Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • IDnews
      Το ΤΕΕ προκηρύσσει τις εξετάσεις για τη «Χορήγηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος στους Διπλωματούχους Μηχανικούς των Ανωτάτων Σχολών ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ και των Ισοτίμων Σχολών ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ» για την περίοδο Οκτωβρίου 2023.
      Οι εξετάσεις είναι προφορικές και θα διενεργηθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί εντός 20 ημερών μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών από τα εξεταστικά κέντρα.
       
      Δείτε αναλυτικά όλες τις πληροφορίες
       
       

    • IDnews
      Να εγκαταλειφθούν άμεσα από τους κατοίκους τους τα «βυθισμένα» χωριά της Θεσσαλίας προτείνουν διακεκριμένοι επιστήμονες. Οπως τονίζουν, η πλήρης αποκατάσταση των κατοικιών αυτών με όρους ασφαλείας είναι πλέον αδύνατη. Ο καθηγητής Αντισεισμικής Τεχνολογίας Παναγιώτης Καρύδης, μιλώντας στα «ΝΕΑ», παρομοιάζει όσα συνέβησαν στη Θεσσαλία με «έναν σεισμό μεγέθους 8,5 ρίχτερ κάτω από τα θεμέλιά μας» και υποστηρίζει ότι στις πληγείσες περιοχές θα πρέπει να γίνει ένας «πολεοδομικός αναδασμός», δηλαδή να δημιουργηθούν νέοι οικισμοί για τους πλημμυροπαθείς σε άλλα σημεία, οι οποίοι θα είναι διακριτοί από τις εκτάσεις αγροτικής γης. Την ίδια στιγμή, προβληματίζει η στατικότητα των γεφυρών στη Θεσσαλία, με τους ειδικούς να επισημαίνουν ότι καθίσταται επιτακτικός ο ενδελεχής έλεγχός τους, καθώς τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα είναι πιθανό να έχουν προκαλέσει διάβρωση στα θεμέλια, που δεν είναι ορατή διά γυμνού οφθαλμού.
      Καρύδης: «Υγειονομική βόμβα»
      «Στη συγκεκριμένη περιοχή εδώ και πολλά χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί ως βασικό δομικό υλικό η άργιλος, κυρίως στα ωμοπλινθόκτιστα σπίτια αλλά και στα λιθόκτιστα ως συνδετικό υλικό ανάμεσα στις πέτρες. Είναι ένα πολύ καλό υλικό, και ανθεκτικό στους σεισμούς, όμως έχει μια ιδιότητα: όταν βραχεί, μετατρέπεται σε λάσπη που γλιστρά πολύ και φεύγει. Επίσης, αργεί πάρα πολύ να στεγνώσει – κρατά το νερό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ως εκ τούτου, τα σπίτια που βυθίστηκαν μέχρι τις στέγες ή μέχρι τον πρώτο όροφο στο νερό έχουν θέμα στατικότητας», λέει ο Παναγιώτης Καρύδης.
      «Παράλληλα, αποτελούν μια υγειονομική βόμβα γιατί στην τοιχοποιία τους έχουν εισχωρήσει μικρόβια που μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες. Η λύση είναι μία: η εγκατάλειψή τους. Ακόμη και όταν υποχωρήσουν τα νερά, η επιφάνεια του εδάφους δεν θα είναι η ίδια – θα υπάρχουν μπάζα, φερτά υλικά, νεκρά ζώα. Αρα το ισόγειο καθίσταται de facto υπόγειο. Ακόμη και αν αφαιρέσουμε αυτά τα εκατομμύρια κ.μ. χώματος που έχουν συγκεντρωθεί εκεί – τα οποία είναι ένα ερώτημα το πού θα τα πάμε –,με την πρώτη βροχή τα σπίτια θα γεμίσουν ξανά νερό λόγω της αλλαγής που έχει συντελεστεί. Αρα, είναι δώρον άδωρον να γίνουν επισκευές. Οι κάτοικοι πρέπει να το καταλάβουν. Θα είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να γίνει από εδώ και μπρος. Αυτά τα σπίτια θα πρέπει να εγκαταλειφθούν, να θεωρηθούν total loss, οι κάτοικοι να μεταστεγαστούν προσωρινά σε προκάτ και να δημιουργηθούν νέες γειτονιές σε καλό έδαφος, με σύγχρονα κτίρια, κοντά στα κτήματά τους αλλά όχι μαζί. Να έχουμε αμιγώς αγροτική περιοχή και αμιγώς περιοχή κατοικίας. Να μετατρέψουμε αυτήν την καταστροφή σε σωτηρία, με σωστές μελέτες και προγραμματισμό για μια ανάπτυξη της περιοχής με όραμα. Μόνο αυτό μπορεί να θεωρηθεί αποκατάσταση», λέει.
      Χουλιάρας: «Δεν μπορούν να ξανακατοικηθούν»
      Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο διευθυντής Ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Γεράσιμος Χουλιάρας, ο οποίος μιλώντας στην ΕΡΤ επεσήμανε: «Εχουν δημιουργηθεί δύο τεράστιες λίμνες στην Κεντρική Ελλάδα, νερό 74 τετραγωνικών χλμ., οπότε έχει αλλάξει η γεωμορφολογία της περιοχής. Ως σεισμολόγος μπορώ να σας πω ότι η στατική επάρκεια των κτιρίων που είναι βυθισμένα μέσα στο νερό είναι κάτι το ανησυχητικό. Είναι κάτι με το οποίο πρέπει να ασχοληθεί η πολιτεία άμεσα, διότι αυτά τα σπίτια, τα περισσότερα, έχουν καταστραφεί. Δεν μπορούν να ξανακατοικηθούν λόγω στατικής ανεπάρκειας».
      Στο μεταξύ, ανησυχία επικρατεί και για τις μεγάλες υποδομές στη Θεσσαλία, με πρώτες τις γέφυρες. Ηδη έχουν καταρρεύσει αρκετές, μεταξύ των οποίων η γέφυρα του Ξηριά στον Αλμυρό, η γέφυρα στο Μουζάκι Καρδίτσας, η γέφυρα της Διάβας στον Νομό Τρικάλων και η κρεμαστή γέφυρα στην Αγία Παρασκευή Τεμπών, ενώ πολλές αντιμετωπίζουν προβλήματα μικρότερης έκτασης. Μόνο στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, όπως εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων Χρήστος Μιχαλάκης, 28 γέφυρες έχουν χτυπηθεί από την κακοκαιρία. «Η γέφυρα στη Γιάννουλη, για την οποία υπήρξε προβληματισμός τις προηγούμενες μέρες, δεν έχει πρόβλημα», λέει από την πλευρά του ο δήμαρχος Λαρίσης Αποστόλης Καλογιάννης. Συνολικά, δεκάδες γέφυρες στη Θεσσαλία παραμένουν εκτός κυκλοφορίας είτε λόγω βλαβών είτε για προληπτικούς λόγους, ενώ κλειστή ήταν και χθες η γέφυρα στο Κουτσόχερο, στη διαδρομή Λάρισας – Τρικάλων, λόγω του πλημμυρισμένου Πηνειού.
      Χατζηδάκης: «Να ελεγχθούν όλες οι γέφυρες»
      «Είναι απαραίτητο να ελεγχθούν όλες οι γέφυρες στην πληγείσα περιοχή, καθώς είναι πιθανό να έχουν υποστεί απώλεια υλικού στα θεμέλιά τους. Οι δυνάμεις που δέχτηκαν κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας – οι οποίες είναι ανάλογες με την ταχύτητα της ροής του νερού – ήταν πολλαπλάσιες από τις παραδοχές που είχαν ληφθεί υπόψη για πλημμύρες 50ετίας ή 100ετίας όταν χτίστηκαν», λέει στα «ΝΕΑ» ο Αρης Χατζηδάκης, αναπληρωτής πρόεδρος του ΟΑΣΠ και τέως πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πολιτικών Μηχανικών. «Πρέπει να ελεγχθούν όλες οι γέφυρες με βάση το υπάρχον εγχειρίδιο επιθεώρησης, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί από καταρτισμένους μηχανικούς. Ετσι θα γίνει κι ένα βήμα για να αποκτήσουμε κάποτε το μητρώο γεφυρών που έχει μεν ψηφιστεί, αλλά δεν έχει καταρτιστεί ακόμη. Ενα μητρώο που θα περιλαμβάνει τις 17.000 γέφυρες της Ελλάδας, ώστε σε μια ακραία κατάσταση να γνωρίζουμε τα στοιχεία της κάθε γέφυρας – πότε χτίστηκε, πώς, ποιες είναι οι ιδιαίτερες ανάγκες της. Παράλληλα πρέπει να καταρτιστούν μοντέλα εκτίμησης τρωτότητας για να μην τα αναζητούμε την κρίσιμη στιγμή, όταν δηλαδή πρέπει να σώσουμε ό,τι μπορεί να σωθεί».
      Ροββά Κατερίνα
      Εφημερίδα “Τα Νέα”

    • atsianos
      Νέο «Εξοικονομώ» για το 2024 με αναμορφωμένα κριτήρια ανά γειτονιά της χώρας, προκήρυξη του «Εξοικονομώ» για επιχειρήσεις, προτεραιότητα σε επενδύσεις ΑΠΕ που συνοδεύονται από αποθήκευση ενέργειας, μέτρα για τις ρευματοκολοπές και τους κακοπληρωτές λογαριασμών ρεύματος ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΝ, σημειώνοντας ότι  οι επιδοτήσεις θα συνεχιστούν  μέχρι το τέλος του έτους, ενώ η ενδεχόμενη παράτασή τους θα εξεταστεί σε συνάρτηση με τις τιμές.
      Ο υπουργός ΠΕΝ Θεόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας για το τρέχον πρόγραμμα του 2023, για το οποίο η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση ιδιωτικών κατοικιών λήγει στις 15 Σεπτεμβρίου 2023, είπε ότι:  «το «Εξοικονομώ» σημειώνει επιτυχία και μεγάλη απορρόφηση» ενώ απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις είπε ότι όσοι δεν ενταχθούν στο τρέχον πρόγραμμα «μπορούν να ελπίζουν» ότι θα ενταχθούν στο «Εξοικονομώ 2024».
      Επιπλέον χρηματοδότηση από το «Ελλάδα 2.0»
      Σημειώνεται σχετικά ότι στην πρόταση για την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», που κατέθεσε η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπεται επιπλέον χρηματοδότηση 795 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής απόδοσης για νέο μεγάλο «Εξοικονομώ» από το 2024 και τις επόμενες χρονιές.
      Ο κος Σκυλακάκης απέφυγε αναλυτικές ανακοινώσεις για το νέο «Εξοικονομώ» για ιδιωτικές κατοικίες, άλλωστε είναι σε εκκρεμότητα η τελική έγκριση  του αναθεωρημένου σχεδίου «Ελλάδα 2.0», ωστόσο έδωσε σαφές στίγμα ότι το νέο πρόγραμμα θα είναι αναθεωρημένο ως προς τους κανόνες που θα ισχύσουν, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι θα ισχύσουν ακόμη πιο εξειδικευμένα κριτήρια ενεργειακής απόδοσης και βαθμονόμησης ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή του ακινήτου, όπως επίσης ότι θα δοθεί προτεραιότητα στα έξυπνα συστήματα διαχείρισης και εξοικονόμησης της ενέργειας.
      Εξοικονομώ 2024, με συντελεστή επιδότησης ανά γειτονιά
      -«Σταδιακά θα αλλάζουμε και τα χαρακτηριστικά του προγράμματος»,  είπε ο υπουργός αναφέροντας ότι:  «η εξοικονόμηση είναι τελείως διαφορετική και έχει τελείως διαφορετική οικονομική απόδοση στο Βορρά σε σχέση με τον με τον Νότο. Θα πρέπει το «Εξοικονομώ» να προσαρμοστεί σε  αυτό»,  εξηγώντας  σε συνεντευξη του στο “Σκάι”, ότι:
      Θα ισχύσει το σύστημα των βαθμοημερών θέρμανσης και ψύξης για τον υπολογισμό των ενεργειακών αναγκών και την επιδότηση των έργων ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων, με βάση το χάρτη βαθμοημερών θέρμανσης που εφαρμόστηκε στην επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε όπως χαρακτηριστικά είπε: «κάθε γειτονιά της χώρας θα έχει τους δικούς τουςσυντελεστές» επιδότησης στο «Εξοικονομώ».
      Έξυπνα συστήματα διαχείρισης και εξοικονόμησης της ενέργειας
      Παράλληλα ο κος Σκυλακάκης συνέδεσε τόσο την εξοικονόμηση ρεύματος όσο και την ελάφρυνση των λογαριασμών με τα έξυπνα συστήματα διαχείρισης της ενέργειας.
      -«Η ενεργειακή μετάβαση δεν έχει μόνο την εξοικονόμηση ενέργειας έχει μέσα και την έξυπνη χρήση της ενέργειας», είπε ο υπουργός ΠΕΝ και ότι  «ξεκινάει το πρόγραμμα εγκατάστασης των ψηφιακών μετρητών», σημειώνοντας ότι:
      -«Oι μετρητές είναι κλειδί, έτσι ώστε να αγοράζουμε την ενέργεια την κατάλληλη στιγμή, διότι τώρα που μπαίνουν περισσότερο οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα έχουμε πολύ μεγάλες αποκλίσεις», εξηγώντας ότι
      -«Το έξυπνο είναι ότι δεν θα πρέπει να ασχολείται ο ίδιος ο καταναλωτής,  διότι θα υπάρχουν προγράμματα με αλγορίθμους, που θα διευκολύνουν την ενεργειακή εξοικονόμηση αλλά να γίνεται η αγορά της ενέργειας την κατάλληλη στιγμή, όταν δεν είναι υψηλές οι τιμές», τονίζοντας ότι αυτό είναι σημαντική παράμετρος για τις χρεώσεις λογαριασμών ενέργειας.
      «Εξοικονομώ» για τις επιχειρήσεις
      Ο κος Σκυλακάκης ανήγγειλε ότι παράλληλα προετοιμάζεται η προκήρυξη προγραμμάτων «Εξοικονομώ» για τις επιχειρήσεις. Σημειώνεται ότι από τις αρχές του 2023 έχει ανακοινωθεί η προκήρυξη του  «Εξοικονομώ- Επιχειρώ» ύψους 200 εκατ. εντάσσονται επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και του εξοπλισμού μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων από τους κλάδους του εμπορίου, των υπηρεσιών και του τουρισμού, με επιδότηση από 40 έως 50% για επενδύσεις από 50.000 έως και 500.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον προδημοσιευμένο οδηγό του προγράμματος ισχύουν συνολικά 20 βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής, και είναι εννέα επιλέξιμα έργα.
      Κίνητρα για ΑΠΕ με αποθήκευση
      Για τις ΑΠΕ ο υπουργός ΠΕΝ είπε ότι «είχαμε μία πολύ μεγάλη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών και δεν έχουμε τα δίκτυα που απαιτούνται», τονίζοντας  ότι για νέες επενδύσεις ΑΠΕ σε φωτοβολταϊκά και αιολικά θα δοθεί προτεραιότητα στις προτάσεις που συνδυάζονται με έργα αποθήκευσης της ενέργειας από ΑΠΕ και για αυτά τα έργα θα δοθούν πρόσθετες επιδοτήσεις.
      Παράλληλα σημείωσε ότι στις προτεραιότητες των έργων ΑΠΕ είναι η ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων, με πλωτές ανεμογεννήτριες στη θάλασσα τονίζοντας ότι η Ελλάδα έχει το καλύτερο αιολικό δυναμικό  στη θάλασσα από όλες τις γύρω χώρες.
      Ρευματοκλοπές και λογαριασμοί ρεύματος
      Ο υπουργός ΠΕΝ είπε ότι οι νέες παρεμβάσεις στήριξης για τα ευάλωτα νοικοκυριά αλλά και τους συνεπείς ενεργειακούς καταναλωτές, πρόκειται να ανακοινωθούν μετά την διεξαγωγή της 87ης ΔΕΘ. Παράλληλα με τα μέτρα, ετοιμάζεται και το σχετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών.
      Για τις ρευματοκλοπές, ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη κάνει σημαντικές προσπάθειες για την αντιμετώπισή τους αλλά  το πρόβλημα εξακολουθεί να έχει σημαντικές διαστάσεις, με συνέπεια το κόστος τους να αγγίζει το 4% του λογαριασμού που πληρώνει ο καταναλωτής.
      Για τους κακοπληρωτές λογαριασμών ρεύματος, ο υπουργός είπε οτι  ο αριθμός των στρατηγικών κακοπληρωτών δεν είναι μεγάλος, εκτιμώντας ότι κινούνται μεταξύ 25.000 και 50.0000, τονίζοντας ωστόσο, ότι έχουν σοβαρό κόστος στο ηλεκτρικό σύστημα και τη λειτουργία του.
      Για τους λογαριασμούς ρεύματος, επανέλαβε ότι το υφιστάμενο καθεστώς τόσο λειτουργίας της αγοράς, όσο και των επιδοτήσεων θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους, ενώ η ενδεχόμενη παράτασή τους θα εξεταστεί σε συνάρτηση με τις τιμές.
       
      Πηγή: https://ecopress.gr/ypen-anamorfomeno-exoikonomo-2024-me-syn/

    • atsianos
      Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2014 στο Journal of Geophysical Research: Atmospheres, η υπερβολική θερμότητα που παράγεται από τα κλιματιστικά μιας πόλης μπορεί να αυξήσει τις εξωτερικές θερμοκρασίες κατά 1 έως 1,5 βαθμούς Κελσίου τη νύχτα.
      Και δεδομένου ότι οι πόλεις είναι πιθανό να θερμαίνονται περισσότερο ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής και της αυξημένης ανάπτυξης, αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα απαιτούν περισσότερη ψύξη σε εσωτερικούς χώρους.
      Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν το θανατηφόρο κύμα καύσωνα του 200 , που σκότωσε περισσότερους από 14.000 ανθρώπους στη Γαλλία, ως μοντέλο για τις προβλέψεις τους.
      Διαπίστωσαν ότι μετά από “9 ημέρες ενός κύματος καύσωνα όπως το 2003, η συνεχής χρήση AC κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα αύξανε τις θερμοκρασίες του αέρα έως και 2,4°C .
      Τα κλιματιστικά λειτουργούν σαν μια αντλία θερμότητας που ψύχει ένα δωμάτιο διώχνοντας ζεστό αέρα έξω.
      Τα κλιματιστικά καταναλώνουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από οποιαδήποτε άλλη συσκευή. Καταναλώνουν το 10% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας και εκπέμπουν αέρια στην ατμόσφαιρα που είναι επιβλαβή για τον πλανήτη.
      Η σχέση μεταξύ της χρήσης κλιματισμού και της αύξησης της θερμοκρασίας στις πόλεις είναι ήδη τεκμηριωμένη.
      Σύμφωνα με μια έκθεση του 2019 που δημοσιεύτηκε από τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας, ο αριθμός των κλιματιστικών παγκοσμίως προβλέπεται να εκτοξευθεί από 1,6 δισεκατομμύρια μονάδες σήμερα σε 5,6 δισεκατομμύρια μέχρι τα μέσα αυτού του αιώνα.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/37136/μελέτη-πόσο-θερμαίνουν-τις-πόλεις-τα-κ

    • IDnews
      Να μην προχωρήσει η κυβέρνηση σε μονομερή μέτρα που θα καταστρέψουν έναν τόσο δυναμικό κλάδο της οικονομίας και του τουρισμού της χώρας μας, όπως είναι η βραχυχρόνια μίσθωση, με ποσοστό φορολογικής συμμόρφωσης που φτάνει το 90%, και έσοδα 600 εκ. ευρώ από τις σχετικές πλατφόρμες, όπως ανακοίνωσε χθές ο Υφυπουργός των Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης, προξενώντας και τεράστια ζημιά στα δημόσια έσοδα, που θα απαιτήσει την  επιβολή πρόσθετων φόρων σε βάρος των πολιτών.  
      Αυτό επισήμανε  προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς η ΠΟΜΙΔΑ με σημερινή επιστολή της, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
      Προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη Τον Υπουργό Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη Την Υπουργό Τουρισμού κα Ολγα Κεφαλογιάννη Τον Υπουργό Επικρατείας κ. Άκη Σκέρτσο Τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Χάρη Θεοχάρη Τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γιώργο Πιτσιλή Ενταύθα                                                                                                                                      Αθήνα, 30.8.2023
       
      ΘΕΜΑ: ΠΟΜΙΔΑ: Όχι στο «πογκρόμ» κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης!!!
      Αξιότιμε κε Πρόεδρε, κοι Υπουργοί, κε Διοικητά
      Με θλίψη μας διαβάζουμε και πάλι στον Τύπο ότι η Κυβέρνηση, υπό την ασφυκτική πίεση του ξενοδοχειακού κλάδου, ετοιμάζεται να νομοθετήσει μέτρα για την «πάταξη» ενός θεσμικού πυλώνα του τουριστικού προιόντος της χώρας μας, της βραχυχρόνιας μίσθωσης κατοικιών, επιβάλλοντας περιορισμούς και επιβαρύνσεις που θα την καταστήσουν μη βιώσιμη.
      Οι ιδιοκτήτες που ασχολήθηκαν με αυτήν, επένδυσαν σημαντικά ποσά στην αγορά, εκσυγχρονισμό και εξοπλισμό τους, συχνά με εκτεταμένο τραπεζικό δανεισμό, αναβάθμισαν ολόκληρες γειτονιές στο κέντρο της Αθήνας, με τα κτίρια που ανακαίνισαν, με τα καταστήματα που άνοιξαν, δίνοντας ζωή και αξία στις περιουσίες των πολιτών, πράγμα που αναγνώρισε έμπρακτα και το Υπουργείο Οικονομικών, διπλασιάζοντας τις αντικειμενικές αξίες τους στις περιοχές αυτές! Εν όψει των ανωτέρω, και του ότι οι σχετικές διαβουλεύσεις διεξάγονται μονομερώς χωρίς να έχουμε κληθεί να διατυπώσουμε και εμείς τις απόψεις μας, θεωρούμε χρήσιμο, πριν αποφασίσετε, να λάβετε υπόψη σας τις εξής πολύ σημαντικές παραμέτρους του όλου θέματος:
      1. Η ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Η τεράστια χρησιμότητά του για τις οικονομίες και τις κοινωνίες των τουριστικών χωρών δεν αμφισβητείται παρά μόνον από όσους έχουν συμφέρον στην συνέχιση της μονοπώλησης των εσόδων του τουρισμού από την ξενοδοχεία, τα οποία εν πάση περιπτώσει δεν φαίνεται να έχουν πληγεί από την ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Η αύξηση του αριθμού των τουριστών στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια οφείλεται κυριολεκτικά στην άνθηση αυτής της δραστηριότητας, σε συνδυασμό και με την οικονομική κρίση, αλλά και με τις δυνατότητες μεσολάβησης που έχουν οι παγκόσμιες ηλεκτρονικές πλατφόρμες!
      2. Η βραχυχρόνια μίσθωση δεν επιδοτήθηκε από το Κράτος ούτε κατά την δημιουργία της υποδομής της, ούτε κατά την περίοδο του Covid, σε αντίθεση με τον ξενοδοχειακό κλάδο που ενισχύθηκε πολλαπλά με πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις, χαμηλότοκα δάνεια, μη επιστρεπτέες προκαταβολές, επιδοτήσεις εργαζομένων, αλλεπάλληλες ρυθμίσεις οφειλών και σωρεία άλλων ευεργετικών μέτρων που χρηματοδότησαν οι έλληνες φορολογούμενοι!
      3. Η βραχυχρόνια μίσθωση σήμερα ανήκει ιδιοκτησιακά και ασκείται κατά 100% από ελληνικά χέρια, όταν η ξενοδοχεία περιέρχεται όλο και πιο πολύ σε διεθνείς αλυσίδες και ξένα συμφέροντα!
      4. Η βραχυχρόνια μίσθωση διαχέει τα έσοδά της σε ευρύτερες κοινωνικές ομάδες, γι΄αυτό λέγεται και «οικονομία του διαμοιρασμού», σε αντίθεση με μεγάλο μέρος της ξενοδοχείας που με τα «βραχιολάκια» στα χέρια των «περιμανδρωμένων» τουριστών, τα κρατά αποκλειστικά δικά της!
      5. Η βραχυχρόνια μίσθωση φορολογείται ήδη πολύ βαρύτερα, με συντελεστή που φτάνει το 45% και χωρίς καμιά έκπτωση δαπανών, σε αντίθεση με τον ξενοδοχειακό κλάδο που φορολογείται με 22% και με έκπτωση όλων των  δαπανών της!
      6. Η βραχυχρόνια μίσθωση υποχρεώνεται σε δήλωση των κρατήσεων της μέχρι τις 20 του επομένου μήνα, σε συνεχείς διασταυρώσεις και σε βαρύτατα πρόστιμα προς τους οικοδεσπότες και τους Διαχειριστές Ακίνητων, και η Ελλάδα και η ΑΑΔΕ βρίσκονται στην πρωτοπορεία της υποχρεωτικής χρήσης του ΑΜΑ, ενώ τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα καταλύματα δεν έχουν τέτοιες υποχρεώσεις!
      7. Η βραχυχρόνια μίσθωση δεν ευθύνεται για την μείωση της προσφοράς μισθωμένης στέγης κύριας κατοικίας, ούτε προκάλεσε εξώσεις γιατί άνθισε στη χώρα μας τη δεκαετία του ’10 σε παλαιά, άδεια και εγκαταλελειμμένα σπίτια, διαμερίσματα, ημιτελή κτίρια και ιδίως απαξιωμένα γραφεία και πρώην βιοτεχνικούς χώρους των κέντρων των πόλεων που ποτέ μέχρι τώρα δεν αποτελούσαν κατοικίες. Σε αντίθεση με άλλες χώρες και γνωστές τουριστικές πόλεις με κορεσμένους αστικούς ιστούς -όπως η Βαρκελώνη ή το Αμστερνταμ- η Αθήνα και άλλες πόλεις μας, είχαν και εξακολουθούν να έχουν, πολλές δεκάδες χιλιάδες κενά, ακατοίκητα ή και ημιτελή κτίρια και παλαιά εγκαταλελειμμένα διαμερίσματα ή και γραφεία, που προσφέρονταν για ανακαίνιση και τουριστική αξιοποίηση. Ετσι πολλά από αυτά ανακαινίστηκαν ή αποπερατώθηκαν και επιπλώθηκαν για τη χρήση αυτή, και καταχωρήθηκαν στις διεθνείς πλατφόρμες, χωρίς να αποστερήσουν στέγη από την υφιστάμενη αγορά των μισθώσεων. Ιδιαίτερα σε πολλές πολυκατοικίες, εγκαταλελειμμένα ισόγεια και ημιυπόγεια διαμερίσματα 50ετίας και άνω ανακαινίστηκαν, και οι διαχειριστές των πολυκατοικιών με χαρά μετά από πολλά χρόνια, εισέπραξαν κοινόχρηστα για τα διαμερίσματα αυτά!
      8. Οι αιτίες της μείωσης προσφοράς μισθωμένης στέγης κύριας κατοικίας είναι η δημευτική φορολόγηση των μισθωμάτων + ΕΝΦΙΑ, η παλαίωση του κτιριακού δυναμικού της χώρας και η οικονομική αδυναμία των εκμισθωτών να το εκσυγχρονίσουν λειτουργικά και ενεργειακά!  Αυτό λύνεται μόνον με μείωση της φορολογικής κλίμακας των μισθωμάτων και με ουσιαστική υποβοήθηση των ιδιοκτητών να ανακαινίσουν και εκμισθώσσουν το παλαιωμένο κτιριακό δυναμικό.
      Σχετικά με τα καταστροφικά μέτρα που προαναγγέλονται, από τα οποία κανένα δεν πρόκειται να αυξήσει την προσφορά κύριας κατοικίας, επισημαίνουμε τα εξής:
      *Μόνον σε πόλεις υπερκορεσμένες τουριστικά, όπως η Βαρκελώνη, το Παρίσι, το Αμστερνταμ, λαμβάνονται μέτρα περιορισμού των βραχυχρονίων μισθώσεων. Η Αθήνα και η χώρα μας απέχουν παρασάγγας από αυτές και θα είναι αυτοκαταστροφική κάθε τέτοια προσέγγιση.
      *Ο περιορισμός σε 60 ή 90 διανυκτερεύσεις ετησίως, και σε έως δύο ιδιοκτησίες ανά ΑΦΜ, και μάλιστα ακόμη και σε επαγγελματικά κτίρια (που δεν είναι πρόσφορα για χρήση κύρια κατοικίας) ή και μονοκατοικίες, θα εξωθήσει μοιραία και αναγκαστικά τους επιτυχημένους του χώρου στην παραοικονομία και τη φοροδιαφυγή. Αυτό θα μειώσει τόσο το ΑΕΠ της χώρας όσο και τα έσοδα (αλλά και τους φόρους που δεν θα εισπραχθούν) δεκάδων χιλιάδων μικροιδιοκτητών ακινήτων που συμβάλλουν ποικιλοτρόπως σε άλλους τομείς όπως στην ανακαίνιση κτιρίων, στην ανάπτυξη τοπικών επιχειρήσεων, κ.α.
      *Το δικαίωμα των Δήμων να καθορίζουν ανώτατο ποσοστό κατοικιών για βραχυχρόνια μίσθωση θα μπορούσε να έχει λογική μόνον αν συνυπολογίζονται και οι κενές κατοικίες. Όμως εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους η εν λευκώ παράδοση του κλάδου στις διαθέσεις των δημοτικών αρχών…
      *Το δικαίωμα των γενικών συνελεύσεων των πολυκατοικιών να αποφασίζουν αν θα επιτρέψουν τη βραχυχρόνια μίσθωση, όταν αυτή δεν απαγορεύεται από τον κανονισμό, θα μεταβάλει τις συνελεύσεις σε «πυγμαχικά ριγκ», κάτι που δεν χρειάζεται η ελληνική κοινωνία…
      Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Υπουργοί, κύριε Διοικητά
      Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι τα μονομερή μέτρα που προαναγγέλονται κατά της βραχυχρόνιας μίσθωσης, οδηγούν όχι σε ρύθμιση, αλλά σε πραγματικό «πογκρόμ» κατά των ιδιοκτητών ακινήτων, των διαχειριστών της, των υπαλλήλων και των οικογενειών τους αλλά και προμηθευτών, επιχειρηματιών, καταστηματαρχών και των τοπικών κοινωνιών της χώρας μας.
      Θα είναι όμως πραγματικά κρίμα, η κυβέρνηση να καταστρέψει έναν τόσο δυναμικό κλάδο της οικονομίας και του τουρισμού της χώρας μας, με ποσοστό φορολογικής συμμόρφωσης που φτάνει το 90%, και έσοδα 600 εκ. ευρώ από τις σχετικές πλατφόρμες, όπως ανακοίνωσε χθές ο Υφυπουργός των Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης, προξενώντας και τεράστια ζημιά στα δημόσια έσοδα, που θα απαιτήσει την  επιβολή πρόσθετων φόρων σε βάρος των πολιτών.  
      Με εξαιρετική εκτίμηση
      Ο Πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ                               Ο Γεν. Γραμματεύς
      Στράτος Παραδιάς                                       Τάσος Βάππας
      Δικηγόρος Α.Π. – Πρόεδρος UIPI                    Δικηγόρος Α.Π., υ.Δ.Ν.

    • IDnews
      1. ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς μπορώ να αποκτήσω αριθμό προτεραιότητας για τη δια ζώσης εξυπηρέτησή μου στο ΚΓ Αθηνών;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για την εξυπηρέτησή από το ΚΓ Αθηνών, οι πολίτες θα πρέπει υποχρεωτικά να
      εκδίδουν αριθμό προτεραιότητας, μέσω του ktimatologio.gov.gr
      2. ΕΡΩΤΗΣΗ: Η έκδοση αριθμού προτεραιότητας θα ισχύει για την επίσκεψη σε κάθε
      κτηματολογικό γραφείο ή για ορισμένα γραφεία;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η λήψη αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας αρχικά θα ισχύει για το κτηματολογικό γραφείο Αθηνών (με έδρα την Αθήνα), και σταδιακά θα ενταχθούν τα
      κτηματολογικά γραφεία Αττικής (με έδρα το Κορωπί) και Πειραιώς και Νήσων (με έδρα τον
      Πειραιά).
      3. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι το χρονικό διάστημα έκδοσης αριθμού προτεραιότητας μέσω της
      πλατφόρμας;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η δυνατότητα έκδοσης αριθμών προτεραιότητας μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας δίνεται, για την επόμενη ημέρα, από τις 15:00 της προηγούμενης ημέρας έως τις 11:30 της ίδιας ημέρας.
      4. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος δικαιούται/δύναται να εκδώσει ηλεκτρονικά αριθμό προτεραιότητας και κατά συνέπεια να κάνει χρήση της πλατφόρμας;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε πολίτης/επαγγελματίας που προσέρχεται για την εξυπηρέτησή του στο Κτηματολογικό Γραφείο θα πρέπει να έχει εκδώσει ηλεκτρονικά αριθμό προτεραιότητας, είτε ενεργεί αυτοπροσώπως για δική του υπόθεση, είτε έχει ιδιότητα εξουσιοδοτημένου προσώπου για να ενεργήσει για λογαριασμό άλλου προσώπου που του έχει δώσει σχετική εξουσιοδότηση.
      5. ΕΡΩΤΗΣΗ: Για ποιες ενέργειες/υπηρεσίες θα απαιτείται η έκδοση αριθμού προτεραιότητας από τον προσερχόμενο στο κτηματολογικό γραφείο;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι υπηρεσίες για τις οποίες θα απαιτείται η έκδοση αριθμού προτεραιότητας
      από τον προσερχόμενο στο κτηματολογικό γραφείο είναι οι εξής:
       Κατηγορία Α: Υποβολή αιτήσεων για καταχώρηση εγγραπτέων πράξεων και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων που δεν εκδίδονται ηλεκτρονικά. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει την κατάθεση εγγραπτέων πράξεων καθώς και την κατάθεση αιτήσεων για έκδοση και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων που δεν εκδίδονται ηλεκτρονικά. Κατηγορία Β: Παραλαβή πιστοποιητικών, αποσπασμάτων και αντιγράφων. Σημειώνεται ότι όσον αφορά στην παραλαβή αποδείξεων για κατατεθειμένες πράξεις για τις οποίες εκδόθηκε ταυτότητα οφειλής, δεν απαιτείται η έκδοση αριθμού προτεραιότητας. Κατηγορία Γ: Ενεχυροφυλακείο. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει την κατάθεση αιτήσεων για εγγραφή συμβάσεων ενεχύρου του ν.2844/2000 καθώς και την έκδοση και χορήγηση αντιγράφων σύμβασης ή παραρτημάτων αυτής και την παραλαβή αυτών. 6. ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος είναι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ενεργών αριθμός προτεραιότητας ανά πολίτη – ΑΦΜ για κάθε Κτηματολογικό Γραφείο;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ενεργών αριθμός προτεραιότητας ανά
      πολίτη – ΑΦΜ για κάθε Κτηματολογικό Γραφείο είναι 4 την εργάσιμη ημέρα.
      7. ΕΡΩΤΗΣΗ: Επιτρέπεται η χρήση αριθμού προτεραιότητας από διαφορετικό πρόσωπο από
      αυτό στο οποίο εκδόθηκε;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε αριθμός προτεραιότητας εκδίδεται για συγκεκριμένο πρόσωπο. Η χρήση
      του αριθμού προτεραιότητας αυτού επιτρέπεται μόνο από αυτό το πρόσωπο και κατά την
      προσέλευσή του θα πρέπει να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα ταυτοπροσωπίας.
      8. ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα μπορεί να εξυπηρετηθεί κάποιος που δεν έχει ενεργό αριθμό προτεραιότητας ή έχει αριθμό που δεν έχει εκδοθεί στα δικά του στοιχεία;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πολίτες που προσέρχονται με αριθμούς προτεραιότητας που δεν είναι ενεργοί
      ή με αριθμούς οι οποίοι δεν έχουν εκδοθεί στα δικά τους στοιχεία, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν.
      9. ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι θα πρέπει να προσκομίσει το πρόσωπο που έχει εκδώσει αριθμό
      προτεραιότητας κατά την προσέλευσή του στο κτηματολογικό γραφείο;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το πρόσωπο που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας, κατά την έλευσή του
      στο κτηματολογικό γραφείο θα πρέπει να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα ταυτοπροσωπίας, την ψηφιακή ή έγχαρτη εκτύπωση των στοιχείων του αριθμού προτεραιότητας και τυχόν έγγραφο εξουσιοδότησης σε ψηφιακή ή έγχαρτη μορφή.

      10. ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι ενέργειες πρέπει να κάνει κάποιος που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας και δε σκοπεύει να προσέλθει στο Κτηματολογικό Γραφείο;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε πολίτης που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας και δε σκοπεύει να προσέλθει στο Κτηματολογικό Γραφείο, οφείλει να ακυρώσει τον αριθμό προτεραιότητας
      εγκαίρως (βλ. εγχειρίδιο χρήσης: Βήματα Διαχείρισης και ακύρωσης αριθμών προτεραιότητας).
      11. ΕΡΩΤΗΣΗ: Για ποιες περιπτώσεις/υπηρεσίες η εξυπηρέτηση δεν γίνεται δια ζώσης αλλά μόνο ηλεκτρονικά οπότε και δεν χρειάζεται να εκδοθεί αριθμό προτεραιότητας μέσω της
      πλατφόρμας;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τα ακόλουθα πιστοποιητικά, αποσπάσματα και αντίγραφα εκδίδονται και
      χορηγούνται μόνο ηλεκτρονικά μετά από υποβολή αίτησης στο
      https://www.ktimatologio.gr/el/e-services/aitiseis-ekdosis-pistopoiitikon και όχι δια ζώσης στο Κτηματολογικό Γραφείο:
      Για το Κτηματολόγιο:
      Πιστοποιητικό καταχώρισης εγγραπτέας πράξης  Αντίγραφο Κτηματολογικού Φύλλου Απόσπασμα Κτηματολογικού Διαγράμματος Πιστοποιητικό κτηματολογικών εγγραφών αντικειμένου εγγραπτέων
      δικαιωμάτων Κτηματογραφικό διάγραμμα Αντίγραφο πράξης Αντίγραφο από το αρχείο κτηματογράφησης Πιστοποιητικό φυσικού/νομικού προσώπου Για το Σύστημα Μεταγραφών και Υποθηκών:
      Αντίγραφο πράξης Αντίγραφο πράξης από τα βιβλία μεταγραφών Αντίγραφο μερίδας Πιστοποιητικό ακτημοσύνης Πιστοποιητικό μεταγραφής/εγγραφής Πιστοποιητικό μη εκποίησης (ιδιοκτησίας) Πιστοποιητικό βαρών Πιστοποιητικό διεκδικήσεων Πιστοποιητικό τροπής προσημείωσης σε υποθήκη Πιστοποιητικό εξάλειψης υποθήκης ή προσημείωσης Πιστοποιητικό άρσης κατάσχεσης Πιστοποιητικό διαγραφής αγωγής Πιστοποιητικό σημείωσης στο περιθώριο 12. ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς γίνεται η πρόσβαση στην εφαρμογή? Καταχωρίζω όλα τα στοιχεία μου ή γίνεται αυτόματα η άντληση των στοιχείων μου από το μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ);
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για την είσοδο στην υπηρεσία ο πολίτης καταχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης (προσωπικοί κωδικοί taxisnet), και επιβεβαιώνεται η ταυτοπροσωπία με την συμπλήρωση κωδικού μιας χρήσης που λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο το οποίο πρέπει να είναι καταχωρημένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (για την είσοδο θα χρειαστεί ταυτοποίηση. Στη συνέχεια, κατά τη διαδικασία δέσμευσης του αριθμού προτεραιότητας, ο πολίτης βλέπει σύνοψη των προσυμπληρωμένων στοιχείων του (όνομα, επώνυμο και πατρώνυμο), ενώ μπορεί να συμπληρώσει και να υποβάλει τα προαιρετικά πεδία (ηλεκτρονική διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας). Ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας πραγματοποιείται με την επίδειξη της ΑΤ ταυτότητας ή άλλου εγγράφου ταυτοπροσωπίας και της εξουσιοδότησης όπου είναι αναγκαία.
      13. ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν δεν έχει καταχωρηθεί το τηλέφωνο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας τί πρέπει να κάνει ο πολίτης;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Να επισκεφθεί Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (https://notify.gov.gr/) και να συμπληρώσει κατάλληλα τα στοιχεία επικοινωνίας του και το κινητό του τηλέφωνο.
      14. ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν κάποιο από τα προσυμπληρωμένα στοιχεία μου (όνομα, επώνυμο,
      πατρώνυμο), που αντλούνται απευθείας από το μητρώο της Γενικής Γραμματείας
      Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) μέσω της χρήσης των κωδικών taxisnet, είναι λάθος ή
      ελλιπώς συμπληρωμένο, θα έχω πρόβλημα κατά την ταυτοποίησή μου στο κτηματολογικό
      γραφείο;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σε περίπτωση σοβαρού λάθους ή ελλιπούς συμπλήρωσης βασικών ταυτοποιητικών στοιχείων σας στην ΓΓΠΣ, προτείνεται να προηγηθεί η διόρθωση των στοιχείων σας, η οποία γίνεται είτε ηλεκτρονικά (από την εφαρμογή mytaxisnet) είτε μέσω επίσκεψης σε ΚΕΠ.
      15. ΕΡΩΤΗΣΗ: Όταν για μία προς κατάθεση πράξη συντρέχει υποχρέωση υποβολής αιτήματος ή αιτημάτων για την εγγραφή πρόσθετης πράξης ή πράξεων (ως προαπαιτούμενων), πόσοι αριθμοί προτεραιότητας απαιτείται να εκδοθούν;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στην περίπτωση αυτή που συντρέχει αποδεδειγμένη συνάφεια μεταξύ των περισσότερων προς εγγραφή πράξεων, αρκεί η έκδοση ενός αριθμού προτεραιότητας.
      16. ΕΡΩΤΗΣΗ: Όταν για περισσότερες από μία αιτήσεις έκδοσης πιστοποιητικών (ή αντιγράφων) που υπέβαλε το ίδιο πρόσωπο, είναι ίδια η ημέρα παραλαβής των εκδιδόμενων πιστοποιητικών (ή αντιγράφων) για το σύνολο των αιτήσεων που υποβλήθηκαν, πόσοι αριθμοί προτεραιότητας απαιτείται να εκδοθούν;
      ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο συναλλασσόμενος για την προσέλευση και παραλαβή όλων των πιστοποιητικών της ίδιας ημέρας παράδοσης, ανεξάρτητα από το πλήθος των αιτήσεων που
      υποβλήθηκαν από τον ίδιο για την έκδοσή τους, εκδίδει έναν μόνο αριθμό προτεραιότητας.
      πηγή   lawnet.gr

    • IDnews
      Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να «κλειδώσει» η νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα εκτός σχεδίου ακίνητα. Η παρέμβαση είναι αναγκαία, προκειμένου να δοθεί λύση στα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες ιδιοκτήτες σε όλη τη χώρα, οι οποίοι βλέπουν την περιουσία τους να απαξιώνεται μετά τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που βάζουν «μπλόκο» στην εκτός σχεδίου δόμηση. Όπως έχει επισημάνει άλλωστε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς, «με διευκρινίσεις, εγκυκλίους και απαντήσεις δεν δίνονται σαφείς λύσεις και τελικά δεν λαμβάνονται υπόψη».
      Χαοτική κατάσταση
      Τους τελευταίους μήνες επικρατεί μια χαοτική κατάσταση στις πολεοδομίες όλης της χώρας: Οι Υπηρεσίες Δόμησης (ΥΔΟΜ) εκδίδουν (ή δεν εκδίδουν) οικοδομικές άδειες, ερμηνεύοντας κατά το δοκούν την απόφαση του ΣτΕ για το δικαίωμα οικοδομησιμότητας μόνο στα ακίνητα που έχουν πρόσοψη σε αναγνωρισμένο νομικά κοινόχρηστο δρόμο. Σημειώνεται ότι αυτοί οι δρόμοι είναι ελάχιστοι σε όλη την Ελλάδα και ουσιαστικά έχει καταργηθεί το δικαίωμα της εκτός σχεδίου δόμησης που ισχύει εδώ και δεκαετίες.
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα έως τώρα εφαρμοζόμενα για την εκτός σχεδίου δόμηση το κριτήριο που εξεταζόταν για την απαλλαγή απαίτησης αφορούσε ύπαρξη πρόσοψης τουλάχιστον 25 μέτρων σε κοινόχρηστο δρόμο και να έχει δημιουργηθεί το γήπεδο πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2003. Ωστόσο, το ΣτΕ έβαλε και εκεί «φρένο», γνωμοδοτώντας ότι η απαίτηση αυτή πρέπει να επεκτείνεται και παλαιότερα, καθώς -παρότι δεν ορίζεται ρητά- αυτή ήταν η βούληση του νομοθέτη.
      Τι προτείνεται
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η ρύθμιση που θα κατατεθεί στη Βουλή για τα εκτός σχεδίου ακίνητα, έκτασης άνω των 4 στρεμμάτων, θα προβλέπει την αναγνώριση ενός δρόμου ως κοινόχρηστου με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1977. Επιπλέον, θα αναγνωρίζεται το δικαίωμα δόμησης σε οικόπεδα που δημιουργήθηκαν προ του 1985, ανεξάρτητα από το αν έχουν πρόσβαση σε κοινόχρηστο δρόμο.
      Η ρύθμιση θα είναι μεταβατική και θα ισχύει έως το 2025-2026, δηλαδή όταν θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα πολεοδομικού σχεδιασμού «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» και θα καλυφθεί με τα Ειδικά και τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΕΠΣ και ΤΠΣ) το 70% της επικράτειας, στο οποίο σήμερα δεν υπάρχει σχεδιασμός. Από εκείνη την περίοδο, αυτές οι περιοχές θα διαθέτουν συγκεκριμένες χρήσεις γης και όρους δόμησης που θα κατοχυρώνονται με τα σχετικά Προεδρικά Διατάγματα.
      Σημειώνεται επίσης ότι στα τέλη του 2022 προκηρύχθηκε διαγωνισμός από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) για το έργο της καταγραφής του υπάρχοντος οδικού δικτύου της χώρας το οποίο έχει προθεσμία ολοκλήρωσης 14 μηνών. Αφορά περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων, εκτός οικισμών προ του 1923 και μέχρι 2.000 κατοίκων, με άμεση προτεραιότητα νησιωτικές περιοχές, όπου ανιχνεύεται μεγάλη οικιστική πίεση, κυρίως εξαιτίας της τουριστικής ανάπτυξης.
      Παράταση για τα κατά παρέκκλιση
      Στην ίδια νομοθετική παρέμβαση αναμένεται να υπάρξει και λύση για το δικαίωμα δόμησης στα κατά παρέκκλιση εκτός σχεδίου ακίνητα, δηλαδή σε όσα έχουν έκταση μικρότερη των 4 στρεμμάτων.
      Τον περασμένο Νοέμβριο το ΥΠΕΝ ανακοίνωσε ότι για όσα κατά παρέκκλιση άρτια γήπεδα σε εκτός σχεδίου περιοχές δεν έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια έως και τις 9 Δεκεμβρίου 2022, θα μπορούσαν να οικοδομηθούν, εφόσον έως και την ημερομηνία αυτή υποβαλλόταν αίτηση, είτε για προέγκριση οικοδομικής άδειας είτε για βεβαίωση όρων δόμησης.
      Λίγο αργότερα, με τον Ν. 5007 (ΦΕΚ 241Α/23-12-2022), ορίστηκε η καταληκτική ημερομηνία της 30ής Σεπτεμβρίου 2023 για την υποβολή αίτησης για προέγκριση ή έκδοση οικοδομικής άδειας σε όσα γήπεδα είχε γίνει αίτηση βεβαίωσης όρων δόμησης. Σημειώνεται ότι η προέγκριση οικοδομικής άδειας έχει ισχύ δύο έτη.
      Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες αυτών των οικοπέδων βρέθηκαν αντιμέτωποι με μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση των σχετικών βεβαιώσεων, ενώ σημαντικά προβλήματα στη διαδικασία δημιουργούν η υποστελέχωση των ΥΔΟΜ και άλλων εµπλεκόµενων υπηρεσιών των δήμων.
      Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται να δοθεί μια εύλογη χρονική παράταση, τουλάχιστον έως τα τέλη του έτους, στην προθεσμία που εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου, καθώς η απώλεια της δυνατότητας αξιοποίησης των οικοπέδων δεν είναι αμέλεια των ιδιοκτητών, αλλά οφείλεται στην αδυναμία των υπηρεσιών να διεκπεραιώσουν το έργο τους εντός της παραπάνω προθεσμίας.
      Γιώργος Κωστούλας
      πηγή  parapolitika.gr

    • IDnews
      Από 0,25% έως 1,25% κυμαίνεται το μέσο κόστος για τον δανειολήπτη, ο οποίος θα λάβει στεγαστικό δάνειο για την αγορά σπιτιού μέσω του κρατικού προγράμματος της φθηνής στέγης «Σπίτι μου».
      Τα στοιχεία που επεξεργάστηκαν «ΤΑ ΝΕΑ» δείχνουν ότι οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν επιτόκιο το οποίο, χωρίς την επιδότηση, διαμορφώνεται σε ένα εύρος από 2% έως 4% και έτσι οι δικαιούχοι λαμβάνουν φθηνότερο δάνειο βάσει των προϋποθέσεων που ορίζονται στο πρόγραμμα.
      Τα επιτόκια είναι κυρίως κυμαινόμενα και συνδεδεμένα με Euribor 3μήνου, όπου ο δανειολήπτης πληρώνει το 25% του επιτοκίου και η ΔΥΠΑ το υπόλοιπο 75%. Στην περίπτωση των πολυτέκνων, το επιτόκιο για τον δανειολήπτη είναι μηδέν. Τα νέα δάνεια δίνονται προς άγαμους ή έγγαμους ηλικίας 25 έως 39 ετών και στην περίπτωση των έγγαμων αρκεί ένας από τους δύο να πιάνει το ηλικιακό όριο.
      Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται απευθείας στις τράπεζες και, εφόσον εγκριθούν, το τελικό επιτόκιο για το σύνολο του ποσού διαμορφώνεται στο 1/4 του κόστους που θα είχε ένα κανονικό στεγαστικό δάνειο. Αν ο δανειολήπτης είναι τρίτεκνος ή πολύτεκνος, το δάνειο είναι πλήρως άτοκο. Η διάρκεια αποπληρωμής τα 30 έτη, ενώ η κάλυψη του δανείου ανέρχεται στο 90% της εμπορικής αξίας του ακινήτου.
       

       
      23.393 προεγκρίσεις
      Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, από τις 23.393 προεγκρίσεις έχουν εγκριθεί 7.976 δάνεια, δηλαδή πάνω από 1 στις 3 (34%), καθώς έχει βρεθεί ακίνητο και έχει ξεκινήσει ο νομικός και τεχνικός έλεγχος, με μέσο όρο ποσού έγκρισης 105.584 ευρώ. Συνολικά, οι εγκρίσεις έχουν δεσμεύσει 631.604.489 ευρώ που αντιστοιχούν στο 84% του συνολικού προϋπολογισμού των 750.000.000 ευρώ της ΔΥΠΑ για το πρόγραμμα
      Το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» πρόκειται να τρέξει τις επόμενες ημέρες και προβλέπει βελτιωμένους όρους συμμετοχής, με σκοπό να ενταχθούν περισσότεροι δικαιούχοι για την παροχή επιδοτούμενων στεγαστικών δανείων σε νέους 25 έως 29 ετών. Βασικότερη αλλαγή αφορά το εισόδημα των δικαιούχων: το ελάχιστο εισόδημα που πρέπει να δηλώνει στην Εφορία το νοικοκυριό είναι το ποσό των 10.000 ευρώ, ωστόσο σε αυτό περιλαμβάνεται πλέον και το τεκμαρτό εισόδημα. Δηλαδή μπορεί κάποιος να έχει πραγματικό ετήσιο εισόδημα 5.000 ευρώ και αν με τα τεκμήρια ξεπερνάει τα 10.000 ευρώ να μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα.
      Επίσης, ακόμα μία αλλαγή είναι στην παλαιότητα του ακινήτου όπου λαμβάνεται υπόψη το διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας και όχι από την αποπεράτωσή του όπως ίσχυε στην πρώτη φάση του στεγαστικού προγράμματος και άφηνε πολλούς εκτός προγράμματος.
      Στα τετραγωνικά μέτρα δεν προσμετρώνται αυτά που αποτυπώνονται στο συμβόλαιο αγοράς ως παραρτήματα – παρακολουθήματα, ενώ το ακίνητο που αποκτάται πρέπει να βρίσκεται εντός οικιστικής περιοχής, επί οικοδομής η οποία κατά τον χρόνο της αγοράς, όπως αναγράφεται στο σχετικό συμβόλαιο, έχει παλαιότητα τουλάχιστον δεκαπέντε έτη από τον χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Η αξία του ακινήτου, όπως απεικονίζεται στο συμβόλαιο, δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 200.000 ευρώ και το εμβαδό τα 150 τετραγωνικά μέτρα.
      Το ανώτατο ετήσιο εισόδημα των άγαμων (πραγματικό ή τεκμαρτό) δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 16.000 ευρώ, των έγγαμων χωρίς παιδιά τα 24.000 ευρώ, ενώ στην περίπτωση οικογενειών με παιδιά το όριο εισοδήματος προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ. Για τα μονογονεϊκά νοικοκυριά, το ετήσιο εισόδημα (πραγματικό ή τεκμαρτό) δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 27.000 ευρώ συν 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον παιδί πέραν του πρώτου.
      Τέλος, το ποσό του διαχειριστικού κόστους που περιλαμβάνει όλα τα πάγια και εφάπαξ έξοδα του δανειακού φακέλου των τραπεζών για τη διαχείριση και έλεγχο επιλεξιμότητας των ωφελουμένων καταβάλλεται από το πρόγραμμα κατά τον χρόνο εκταμίευσης του δανείου. Ο δανειολήπτης δεν επιβαρύνεται επιπλέον για τα έξοδα φακέλου.
      Τα λοιπά έξοδα για την αγορά του ακινήτου (π.χ. νομικός έλεγχος, τεχνική εκτίμηση ακινήτου κ.λπ.) δημοσιοποιούνται για την κάθε τράπεζα στην ιστοσελίδα της ΔΥΠΑ και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας και βαρύνουν τον δανειολήπτη. Αυτά, ανάλογα με την τράπεζα, φτάνουν μέχρι 500 ευρώ.
      Τέλος, λοιπά έξοδα που σχετίζονται με την εγγραφή του βάρους επί του ακινήτου, όπως δαπάνη για την έκδοση της δικαστικής απόφασης εγγραφής προσημείωσης υποθήκης επί ακινήτου, καταβάλλονται από τον δανειολήπτη. Επίσης, δεν απαιτείται τριτεγγυητής.
      Ελένη Στεργίου
       πηγή in.gr

    • atsianos
      Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το πετρέλαιο κόστιζε το βαρέλι περίπου 120$ το 2012, ενώ η τιμή του φυσικού αερίου σε ισοδύναμο ήταν περίπου 8,5$. Δηλαδή όποιος χρησιμοποιούσε φυσικό αέριο είχε 14 φορές λιγότερο ενεργειακό κόστος παραγωγής.
      Η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί μόνο ένα μέρος της συνολικής χρήσης ενέργειας.  Τα ορυκτά καύσιμα παρέχουν πάνω από το 80% της παγκόσμιας ενέργειας, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια είναι μόνο περίπου το 20% της παγκόσμιας ισχύος σήμερα.
      Με την στρατηγική «ηλεκτρισμός των πάντων», η ζήτηση της αυξάνεται στα ύψη σε όλο τον κόσμο και αυτή η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να συνεχιστεί, εξ αιτίας των αποφάσεων πολλών κυβερνήσεων  να εξηλεκτριστούν οι μεταφορές, η θέρμανση, ακόμη και οι βιομηχανικές διεργασίες που χρησιμοποιούν υπερβολική ισχύ όπως η παραγωγή σιδήρου, χάλυβα, σκυροδέματος, χημικών κλπ.
      Επίσης η γενετική τεχνητή νοημοσύνη, η παραγωγή ημιαγωγών, τα κέντρα δεδομένων,  έχουν αυξήσει τη ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια.
      Σύμφωνα με τους ειδικούς θα χρειαστεί  πενταπλάσια ποσότητα ενέργειας να φορτίζονται τα ηλεκτρικά οχήματα, να θερμαίνονται τα σπίτια και διάφορες βιομηχανικές διεργασίες.
      Όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούνται ευρέως θα φορτίζονται κυρίως τη νύχτα στο σπίτι, όταν υπάρχει λιγότερη ζήτηση στο δίκτυο. Σε πολλές όμως γειτονιές, οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις (μετασχηματιστές, καλώδια κλπ.) δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην ολονυκτία ζήτηση. Επίσης οι αερόψυκτοι μετασχηματιστές δεν θα μπορούν να κρυώσουν κατά την νύκτα για να αντέξουν τα μεγάλα φορτία της ημέρας.  Για να μπορέσει ένας κοινόχρηστος φορτιστής να πλησιάσει την ευκολία πλήρωσης ενός αυτοκινήτου με βενζίνη (ας πούμε ότι χρειάζονται 20-40 λεπτά για να φορτιστεί) πρέπει να λειτουργεί σε επίπεδα ισχύος 250 – 300 kW. Έτσι, κάθε μεμονωμένος γρήγορος φορτιστής πρέπει να λειτουργεί με περίπου 100 φορές το επίπεδο ισχύος ενός τυπικού σπιτιού.
      Οι γρήγοροι φορτιστές αυτοκινήτων κοστίζουν περίπου $200.000 ο καθένας για την εγκατάσταση,  και παρόλη την δυνατότητα ταχείας φόρτισης, είναι ακόμα πιο αργοί από το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου. Για να αποφευχθούν μεγάλες ουρές αναμονής – ένας σταθμός φόρτισης αυτοκινήτων θα χρειαζόταν 3-4 υπερσυμπιεστές για να αντικαταστήσει κάθε καταργούμενη αντλία βενζίνης. Μια τέτοια εγκατάσταση  υπερσυμπιεστών σε μια τοποθεσία δημιουργεί ζήτηση ενέργειας στο δίκτυο συγκρίσιμη με μια μικρή πόλη ή μια χαλυβουργία.
      Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά για να φορτίζουν γρήγορα τις μεγάλες μπαταρίες τους με ηλεκτρικά, οι γρήγοροι φορτιστές θα απαιτούσαν ισχύ ισοδύναμη με 1500 σπίτια δηλαδή, ένας ηλεκτρικός φορτιστής ημιφορτηγού θα απαιτούσε ουσιαστικά τον δικό του υποσταθμό για να φορτίζει μόνο ένα φορτηγό τη φορά.
      Τα σύγχρονα δίκτυα ενέργειας λόγω της διακοπτόμενης παραγωγής των περισσοτέρων ανανεώσιμων πηγών, απαιτούν μεγάλες μονάδες αποθήκευσης μπαταριών συνδεδεμένες στο δίκτυο για εξομάλυνση της τροφοδοσίας.  Οι μπαταρίες απαιτούν τεράστια ποσότητα εξόρυξης για την παραγωγή των ορυκτών που πηγαίνουν στις μπαταρίες και του χαλκού που απαιτούν οι τεχνολογίες καθαρής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (απαιτούνται να εξορυχθούν περίπου 250 τόνους ορυκτών και βράχων για να κατασκευαστεί μια μπαταρία αυτοκινήτου).
      Ο τρόπος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και οι τοποθεσίες των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και ο τρόπος που η ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται στα σπίτια αναμένεται να αλλάξει άμεσα. Τα αιολικά και ηλιακά πάνελ δεν θα τοποθετηθούν εκεί που βρίσκεται  ο σταθμός παραγωγής ενέργειας που αντικαθίσταται, αλλά εκεί που ο άνεμος είναι πιο δυνατός και τα ηλιακά πάνελ πρέπει να βρίσκονται εκεί που λάμπει ο ήλιος. Η ισχύς στη συνέχεια θα πρέπει να μεταδοθεί στις περιοχές όπου ζουν οι πληθυσμοί.
      Έτσι σε ορισμένες περιοχές παράγεται περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από ό,τι η δυνατότητα μεταφοράς του δικτύου διανομής. Οπότε κάποιες φορές  πρέπει να σταματήσουν ή να αναβληθούν νέα έργα ηλιακής και αιολικής ενέργειας επειδή οι γραμμές μεταφοράς δεν μπορούν να μεταφέρουν άλλο ηλεκτρισμό. Οι περισσότερες περιοχές με τον καλύτερο ήλιο και αέρα είναι μακριά από πόλεις και μακριά από τα υπάρχοντα δίκτυα. Για να τα συνδεθούν χρειάζονται χιλιάδες χιλιόμετρα νέων γραμμών μεταφοράς υψηλής τάσης. Υπάρχει κόστος στην απόκτηση δικαιωμάτων διέλευσης και κρατικών αδειών για τη λειτουργία αυτών των καλωδίων. Οι ιδιοκτήτες γης και οι κοντινές κοινότητες συχνά δεν θέλουν τεράστιους πυλώνες να εγκατασταθούν στη γη τους ή κοντά στα σπίτια τους.
      Οι γραμμές  μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων που θα μεταφέρουν αιολική και ηλιακή ενέργεια από απομακρυσμένες περιοχές σε πληθυσμιακά κέντρα είναι πολύ μεγαλύτερα και πολύ πιο βαριά από τις γραμμές που υπάρχουν σήμερα και συχνά απαιτούν την έγκριση πολλών περιφερειακών αρχών, που συχνά διαφωνούν για το αν χρειάζονται οι γραμμές ή ποιος πρέπει να πληρώσει για αυτές.
      Ένα άλλο κόστος είναι η προμήθεια των απαιτούμενων υλικών. Τα καλώδια υψηλής τάσης είναι γυμνά (μη μονωμένα) καλώδια που πρέπει να διατηρούνται αρκετά μακριά από το έδαφος και αρκετά μακριά το ένα από το άλλο, ώστε να είναι ασφαλή. Πρέπει να μην γειτνιάζουν με οτιδήποτε άλλο, όπως τα δέντρα, για να αποφευχθούν δασικές πυρκαγιές.
      Εκτός από την κατασκευή νέων γραμμών μεταφοράς υψηλής τάσης, και οι υπάρχουσες θα πρέπει να αναβαθμιστούν για να να μπορούν να μεταφέρουν πολύ περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό περιλαμβάνει την αποψίλωση περιοχών για να δημιουργηθούν μονοπάτια μέσα από τα δάση (κάτι που εναντιώνεται  οι περιβαλλοντολόγοι) και στη συνέχεια, τη συχνή συντήρηση αυτών των περιοχών, έτσι ώστε οι γραμμές μεταφοράς να διατηρούνται ασφαλείς.
      Απαιτούνται εκατομμύρια χιλιόμετρα χάλκινου σύρματος για την κατασκευή των πιο περίπλοκων δικτύων για την μεταφορά της νέας ενέργειας. Επίσης χαλκός χρειάζεται και για τις αναβαθμισμένες καλωδιώσεις στα σπίτια.
      Εκτός από τις μπαταρίες, τα καλώδια μεταφοράς, τα ίδια τα ηλιακά και τα αιολικά πάρκα χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο χαλκό ανά μονάδα παραγόμενης ισχύος από ό,τι οι κεντρικοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας με άνθρακα και φυσικό αέριο. Επίσης τα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν περισσότερο από διπλάσιο χαλκό από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, η ετήσια ζήτηση χαλκού προβλέπεται να διπλασιαστεί σε 50 εκατομμύρια μετρικούς τόνους έως το 2035. Η έλλειψη κοιτασμάτων  χαλκού αλλά και ο αυξημένος έλεγχος των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων της εξόρυξης έχει αυξήσει το κόστος παραγωγής και έχει θέσει περισσότερα εμπόδια στην επέκταση της παραγωγής.
      Η λειτουργεία των δικτύων διανομής ενέργειας και η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν δημιουργηθεί με κάθε είδους πολυπλοκότητα. Συνήθως, τα ηλιακά και αιολικά έργα κατασκευάζονται μόνο αφού υπογραφεί συμφωνία αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με μια εταιρεία κοινής ωφέλειας, η οποία συμφωνεί να πουλήσει την ηλεκτρική ενέργεια σε προκαθορισμένη τιμή. Ήδη η έλλειψη ικανότητας μεταφοράς των γραμμών ηλεκτρικής ενέργειας είναι τόσο σοβαρή που το δίκτυο δεν μπορεί να παραδώσει ηλεκτρική ενέργεια από αιολικά και ηλιακά έργα εκεί που χρειάζεται.
      Τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι συνήθως η μη πληρωμή τελών κυκλοφορίας τα οποία χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση της συντήρησης και επισκευής οδοποιίας. Η απώλεια αυτή των κρατικών εσόδων δεν θα συνεχιστεί μακροχρόνια. Επίσης οι απώλειες από τους φόρους των καυσίμων είναι τεράστιες για το κράτος (για την Ελλάδα οι φόροι είναι τα 2/3 της του καυσίμου) οπότε όταν θα γίνει μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επινοηθούν και επιβληθούν φόροι για να ανακτήσει το κράτος τα απολεσθέντα έσοδα.
      Το αποτέλεσμα είναι ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να αυξηθεί για να χρηματοδοτηθεί όλη αυτή η νέα υποδομή και να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα.
      Σύμφωνα με ερευνητές των ΗΠΑ, εάν δεν κατασκευάσουν νέα δίκτυα διανομής με ταχύτερο ρυθμό, περίπου το 80% των μειώσεων των εκπομπών καυσαερίων που έχουν σχεδιαστεί ενδέχεται να μην συμβεί καθόλου. Εάν προστεθεί και η πρόσφατη αποχώρηση της Κίνας από την συμφωνία του Παρισιού, η κατάσταση γίνεται πιο δύσκολη.
      Οι επενδυτές ήταν πολύ ενθουσιασμένοι που θα επενδύσουν τα χρήματά τους σε εταιρείες που αναμένουν ότι θα είναι μεγάλοι νικητές στην ενεργειακή μετάβαση.
      Οπωσδήποτε πρέπει να σώσουμε τον πλανήτη μας από την ρύπανση. Ίσως όμως νέες καινοτομίες που μειώνουν τις απαιτήσεις των μηχανών για ενέργεια να βοηθήσουν πιο άμεσα στο πρόβλημα. Π.Χ. η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για κλιματισμό αναμένεται να τριπλασιαστεί τις επόμενες δεκαετίες. Μήπως θα μπορούσε να διατεθεί ένα μέρος των κεφαλαίων για την πράσινη μετάβαση για την επινόηση νέων συστημάτων που χρησιμοποιούν υλικά που ονομάζονται ξηραντικά. Αυτά τα συστήματα θα μπορούσαν να ψύχονται πιο αποτελεσματικά, ακόμη και σε ακραίες θερμοκρασίες και υγρασία, μειώνοντας την ζήτηση στο ηλεκτρικό δίκτυο.
      Ο ηλεκτρισμός είναι του σημαντικότερο αγαθό του πολιτισμού μας. Χωρίς όμως φθηνή ενέργεια τα νοικοκυριά δεν μπορούν να επιβιώσουν ούτε οι μικρές επιχειρήσεις αλλά ούτε και η οικονομία μιας χώρας μπορεί να αναπτυχθεί.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/36525/ηλεκτρική-ενέργεια-γιατί-θα-είναι-πολ

  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Με μια ματιά ...

    1. 0

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου για διαμερίσματα, οικόπεδα και αυθαίρετα

    2. 0

      Το θέατρο του παραλόγου με τη δόμηση στις Κυκλάδες

    3. 0

      Απόφαση-σταθμός του ΣτΕ μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση πολλών αξιόλογων κτιρίων

  • DownLoad

  • Φώτο Γκάλερι

  • Συνδεδεμένοι (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Δημιουργία Νέου...