Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • tetris
      Όμηροι θα παραμείνουν τελικά χιλιάδες ιδιοκτήτες οικοπέδων, αλλά και επενδυτές σε εκτός σχεδίου περιοχές εξαιτίας των παλινωδιών της κυβέρνησης, η οποία τη μία εβδομάδα υπόσχεται ρύθμιση που θα επαναφέρει την κατά παρέκκλιση οικοδομησιμότητα, όπως ίσχυε έως τώρα και την αμέσως επομένη την αναιρεί προκειμένου να «τη μελετήσει καλύτερα».
      Πέρα από τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η ανωτέρω εξέλιξη, ακόμα και σε κυβερνητικούς βουλευτές, την ένστασή τους για το πισωγύρισμα του ζητήματος της δόμησης εκτός σχεδίου καταγράφουν και περιφερειακά τμήματα του ΤΕΕ.
      Ενδεικτικά, το Περιφερειακό τμήμα του ΤΕΕ απέστειλε αίτημα – επιστολή προς το ΥΠΕΝ ενώ αντίστοιχα το ΤΕΕ Μαγνησίας καταγράφει τις αρνητικές συνέπειες που προκύπτουν από τη μη εξεύρεση λύσης και περιγράφει πως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση μέχρι σήμερα, μέσω ενημερωτικού σημειώματος.
      Διαβάστε παρακάτω το περιεχόμενο της επιστολής του ΤΕΕ Πελοποννήσου:
      Προς:
      • τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Κωνσταντίνο Σκρέκα
      • τον Υφυπουργό Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος κ. Νικόλαο Ταγαρά
      ΘΕΜΑ:  “Άμεση επίλυση του θέματος της εκτός σχεδίου δόμησης που δημιουργήθηκε με διαχρονικά αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας”
      Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,
      Σε συνέχεια της, από 16 Μαρτίου 2023, επιστολής μας, με την οποία ζητούσαμε την άμεση επίλυση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί μετά την 176/2023 απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ για την εκτός σχεδίου δόμηση, επανερχόμαστε για να σας τονίσουμε για ακόμα μια φορά, τις επιπτώσεις που δημιουργεί η συγκεκριμένη απόφαση σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που βρίσκονται σε εκτός σχεδίου περιοχές καθώς και στην κανονικότητα της κτηματαγοράς και της αναπτυξιακής προοπτικής της περιφέρειας.
      Ως γνωστόν, η αρ.176/23 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ έχει ως αποτέλεσμα:
      Να τίθενται υπό αμφισβήτηση οικοδομικές άδειες, οι οποίες έχουν εκδοθεί από το 1985 μέχρι και σήμερα, πολλές εκ των οποίων βρίσκονται σε ισχύ έως 31-12-2024 Να ακυρώνονται σωρεία Υπουργικών Αποφάσεων και Εγκυκλίων του ΥΠΕΝ, οι οποίες έχουν δημιουργήσει μία ασφάλεια δικαίου στον τεχνικό κόσμο, στους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές Να ανατρέπονται αγοραπωλησίες και συμβόλαια για ακίνητα στις εκτός σχεδίου περιοχές, ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν τίθεται η αρτιότητά τους σε αμφισβήτηση [περίπτωση άρθρου 1 παρ. 2α του Π.Δ. 24/31.05.1985 ‘γήπεδα υφιστάμενα προ της 24-4-1977 εντός ζώνης πόλεων και οικισμών με ελάχιστη επιφάνεια 2.000τ.μ.’, περίπτωση άρθρου 1 παρ. 2β περ. δδ του ιδίου Π.Δ. ‘γήπεδα που δημιουργήθηκαν από τις 17.10.1978 μέχρι τις 31.5.1985 με ελάχιστο εμβαδόν 4.000τ.μ.’]. Να αναστέλλονται μικρές και μεσαίες επενδύσεις καθώς δεν θα δύνανται να χρησιμοποιηθούν οι διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών με την ασφάλεια της νομιμότητας Να διακυβεύεται η έγκριση προγραμμάτων ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, τα οποία έχουν εγκριθεί για πληθώρα τουριστικών κατοικιών στις εκτός σχεδίου περιοχές Το ακαριαίο «πάγωμα» της οικοδομικής δραστηριότητας στις εκτός σχεδίου περιοχές, χωρίς την πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων, θα αποφέρει σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, οι οποίες θα πλήξουν κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την εκάστοτε τοπική κοινωνία με μείωση θέσεων εργασίας. Με ανακούφιση είχαμε υποδεχθεί, την από 3 Απριλίου 2023 εξαγγελία στη Βουλή του αρμοδίου Υφυπουργού ΠΕΝ, πως η Πολιτεία αναγνώριζε τα προβλήματα και την ανασφάλεια που δημιουργούσε η ως άνω απόφαση και πως έως την Μεγάλη Τετάρτη θα ερχόταν προς ψήφιση σχετική Τροπολογία ως μεταβατική λύση μέχρι την κύρωση του συνολικού κοινοχρήστου οδικού δικτύου (όποτε γίνει αυτή).
      Δυστυχώς, όμως η πεποίθηση μας πως στο τέλος θα επικρατήσει η κοινή λογική, καταρρίφθηκε με κρότο τη Μεγάλη Δευτέρα, όταν και ο αρμόδιος Υφυπουργός εξαναγκάστηκε να υπαναχωρήσει και να μην καταθέσει προς ψήφιση την Τροπολογία, που ο ίδιος είχε προαναγγείλει.
      Προφανώς, αντιλαμβάνεστε πως αυτές οι παλινωδίες δεν χαρακτηρίζουν μια Πολιτεία, η οποία οφείλει και θέλει να διατηρεί σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες της και με όσους επιθυμούν να επενδύσουν στη χώρα.
      Επιπροσθέτως, αντιλαμβάνεστε ότι ο ατυχής χειρισμός της υπόθεσης οδηγεί σε γενίκευση της ανασφάλειας για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται πολεοδομικά τα γήπεδα που βρίσκονται στις εκτός σχεδίου περιοχές, ακόμα και σε περιπτώσεις που από την αρ.176/23 πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ δεν τίθεται σε αμφισβήτηση η αρτιότητά τους, όπως σας τις περιγράψαμε επαρκώς ανωτέρω.
      Τέλος, όλοι αντιλαμβανόμαστε, πως την διαχρονική ανεπάρκεια της Ελληνικής Πολιτείας να ολοκληρώσει τον Χωροταξικό και Πολεοδομικό σχεδιασμό τα τελευταία 100 χρόνια (τελευταίο Ν.Δ. της 17-7-1923), δεν επιτρέπεται να την πληρώνει ο Έλληνας πολίτης, μηχανικός ή επενδυτής.
      Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,
      Η άμεση επίλυση του προβλήματος είναι επιτακτική ανάγκη.
      Το ΥΠΕΝ οφείλει να επιδείξει συνέπεια σε αυτά που έχει ήδη νομοθετήσει.
      Το ΤΕΕ Πελοποννήσου ζητά από την κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην αφήσει τους Πολίτες έρμαια των διαχρονικών παραλείψεων της Πολιτείας σχετικά με την εκτός σχεδίου δόμηση, εκμηδενίζοντας την ιδιωτική περιουσία και δημιουργώντας ανυπέρβλητα εμπόδια σε επενδύσεις μικρής ή μεγαλύτερης κλίμακας.
      Με εκτίμηση
      Η Πρόεδρος ΤΕΕ Πελοποννήσου
      Χαρίκλεια Δ. Τσιώλη
      Πολ. Μηχ/κός Ε.Μ.Π.- Μ.Sc.
       
      πηγή news.b2green.gr

    • tetris
      Σχετικά με την Απόφαση 176/2023 ΣτΕ Ολομ.
      Ο υπογράφων το κείμενο που ακολουθεί είμαι ο αρχιτέκτονας που εξέδωσε την τελευταία αναθεώρηση το 2015 της αρχικής οικοδομικής αδείας του 2006 για ακίνητο στην Πάτμο ιδιοκτησίας Βρετανού εργοδότη μου, την οποία ακύρωσε η απόφαση 176/2023 του ΣτΕ.

      Πολύς λόγος έχει ήδη γίνει για τις καταστροφικές ή ευεργετικές (για κάποιους λίγους) επιπτώσεις της απόφασης 176/2023 της ολομελείας του ΣτΕ στην κοινωνία, την οικονομία, την χωροταξία και την ασφάλεια δικαίου.
      Κανείς όμως μέχρι στιγμής δεν έχει ασχοληθεί με την δομή αυτής καθαυτής της απόφασης. Με τι λογικά και νομικά υλικά έχει «μαγειρευθεί» ούτως ειπείν;
      Κατανοητή αυτή η απουσία κριτικής ανάλυσης αφού, δυστυχώς, οι αποφάσεις ΣτΕ (και μάλιστα της ολομελείας του) αποτελούν τρόπον τινά ιερές εντολές στις οποίες οφείλουμε αδιαμαρτύρητη υποταγή.
      -Τι θα λέγαμε όμως εάν ένα δικαστήριο καταδίκαζε κάποιον σε θάνατο με ένα σκεπτικό το οποίο αποτελούνταν από ψευδή στοιχεία, διαστρέβλωση γεγονότων- νόμων, ηθελημένη απόκρυψη άλλων γεγονότων-νόμων;

       

      Πάτμος, θέση Λιγγίνου: οι  εκσκαφές της υπό ανέγερση οικοδομής, που η οικοδομική άδεια της ακυρώθηκε από το ΣτΕ.
      -Έγραψα θάνατο; Ναι, διότι η απόφαση 176/2023 έχει σαν στόχο τον ξαφνικό θάνατο της εκτός σχεδίου δόμησης και σαν αποτέλεσμα τον ξαφνικό οικονομικό θάνατο της περιουσίας εκατοντάδων χιλιάδων ιδιοκτητών ανά την επικράτεια.
      Ζυγίζοντας τα λόγια μου, ισχυρίζομαι ότι, δυστυχώς, η απόφαση 176/2023 είναι ένας απαράδεκτος συνδυασμός:
      Α) ηθελημένης διαστρέβλωσης και παρανάγνωσης του Πρ. Δ/γματος 24/31-5-1985 (ΦΕΚ 270 Δ’),
      Β) αυθαίρετης ερμηνείας των προθέσεων του νομοθέτη του νόμου 3212/31-12-2003 Άρθρο 10 παρ.1 (ΦΕΚ 308Α’) και
      Γ) ακόμη χειρότερα, συνειδητή απόκρυψη-εξαφάνιση του άρθρου 23 παρ.3 του ίδιου νόμου 3212/31- 12-2003 (ΦΕΚ 308Α’).
      Εξηγούμαι:
      Α) Τι λέει το Πρ. Δ/γμα του 1985;
      «α. Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000μ2
      β. για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Δημοτικές και κοινοτικές ως και εγκαταλειμμένα τμήματά τους και σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται:
      Ελάχιστο πρόσωπο 45μ.
      Ελάχιστο βάθος 50μ.
      Ελάχιστο εμβαδόν 4.000μ2»
      Πρόκειται για μια απολύτως λογική διάκριση μεταξύ μη παρόδιων γηπέδων (α’) και παρόδιων γηπέδων (β’).
      Τι ισχυρίζεται όμως η 176/2023;
      «Η εν λόγω διάταξη του άρθρου 1 παρ.1 του π.δ. όριζε στην περίπτωση α’ απλώς το ελάχιστον εμβαδόν (4.000τ.μ.) για την κατά τον κανόνα δόμηση των εκτός σχεδίου ακινήτων, ενώ ρύθμιζε συνολικά το ζήτημα των προϋποθέσεων αυτής στην επόμενη περίπτωση β’»
      Πρόκειται, δυστυχώς, για μία ηθελημένη διαστρέβλωση  - παρανάγνωση δύο διαφορετικών περιπτώσεων (α’ και β’) που αποδεικνύεται εύκολα εάν σημειώσουμε τα εξής:
      1.το β’ αφορά αποκλειστικά σε γήπεδα «που έχουν πρόσωπο», δηλαδή αυτά τα οποία έχουν ήδη πρόσωπο.
      Δεν πρόκειται για θεσμοθέτηση προϋπόθεσης προσώπου, αλλά για θεσμοθέτηση προϋποθέσεων όσων έχουν ήδη πρόσωπο.
      2. Λέει η απόφαση 176/2023 «…όριζε στην περίπτωση α’ απλώς το ελάχιστον εμβαδόν (4.000τ.μ.)…»
      -Τότε γιατί στο β’ επαναλαμβάνει την προϋπόθεση «Ελάχιστο εμβαδόν 4.000τ.μ.»;
      -Προφανώς γιατί το β’ θεσμοθετεί ξεχωριστές προϋποθέσεις για τα γήπεδα «που έχουν (ήδη) πρόσωπο».
      3. Το β’ δεν θεσμοθετεί την προϋπόθεση προσώπου αλλά συγκεκριμένο μήκος προσώπου 45μ. (Υπενθυμίζω!: σε όσα έχουν ήδη πρόσωπο σε δρόμο). Η 176/2023 όχι τυχαία, δεν αναφέρεται στο συγκεκριμένο μήκος των 45μ. Αυτό διότι γνωρίζει πολύ καλά ότι η μόνη πραγματική θεσμοθετημένη προϋπόθεση προσώπου εν γένει στα εκτός σχεδίου γήπεδα «έρχεται» το 2003 και έχει και συγκεκριμένο μήκος 25μ. Ούτε αυτό το μήκος, όχι τυχαία, αναφέρεται στην 176/2023 για τον ευνόητο λόγο ότι αποτελεί άλλη μία απόδειξη ότι το α’ και β’ είναι δύο διακριτές περιπτώσεις, όπως θα αποδειχθεί ακόμη καλύτερα και πιο κάτω.
      Β) Τι λέει ο νόμος 3212/31-12-2003 (ΦΕΚ 308 Α’) Άρθρο 10, παρ. 1;
      «Η περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31-5-1985 Πρ.Δ/τος (ΦΕΚ 270Δ’) αντικαθίσταται ως εξής:
      α. Ελάχιστον εμβαδόν γηπέδου 4.000μ2 και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο 25 μέτρα»
      -Τι μας λέει η 176/2023;
      «Ως εκ τούτου ο νομοθέτης, προς αποφυγήν παρερμηνείας και καταστρατηγήσεων, με το άρθρο 10 παρ.1 του ν.3212/2003 όρισε κατά τροποποίηση της ανωτέρω περίπτωσης α’ ελάχιστο μήκος προσώπου των γηπέδων επί του κοινοχρήστου χώρου».
      Ας σημειωθεί λοιπόν:
      1.Κατ’ αρχάς πρόκειται για μία αυθαίρετη ερμηνεία των προθέσεων του νομοθέτη ο οποίος εμφανίζεται 18 ολόκληρα χρόνια μετά το Πρ. Δ/γμα του 1985 να έρχεται το 2003 να «αποφύγει» «παρερμηνείες» και «καταστρατηγήσεις». Ποιές παρερμηνείες και ποιές καταστρατηγήσεις; Και γιατί άραγε περίμενε τόσο πολύ καιρό να διορθώσει τα κακώς κείμενα;
      Στην πραγματικότητα ο νομοθέτης βάζει για πρώτη φορά έναν ουσιαστικό περιορισμό στην εκτός σχεδίου δόμηση θεσμοθετώντας την προϋπόθεση προσώπου μόνο σε γήπεδα που θα δημιουργηθούν μετά την 31η/12/2003- δηλαδή περιορίζει αισθητά την δυνατότητα κατατμήσεων.
      2. Ας προσέξουμε πάλι όμως πως- όχι τυχαία- η 176/2023 δεν αναφέρεται στο συγκεκριμένο μήκος προσώπου (25μ.) που θεσμοθετείται το 2003. Και ας δούμε τυπογραφημένο το Πρ. Δ/γμα του 1985 όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο του 2003. Έτσι θα εικονογραφηθεί και πιστοποιηθεί η σαθρότατη δομή της 176/2023 η οποία στηρίζεται μεταξύ άλλων αυθαιρεσιών στην απόκρυψη αντιφατικών στοιχείων όπως δύο διαφορετικά μήκη προσώπου (45μ. και 25μ.) τα οποία υποτίθεται (κατά την 176/2023) αφορούν στην ίδια περίπτωση!!
      «α. Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000μ2 και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο 25 μέτρα.
      β. για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Δημοτικές και κοινοτικές ως και εγκαταλειμμένα τμήματά τους και σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται:
      Ελάχιστο πρόσωπο 45μ.
      Ελάχιστο βάθος 50μ.
      Ελάχιστο εμβαδόν 4.000μ2»
      Να γιατί η 176/2023 δεν έχυσε περιττό μελάνι αναφέροντας τα δύο αυτά διαφορετικά μήκη προσώπου. Εάν τα ανέφερε θα έβγαζε μάτι η αντίφαση: Δύο διαφορετικές προϋποθέσεις μήκους προσώπου για μία περίπτωση γηπέδων.
      3. Τέλος, ας σημειωθεί εδώ και κάτι ακόμα: Το β’ απαιτεί και συγκεκριμένο ελάχιστο βάθος: 50μ. Εάν λοιπόν δεχτούμε ότι κατά την ερμηνεία της 176/2023 τα α’ και β’ περιγράφουν και θεσμοθετούν προϋπόθεση της ίδιας περίπτωσης τότε όλα τα ακίνητα εκτός σχεδίου έχουν υποχρέωση όχι μόνον ελάχιστου προσώπου (25μ. ή 45μ.- εδώ υπάρχει το αναφερθέν πρωτύτερα βραχυκύκλωμα!) αλλά και ελάχιστου βάθους 50μ!
      Γ) Εδώ φτάσαμε στο χειρότερο δηλαδή την προφανώς ηθελημένη απόκρυψη της μεταβατικής διάταξης του Νόμου 3212/2003 και συγκεκριμένα το άρθρο 23 παρ.3:
      «Η περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31-5-1985 προεδρικού διατάγματος, όπως αντικαθίσταται με την παρ.1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού»
      Είναι εντυπωσιακό ότι η σημερινή κυβέρνηση μόλις μερικά χρόνια πριν και συγκεκριμένα στις 3 Δεκεμβρίου 2020 δια στόματος του τότε υπουργού ΥΠΕΝ Κώστα Χατζηδάκη στην Βουλή αναφέρθηκε στην μεταβατική αυτή διάταξη- την οποία αποκρύπτει σήμερα η 176/2023- λέγοντας:
      «Διότι σωστά επισημάνθηκε στην διαβούλευση ότι το κράτος, με έναν νόμο του ΠΑΣΟΚ το 2003, είχε δώσει την βεβαιότητα σε όλους τους ιδιοκτήτες πάνω από 4 στρέμματα ότι μπορούν να χτίζουν- το έγραφε ο νόμος- χωρίς να υπάρχει μέτωπο στο δρόμο. Επομένως χιλιάδες συμπολίτες μας είχαν ήδη αγοράσει τέτοια τεμάχια ή τα είχαν ήδη και είχαν την βεβαιότητα ότι μπορούν να προχωρήσουν μπροστά»!
      Η απόκρυψη της μεταβατικής αυτής διάταξης αποκτά σκανδαλώδη διάσταση όταν σημειωθεί και το εξής απίστευτο:
      Ο ιδιοκτήτης της οικοδομικής άδειας στην Πάτμο και των αναθεωρήσεών της, την οποία ακύρωσε τελεσίδικα η απόφαση 176/2003 είχε προσφύγει στο ΣτΕ επιδιώκοντας την εξαφάνιση της απόφασης 369/2018 του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά, η οποία πρωτοδίκως είχε ακυρώσει την εν λόγω άδεια με μόνο σκεπτικό ότι η μεταβατική διάταξη του νόμου 32/12-2003 άρθρο 23, παρ. 3 (η οποία κατοχύρωνε περίτρανα την οικοδομική άδεια αφού το ακίνητο στην Πάτμο «υφίστατο» από το 1963) ήταν «αντισυνταγματική»!
      Η απόφαση 176/2023 δεν σχολιάζει ούτε κρίνει καθόλου την πρωτόδικη απόφαση του Διοικ. Εφετ. Πειραιά εκτός από μία σεμνή αναφορά: «…και συνεπώς νομίμως αν και με διαφορετική αιτιολογία οι προβληθείσες οικοδομικές άδειες ακυρώθηκαν με την εκκαλούμενη απόφαση, απορρίφθηκαν δε όλοι οι αντίθετοι λόγοι εφέσεως».
      Μόνον έτσι, αποφεύγοντας – όπως ο διάβολος το λιβάνι- κάθε αναφορά στην μεταβατική διάταξη καταφέρνει(;) η 176/2023 να συσκοτίσει και να αποκρύψει την αλήθεια η οποία είναι ότι όλα τα εκτός σχεδίου γήπεδα – ανά την επικράτεια – τα οποία έχουν δημιουργηθεί («υφίστανται») πριν την 31η Δεκεμβρίου 2003 ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΔΡΟΜΟ για να καταστούν δομήσιμα. (Εκτός βέβαια: 1)όσων εμπίπτουν στις περιπτώσεις του προαναφερθέντος περίφημου β´ του νόμου 1985 και
      2) όσων εμπίπτουν σε ειδικές διατάξεις όπως συγκεκριμένες ΖΟΕ οι οποίες προβλέπουν ρητά την απαίτηση προσώπου.)
      Συμπερασματικά:
      -Τίθεται το ερώτημα: «Είναι δυνατόν οι πολίτες/ιδιοκτήτες στην Ελλάδα αλλά και όσοι ξένοι αποφασίσουν να επενδύσουν στην χώρα μας να είναι όλοι έρμαια μιας ανεξέλεγκτης δικαστικής εξουσίας;» Η απάντηση μας είναι: «Αν αυτό δυστυχώς συμβαίνει, τότε αυτή η δικαστική εξουσία θα μπορούσε μάλλον ακριβοδίκαια, να έχει την ονομασία Συμβούλιο του Ετσιθελισμού».
      Ακόμα χειρότερα, απέναντι σε αποφάσεις τόσο τραγελαφικές και απολύτως άδικες όπως η  176/2023, η κυβέρνηση, παρόλη την νομοθετική εξουσία που της έχει δώσει η βούληση του Ελληνικού λαού, δείχνει να στέκεται – «μοιραία και άβουλη αντάμα» – μπροστά στο απαράδεκτο φαινόμενο της διαστρέβλωσης, απαξίωσης και απόπειρας ακύρωσης νόμων, που ψηφίζει η Βουλή των Ελλήνων – εδώ και 95 ολόκληρα χρόνια – τους οποίους μάλιστα, πρόσφατα επιβεβαίωσε δημοσίως υπουργός της.
      *Δημήτρης Κωνσταντινίδης:
      Αρχιτέκτων
      Μέλος ΤΕΕ από 29/4/1982
      Αρ. Μητρώου 36644
      Bachelor : Harvard University 1975
      Masters : Columbia University 1978

    • atsianos
      Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ενεργοποίηση της πλατφόρμας η οποία θα υποδεχτεί τις αιτήσεις των νοικοκυριών που επιθυμούν να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά συστήματα στην στέγη τους και να επιδοτηθούν για αυτό με ποσά που αγγίζουν τα 16.000 ευρώ: Δεν αποκλείεται πολλοί όμως από τους ενδιαφερόμενους να μείνουν εκτός προγράμματος με το… «καλημέρα», εξαιτίας μίας και μόνο «πρόβλεψης»!
      Εκτός εξαιρετικού απροόπτου η πλατφόρμα ανοίγει αύριο Μ. Δευτέρα 10 Απριλίου, με την υπογραφή σύμβασης Σύνδεσης με τον ΔΕΔΔΗΕ όμως να αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης ένταξης, αλλά και ταυτόχρονα «εμπόδιο» για όσους επιχειρήσουν να επιδοτηθούν για την αγορά και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών.
      Το «αγκάθι» στη διαδικασία και τι πρέπει να ξέρουν οι ενδιαφερόμενοι
      Συγκεκριμένα, δυνατότητα υπαγωγής θα έχουν όσα έργα έχουν λάβει Σύμβαση Σύνδεσης πριν από την έναρξη του προγράμματος, κάτι που θα προκαλέσει «μποτιλιάρισμα» στην πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ ώστε να εξασφαλιστεί η πρόσβαση του έργου στο ηλεκτρικό δίκτυο.
      Κάθε ενδιαφερόμενος εισέρχεται με τους κωδικούς TaxisNet και συμπληρώνει τα στοιχεία του και του υπεύθυνου μηχανικού (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, email), καθώς και της παροχής όπου πρόκειται να συνδεθεί ο εν λόγω φωτοβολταϊκός σταθμός.
      Αφού γίνει η ταυτοποίηση του αριθμού παροχής με το ΑΦΜ θα υποβάλλει ηλεκτρονικά τα στοιχεία και τη θέση εγκατάστασης του σταθμού, το αποδεικτικό πληρωμής τέλους σύνδεσης (370 ευρώ) και τη δήλωση αποδοχής των όρων που θέτει ο ΔΕΔΔΗΕ.
      Ο Διαχειριστής, αυτόματα, εντός το πολύ 15 ημερών θα ενημερώνει σχετικά με το διαθέσιμο περιθώριο ισχύος και την αποδοχή ή απόρριψη της αιτούμενης σύνδεσης.
      Σε περίπτωση διαθέσιμου περιθωρίου ισχύος, ο Διαχειριστής θα αποστέλλει μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τη Σύμβαση Σύνδεσης στον ενδιαφερόμενο, ο οποίος πρέπει να την αποδεχθεί εντός 15νθημέρου. Εάν εκ των υστέρων διαπιστωθεί ανακριβής δήλωση ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης και να αποδεσμεύσει τον ηλεκτρικό χώρο, ακόμα και μετά την ενεργοποίηση του σταθμού, χωρίς να θέσει προθεσμία και χωρίς οιαδήποτε απαίτηση του αιτούντα για αποζημίωση.
      Το Τέλος Σύνδεσης θα επιστρέφεται μόνο σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης λόγω μη διαθέσιμου περιθωρίου ισχύος στο δίκτυο.
      Ο ηλεκτρικός χώρος για μικρά φωτοβολταϊκά θα δεσμεύεται από την ημερομηνία θέσης σε ισχύ της Σύμβασης Σύνδεσης, υπέρ του παραγωγού, για 12 μήνες εφόσον δεν απαιτούνται εργασίες σε υποσταθμούς υψηλής ή μέσης τάσης, ή για δύο χρόνια εφόσον απαιτούνται εργασίες. Για απλά» συστήματα net-metering ή με μπαταρία, τα οποία εγκαθίστανται από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και υφίσταται υποχρέωση διενέργειας διαγωνιστικών διαδικασιών για την υλοποίηση του έργου, δυνάμει των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, η δέσμευση του ηλεκτρικού χώρου θα μπορεί να παρατείνεται για 18 μήνες, αφού ενημερωθεί ο αρμόδιος Διαχειριστής του Δικτύου.
      Τι επιδοτεί το πρόγραμμα και πόσο κοστίζει το φωτοβολταϊκό
      Επί της ουσίας όποιος ενταχθεί στο πρόγραμμα θα παράγει και θα αποθηκεύει το δικό του ρεύμα και η χρέωση στον λογαριασμό του θα είναι μηδενική για την ενέργεια.
      Όσοι εγκαταστήσουν τα δικά τους φωτοβολταϊκά θα πληρώνουν μόνο τα δημοτικά τέλη και μέρος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων.
      Για τα νοικοκυριά θα δοθεί επιδότηση έως και το 75% της δαπάνης που θα γίνει για την αγορά του φωτοβολταϊκού ή έως 16.000 ευρώ. Βέβαια για να φτάσει κάποιος το συγκεκριμένο ποσό, θα υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια ανάλογα με το εισόδημα, με το εάν κάποιος ανήκει σε μονογονεϊκή οικογένεια, αν είναι πολύτεκνος κλπ.
      Οι αγρότες θα λάβουν έως και το 60% της δαπάνης ή έως 10.000 ευρώ.
      Πόσο κοστίζει όμως ένα φωτοβολταϊκό για εγκατάσταση;
      Αν πρόκειται για φωτοβολταϊκό 5 KWp το κόστος με το «κλειδί στο χέρι» υπολογίζεται πως ανέρχεται στα 9.000 ευρώ και αν πρόκειται για 10,8 KWp κοστίζει 18.000 ευρώ.
      Η μέγιστη εγκατεστημένη ισχύς του φωτοβολταικού σταθμού προς επιδότηση έχει οριστεί πάντως στα 10,8kW. Αντίστοιχα, ως προς τη μπαταρία, η μέγιστη επιδότηση ορίζεται στις 10,8kWh.
      Η μπαταρία θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αποδώσει για τουλάχιστον μια ώρα την ισχύ του σταθμού ΑΠΕ.
      Τα νοικοκυριά θα πρέπει υποχρεωτικά να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό σταθμό με μπαταρία ενώ στους αγρότες δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουν την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού με, ή χωρίς μπαταρία.
      Ποια η βασική προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης
      Βασική προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης είναι ο αιτών να έχει συνάψει ήδη Σύμβαση Σύνδεσης με τον ΔΕΔΔΗΕ αλλά να μην έχει συνδεθεί ο φωτοβολταϊκός σταθμός. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να υποβάλλει μία μόνο αίτηση, για μία και μόνο κατοικία -κύρια ή δευτερεύουσα- η οποία διαθέτει ενεργή οικιακή παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.
      Οι αγρότες μπορούν να υποβάλλουν μια αίτηση για την κατοικία τους και μία μόνο αίτηση που αφορά την παροχή ρεύματος αγροτικής χρήσης.
      Οι επιλέξιμες δαπάνες του παρόντος Προγράμματος είναι οι εξής:
      Προμήθεια και εγκατάσταση Φ/Β πλαισίων, αντιστροφέα, καθώς και παρελκόμενων υλικών (πίνακες, καλώδια κλπ.) Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος βάσεων. Προμήθεια και εγκατάσταση μετρητή Φ/Β. Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αποθήκευσης καθώς και παρελκόμενων υλικών (πίνακες, καλώδια κλπ.) Αμοιβή για μελέτη – διαστασιολόγηση του συστήματος (Φωτοβολταικού και μπαταρία) και εργασίες εγκατάστασης αυτού. Ποιες δαπάνες θεωρούνται επιλέξιμες
      Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη», οι δαπάνες θεωρούνται επιλέξιμες, εφόσον:
      είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, πραγματοποιούνται εντός της επιλέξιμης χρονικής περιόδου, είναι νόμιμες και κανονικές, διενεργούνται με βάση την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης τεκμηριώνονται σύμφωνα, από τα απαραίτητα δικαιολογητικά και παραστατικά, όπως αυτά προβλέπονται από την ισχύουσα φορολογική νομοθεσία και λογιστικοποιούνται κατάλληλα. Υπογραμμίζεται ότι:
      ο ΦΠΑ είναι επιλέξιμη δαπάνη (εκτός της κατηγορίας Δ), στις ενοικιαζόμενες/δωρεάν παραχωρούμενες κατοικίες εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κανονισμού 1407/2013 της Επιτροπής ΕΕ για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (deminimis), όπου καθορίζονται τα όρια σώρευσης (200.000 €) Απαιτείται από τον ωφελούμενο (πλήρη κύριο, επικαρπωτή) δήλωση συμμόρφωσης με τον κανονισμό de minimis, όπως αυτός εκάστοτε ισχύει καθώς και προσκόμιση αντίστοιχων δηλώσεων των λοιπών συνιδιοκτητών. Εφόσον οι δαπάνες υπερβαίνουν τα μέγιστα ποσά επιχορήγησης, η επιπλέον δαπάνη θα καλύπτεται με ίδια συμμετοχή. Τονίζεται ότι δεν θα πρέπει να έχει συνδεθεί – ενεργοποιηθεί ο σταθμός, πριν την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα. Πηγή: https://news.b2green.gr/31343/η-πρεμιέρα-για-τα-φωτοβολταϊκά-στηb2green.gr

    • IDforum
      Ο γνωστός αρχιτέκτονας, κ. Αριστείδης Ντάλας μιλάει στο  Εργοληπτικόν βήμα No_133 για τη σύγχρονη κατοικία και το ρόλο της αρχιτεκτονικής σήμερα.
      Η «αρχιτεκτονική ενέχει μια τεράστια ευθύνη που παραπέμπει στο ωραίο αλλά ταυτόχρονα σωστό. Αυτός ο συνδυασμός αισθητικής τελειότητας και εργονομικής αρτιότητας είναι κάτι που μας ακολουθεί και μας προβληματίζει σε κάθε νέο έργο που ξεκινάμε» σημειώνει ο αρχιτέκτονας Αριστείδης Ντάλας μιλώντας στο Εργοληπτικό Βήμα. Όπως τονίζει «τα τελευταία χρόνια βιώσαμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, μια πανδημία που είναι αδύνατο να μην επηρεάσει τα δεδομένα κατοίκησης. Η κατοικία μας γίνεται χώρος εργασίας, κοινωνικοποίησης, άσκησης, αποφόρτισης και διασκέδασης. Αναδεικνύεται η ανάγκη να υπάρχουν δυναμικοί χώροι με διαφορετικές ποιότητες που μεταμορφώνονται. Εξωτερικοί χώροι, όπως μπαλκόνια και αίθρια που αποτελούσαν παραμελημένους χώρους αποκτούν ζωτική σημασία. Αυτοί οι χώροι έχουν μετατραπεί σε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό, αποδεικνύοντας πως η ανθρώπινη δραστηριότητα προσδίδει κάθε φορά την ταυτότητα στον χώρο. Αυτό από μόνο του έχει αλλάξει και την αγορά των κατοικιών. Η σύγχρονη κατοικία οφείλει να παρέχει μια μικρή ευελιξία και ταυτόχρονα μια περιβαλλοντική ενσυναίσθηση». Αναφερόμενος στις τάσεις που παρατηρούμε σήμερα, τονίζει ότι η υπόσκαφη αρχιτεκτονική αποτελεί βασικό θέμα των συζητήσεων στους κύκλους της αρχιτεκτονικής και της κατασκευής της χώρας εν γένει. «Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι κάθε θέμα έχει δυο όψεις. Κάθετι αποτελεί εργαλείο στα χέρια του δημιουργού και ανάλογα τον τρόπο που θα το χρησιμοποιήσει θα φέρει και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς λοιπόν, ότι η υπόσκαφη αρχιτεκτονική είναι μέσο ένταξης και όχι σκοπός εκμετάλλευσης». Mε έδρα την Αθήνα και την Τήνο το αρχιτεκτονικό γραφείο του Αριστείδη Ντάλα στοχεύει στο να θέσει την ελληνική αρχιτεκτονική σε νέα πρότυπα αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και τεχνογνωσίες, έχοντας πάντα υπόψη ότι κάθε αρχιτεκτονικό έργο είναι μια σύνθεση αισθητικής και λειτουργικότητας, δίνοντας, παράλληλα, έμφαση στο σεβασμό στις πρακτικές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής.   Το φωτογραφικό υλικό για το έργο The Lap Pool House και για το έργο PNOES, ειναι του φωτογράφου Παναγιώτη Βουμβάκη Τα renders για τα έργα Pool of the rocks, Project L, Block of flats, Residence in Nafplio: Κατερίνα Ιακωβάκη To render του έργου Irene’s farmhouse: Fiore Architects  
       
      Ποια τα προτερήματα και ποια τα μειονεκτήματα των υπόσκαφων κτισμάτων; Υπό ποιες συνθήκες αποτελούν την ιδανική επιλογή;
       Η υπόσκαφη αρχιτεκτονική αποτελεί βασικό θέμα των συζητήσεων στους κύκλους της αρχιτεκτονικής και της κατασκευής της χώρας εν γένει. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι κάθε θέμα έχει δυο όψεις. Κάθετι αποτελεί εργαλείο στα χέρια του δημιουργού και ανάλογα τον τρόπο που θα το χρησιμοποιήσει θα φέρει και τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς λοιπόν, ότι η υπόσκαφη αρχιτεκτονική είναι μέσο ένταξης και όχι σκοπός εκμετάλλευσης.
      Τα υπόσκαφα παραπέμπουν σε μια πρωτόλεια μορφή κατοίκησης, την σπηλιά. Εναρμονίζονται με τις ισοϋψείς καμπύλες και προσαρμόζονται στην μορφολογία του εδάφους, προσφέροντας ένα καταφύγιο. Η διαμόρφωση του τοπίου παραπέμπει συχνά στην τέχνη της ξερολιθιάς, εργαλείο για να μετατραπεί η γη σε καλλιεργήσιμο έδαφος. Το αποτύπωμά τους στο τοπίο παραμένει ελάχιστο ακόμη κι όταν οι κατοικίες απαντούν στις σύγχρονες απαιτήσεις, διατηρώντας όμως την ανθρώπινη κλίμακα. Παίζοντας με τη σκιά, χάνονται πάνω στο τοπίο της ελληνικής υπαίθρου και γίνονται ένα με το ανάγλυφο.

       
      Πόσο επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον αλλά και οι νέες συνθήκες που δημιουργεί η κλιματική αλλαγή τον σχεδιασμό των κατοικιών; Παρατηρείτε ή προτείνετε αλλαγές στον τομέα των υλικών;
      Η βιώσιμη αρχιτεκτονική και οι πρακτικές της εφαρμόζονταν πολλά χρόνια και αποτελούσαν βασική αρχή σχεδιασμού. Τα τελευταία χρόνια λόγω της κλιματικής κρίσης η βιώσιμη αρχιτεκτονική καθίσταται αναγκαία. Έτσι, δημιουργήθηκαν νομοθετικά πλαίσια και πιστοποιήσεις (LEED, WELL) που προστατεύουν την βιωσιμότητα του κτιρίου σε όλες τις πτυχές. Με αυτόν τον τρόπο, προωθείται η έρευνα και η χρήση περισσοτέρων ανακυκλώσιμων υλικών με λιγότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα που ολοένα είναι επιπλέον ζητούμενο από ιδιώτες η εφαρμογή τους στην κατασκευή.
      Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά κατοικιών; Ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις και τι είναι αυτό που αναζητά περισσότερο το κοινό;
      Τα τελευταία χρόνια βιώσαμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, μια πανδημία που είναι αδύνατο να μην επηρεάσει τα δεδομένα κατοίκησης. Η κατοικία μας γίνεται χώρος εργασίας, κοινωνικοποίησης, άσκησης, αποφόρτισης και διασκέδασης. Αναδεικνύεται η ανάγκη να υπάρχουν δυναμικοί χώροι με διαφορετικές ποιότητες που μεταμορφώνονται. Εξωτερικοί χώροι, όπως μπαλκόνια και αίθρια που αποτελούσαν παραμελημένους χώρους αποκτούν ζωτική σημασία. Αυτοί οι χώροι έχουν μετατραπεί σε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό, αποδεικνύοντας πως η ανθρώπινη δραστηριότητα προσδίδει κάθε φορά την ταυτότητα στον χώρο.
      Αυτό από μόνο του έχει αλλάξει και την αγορά των κατοικιών. Η σύγχρονη κατοικία οφείλει να παρέχει μια μικρή ευελιξία και ταυτόχρονα μια περιβαλλοντική ενσυναίσθηση.

       
      Πόσο διαφορετικές είναι οι απαιτήσεις στον σχεδιασμό κατοικιών εντός και εκτός του αστικού τοπίου;
      Η ανάγκη της κατοίκησης, άρα και ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός που την υπηρετεί, πιστεύουμε ότι δεν επηρεάζεται κατά βάθος από τις ανάγκες της εποχής. Οι ανάγκες στη βάση τους είναι πρωταρχικές και παραμένουν οι ίδιες, αναλλοίωτες μέσα στον χρόνο.
      Ο τόπος που εντάσσεται η αρχιτεκτονική κάθε φορά αλλάζει και ο σχεδιασμός οφείλει να επηρεάζεται από αυτόν. Είναι χρέος της αρχιτεκτονικής να προτείνει νέα κτίρια που απαντούν κριτικά στο κάθε τοπίο, και με έναν τρόπο να το συμπληρώνουν.
      Τοπίο φυσικό αλλά και τεχνητό, αποτελεί πάντα μια από τις βασικές αρχές του σχεδιασμού.
      Ο τόπος είναι η πρώτη προσλαμβάνουσα για τον αρχιτέκτονα και το ανάγλυφο στο οποίο καλείται να απαντήσει το κτίριο. Η κατοικία στην ελληνική ύπαιθρο έχει έναν περισσότερο γλυπτικό χαρακτήρα και αποτελεί συνέχεια του ανάγλυφου του. Είτε βρίσκεται σε περίοπτη θέση παρέα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τοπίου, είτε προτείνεται βυθισμένη μέσα στο πρανές του εδάφους, ως σύγχρονη κρυμμένη σπηλιά, είναι πάντα μια ερμηνεία του εκάστοτε τοπίου και μια συνέχεια αυτού.
      Το αστικό περιβάλλον από την άλλη, αποτελεί ένα πολύ περισσότερο αυστηρό πλαίσιο ένταξης της αρχιτεκτονικής μελέτης. Εκεί η κατοικία είναι αντιμέτωπη με το αστικό, ανθρωπογενές ανάγλυφο. Την κορυφογραμμή της πόλης. Ο σχεδιασμός εδώ είναι διαφορετικός και η αρχιτεκτονική καλείται να είναι πολλές φορές εφευρετική. Οι ανάγκες παραμένουν οι ίδιες και ο χώρος είναι μικρότερος. Το παιχνίδι των όγκων λαμβάνει χώρα στο ευρύτερο μέρος της πόλης και το κτίριο συνδιαλέγεται με τα υφιστάμενα κελύφη. 
      Έχετε δηλώσει ότι η αρχιτεκτονική είναι η τέλεια ένωση της τέχνης με την επιστήμη. Πόσο έχει επηρεάσει αυτή η σκέψη το έργο σας και πώς οραματίζεστε την κατοικία του μέλλοντος;
      Η αρχιτεκτονική ενέχει μια τεράστια ευθύνη που παραπέμπει στο ωραίο αλλά ταυτόχρονα σωστό. Αυτός ο συνδυασμός αισθητικής τελειότητας και εργονομικής αρτιότητας είναι κάτι που μας ακολουθεί και μας προβληματίζει σε κάθε νέο έργο που ξεκινάμε, ακολουθώντας κατά γράμμα τα λόγια του Le Corbusier ότι «Σκοπός της κατασκευής είναι να στέκεται, η αρχιτεκτονική όμως να συγκινεί.»
       

       
      Ποια είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την επιτυχημένη πορεία σας που χαρακτηρίζεται από διακρίσεις εντός και εκτός Ελλάδας και ποια είναι τα έργα που εσείς ξεχωρίζετε;
      Τα έργα του γραφείου ARISTIDES DALLAS ARCHITECTS έχουν δημοσιευθεί κι έχουν διακριθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η ιστορία του γραφείου ξεκίνησε από την Τήνο που αποτέλεσε γόνιμο έδαφος και πεδίο αναζήτησης της βαθύτερης ουσίας των παραδοσιακών δομών. Το γραφείο επεκτάθηκε στην Αθήνα όπου ο διάλογος με το αστικό τοπίο είναι εποικοδομητικός και διαρκώς διδακτικός. Την αγωνία αυτή μοιράζεται η ομάδα του γραφείου που διαρκώς μεγαλώνει. Βάση και αφετηρία της δημιουργικής εργασίας του γραφείου είναι η ομαδικότητα.
      Τα περισσότερο γνωστά έργα είναι το The Lap Pool House, το A Touch of new, το A House between the rocks και οι ΠΝΟΕΣ στην Τήνο που έχουν ολοκληρωθεί, αλλά εξίσου σημαντικά θεωρούμε και την Κατοικία στο Ναύπλιο, την Κατοικία στην Κηφισιά και την Πολυκατοικία στο Γκάζι που είναι στην διαδικασία της Μελέτης.
       

       
       

       
       

       
       

       

       
            Πηγή: Εργοληπτικόν Βήμα Νο_133 της ΠΕΣΕΔΕ

    • IDnews
      Αναρτήθηκε η πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την ανάθεση του έργου με τίτλο: «Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας για την υποστήριξη της διαδικασίας αιτήσεων και την παρακολούθηση της υλοποίησης της δράσης ‘ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ – ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ’» της πράξης «ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΛΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ (ΠΡΩΗΝ ΕΥΣΠΕΔ)» με κωδικό MIS 5001207
      1. Αντικείμενο και σκοπός του Έργου
      Εισαγωγή - Σκοπιμότητα
      Η δράση «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ – ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ» αφορά στην παροχή οικονομικών κινήτρων σχετικά με τη σύνδεση του εσωτερικού συστήματος αποχέτευσης
      ακινήτων με το αποχετευτικό δίκτυο του οικείου Δήμου ή της οικείας Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης, στους οικισμούς του άρθρου 4 της υπό στοιχεία οικ. 5673/400/5.3.1997 κοινής υπουργικής απόφασης περί μέτρων και όρων για την επεξεργασία αστικών λυμάτων (Β΄ 192), με βάση το άρθρο 96Β του ν. 4685/2020, όπως αυτό διαμορφώθηκε με το άρθρο 170 του ν. 4951/2022 (ΦΕΚ 129/Α’/2022).
      Το παρόν έργο αφορά στον σχεδιασμό και υλοποίηση μιας ψηφιακής διαδικτυακής πλατφόρμας για την υποστήριξη της διαχείρισης της δράσης σε επίπεδο α) υποδοχής, ελέγχου και έγκρισης/απόρριψης αιτήσεων, β) παρακολούθησης της υλοποίησης της δράσης σε συνεργασία με τοπικούς φορείς (Δήμους, ΔΕΥΑ). Η πλατφόρμα αυτή θα περιλαμβάνει τις λειτουργίες που θα δώσουν τη δυνατότητα στον δικαιούχο της δράσης (ΕΥ «Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ, Τομέα Περιβάλλοντος») να διαχειρίζεται και να παρακολουθεί, με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο, όλα τα στάδια της υλοποίησης της σχετικής δράσης.
      Στόχοι του Έργου
      Οι στόχοι του έργου είναι:
      Η ενημέρωση των δυνητικά ωφελούμενων για τη δράση και τη διαδικασία συμμετοχής σε αυτήν Η διευκόλυνση των δυνητικά ωφελούμενων στην υποβολή της αίτησής τους και όλων των στοιχείων που απαιτούνται για την τεκμηρίωση της ολοκλήρωσης των εργασιών που προβλέπονται στο πλαίσιο της δράσης Η διευκόλυνση του δικαιούχου και των φορέων πιστοποίησης της δράσης Η εξαγωγή βασικών στατιστικών στοιχείων και αναφορών Η τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας και επίλυση σχετικών τεχνικών προβλημάτων Χρήστες της πλατφόρμας
      Οι χρήστες της πλατφόρμας ανήκουν σε τρεις ομάδες:
      Πολίτες-ωφελούμενοι. Θα συνδέονται με κωδικούς TaxisNET Στελέχη δικαιούχου της δράσης. Εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 10 χρήστες που θα συνδέονται μέσω εσωτερικών λογαριασμών χρηστών που θα δημιουργηθούν στο σύστημα και θα διανεμηθούν σε αυτούς. Φορείς Πιστοποίησης. Εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 400 χρήστες που θα συνδέονται μέσω εσωτερικών λογαριασμών χρηστών που θα δημιουργηθούν στο σύστημα και θα διανεμηθούν σε αυτούς. Δυνατότητα «ανάγνωσης» των στοιχείων του συστήματος θα δοθεί:
      Στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ την Ομάδα Διοίκησης Έργου του ΥΠΕΝ, με τίτλο «Τεχνική Γραμματεία Λυμάτων» (ΚΥΑ Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΔΥ/46628/6843/2018 – ΦΕΚ 421/ΤΕΥΧΟΣ Υ.Ο.Δ.Δ./2018) και το Τμήμα Ελέγχου και Σχεδιασμού Επεξεργασίας Λυμάτων του ΥΠΕΝ Η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την ανάθεση του έργου με τίτλο: «Ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας για την υποστήριξη της διαδικασίας αιτήσεων και την παρακολούθηση της υλοποίησης της δράσης ‘ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ – ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ’» της πράξης «ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΕΛΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ (ΠΡΩΗΝ ΕΥΣΠΕΔ)» με κωδικό MIS 5001207 εδώ: Downloads

    • IDnews
      Μεταβατική ρύθμιση που θα δώσει “ανάσα” σε χιλιάδες ιδιοκτήτες των οποίων οι ιδιοκτησίες βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου δόμησης, ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
      Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες βρίσκονται σε αναβρασμό, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας, με την απόφαση 176/2023, ακύρωσε οικοδομική άδεια στην Πάτμο, αφού έκρινε ότι δεν αρκεί το ελάχιστο εμβαδόν των τεσσάρων στρεμμάτων, αλλά απαιτείται, ήδη από το 1985, και η ύπαρξη προσώπου σε κοινόχρηστο δρόμο για την ανέγερση ακινήτου. Οι δρόμοι όμως της εκτός σχεδίου περιοχές στην συντριπτική πλειονότητά τους δεν είναι νομίμως χαρακτηρισμένοι. Σύμφωνα με το ΣτΕ, δεν νοείται ούτε οι πολίτες να επιδιώκουν την οικοδόμηση οικοπέδων που δεν πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις ούτε οι πολεοδομίες να εκδίδουν οικοδομικές άδειες γι’ αυτές. Κατ’ επέκταση, δεν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση, καθώς ο κανόνας αυτός θεωρείται προβλέψιμος.
      Το ΥΠΕΝ, το οποίο βρίσκεται υπό πίεση ενόψει των εκλογών, διαμηνύει ότι θα δώσει λύση για να συνεχιστεί η οικοδομησιμότητα των εκτός σχεδίου γηπέδων άνω των τεσσάρων στρεμμάτων, μέσω μεταβατικής ρύθμισης την οποία έχει ήδη έτοιμη προς ψήφιση, μέχρι την κύρωση του συνολικού κοινόχρηστου δικτύου. Ωστόσο, σημειώνει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό, είναι να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ, ώστε να διατυπωθεί νομικά και τεχνικά η διορθωτική μεταβατική νομοθετική ρύθμιση.
      Παράλληλα, το ΥΠΕΝ πρόκειται να εκδώσει σχετική οδηγία εφαρμογής της μεταβατικής ρύθμισης προς τις ΥΔΟΜ της χώρας, οι οποίες με βάση την απόφαση του ΣτΕ έχουν “παγώσει” τις οικοδομικές άδειες και τις προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών για την εκτός σχεδίου δόμηση, θέτοντας παράλληλα προς το ΥΠΕΝ ερωτήματα εάν πρέπει να προχωρήσουν και σε αναστολή αδειών, που έχουν ήδη εκδοθεί ή και υλοποιηθεί.

    • IDnews
      Εκδόθηκε η Εγκύκλιος 402 27528/31-03-2023 με θέμα: Οργάνωση και λειτουργία των Υπηρεσιών Δόμησης Άρθρο 83 του ν. 5021/2023 (Α΄31) «Υπηρεσίες Δόμησης - Αντικατάσταση του άρθρου 97 Α του ν. 3852/2010» η οποία αναφέρει:
      Οργάνωση και λειτουργία των Υπηρεσιών Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.) 
      Α. Γενικό μέρος 
      I. Εισαγωγή 
      Με το άρθρο 83 του ν. 5021/2023 (Α’ 31), το οποίο έχει έναρξη ισχύος από 1η .1.2023,  αντικαταστάθηκε το άρθρο 97Α του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), με σκοπό την αποσαφήνιση βασικών εννοιών, προϋποθέσεων και διαδικασιών για την απρόσκοπτη λειτουργία των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων από τους δήμους της χώρας. Το εν λόγω άρθρο, ισχύει μέχρι την έκδοση του προβλεπόμενου προεδρικού διατάγματος της παρ. 2 του άρθρου 31 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), με το οποίο θα καθοριστούν οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία και οργάνωση των Υ.ΔΟΜ., καθώς και τα κριτήρια για την κατ’ ελάχιστον στελέχωση αυτών.
      Επιγραμματικά με τις διατάξεις του νέου άρθρου 97 Α του ν. 3852/2010
      α. Καθορίζονται οι προϋποθέσεις με τις οποίες προσδιορίζονται ποιοι δήμοι από 1.1.2023 έχουν Υ.ΔΟΜ. και ποιοι δήμοι, από την ίδια ημερομηνία, δεν έχουν και δεν μπορούν να συστήνουν και να λειτουργούν Υ.ΔΟΜ. Στο πλαίσιο αυτό διευκρινίζεται ότι για τις Υ.ΔΟΜ. των δήμων της έδρας κάθε νομού και τις Υ.ΔΟΜ. που λειτουργούσαν την 31.12.2022 τεκμαίρεται η λειτουργία τους ανεξαρτήτως επιπέδου στελέχωσης.
      β. Προσδιορίζονται οι δήμοι που θα συνεχίσουν να παρέχουν διοικητική υποστήριξη σε όσους δήμους από την 1.1.2023 δεν μπορούν να συστήνουν και να λειτουργούν Υ.ΔΟΜ.. Επιπλέον, καθορίζονται και οι υποχρεώσεις αυτών που θα συνεχίσουν να δέχονται διοικητική υποστήριξη

      Για τις Υ.ΔΟΜ. που λειτουργούν, αλλά αντιμετωπίζουν σημαντικό φόρτο εργασίας ή σημειώνεται σημαντική καθυστέρηση στην άσκηση των αρμοδιοτήτων τους θεσπίζεται δυνατότητα λήψης μέτρων για την αποσυμφόρησή τους και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης άσκησης των αρμοδιοτήτων δόμησης.
      γ. Εξειδικεύονται οι προϋποθέσεις ελάχιστης στελέχωσης για τη λειτουργία των Υ.ΔΟΜ.5 και καθορίζονται οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι για να την ανακτήσουν, εάν χάσουν αυτό το ελάχιστο επίπεδο στελέχωσης. 
      δ. Εξειδικεύεται η ενίσχυση των δήμων που λειτουργούν Υ.ΔΟΜ. και παρέχουν διοικητική υποστήριξη σε άλλο δήμο, με ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, με τριετή πρόβλεψη. Στο πλαίσιο αυτό θεσπίζεται ένα πλέγμα διατάξεων για την κατά προτεραιότητα ενίσχυση των Υ.ΔΟΜ. με προσωπικό, τη συνεχή παρακολούθηση του στελεχιακού δυναμικού των υπηρεσιών αυτών και την πρόβλεψη διαδικασιών ενίσχυσης, σε περίπτωση μείωσής του. 
      ε. Εξειδικεύεται ο ρόλος των συναρμόδιων φορέων για την ορθή διασφάλιση της λειτουργίας των Υ.ΔΟΜ. της χώρας, δηλαδή των Υπουργείων Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. 
      II. Δήμοι που έχουν Υ.ΔΟΜ. 
      Δήμοι που έχουν Υ.ΔΟΜ. είναι όσοι, κατά την 31η.12.2022:
      α.. λειτουργούσαν Υ.ΔΟΜ. στο δήμο τους, δίχως να παρέχουν σε άλλους δήμους διοικητική υποστήριξη, ανεξαρτήτως επιπέδου στελέχωσης,
      β. λειτουργούσαν Υ.ΔΟΜ. στο δήμο τους, παρέχοντας διοικητική υποστήριξη σε άλλους δήμους, ανεξαρτήτως επιπέδου στελέχωσης,
      γ. είχαν συστήσει Υ.ΔΟΜ., σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας τους (Ο.Ε.Υ), όμως δεν λειτούργησαν και στις 31.12.2022 πληρούσαν τα νέα ελάχιστα όρια στελέχωσης που καθορίζονται με την παρ. 3 α του άρθρου 97Α του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 83 του ν. 5021/ 
      2023. 
      δ. λειτουργούσαν Υ.ΔΟΜ. στο δήμο τους, ασκώντας μέρος των αρμοδιοτήτων των Υ.ΔΟΜ., ενώ για τις λοιπές αρμοδιότητες των Υ.ΔΟΜ. στις 31.12.2022 δέχονταν από άλλους δήμους διοικητική υποστήριξη. Στην περίπτωση αυτή περιλαμβάνονται και περιπτώσεις που ο δήμος ασκούσε αρμοδιότητες των Υ.ΔΟΜ. σε μια δημοτική του ενότητα, ενώ για τις λοιπές του δημοτικές ενότητες στις 31.12.2022 δεχόταν διοικητική υποστήριξη από άλλους δήμους. Δήμοι που εμπίπτουν στην εν λόγω περίπτωση, από 1.1.2023 ασκούν, μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του οικείου Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τις αρμοδιότητες των Υ.ΔΟΜ. για το σύνολο των αρμοδιοτήτων και σε όλες τις δημοτικές τους ενότητες, ανεξαρτήτως επιπέδου στελέχωσης. 
      Επισημαίνεται ότι, έως την έκδοση της διαπιστωτικής απόφασης της παρ. 1 του άρθρου 97 Α του ν. 3852/2010, οι δήμοι που δέχονταν μέχρι την 31.12.2022 διοικητική υποστήριξη συνεχίζουν να δέχονται διοικητική υποστήριξη από τον ίδιο δήμο που την παρείχε, τόσο καθ΄ ύλην, όσο και κατά τόπο.
      Αναλυτικά η Εγκύκλιος 402 27528/31-03-2023 με θέμα: Οργάνωση και λειτουργία των Υπηρεσιών Δόμησης Άρθρο 83 του ν. 5021/2023 (Α΄31) «Υπηρεσίες Δόμησης - Αντικατάσταση του άρθρου 97 Α του ν. 3852/2010» εδώ: Downloads
       
       

    • IDnews
      Νέους κωδικούς για ηµιτελή κτίσματα για τα οποία προβλέπεται έκπτωση 60% από τον ΕΝΦΙΑ αλλά και για όσους αποκτούν πλήρη κυριότητα των ακινήτων περιλαμβάνει το ανανεωμένο έντυπο περιουσιακής κατάστασης Ε9.
      Οι νέοι κωδικοί εφαρμόζονται για τις φετινές δηλώσεις τις οποίες μπορούν να υποβάλλουν οι φορολογούμενοι μέχρι τις 12 Απριλίου 2023, μετά την παράταση που έδωσε το υπουργείο Οικονομικών.
      Συγκεκριμένα, έχει προστεθεί νέος κωδικός για μελλοντικά ή μη αποπερατωμένα κτίσματα ανεγειρόμενης οικοδομής, που μεταβιβάζονται από κατασκευαστή. Μέσω του νέου κωδικού, οι φορολογούμενοι μπορούν να δηλώνουν την πραγματική κατάσταση των κτισμάτων αυτών την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους και να υπόκεινται στον αντίστοιχο, μειωμένο, ΕΝΦΙΑ, σε σχέση με τα αποπερατωμένα κτίσματα. Ο νέος κωδικός ισχύει για δηλώσεις έτους 2023 και μετά. Οι φορολογούμενοι, που έχουν εμπράγματα δικαιώματα σε μη αποπερατωμένα ή μελλοντικά κτίσματα κατά την ημερομηνία αυτή, μπορούν να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση Ε9 μέχρι τις 12.4.2023, ώστε η αξία των κτισμάτων αυτών να υπολογισθεί ορθά για τον ΕΝΦΙΑ του 2023. Σημειώνεται ότι για τα ημιτελή κτίσματα εφαρμόζεται έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ 60%.
      Επίσης, για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, που αποκτούν την πλήρη κυριότητα ακινήτων λόγω συνένωσης της ψιλής κυριότητας με την επικαρπία, για δηλώσεις Ε9, που υποβάλλονται από τη δημοσίευση της απόφασης και μετά, γίνεται υποχρεωτική η συμπλήρωση του ΑΦΜ του επικαρπωτή για την αναγραφή δικαιωμάτων ψιλής κυριότητας.
      Ειδικότερα, με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή οι αλλαγές στο Ε9 αφορούν τα εξής:
      Η παράταση για την υποβολή των αλλαγών στο Ε9 εκπνέει στις 12 Απριλίου.
      1. Συνένωση ψιλής κυριότητας με επικαρπία.
      Δηλώνεται υποχρεωτικά ο ΑΦΜ του επικαρπωτή για δικαιώματα ψιλής κυριότητας επί ακινήτων ή δικαιωμάτων επί ακινήτων που εξομοιώνονται φορολογικά με ψιλή κυριότητα.
      2. Ημιτελή κτίσματα.
      Για δικαιώματα επί κτίσματος, μελλοντικού ή μη αποπερατωμένου, ανεγειρόμενης οικοδομής σε οποιοδήποτε στάδιο, εφόσον η μεταβίβαση έχει γίνει από κατασκευαστή, ο οποίος έχει υποχρέωση να το αποπερατώσει με βάση τον τίτλο κτήσης, στη στήλη 10 «Ειδικών Συνθηκών» του Πίνακα 1 της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) συμπληρώνεται ο κωδικός αριθμός 89 «Κτίσμα μελλοντικό ή μη αποπερατωμένο που έχει αποκτηθεί από κατασκευαστή». Ειδικότερα, εφόσον κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής του κτίσματος (μελλοντικό κτίσμα), στη στήλη 9 «Κατηγορία Ακινήτου» του Πίνακα 1 της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) συμπληρώνεται ο κωδικός αριθμός που αναφέρεται σε οικόπεδο και στη στήλη 10 «Ειδικών Συνθηκών» του Πίνακα 1 συμπληρώνεται ο κωδικός αριθμός 89. Από την κατασκευή του σκελετού του κτίσματος και μέχρι και το αντίστοιχο στάδιο αποπεράτωσης ανά κατηγορία ακινήτου (μη αποπερατωμένο κτίσμα), εφόσον το ακίνητο δεν έχει ποτέ ηλεκτροδοτηθεί ή ηλεκτροδοτείται με εργοταξιακό ρεύμα και είναι κενό, συμπληρώνονται αθροιστικά οι ενδείξεις:
      – Στη στήλη 10 «Ειδικών Συνθηκών» του Πίνακα 1 αναγράφεται ο κωδικός αριθμός 89.
      – Στη στήλη 30 «Το ακίνητο είναι ηλεκτροδοτούμενο» του Πίνακα 1 αναγράφεται η ένδειξη «Οχι» για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ή, αν αναγραφεί η ένδειξη «Ναι», συμπληρώνεται ο αριθμός της εργοταξιακής παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
      – Στη στήλη 32 «Ειδική Κατηγορία» του Πίνακα 1 συμπληρώνεται ο κωδικός αριθμός 8 «Κενό κτίσμα».
      3. Οικόπεδα εντός ειδικών σχεδίων.
      Για δικαιώματα επί οικοπέδου ή γηπέδου τα οποία βρίσκονται εντός ειδικών σχεδίων χωρικής ανάπτυξης δημοσίων ακινήτων ή εντός σχεδίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης μέχρι τη μεταβίβασή τους από τον φορέα της επένδυσης προς τρίτους, συμπληρώνονται επιπλέον στοιχεία για την ένταξή τους στο αντίστοιχο φορολογικό καθεστώς. Ειδικότερα, εάν πρόκειται για οικόπεδο στη στήλη 32 «Ειδική Κατηγορία» του Πίνακα 1 της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) συμπληρώνεται ο κωδικός αριθμός 9, ενώ εάν πρόκειται για γήπεδο, στη στήλη 26 «Ειδική Κατηγορία» του Πίνακα 2 της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) συμπληρώνεται ο κωδικός αριθμός 5.
      https://www.kathimerini.gr/economy/562342480/eforia-entypo-e9-oi-neoi-kodikoi-poy-meionoyn-ton-enfia/

    • IDnews
      Την απλούστευση της μεταβίβασης ακινήτων και τον περιορισμό των γραφειοκρατικών διαδικασιών και των συναλλαγών στις ΔΟΥ προβλέπει εγκύκλιος του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, με βάση τις διατάξεις του ν. 5036/2023, που ισχύουν από τις 28 Μαρτίου 2023. Με τις διευκρινίσεις και οδηγίες, που παρέχονται, διευκολύνονται οι φορολογούμενοι στη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.
      Οι μεταβιβάσεις ακινήτων ειδικότερα:
      Καταργείται η υποχρέωση των συμβολαιογράφων για επισύναψη του πιστοποιητικού του άρθρου 105 του ν. 2961/2001 στα συμβόλαια μεταβίβασης ακινήτων με επαχθή αιτία, Καταργείται η διαδικασία παρακράτησης από το συμβολαιογράφο του επιμεριστικά αναλογούντος φόρου κληρονομιάς και δωρεάς κατά τη μεταβίβαση ακινήτων με επαχθή αιτία, Καταργείται η ευθύνη του τελευταίου κατόχου κληρονομιαίου ακινήτου, στον οποίο έχει περιέλθει το ακίνητο με σύμβαση εξ επαχθούς αιτίας, Διευρύνονται οι περιπτώσεις απόδοσης κινητών περιουσιακών στοιχείων από Τράπεζες, εταιρείες, λοιπές νομικές οντότητες κ.α. με παρακράτηση του φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών από τα πρόσωπα αυτά και απόδοσή του στη φορολογική διοίκηση, Παραγράφεται το δικαίωμα του Δημοσίου σε υποθέσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια με χρόνο φορολογίας μέχρι 31/12/2008, για τις οποίες δεν απαιτείται πιστοποιητικό του άρθρου 105 του ν. 2961/2001, Ρυθμίζονται θέματα χορήγησης του πιστοποιητικού του άρθρου 105 του ν. 2961/2001 σε υποθέσεις με χρόνο φορολογίας από 1/1/2009 μέχρι 31/12/2014 και από 1/1/2015 και στο εξής. Οι καθυστερήσεις
      Σημειώνεται ότι, η συνεχιζόμενη δυσλειτουργία αρκετών υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων της χώρας προκαλεί τεράστιες ουρές και μεγάλες καθυστερήσεις σε μεταβιβάσεις ακινήτων, μεταγραφές υποθήκης και άλλες πράξεις προς καταχώρηση.
      Είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο στο μεταβατικό Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών, το οποίο εγκαινιάστηκε πριν από εννέα ημέρες, έχουν ήδη συσσωρευτεί 7.000 ακαταχώρητες πράξεις.
      Τα προβλήματα που προκύπτουν από την υποστελέχωση των γραφείων έχουν προκαλέσει «έμφραγμα» και σε άλλα γραφεία όπως στο Κορωπί όπου βρίσκονται σε αναμονή περί τις 2.000 πράξεις, στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο Κρήτης. Μεγάλο είναι το πρόβλημα που δημιουργείται και από τη διαφορετική αντιμετώπιση των πρόδηλων σφαλμάτων (π.χ. ένα λάθος γράμμα στο όνομα), τα οποία ξεπερνούν πανελλαδικά τα 700.000 με 800.000.

  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Με μια ματιά ...

    1. 0

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου για διαμερίσματα, οικόπεδα και αυθαίρετα

    2. 0

      Το θέατρο του παραλόγου με τη δόμηση στις Κυκλάδες

    3. 0

      Απόφαση-σταθμός του ΣτΕ μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση πολλών αξιόλογων κτιρίων

  • DownLoad

  • Φώτο Γκάλερι

  • Συνδεδεμένοι (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Δημιουργία Νέου...