καθώς κινούνται με τον αέρα, ακολουθούν τον "κυματισμό" των περσίδων στις όψεις του κτιρίου.

      Σε μια γενικότερη ανάγνωση, το πράσινο έχει διττό χαρακτήρα. Στο επίπεδο του δρόμου ο κήπος είναι εξωστρεφής, λόγω του ενιαίου σχεδιασμού του ιδιωτικού και δημόσιου χώρου πρασίνου. Οι χαμηλοί θάμνοι σε "μαλακή", οργανική διάταξη ως περιμετρική φύτευση έρχονται σε αντίθεση με τους υψηλούς, αυστηρά κλαδεμένους φυτοφράκτες, που ορίζουν τις πρασιές των όμορων κτιρίων. Απεναντίας, στα διαμερίσματα των ορόφων, το πράσινο αποκτά χαρακτήρα οικείο και εσωστρεφές, καταργεί τα όρια του μέσα με το έξω, ενώ λειτουργεί ως ένα φυσικό φίλτρο για τα μικροσωματίδια της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
      Στοιχεία έργου
      Αρχιτεκτονική μελέτη:
      A31 ARCHITECTURE / Πραξιτέλης Κονδύλης
      Διαχείριση έργου:
      A31 CONSTRUCTION / Παναγιώτης Καρράς
      Ομάδα μελέτης:
      Κωνσταντίνος Γουναρίδης, Άννα Μπαλτζή, Ευτυχία Παρισοπούλου
      Έργα τέχνης:
      Σωκράτης Φατούρος
      Αρχιτεκτονική τοπίου:
      ARCHETOPO / LANDSCAPE URBANISM, Σαρίκ Μπαρμπαριάν, Νίκολα Γαλιάτσου
      Στατική μελέτη:
      Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης
      Η/Μ μελέτη:
      Γιάννης Μπεληγιάννης
      Μελέτη φωτισμού:
      HALO
      Κατασκευή:
      A31 ARCHITECTURE CONSTRUCTION
      Επίβλεψη κατασκευής:
      Παναγιώτης Καρράς, Πραξιτέλης Κονδύλης, Νίκος Παππάς, Ιωάννα Σιούτη
      Παρουσίαση:
      A31 ARCHITECTURE / Πραξιτέλης Κονδύλης
      Φωτογραφίες:
      Γιώργος Μεσσαριτάκης
       
      πηγή ktirio.gr
      Βλέπε Φωτογραφικό Gallery
       

    • IDforum
      Εγκύκλιος 868 Α.Π. 66775/08.08.2023 Αδειοδότηση Κέντρων Διασκέδασης Εφαρμογή άρθρου 80 ΚΔΚ
      Β. Γνωστοποίηση Λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
      Με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Ζ’ του ν.4442/2016 (Α’ 230), για τα καταστήματα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 80 ΚΔΚ, καταργήθηκε η υποχρέωση προηγούμενης έκδοσης αδειών για την σύννομη λειτουργία τους και αντικαταστάθηκε με γνωστοποίηση λειτουργίας από τον ενδιαφερόμενο, με ρητή εξαίρεση των κέντρων διασκέδασης (άρθρο 27).
      Αναφορικά με την επιβολή κυρώσεων, ορίστηκε ότι «όπου στην κείμενη νομοθεσία προβλέπεται η κύρωση της προσωρινής ή οριστικής αφαίρεσης άδειας λειτουργίας, νοείται εφεξής η προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας για τα καταστήματα που υπόκεινται σε γνωστοποίηση, με σφράγιση αυτών από τα αρμόδια όργανα του Δήμου και με τη συνδρομή των Αστυνομικών Αρχών όπου απαιτείται» (άρθρο 34 παρ. 4).
      Η διαδικασία γνωστοποίησης και η εξειδίκευση των κυρώσεων, προσδιορίστηκαν με την υπ’ αριθ. 16228/ 2017 κοινή Υπουργική απόφαση (Β΄ 1723). 
      Δ. Αρμοδιότητες οργάνων δήμου
      i. Για τα Κέντρα Διασκέδασης
      i) Κατόπιν της δημοσίευσης του ν. 4442/2016 και της υπ’ αριθ. 16228/2017 κοινής Υπουργικής απόφασης, μοναδική δραστηριότητα υγειονομικού ενδιαφέροντος που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της υπ’ αριθ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013 κοινής Υπουργικής απόφασης, παρέμεινε η αδειοδότηση, με απόφαση του οικείου δημάρχου, των κέντρων διασκέδασης. 
      ii) Αρμόδιο όργανο για την προσωρινή αφαίρεση της άδειας των κέντρων διασκέδασης και την εντολή σφράγισης αυτών, είναι ο δήμαρχος, σύμφωνα με το άρθρο 80, παρ. 6 του ΚΔΚ. Αρμόδιο όργανο για την ανάκληση ή την οριστική αφαίρεση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των κέντρων διασκέδασης είναι η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (άρθρο 73 παρ. 1αβ του ν. 3852/2010) και στους δήμους που δεν υφίσταται, το όργανο που είναι αρμόδιο να την εκδώσει, δηλαδή ο δήμαρχος [άρθρο 21 του ν. 2690/ 1999 (Α΄ 45)].
      iii) Κατ’ εφαρμογή όσων κρίθηκαν με την υπ’ αριθ. 1934/2022 απόφαση του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, παύει να ισχύει η κατά πλάσμα δικαίου έκδοση διοικητικών πράξεων που προβλέπονται στην υπ’ αριθ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013 κοινή Υπουργική απόφαση και ειδικότερα της προέγκρισης και της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας (είτε αρχικής είτε κατόπιν αντικατάστασης). Επομένως, για τη νόμιμη λειτουργία κέντρου διασκέδασης απαιτείται η προηγούμενη έκδοση, από το δήμο, διοικητικής πράξης αδειοδότησης.
      iv) Τα αναφερόμενα στην υπ’ αριθ. 1934/2022 απόφαση του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, περί ακύρωσης των διατάξεων της υπ’ αριθ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/2013 κοινής Υπουργικής απόφασης για την κατά πλάσμα δικαίου χορήγηση ή αντικατάσταση άδειας χρήσης μουσικών οργάνων, «για την ταυτότητα του νομικού λόγου», δεν τυγχάνουν εφαρμογής για τα
      κέντρα διασκέδασης, δεδομένου ό,τι, όπως είναι γνωστό, στα κέντρα διασκέδασης δεν εκδίδεται διακριτή άδεια χρήσης μουσικών οργάνων.
      Σημειώνεται ότι η χρήση μουσικής των λοιπών Κ.Υ.Ε., διέπεται από το καθεστώς της
      γνωστοποίησης (κεφάλαιο Ζ’ ν. 4442/2016 & υπ’ αριθ. 16228/2017 κοινή Υπουργική απόφαση).
      ii. Για τα Κ.Υ.Ε. του άρθρου 80 ΚΔΚ που εμπίπτουν στο καθεστώς γνωστοποίησης
      Η γνωστοποίηση λειτουργίας Κ.Υ.Ε. του άρθρου 80 ΚΔΚ, σύμφωνα με το κεφάλαιο Ζ του ν. 4442/2016, δεν αποτελεί διοικητική πράξη και συνεπώς δεν ανακαλείται ή αφαιρείται με πράξη της Διοίκησης. Η γνωστοποίηση των καταστημάτων αυτών, συνιστά ενημέρωση του ενδιαφερομένου προς την Διοίκηση για την έναρξη λειτουργίας οικονομικής δραστηριότητας.
      Σε συντρέχουσες περιπτώσεις, για την επιβολή της σφράγισης Κ.Υ.Ε. που λειτουργεί υπό το καθεστώς της γνωστοποίησης, δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση συλλογικού οργάνου του δήμου, δεδομένου ότι η διοικητική κύρωση ορίζεται ρητά εκ του νόμου (άρθρο 34 παρ. 4 του ν. 4442/2016).
      Για παράδειγμα, εφόσον η υγειονομική υπηρεσία εισηγηθεί, δυνάμει του άρθρου 16 της ισχύουσας υγειονομικής διάταξης Υ1γ/Γ.Π/οικ.47829/2017 (Β’ 2161), την προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας Κ.Υ.Ε., εκδίδεται κατά δέσμια αρμοδιότητα (αριθ. πρωτ. 3087/7-2-2018 έγγραφο του ΥΠ.ΕΣ.), εντολή σφράγισης από το δήμαρχο (άρθρο 80 παρ. 6 ΚΔΚ), η οποία εκτελείται από τη Δημοτική Αστυνομία (άρθρο 3 παρ. 1 του ν. 5003/2022, Α’ 230) και ελλείψει αυτής, από το όργανο που ορίζεται για το σκοπό αυτόν από το οικείο δημοτικό συμβούλιο και αποτελείται από υπαλλήλους ή και αιρετούς (άρθρο 80 παρ. 7 ΚΔΚ). 
       

    • IDforum
      Η διπλή όψη από λευκό γυαλί και οριζόντιες κεραμικές ράβδους ηλιοπροστασίας σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο εσωτερικό σύστημα σκίασης βελτιστοποιεί το ενεργειακό ισοζύγιο του κτιρίου.
      Για τις όψεις του κτιρίου χρησιμοποιείται διπλό υαλοπέτασμα που αποτελείται από έναν εσωτερικό τοίχο από λευκό γυαλί σε όλο το ύψος του ορόφου και από πετάσματα ηλιοπροστασίας από οριζόντιες κεραμικές ράβδους, μοναδικές στο είδος τους, σε απόσταση 46 cm από τον εσωτερικό φλοιό.
      Οι συνολικά 175.000 κεραμικές ράβδοι, κυκλικής διαμέτρου 4,12 cm, επιτρέπουν την εκμετάλλευση του ηλιακού φωτός για φωτισμό, ενώ συγχρόνως παγιδεύουν τη μισή ηλιακή ενέργεια, παρέχοντας την αναγκαία και απαραίτητη σκίαση. Οι οριζόντιες ράβδοι σκίασης σκιάζουν το άνω και κάτω τμήμα του ορόφου, αφήνοντας απρόσκοπτη θέα.
      ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: RENZO PIANO BUILDING WORKSHOP, FΟX & FOWLE ARCHITECTS, P.C.
      ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:  DAVID SUNBURN-ESTO, DROUIN SERGE
       

       

       
      πηγή ktirio.gr

    • IDnews
      Μετά τον Δεκαπενταύγουστο αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις στο βελτιωμένο πρόγραμμα «Σπίτι μου» για την παροχή επιδοτούμενων στεγαστικών δανείων σε νέους 25 έως 29 ετών.  Στο πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» θα ενταχθούν περισσότεροι δικαιούχοι.
      Το πρόγραμμα θα διευρυνθεί με τις διαδικασίες να «τρέχουν», καθώς ο προϋπολογισμός του προγράμματος  «Σπίτι μου 2» ανέρχεται στα  375 εκατ. ευρώ (ο συνολικός προϋπολογισμός πρώτης και δεύτερης φάσης ανέρχεται πλέον σε 750 εκατ. ευρώ).
      –Το κατώτατο εισοδηματικό όριο ορίστηκε στις 10.000 ευρώ, ενώ το ανώτατο για τους νέους άγαμους στις 16.000 ευρώ , στις 24.000 ευρώ για ζευγάρι, με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε παιδί και στις 27.000 ευρώ για μονογονεϊκές οικογένειες, με αντίστοιχη προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε παιδί πέραν του πρώτου.
        –Η παλαιότητα και το μέγεθος του ακινήτου. Υπενθυμίζεται πως στο Σπίτι μου 1, το ακίνητο έπρεπε να έχει οικοδομηθεί τουλάχιστον πριν από 15 έτη. Με την τροποποίηση ορίζεται πως η δεκαπενταετία υπολογίζεται από τον χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και όχι από τον χρόνο αποπεράτωσης της κατασκευής. Όσον αφορά το μέγεθος του ακινήτου επισημαίνεται πως στο ανώτατο όριο των 150 τ.μ. δεν προσμετρώνται τετραγωνικά που αποτυπώνονται στο συμβόλαιο αγοράς ως παραρτήματα-παρακολουθήματα.
      Τι είπε σήμερα ο διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης

      Ποια ακίνητα θα υποστηρίζει η δανειοδότηση
      Μετά τις παραπάνω αλλαγές, το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» θα υποστηρίζει τη δανειοδότηση μόνο για ακίνητα που:
      -Θα χρησιμοποιηθούν ως κατοικία.
      -Έχουν μέγεθος έως 150 τ.μ. πλην οριζόμενων βοηθητικών χώρων
      -Η οικοδομική άδειά τους εκδόθηκε πριν από τουλάχιστον 15 έτη
      -Βρίσκονται εντός οικιστικής περιοχής
      -Παραμένει βέβαια η προϋπόθεση ότι οι αιτούντες δεν διαθέτουν άλλο σπίτι ή τυχόν ακίνητο που έχουν στην κατοχή τους δεν καλύπτει τις στεγαστικές τους ανάγκες.
       
      πηγή newmoney.gr

    • IDnews
      Προκλήσεις αντιμετωπίζει η υιοθέτηση των αντλιών θερμότητας στην Ευρώπη, λόγω της περιορισμένης προσφοράς και του υψηλού κόστους.
      Οι αντλίες θερμότητας είναι μια δημοφιλής εναλλακτική λύση στην κεντρική θέρμανση με φυσικό αέριο ή πετρέλαιο, γνωστή για την αποτελεσματικότητά της στην παραγωγή θερμότητας από ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, η μετάβαση στις αντλίες θερμότητας δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Η αλλαγή των συστημάτων θέρμανσης είναι δαπανηρή και πολύπλοκη για τους ιδιοκτήτες σπιτιού, γεγονός που αποτελεί εμπόδιο στην αύξηση της ζήτησης, όπως αναφέρει και η ιστοσελίδα energyportal.
      Τα στοιχεία από την Ευρώπη δείχνουν ότι 3 εκατομμύρια μονάδες αντικατέστησαν περίπου 4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το 2022 – το ισοδύναμο της αποφυγής 8 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO2.
      Αυτό σημαίνει ότι οι αντλίες θερμότητας βοηθούν πλέον την Ευρώπη να αποφύγει 54 μεγατόνους CO2 ή περίπου τις ισοδύναμες ετήσιες εκπομπές της Ελλάδας.
      Τα στοιχεία προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Αντλιών Θερμότητας (EHPA), όπως αναφέρει το Euronews.
      Αύξηση πωλήσεων
      Η Γερμανία παλεύει με τα σχέδια για τον διπλασιασμό των πωλήσεων αντλιών θερμότητας, αφού αντιμετώπισε αντιδράσεις για μια πρόταση απαγόρευσης των λεβήτων φυσικού αερίου και πετρελαίου. Αντίθετα, οι χώρες με σαφέστερα οικονομικά κίνητρα σημείωσαν μεγαλύτερη επιτυχία. Η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη πέρυσι πυροδότησε την αύξηση των πωλήσεων αντλιών θερμότητας κατά 39%.
      «Το 2022 ήταν μια εκπληκτική χρονιά», λέει ο Thomas Nowak, γενικός γραμματέας της EHPA.
      Η Νορβηγία, με τα υδροηλεκτρικά της αποθέματα, έχει επιτύχει τη στροφή προς την άμεση ηλεκτρική θέρμανση.
      Η Πολωνία είδε επίσης διπλασιασμό των εγκαταστάσεων αντλιών θερμότητας λόγω των επιδοτήσεων.
      Eπιπλέον, και η Ιταλία, μέσω φορολογικών πιστώσεων για την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης, είδε αύξηση στις πωλήσεις αντλιών θερμότητας.
      Όσον αφορά την παραγωγή, η κινεζική Midea και οι γερμανικές Vaillant και Bosch έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε εργοστάσια αντλιών θερμότητας. Η αμερικανική Carrier Global εξαγόρασε τον γερμανικό όμιλο εξοπλισμού θέρμανσης Viessmann προσδοκώντας σε ανάπτυξη της αγοράς.
      Ουραγός η Βρετανία
      Η Βρετανία είναι ουραγός στην υιοθέτηση αντλιών θερμότητας. Με υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας σε σύγκριση με τις τιμές του φυσικού αερίου, υπάρχουν λιγότερα κίνητρα για τους ιδιοκτήτες σπιτιών να στραφούν σε αυτό το μέσο θέρμανσης. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν δυνατότητες εξοικονόμησης. Το αρχικό κόστος για την αγορά και εγκατάσταση μιας αντλίας θερμότητας με πηγή αέρα στο Ηνωμένο Βασίλειο κυμαίνεται από 7.000 έως 15.000 λίρες. Καταβάλλονται προσπάθειες για να μειωθεί το κόστος ώστε να αυξηθούν τα ποσοστά υιοθέτησης.
      Παρά τις προκλήσεις, η υιοθέτηση των αντλιών θερμότητας στην Ευρώπη αυξάνεται σταδιακά ως απάντηση στην ανάγκη εξάλειψης της καύσης ορυκτών καυσίμων. Οι κυβερνήσεις και οι φορείς της βιομηχανίας εργάζονται για την αντιμετώπιση των εμποδίων και την παροχή κινήτρων για τη μετάβαση των νοικοκυριών σε πιο βιώσιμα συστήματα θέρμανσης.
      Τα συν
      Τα οικονομικά κίνητρα που είναι διαθέσιμα σήμερα καθιστούν την αγορά των φθηνότερων μοντέλων αντλιών θερμότητας συγκρίσιμη με εκείνη ενός νέου λέβητα αερίου για τους καταναλωτές στις περισσότερες μεγάλες αγορές. Ορισμένες χώρες προσφέρουν υψηλότερες επιδοτήσεις για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, γεγονός που ενισχύει την αγορά αντλιών θερμότητας.
      Τα πλην
      Tα τιμολόγια και η φορολογία ηλεκτρικής ενέργειας, εξακολουθούν να θέτουν τις αντλίες θερμότητας σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους λέβητες ορυκτών καυσίμων σε ορισμένες χώρες. Αντίθετα, οι δασμοί και οι φόροι θα πρέπει να κλίνουν υπέρ «καθαρότερων» επιλογών των καταναλωτών.
      Προτεραιότητα οι πολυώροφες πολυκατοικίες και οι εμπορικοί χώροι
      Οι εγκαταστάσεις αντλιών θερμότητας παραμένουν συγκεντρωμένες σε νέα κτίρια και υπάρχουσες μονοκατοικίες. Οι πολυώροφες πολυκατοικίες και οι εμπορικοί χώροι θα πρέπει να αποτελέσουν τομέα προτεραιότητας για να συνεχιστεί η σταθερή ανάπτυξη. Οι εκσυγχρονισμοί ενεργειακής απόδοσης πρέπει επίσης να επιταχυνθούν για να διασφαλιστεί ότι οι νέες αντλίες θερμότητας που εγκαθίστανται σε υπάρχοντα κτίρια είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές. Αυτό θα μειώσει το αρχικό και το λειτουργικό κόστος για τους καταναλωτές και θα μειώσει τις καταπονήσεις στα συστήματα ισχύος, ειδικά εάν συνδυαστεί με έξυπνα χειριστήρια για ευέλικτη λειτουργία.
      Βασίλης Καλτσάς
      πηγή news.b2green.gr

    • IDnews
      Μέχρι τον Δεκέμβριο θα ολοκληρωθεί το «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων» που θα καταγράψει ξανά τις ιδιοκτησίες όλων των Ελλήνων φορολογουμένων. Κατόπιν από τον Ιανουάριο του 2024, τα στοιχεία της νέας εφαρμογής θα διασταυρωθούν, με εκείνα που δηλώθηκαν στο Κτηματολόγιο και τις διαφορές που θα προκύψουν, θα πρέπει να τις διαχειριστούν οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων ακινήτων.
      Πρόκειται για το «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων» ή Μ.Ι.Δ.Α. το οποίο, σύμφωνα με το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ θα είναι έτοιμο των Δεκέμβριο του 2023. Συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Σχέδιο αναγράφεται «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ) - Διασύνδεση με Κτηματολόγιο» με χρόνο ολοκλήρωσης, Δεκέμβριος 2023.
      Στο ερώτημα, γιατί δημιουργείται ένα νέο αρχείο, ενώ ήδη υπάρχει στο Taxisnet το αρχείο των ακινήτων, η απάντηση είναι ότι το αρχείο του Taxisnet δεν μπορεί να διασταυρωθεί με το αρχείο του Κτηματολογίου. Διαπιστώθηκε δηλαδή, ότι, δεν είναι δυνατή η διασύνδεση των δύο συστημάτων, του Περιουσιολογίου και του αρχείου του Κτηματολογίου και χρειάζεται μια άλλη εφαρμογή πιο συμβατή, η οποία θα αναλάβει να συνδέσει τα δύο τεράστια αρχεία.
      Στο πλαίσιο αυτό δρομολογήθηκε το «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων», στο οποίο θα καταχωρηθούν ξανά τα αναλυτικά στοιχεία των ακινήτων φυσικών και νομικών προσώπων, αλλά με τρόπο ώστε να είναι συμβατή η διασταύρωση και η αλληλεπίδρασή τους με τα στοιχεία του Κτηματολογίου.
      Τεκμήρια και πρόστιμα
      Με τη μεταφορά του αρχείου των ακινήτων του Taxisnet στο ΜΙΔΑ, θα ξεκινήσει η διασταύρωση των στοιχείων ώστε να διαπιστωθεί αν ο Χ. φορολογούμενος έχει δηλώσει τα ίδια στοιχεία των ακινήτων, τόσο στην Εφορία όσο και στο Κτηματολόγιο.
      Καθώς οι δύο εφαρμογές θα είναι συμβατές, η ταυτοποίηση θα είναι εύκολη διαδικασία και θα εντοπιστούν οι διαφορές που θα υπάρχουν.
      Στην ΑΑΔΕ εκτιμούν ότι πολλοί ιδιοκτήτες ακινήτων δήλωσαν τα ακίνητα στο Κτηματολόγιο, ώστε να τα κατοχυρώσουν ως ιδιοκτησία, έναντι των γειτόνων ή του δημοσίου, αλλά δεν τα έχουν δηλώσει στην Εφορία είτε ολόκληρα ή δεν εμφανίζουν το πραγματικό τους εμβαδόν ή την κατάσταση του ακινήτου.
      Στόχος είναι βασικά η πληρωμή λιγότερων φόρων και συγκεκριμένα του ΕΝΦΙΑ και των δημοτικών τελών.
      Παράλληλα, στόχος είναι να ξεφύγουν από τα τεκμήρια δαπανών διαβίωσης, αλλά και να αποφύγουν κατασχέσεις για χρέη προς την εφορία, τον ΕΦΚΑ ή τις τράπεζες.
      Σε όσες περιπτώσεις εντοπιστούν διαφορές μεταξύ των δηλωθέντων σε Εφορία και Κτηματολόγιο θα κληθούν οι υπόχρεοι για εξηγήσεις και για να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις, ώστε να ταυτιστούν τα δύο αρχεία.
      Εφόσον η περιουσία, που είναι εγγεγραμμένη στο Κτηματολόγιο είναι μεγαλύτερη από εκείνη που ήταν δηλωμένη στο Ε9, θα επανυπολογιστεί ο ΕΝΦΙΑ, του τρέχοντος έτους αλλά και των προηγούμενων ετών, όπως και άλλοι φόροι και τέλη που βαρύνουν τα ακίνητα.
      Ακόμη, θα επανυπολογιστούν και τα τεκμήρια για το τελευταίο και τα προηγούμενα έτη, με βάση τη νέα αξία της ακίνητης περιουσίας που σημαίνει την επιβολή και αναδρομικών φόρων εισοδήματος.
       
      https://www.sofokleousin.gr/dekemvrio-syndeontai-taxisnet-ktimatologio

    • IDnews
      Αύξηση κατά 10,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, εμφανίζει το τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου 2023, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
      Η αύξηση αυτή μεταφράζεται σε αύξηση κατά 18,5% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 18,0% στον όγκο, σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του έτους 2022.
      Κατά την ίδια περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2023,η Ιδιωτική Οικοδομική Δραστηριότητα, εμφανίζει στο σύνολο της Χώρας, αύξηση κατά 10,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 16,6% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 16,1% στον όγκο, σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου -Απριλίου 2022.
        
      Κατά την περίοδο των τελευταίων δώδεκα μηνών, δηλαδή από τον Μάιο 2022 έως τον Απρίλιο 2023, το μέγεθος τηςΣυνολικής Οικοδομικής Δραστηριότητας (Ιδιωτικής-Δημόσιας) με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, στο σύνολο τηςΧώρας, ανήλθε σε 25.910 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 5.851.786 m2 επιφάνειας και 26.419.278 m3όγκου. Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Μαΐου 2021 - Απριλίου 2022 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,7% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, μείωση κατά 2,5% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 1,7% στον όγκο. 

      Την ίδια χρονική περίοδο, (Μαΐου 2022 - Απριλίου 2023), η Ιδιωτική Οικοδομική Δραστηριότητα, στο σύνολο της Χώρας, αυξήθηκε κατά 7,3% στον αριθμό των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών, και μειώθηκε κατά 4,2% στην επιφάνεια και κατά 0,2% στον όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο Μαΐου 2021 - Απριλίου 2022 (Πίνακας 4). Το ποσοστό συμμετοχής της Δημόσιας Οικοδομικής Δραστηριότητας στον συνολικό οικοδομικό όγκο, είναι 2,8%.
      Η ανοδική πορεία δείχνει να «φρενάρει», κατά τον μήνα Απρίλιο 2023, καθώς το μέγεθος της Συνολικής Οικοδομικής Δραστηριότητας (Ιδιωτικής - Δημόσιας) στο σύνολο της Χώρας με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, ανήλθε σε 2.015 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 448.791 m2 επιφάνειας και 2.079.810 m3 όγκου, παρουσίασε δηλαδή, αύξηση κατά 0,9% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 4,8% στην επιφάνεια και μείωση κατά 2,6% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

      Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τον μήνα Απρίλιο 2023, στο σύνολο της Χώρας, οι εκδοθείσες άδειες Δημόσιας Οικοδομικής Δραστηριότητας ανήλθαν σε μόλις 20 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 15.074 m2 επιφάνειας και 64.948 m3 όγκου. 
       
      πηγή ered.gr

    • IDnews
      Διψήφια ποσοστά αύξησης παρουσίασε η συνολική οικοδομική δραστηριότητα στο τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου 2023, σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
      Ειδικότερα, όπως ενημέρωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου 2023, η Συνολική Οικοδομική Δραστηριότητα εμφανίζει, στο σύνολο της Χώρας, αύξηση κατά 10,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 18,5% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 18% στον όγκο, σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του έτους 2022.
      Κατά την ίδια περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2023, η Ιδιωτική Οικοδομική Δραστηριότητα, εμφανίζει στο σύνολο της Χώρας, αύξηση κατά 10,1% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 16,6% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 16,1% στον όγκο, σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2022.
      Κατά τα άλλα, μόνο για τον Απρίλιο του 2023, το μέγεθος της Συνολικής Οικοδομικής Δραστηριότητας (Ιδιωτικής - Δημόσιας) στο σύνολο της Χώρας με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, ανήλθε σε 2.015 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 448.791 m2 επιφάνειας και 2.079.810 m3 όγκου, παρουσίασε δηλαδή, αύξηση κατά 0,9% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 4,8% στην επιφάνεια και μείωση κατά 2,6% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
      Οι εκδοθείσες άδειες Ιδιωτικής Οικοδομικής Δραστηριότητας, στο σύνολο της Χώρας, κατά τον μήνα Απρίλιο 2023 ανήλθαν σε 1.995 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 433.717 m2 επιφάνειας και 2.014.862 m3 όγκου, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 0,9% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 2,1% στην επιφάνεια και μείωση κατά 4,9% στον όγκο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
      Οι εκδοθείσες άδειες Δημόσιας Οικοδομικής Δραστηριότητας κατά τον μήνα Απρίλιο 2023, στο σύνολο της Χώρας, ανήλθαν σε 20 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 15.074 m2 επιφάνειας και 64.948 m3 όγκου. Το ποσοστό συμμετοχής της Δημόσιας Οικοδομικής Δραστηριότητας στον συνολικό οικοδομικό όγκο, για τον μήνα Απρίλιο 2023, είναι 3,1%.
      Κατά την περίοδο των τελευταίων δώδεκα μηνών, δηλαδή από τον Μάιο 2022 έως τον Απρίλιο 2023, το μέγεθος της Συνολικής Οικοδομικής Δραστηριότητας (Ιδιωτικής-Δημόσιας) με βάση τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, στο σύνολο της Χώρας, ανήλθε σε 25.910 οικοδομικές άδειες, που αντιστοιχούν σε 5.851.786 m2 επιφάνειας και 26.419.278 m3 όγκου. Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο Μαΐου 2021 - Απριλίου 2022 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7,7% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, μείωση κατά 2,5% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 1,7% στον όγκο.
      Κατά την ίδια χρονική περίοδο, Μαΐου 2022 - Απριλίου 2023, η Ιδιωτική Οικοδομική Δραστηριότητα, εμφανίζει στο σύνολο της Χώρας, αύξηση κατά 7,3% στον αριθμό των εκδοθεισών οικοδομικών αδειών, μείωση κατά 4,2% στην επιφάνεια και μείωση κατά 0,2% στον όγκο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο Μαΐου 2021 - Απριλίου 2022. Το ποσοστό συμμετοχής της Δημόσιας Οικοδομικής Δραστηριότητας στον συνολικό οικοδομικό όγκο, για την ανωτέρω περίοδο, είναι 2,8%.

    • IDnews
      Ανακοίνωση για την ενεργοποίηση της δυνατότητας δήλωσης προμηθευτών και μεταφόρτωσης παραστατικών στην πλατφόρμα pvstegi για τους αυτοπαραγωγούς με επιλέξιμες προς επιχορήγηση αιτήσεις σύνδεσης ΦΒ με Ενεργειακό Συμψηφισμό (Net Metering) ισχύος έως 10.8 kW
      Ο Διαχειριστής του Δικτύου ως Φορέας Διαχείρισης του Προγράμματος «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι στην διαδικτυακή πλατφόρμα https://pvstegi.gov.gr/ έχει ενεργοποιηθεί η δυνατότητα δήλωσης προμηθευτών και μεταφόρτωσης παραστατικών για τους αυτοπαραγωγούς με επιλέξιμες προς επιχορήγηση αιτήσεις, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον οδηγό του εν λόγω Προγράμματος.
      Διευκρινίζεται ότι προϋπόθεση για την καταχώρηση των παραστατικών και την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου σταδίου της αίτησης επιχορήγησης, ώστε αυτή να προωθηθεί για τελικό έλεγχο και καταβολή της επιχορήγησης, αποτελεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας ηλεκτροδότησης του φωτοβολταϊκού σταθμού.
      Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που μετά τον έλεγχο των καταχωρημένων στοιχείων ή παραστατικών προκύψουν διαφορές, η αρχική έγκριση δύναται να τροποποιηθεί ή να ανακληθεί και κατ’ επέκταση το ποσό της επιχορήγησης να μειωθεί ή να αποδεσμευτεί.

  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Με μια ματιά ...

    1. 0

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου για διαμερίσματα, οικόπεδα και αυθαίρετα

    2. 0

      Το θέατρο του παραλόγου με τη δόμηση στις Κυκλάδες

    3. 0

      Απόφαση-σταθμός του ΣτΕ μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση πολλών αξιόλογων κτιρίων

  • DownLoad

  • Φώτο Γκάλερι

  • Συνδεδεμένοι (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Δημιουργία Νέου...