Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • Didonis
      Είναι γεγονός ότι η υποχρεωτική επισύναψη εξαρτημένου τοπογραφικού στις συμβολαιογραφικές πράξεις από το 2013 και μετά βοήθησε στη σύνταξη άρτιων και επιστημονικά άριστων τοπογραφικών μελετών. Ομως ακόμα και σήμερα δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφαλείς αγοροπωλησίες, γιατί δεν υπάρχει σταθερή πολεοδομική, περιβαλλοντική και δασική νομοθεσία. Στην Ελλάδα οι πολεοδομικές μεταβολές είναι πάρα πολλές και οι κανονισμοί δόμησης σε εντός και εκτός σχεδίου περιοχές συνεχώς αλλάζουν. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η τελευταία πολεοδομική ρύθμιση του έτους 2020 για την εκτός σχεδίου δόμηση, με τη μεταβατική κατάργηση της δόμησης στα μικρά γήπεδα κάτω των 4 στρεμμάτων μέχρι το τέλος του 2022 σε συνδυασμό με το απαιτούμενο πρόσωπο που πρέπει να έχουν τα γήπεδα σε κοινόχρηστο δημοτικό δρόμο, χωρίς όμως να έχει θεσμοθετηθεί το οδικό αυτό δίκτυο. Επίσης ένα άλλο πρόβλημα για την ορθή σύνταξη ενός τοπογραφικού αποτελεί και η έλλειψη ψηφιοποιημένων θεσμικών γραμμών και η μετατροπή τους στο νέο σύστημα συντεταγμένων ΕΓΣΑ 87 από το κράτος, που επηρεάζουν όμως την ιδιοκτησία. Αυτές οι γραμμές είναι ο αιγιαλός και η παραλία, η οριοθέτηση ρέματος, τα εγκεκριμένα σχέδια πόλης, τα όρια οικισμών, οι πράξεις εφαρμογής, οι τροποποιήσεις του σχεδίου πόλης κ.ά. Ολα αυτά καθιστούν υπεύθυνο τον τοπογράφο μηχανικό, που πρέπει να ερμηνεύσει την πολεοδομική νομοθεσία και να λάβει υπόψη όλες τις ισχύουσες θεσμικές γραμμές, που επηρεάζουν την αρτιότητα και οικοδομησιμότητα του γηπέδου.
      Το κράτος προκειμένου να διασφαλίσει τις συναλλαγές με αξιόπιστο τρόπο, θεσμοθέτησε την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή όλων των τοπογραφικών διαγραμμάτων στη βάση δεδομένων του Φορέα του Ελληνικού Κτηματολογίου και την έκδοση ΚΗΔ.
      Τι είναι το ΚΗΔ;
      Το ΚΗΔ είναι τα αρχικά από τον Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος και αφορά την ηλεκτρονική υποβολή τοπογραφικών στον φορέα του Ελληνικού Κτηματολογίου. Ξεκίνησε στις 16.7.2018 και αφορά σε κάθε τοπογραφικό που συντάσσεται από την ημερομηνία αυτή και εφεξής για ακίνητα σε όλη τη χώρα, ανεξάρτητα εάν πρόκειται για περιοχή που έχει υπαχθεί στο σύστημα του Κτηματολογίου ή περιοχή όπου εξακολουθεί να λειτουργεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών. Μάλιστα για τη σύνταξη κάθε συμβολαίου από τον Ιούλιο του 2018 και μετά, που γίνεται χρήση τοπογραφικού διαγράμματος με ημερομηνία σύνταξης τις 16.7.2018 και μεταγενέστερη αυτής, ο συμβολαιογράφος υποχρεούται να ζητήσει το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής του τοπογραφικού διαγράμματος, για να το προσαρτήσει, με ποινή ακυρότητας, στο συμβόλαιο.
      Ο Κωδικός Ηλεκτρονικού Διαγράμματος είναι ο μοναδικός αριθμός, που αποδίδεται αυτοματοποιημένα από τη διαδικτυακή εφαρμογή του Ελληνικού Κτηματολογίου σε κάθε ηλεκτρονικό διάγραμμα που υποβάλλεται στον υποδοχέα. Αποτελεί δε τον αναγνωριστικό κωδικό αναφοράς του διαγράμματος.
      Μπορεί να υποβληθούν ηλεκτρονικά και να πάρουν ΚΗΔ τοπογραφικά διαγράμματα, που δεν είναι υποχρεωτικά προσαρτώμενα σε εγγραπτέες πράξεις; Ηλεκτρονικά υποβάλλονται υποχρεωτικά τα προσαρτώμενα σε εγγραπτέες πράξεις τοπογραφικά διαγράμματα, αρκεί να έχουν συνταχθεί και μορφοποιηθεί σύμφωνα με το τεύχος Τεχνικών Προδιαγραφών του Οργανισμού Κτηματολογίου. Επίσης για λόγους ηλεκτρονικής διακίνησης, με τους ίδιους όρους μπορούν να υποβληθούν προαιρετικά και τα Τοπογραφικά Διαγράμματα και Διαγράμματα Γεωμετρικών Μεταβολών που έχουν συνταχθεί πριν τις 16/7/18.
      Σε κάθε περίπτωση εκδίδεται Αποδεικτικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος και στο αναλογικό σχέδιο αναγράφονται τα στοιχεία της ηλεκτρονικής υποβολής.
      Τι ισχύει με τα διαγράμματα για την εκδίκαση αγωγών; Σύμφωνα με τον ν. 4602/2019, για τα δικόγραφα που κατατίθενται προς συζήτηση ενώπιον δικαστηρίου, από τις 27-01-2020 και μετά, προσαρτάται μαζί με το δικόγραφο το Τοπογραφικό Διάγραμμα Γεωμετρικών Μεταβολών (ΤΔΓΜ) το οποίο φέρει «Δήλωση» του συντάκτη Μηχανικού προς αντικατάσταση της τεχνικής εισήγησης που εξέδιδε το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Το ίδιο ισχύει από τις 06-04-2020 για τα δικόγραφα αγωγών που ασκούνται από το Ελληνικό Δημόσιο.
       
      Τι περιέχει ένα πλήρες τοπογραφικό διάγραμμα για σύνταξη μιας συμβολαιογραφική πράξης; Τοπογραφικό διάγραμμα για σύνταξη συμβολαιογραφικής πράξης (πώληση, δωρεά, γονική παροχή, σύσταση καθέτων ιδιοκτησιών, κατάτμηση, συνένωση, διανομή, παραχώρηση σε κοινή χρήση, αποδοχή κληρονομιάς, διόρθωση τίτλου κλπ) πρέπει να περιέχει τα εξής:
       
      1.Πλήρη και λεπτομερή αποτύπωση του οικοπέδου/γεωτεμαχίου, με τα υφιστάμενα κτίσματα, εμφανή όρια γεωτεμαχίου, μοναδιαία αρίθμηση κορυφών οικοπέδου, πίνακα συν/νων των κορυφών αυτών σε ΕΓΣΑ ’87 και διαστάσεις ορίων οικοπέδου/γεωτεμαχίου και κτισμάτων.
      2.Απεικόνιση θεσμικών γραμμών π.χ. όρια οικισμού, οριοθέτηση ρεμάτων, αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές προστασίας (NATURA) όρια ΖΟΕ, περιοχές με ειδικούς όρους δόμησης (π.χ. παραδοσιακοί οικισμοί ή ιστορικά κέντρα πόλεων), ρυμοτομικές και οικοδομικές γραμμές, πράξεις χαρακτηρισμού δασαρχείου, δασικές εκτάσεις από κυρωμένο δασικό χάρτη, γραμμές αιγιαλού και παραλίας, όρια απαλλοτρίωσης οδών και λοιπών δημοσίων εκτάσεων, πράξεις αναλογισμού και προσκυρώσεις για διάνοιξη δρόμου, όπου απαιτείται.
      3.Χαρακτηρισμός, πλάτος οδών και σχετικές αποφάσεις χαρακτηρισμού.
      4.Εφόσον υφίστανται ή δημιουργούνται κάθετες/οριζόντιες ιδιοκτησίες απεικόνιση των ορίων αποκλειστικής χρήσης και πίνακας καθέτων/οριζοντίων ιδιοκτησιών.
      5.Απεικόνιση των ορίων των νέων ακινήτων που προκύπτουν από κατάτμηση/συνένωση.
      6.Απεικόνιση της θέσης του οικοπέδου/γεωτεμαχίου επί αποσπάσματος δορυφορικής εικόνας (ορθοφωτοχάρτη κτηματολογίου) ή Φύλλου Χάρτη Γ.Υ.Σ. κλίμακας 1:5000. Σε περίπτωση εντός σχεδίου/οικισμού ή εντός ζώνης των 500μ. ή εντός γενικού πολεοδομικού σχεδίου (ΓΠΣ) ή διανομής/αναδασμού του υπουργείου Αγροτικής ανάπτυξης, απόσπασμα εγκεκριμένου σχεδίου ρυμοτομίας/οικισμού/ΓΠΣ/διανομής/αναδασμού στην ανάλογη κλίμακα με τη θέση του ακινήτου.
      7.Δήλωση μηχανικού για την αρτιότητα και οικοδομησιμότητα του οικοπέδου/γεωτεμαχίου.
      8.Δήλωση ιδιοκτήτη, που οι κύριοι ή οι έχοντες νόμιμο δικαίωμα δηλώνουν ενυπογράφως στο τοπογραφικό διάγραμμα και ευθύνονται για την ακρίβεια των δηλουμένων ορίων των οικοπέδων/γεωτεμαχίων τους.
      9.Περιγραφικά στοιχεία του γεωτεμαχίου και των υφιστάμενων κτισμάτων, όπως:
      -το εμβαδόν του γεωτεμαχίου και όλων των υφιστάμενων κτισμάτων
      - το σύστημα συν/νων (ΕΓΣΑ ’87) και η μέθοδος εξάρτησης από αυτό
      - στοιχεία υφιστάμενων κτισμάτων (οικοδομικές άδειες, εγκρίσεις κλπ)
      - τυχόν στοιχεία εφαρμογής ειδικών γραμμών περιορισμού δόμησης, όπως αιγιαλούς, οριοθετήσεις ρεμάτων, απαλλοτριώσεις, εθνικές ή επαρχιακές οδοί, κ.ά.
      - τυχόν στοιχεία πράξεων εφαρμογής ή αναλογισμού και τακτοποίησης
      - ΚΑΕΚ γεωτεμαχίου, στη περίπτωση που αυτό εμπίπτει σε περιοχή λειτουργίας Εθνικού Κτηματολογίου.
      10.Υπόμνημα συμβολισμού.
      11.Κάναβο σε ΕΓΣΑ ’87 και προσανατολισμό (βορράς).
      12.Πίνακα στον οποίο αναφέρονται: στοιχεία Μελετητή, ονοματεπώνυμο Ιδιοκτήτη, Ονομασία έργου, Θέση, Θέμα και Κλίμακα σχεδίου, Ημερομηνία σύνταξης και Υπογραφές – Σφραγίδες.
       

       
      Τι βεβαιώνει ο μηχανικός; Κάθε τοπογραφικό για σύνταξη συμβολαίου φέρει υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού (δήλωση του νόμου 651/77), που βεβαιώνει:
      - την αρτιότητα του αρχικού οικοπέδου/γεωτεμαχίου καθώς και των νέων που προκύπτουν από κατάτμηση/συνένωση (κατά κανόνα, κατά παρέκκλιση ή σύμφωνα με το άρθρο 25 του Ν.1337/83)
      - τη θέση του οικοπέδου/γεωτεμαχίου (εντός σχεδίου / οικισμού)
      - αν βρίσκεται εντός περιοχής χωροταξικής μελέτης ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ
      - αν βρίσκεται εντός περιοχής Εντός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) ή εντός Περιοχών Ειδικής Προστασίας π.χ. NATURA
      - αν εντός του οικοπέδου/γεωτεμαχίου διέρχονται εναέρια γραμμή υψηλής τάσης ΔΕΗ, αγωγός φυσικού αερίου, ρέμα
      - αν το οικόπεδο/γεωτεμάχιο εμπίπτει σε περιοχή με κυρωμένο δασικό χάρτη.
      - αν είναι σε περιοχή με καθορισμένο Αιγιαλό και Παραλία
      -αν συνορεύει με ρέμα.
      - αν το οικόπεδο/γεωτεμάχιο εμπίπτει ή όχι στις διατάξεις του ν. 1337/1983.
      - αν το οικόπεδο/γεωτεμάχιο εμπίπτει σε περιοχή λειτουργίας Εθνικού Κτηματολογίου (αναφορά μόνο εφόσον εμπίπτει) και εάν εμπίπτει αναφορά για την συμβατότητα των γεωμετρικών στοιχείων.
      Δηλαδή μπορεί να αλλάξουν σε μερικούς μήνες τα στοιχεία του τοπογραφικού και να μην ισχύει; Ναι. Μπορεί να υπάρξουν θετικές αλλαγές π.χ. να μπήκε στο σχέδιο πόλης το αγροτεμάχιο και να μπορεί να οικοδομηθεί ή να καθορίστηκαν όρια οικισμού και να συμπεριλήφθηκε και το χωράφι σας. Μπορεί όμως να είναι και αρνητικές, όπως να εγκρίθηκε νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και να έχει αυξηθεί το όριο της αρτιότητας και να απαγορεύεται η κατάτμησή του, αν χαράκτηκε ζώνη παραλίας και να ρυμοτομείται τμήμα του γηπέδου και να μην είναι πλέον άρτιο και οικοδομήσιμο. Επίσης μπορεί να έχει μειωθεί ο συντελεστής δόμησης στη περιοχή και να μην υπάρχει υπόλοιπο δόμησης του οικοπέδου, να έχει χαραχθεί δρόμος που κόβει την ιδιοκτησία σας, να έχει αναρτηθεί ο δασικός χάρτης και να χαρακτηρίζεται το τεμάχιο ως δασικό κλπ.
       
      Πώς διασφαλίζεται ότι το ψηφιακό τοπογραφικό είναι έγκυρο; Το ψηφιακό τοπογραφικό συνάσσεται από τον μηχανικό και υποβάλλεται στην συγκεκριμένη εφαρμογή κάνοντας χρήση ψηφιακής υπογραφής, την οποία αποκτά με την προμήθεια έγκυρου ψηφιακού πιστοποιητικού, αναγνωρισμένου σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία EU99/93 και σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 150/2001. Η ηλεκτρονική υποβολή των ψηφιακών διαγραμμάτων γίνεται από τη διαδικτυακή εφαρμογή του Φορέα «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ» σύμφωνα με τις οδηγίες του τεύχους «Εγχειρίδιο χρήσης της ηλεκτρονικής υποβολής διαγραμμάτων». Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής υποβολής εκδίδεται από το σύστημα για το συντάκτη το «Αποδεικτικό Υποβολής Ηλεκτρονικού Διαγράμματος», για κάθε νόμιμη χρήση. Πρόσβαση στο «Αποδεικτικό Υποβολής Ηλεκτρονικού Διαγράμματος» έχει κάθε ενδιαφερόμενος με χρήση του μοναδικού Κωδικού Ηλεκτρονικού Διαγράμματος (ΚΗΔ) του διαγράμματος, στην ιστοσελίδα του e-ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ.  
      πηγή. taxydromos.gr

    • Didonis
      Μεγάλο πρόβλημα έχει προκύψει για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, που οι κατασκευές τους βρίσκονται εντός παραδοσιακού οικισμού ή τμήματος πόλης και δεν ακολουθούν τα αισθητικά και μορφολογικά στοιχεία της περιοχής.
      Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο για το Δομημένο Περιβάλλον, για να τακτοποιηθούν τα αυθαίρετα αυτής της κατηγορίας, θα πρέπει εκτός των άλλων προϋποθέσεων, να τηρούνται οιμορφολογικοί κανόνες της περιοχής, οι οποίοι έχουν θεσμοθετηθεί με τα ειδικά Προεδρικά Διατάγματα όπως για παράδειγμα στο Πήλιο όπου επιβάλλεται η στέγη να γίνεται με πλάκες Πηλίου, τα κουφώματα να είναι ξύλινα, οι ανοικτοί εξώστες (χαγιάτια) να είναι περιορισμένων διαστάσεων, η απόσταση του κτιρίου από την όμορη ιδιοκτησία να είναι 90 εκατοστά κ.άλ. Ανάλογες δεσμεύσεις ισχύουν και σε άλλους παραδοσιακούς οικισμούς της χώρας και συγκεκριμένα σε 830 Παραδοσιακούς Οικισμούς/τμήματα πόλης, που είναι διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Μαγνησία, Ιωάννινα, Ηράκλειο, Χίος, Λέσβος, Κέρκυρα, Ρέθυμνο, Τρίκαλα, Αχαΐα, Εύβοια, Αρκαδία, Ευρυτανία, Κυκλάδες κ.ά., παραλιακές και ορεινές περιοχές, που διέπονται από ειδικό καθεστώς, με σκοπό την διατήρηση του πολιτιστικού πλούτου της χώρας μας.
      Ετσι χιλιάδες, ιδιοκτήτες κτισμάτων που βρίσκονται σε παραδοσιακά χωριά, ενώ επιθυμούν να τακτοποιήσουν το αυθαίρετό τους, δεν μπορούν. Αυτό συμβαίνει, γιατί αδυνατούν να πληρώσουν επιπλέον από το πρόστιμο και τα χρήματα που θα ξοδέψουν για τις απαιτούμενες εργασίες προσαρμογής, που μπορεί να ξεπεράσουν και το ποσό των 10.000 ευρώ π.χ. για την αντικατάσταση μιας στέγης από κεραμίδια με σχιστόπλακες ή για να αλλάξουν τα κουφώματά τους από αλουμινίου σε ξύλινα.
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, που βρίσκονται εντός παραδοσιακών οικισμών έθεσε σε εφαρμογή τρεις διατάξεις, που δίνουν τη δυνατότητα:
      α) Μείωσης του προστίμου αυθαιρέτου, κατά το ποσό που δαπανάται για την εκτέλεση εργασιών προσαρμογής των κτιρίων και μέχρι το 50% του προστίμου.
      β) Μείωση έως 65% του προστίμου για την εκτέλεση ταυτόχρονα των εργασιών προσαρμογής με τις εργασίες ενεργειακής ή στατικής αναβάθμισης του κτιρίου.
      γ) Δυνατότητα μεταβίβασης του ακινήτου πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας συμμόρφωσης, με την καταβολή του ποσού, που αντιστοιχεί στο 30% του προστίμου.
      Ποια είναι η διαδικασία για να τακτοποιήσω το αυθαίρετο μου σε παραδοσιακό οικισμό;
      α) Για να τακτοποιήσετε το συγκεκριμένο αυθαίρετο, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μηχανικό που θα συντάξει τον φάκελο με τα απαιτούμενα αρχιτεκτονικά σχέδια και δικαιολογητικά. Εφόσον καταβάλλετε το ανάλογο παράβολο στη τράπεζα, θα υποβάλετε αίτηση στην αρμόδια Επιτροπή Αυθαίρετων Κατασκευών, που εδρεύει στην Υπηρεσία Δόμησης του Νομού σας.
      β) Μετά την εξέταση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, η επιτροπή δέχεται ή απορρίπτει την αίτηση, με βάση την αισθητική ένταξη της αυθαίρετης κατασκευής ως προς το σύνολο του νομίμως υφιστάμενου κτιρίου, το ευρύτερο δομημένο περιβάλλον, καθώς και την αρχιτεκτονική και μορφολογική τυπολογία του παραδοσιακού οικισμού ή τμήματος πόλης.
      γ) Η επιτροπή μπορεί να επιβάλει την εκτέλεση εργασιών προσαρμογής του αυθαίρετου κτίσματος στους ισχύοντες μορφολογικούς όρους και περιορισμούς του παραδοσιακού οικισμού ή του παραδοσιακού τμήματος πόλης.
      δ) Σε περίπτωση, όπου απαιτηθούν να γίνουν εργασίες προσαρμογής, αυτές εκτελούνται μετά την κοινοποίηση της απόφασης της επιτροπής στον ιδιοκτήτη και μετά την έκδοση σχετικής οικοδομικής άδειας, εφόσον απαιτείται. Στην περίπτωση αυτή, η άδεια εκδίδεται χωρίς να προηγηθεί η καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου.
      ε) Οι εργασίες προσαρμογής πρέπει να ολοκληρωθούν σε διάστημα έξι (6) μηνών και να πιστοποιείται η ορθή εκτέλεση των εργασιών από τον ελεγκτή δόμησης.
      στ) Μετά το πέρας των εργασιών προσαρμογής, η επιτροπή, αφού διαπιστώσει την εκτέλεση αυτών, επιτρέπει την υπαγωγή των αυθαίρετων κατασκευών στις διατάξεις του παρόντος και ενημερώνει σχετικά τον αρμόδιο φορέα διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος εντός δύο (2) ημερών, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπαγωγής.
      Τι γίνεται σε περίπτωση μεταβίβασης του ακινήτου εντός παραδοσιακού οικισμού;
      Υπάρχει η δυνατότητα μεταβίβασης σε αυθαίρετα εντός παραδοσιακών οικισμών και μπορεί να γίνει με τον εξής τρόπο. Υποβάλει ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην Επιτροπή Αυθαιρέτων και με τον αριθμό πρωτοκόλλου, ανοίγει η δήλωση του στο ηλεκτρονικό σύστημα. Στη συνέχεια καταβάλει το ποσό που αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού ποσού του προστίμου και συνεχίζει την διαδικασία της μεταβίβασης. Σε αυτήν την περίπτωση όμως, την υποχρέωση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας την αναλαμβάνει ο νέος ιδιοκτήτης, με ειδική μάλιστα μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η προθεσμία εξόφλησης του ειδικού προστίμου, πέραν της καταβολής του 30% του ποσού του προστίμου, αρχίζει από την κοινοποίηση της θετικής κρίσης της επιτροπής στον νέο ιδιοκτήτη.
      Στη συνέχεια, ο μηχανικός εκδίδει την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας κάνοντας ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών.
      Ποια αυθαίρετα σε παραδοσιακό οικισμό τακτοποιούνται άμεσα;
      Τακτοποιούνται τα αυθαίρετα σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4495/17 χωρίς να απαιτείται κάποια άλλη εγκριτική διαδικασία και εφόσον δεν ισχύουν άλλα ειδικά διατάγματα προστασίας, για τις εξής περιπτώσεις:
      α) Για αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης σε παραδοσιακό οικισμό ή τμήμα πόλης, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί πριν από τη δημοσίευση της διοικητικής πράξης χαρακτηρισμού του οικισμού ή τμήματος πόλης ως παραδοσιακού π.χ. για τους οικισμούς του Πηλίου πριν από την δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος 11-6-1980 (ΦΕΚ 374Δ΄ της απο 4-7-80) και
      β) Για αυθαίρετες κατασκευές σε παραδοσιακό τμήμα πόλης και σε παραδοσιακούς οικισμούς άνω των πέντε χιλιάδων (5.000) κατοίκων, οι οποίες είτε έχουν ολοκληρωθεί πριν από τη δημοσίευση της πράξης χαρακτηρισμού είτε μεταγενέστερα.
      Προσοχή! Σε αυτές τις περιπτώσεις για τις αυθαίρετες κατασκευές υποβάλλεται υποχρεωτικά στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά και τεχνική έκθεση του εξουσιοδοτημένου μηχανικού στην οποία τεκμηριώνεται ότι η αυθαίρετη κατασκευή προσαρμόζεται και δεν αντίκειται στους γενικούς μορφολογικούς κανόνες που τίθενται από τις ειδικές διατάξεις για τον παραδοσιακό οικισμό ή το παραδοσιακό τμήμα πόλης.
      Τι γίνεται με τα αυθαίρετα που κτίστηκαν μέχρι το 1975;
      Δεν απαιτείται η διαδικασία γνωμοδότησης της Επιτροπής Αυθαιρέτων, για αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 1 (δηλαδή για όσα κτίστηκαν προ της 9.6.1975), καθόσον ο πρώτος χαρακτηρισμός παραδοσιακών οικισμών έγινε το 1978, και ως εκ τούτου τυχόν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις της κατηγορίας 1 σε παραδοσιακούς οικισμούς ή παραδοσιακά τμήματα πόλης που προϋφίστανται του χαρακτηρισμού του οικισμού, τακτοποιούνται με τις γενικές διατάξεις του νόμου και την υποβολή τεχνικής έκθεσης του εξουσιοδοτημένου μηχανικού..
      Τι ισχύει για τα μεγάλα αυθαίρετα εντός παραδοσιακών οικισμών;
      Σύμφωνα με τη νομοθεσία, προϋπόθεση για την υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών σε παραδοσιακούς οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων, οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί μετά τη δημοσίευση της πράξης χαρακτηρισμού του οικισμού, είναι να μην υπερβαίνουν οποιονδήποτε όρο δόμησης σε ποσοστό άνω του 40%. Τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που προϋφίστανται του χαρακτηρισμού, δεν συνυπολογίζονται στο προαναφερόμενο ποσοστό. Η συνδρομή της εν λόγω προϋπόθεσης ελέγχεται από την επιτροπή αυθαιρέτων κατά την εξέταση της μορφολογικής και αισθητικής ένταξης του αυθαιρέτου.
      Τι ισχύει με τα αυθαίρετα σε περιοχές που προστατεύονται από την Αρχαιολογία;
      Απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού (π.χ. Νεωτέρων Μνημείων) για τις εξής περιπτώσεις:
      α) Για αυθαίρετες κατασκευές, που βρίσκονται σε αρχαιολογικούς χώρους στους οποίους το ΥΠΠΟΑ ασκεί έλεγχο, σε ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται από τις διατάξεις του αρχαιολογικού νόμου ν.3028/02. Επισημαίνεται ότι η αναφορά στο περιβάλλον μνημείων δεν παραπέμπει σε οικισμούς ή τμήματα πόλεων που έχουν χαρακτηρισμό ιστορικού διατηρητέου μνημείου.
      β) Για αυθαίρετες κατασκευές, σε οικισμούς, τμήμα πόλης ή τόπους που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας λόγω διπλού ή και πολλαπλού χαρακτηρισμού, ένας εκ των οποίων να εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του ν.3028/02, όπως ενδεικτικά παραδοσιακός οικισμός και αρχαιολογικός χώρος, παραδοσιακός οικισμός και ιστορικός τόπος.
       
      πηγή. Taxydromos.gr

    • atsianos
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε ότι στο Πρόγραμμα “Εξοικονομώ 2021” εντάσσονται ως καταρχήν επιλέξιμοι κι οι 47.433 επιλαχόντες.
      Ο προϋπολογισμός του “Εξοικονομώ 2021” αυξάνεται κατά 591,7 εκατ. ευρώ και ανέρχεται συνολικά σε 1,2 δισ. ευρώ (ποσοστό αύξησης 94%). Συνολικά οι δικαιούχοι του Προγράμματος είναι πλέον 87.578 νοικοκυριά.
      Όσοι από τους δικαιούχους έχουν ολοκληρωμένη ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου μπορούν να ξεκινήσουν τις παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης, που σχετίζονται με το ποσοστό της δικής τους συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
      Το “Εξοικονομώ 2021” είναι το πρώτο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων με ξεχωριστό προϋπολογισμό για τα ευάλωτα νοικοκυριά. Αυτή η στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων αυξάνεται κατά 81,8 εκατ. ευρώ κι αφορά σε 5.890 νοικοκυριά. Έτσι οι συνολικά 14.246 πιο ευάλωτοι συμπολίτες μας ενισχύονται με 201,8 εκατ. ευρώ.
      Οι νέες λίστες με τα ονόματα των επιλαχόντων θα επικαιροποιηθούν αμέσως μόλις βγει ο νέος οδηγός του προγράμματος.
      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: “Ανταποκρινόμαστε στο μεγάλο ενδιαφέρον των ελληνικών νοικοκυριών για το πρόγραμμα “Εξοικονομώ 2021″ και σήμερα εντάσσουμε σε αυτό, το σύνολο των επιλαχόντων τους οποίους μετατρέπουμε σε δικαιούχους.
      Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας για στήριξη της κοινωνίας με κάθε τρόπο στους πολύ δύσκολους καιρούς πού περνάμε και παράλληλα μειώνουμε την κατανάλωση ενέργειας και προστατεύουμε το Περιβάλλον”.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22535/εντάσσονται-όλοι-οι-επιλαχόντες-στο-ε

    • atsianos
      Η υλοποίηση ενός νέου «Εξοικονομώ» για κατοικίες, το οποίο θα ξεκινήσει την επόμενη άνοιξη, περιλαμβάνεται στον κατάλογο των σχεδιαζόμενων πράξεων στρατηγικής σημασίας στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον & Κλιματική Αλλαγή» του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.
      Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα, το νέο πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 625 εκατ. ευρώ. Θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2023, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Μάιο του 2025. Παράλληλα, προστίθεται ότι το πρόγραμμα θα τρέξει διακριτά από τις ανάλογες δράσεις που υλοποιούνται με κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης.
      Υπενθυμίζεται ότι, από την υλοποίηση του πρώτου «Εξοικονομώ», τα προγράμματα χρηματοδότησης της ενεργειακής αναβάθμισης των νοικοκυριών υλοποιούνται με κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Εξαίρεση αποτελεί το πρόγραμμα που ξεκίνησε να «τρέχει» από το προηγούμενο έτος, καθώς χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο προϋπολογισμός του ανήλθε σε 632 εκατ. ευρώ.
      Επιλέξιμες δαπάνες
      Στο ίδιο μήκος κύματος με τις προηγούμενες δράσεις, το Πρόγραμμα θα παρέχει επιδότηση για την υλοποίηση παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας σε κατοικίες, με σκοπό τη μείωση των ενεργειακών αναγκών των κτηρίων, αλλά και την εξοικονόμηση κόστους για τους πολίτες, τη βελτίωση των καθημερινών συνθηκών διαβίωσης και άνεσης καθώς και, της ασφάλειας και της υγείας των πολιτών κατά τη χρήση των κτηρίων αυτών.
      Σε αυτό το πλαίσιο, θα χρηματοδοτείται η θερμομόνωση του κτιρίου-διαμερίσματος, η αντικατάσταση των κουφωμάτων, καθώς και η αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης και ψύξης. Από τις επιλέξιμες δαπάνες δεν θα απουσιάζουν επίσης τα συστήματα ζεστού νερού χρήσης (ΖΝΧ) με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως οι ηλιακοί θερμοσίφωνες.
      Επίσης, είναι πιθανό να περιλαμβάνονται και αυτοματισμοί, οι οποίοι επιτρέπουν τη μείωση της κατανάλωσης σε ρεύμα και φυσικό αέριο. Στην κατηγοράι αυτή εντάσσονται μεταξύ άλλων συστήματα τα οποία καθιστούν δυνατό τον έλεγχο και την αυξομείωση της έντασης φωτισμού, (π.χ. έξυπνοι αισθητήρες για την ανίχνευση κίνησης των χρηστών ή/και των συνθηκών περιβάλλοντος (νύχτα/ημέρα), έξυπνες λάμπες, αυτοματισμοί σκίασης κ.λπ.) ή τον έλεγχο άλλου ηλεκτρικού φορτίου (π.χ. έξυπνος διακόπτης για διαχείριση του θερμοσίφωνα), καθώς και την καταγραφή της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
      Εισοδηματικά κριτήρια
      Το ύψος της επιδότησης για τις παραπάνω παρεμβάσεις θα καθορίζεται από το εισόδημα του δικαιούχου. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, στο νέο πρόγραμμα θα ακολουθεί η προσέγγιση που υιοθετήθηκε στο «Εξοικονομώ 2021», για τη δημιουργία λίστας προτεραιότητας από τις αιτήσεις που θα υποβληθούν, με παραμέτρους ιεράρχησης τόσο εισοδηματικά όσο και κοινωνικά κριτήρια.
      Υπενθυμίζεται ότι, στο πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη, για την προτεραιοποίηση μεγαλύτερο «βάρος» (50%) είχε το κόστος εξοικονόμησης ενέργειας, ακολουθούμενο από το ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα (15%) και τις βαθμοημέρες θέρμανσης (7%). Άλλα κριτήρια είναι η υφιστάμενη ενεργειακή κλάση του ακινήτου (5%), το πλήθος των εξαρτώμενων τέκνων (5%), η μονογονεϊκή οικογένεια (5%), καθώς και η ύπαρξη μακροχρόνια ανέργου (5%) ή ΑΜΕΑ (5%).
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22488/νέο-εξοικονομώ-με-προϋπολογισμό-625-εκ

    • Didonis
      Ο βασικός στόχος της μελέτης ήταν να πειραματιστούν οι μελετητές με μία εναλλακτική μορφή πάνω στο κλασικό μοντέλο κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, σεβόμενοι όμως όλα τα επιμέρους στοιχεία, που το απαρτίζουν, με βασικό γνώμονα η παρέμβαση στο φυσικό περιβάλλον να είναι ήπια και το κτίριο να επιδιώξει τη μέγιστη αφομοίωση του μέσα σ' αυτό.
      Τον φυσικό περιβάλλοντα χώρο απαρτίζουν η απότομη χωμάτινη και πέτρινη πλαγιά, η άγρια βλάστηση (ξερόχορτα, ακανθώδη φυτά), τα ιδιαίτερα και μεγάλα βράχια και οι ξερολιθιές. Η αφετηρία της μελέτης είναι η ξερολιθιά. Φαντάστηκαν λοιπόν την πρόσοψη της κατοικίας σαν μία τέτοια ξερολιθιά, που να εκτείνεται από τη μία άκρη του γεωτεμαχίου έως την άλλη, με μία ήπια καμπύλη που χορεύει και ελίσσεται. Βγαίνοντας προς τα έξω αποκτά ύψος ενώ παράλληλα δημιουργεί χώρο εσωτερικά. Για να επιτευχθεί αυτό, όλοι οι χώροι τοποθετήθηκαν σε σειρά για να μπορέσουν να δώσουν το μεγάλο μήκος που απαιτείται.
      Από τα πιο έντονα στοιχεία της κλασικής κυκλαδίτικης κατοικίας είναι και το δώμα της. Ιδιαίτερα όταν αυτό είναι ορατό λόγο θέσης. Η επόμενη μεγάλη απόφαση ήταν να εξαφανισθεί αυτή η μεγάλη επιφάνεια του δώματος ενοποιώντας το με το υπόλοιπο χωμάτινο και πέτρινο έδαφος. Το δώμα σκεπάζεται με χώμα και θα αναπαραχθεί πάνω σε αυτό το φυσικό τοπίο με την αντίστοιχη βλάστηση. Η συνέχιση της πλαγιάς επάνω στο δώμα γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο. Μάλιστα η χωμάτινη επιφάνεια του δώματος έχει ελαφρά καμπύλη (δεν είναι επίπεδη) και αυτό την αφομοιώνει ακόμα περισσότερο με το τοπίο. Αν εξαιρέσει κανείς τις βατές επιφάνειες (βεράντες και αίθριο) όλο το υπόλοιπο κτίριο είναι αόρατο από την επάνω πλευρά του γεωτεμαχίου και από το δρόμο.
      Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της κυκλαδίτικης αγροτικής κατοικίας είναι η ξύλινη πέργκολα, αποτελούμενη από παχιά, λεία, ξύλινα δοκάρια και κολόνες με επικάλυψη από μπαμπού, όλα στο φυσικό τους χρώμα. Αυτή η κατασκευή εμφανίζεται επίσης στο εσωτερικό του σπιτιού, στην οροφή. Αυτό το συγκεκριμένο στοιχείο χρησιμοποιήθηκε σε όλο το μήκος του κτιρίου, εντός και εκτός. Οι δοκοί φυσικά δεν μπορούσαν να τοποθετηθούν παράλληλα μεταξύ τους, αλλά ακολουθούν την καμπύλη μορφολογία του σπιτιού, όπως οι σπόνδυλοι σε έναν μακρύ νωτιαίο μυελό. Ως αποτέλεσμα, το μπαμπού πλέχτηκε σε ψαροκόκαλο, δημιουργώντας ένα μοναδικό μοτίβο με όμορφες υφές και αποχρώσεις.
      Οι πόρτες και τα παράθυρα είναι ξύλινα και απλά και οι κύριοι εξωτερικοί τοίχοι είναι πέτρινοι χωρίς κονίαμα. Και οι δύο αυτές αποφάσεις ακολουθούν το παραδοσιακό στυλ και τεχνική.
      Στοιχεία έργου
      Αρχιτεκτονική μελέτη:
      Sinas Architects / Γιώργος Σίνας
      Συνεργάτες:
      Μαρία Μαμούρα
      Μελέτη εσωτερικών χώρων:
      Όλγα Κτενά, Sinas Architects
      Ιδιοκτήτης:
      MEK Development SA
      Εμβαδό:
      Κυρίως κατοικία 115 m², ξενώνες 65 m²
      Χρόνος κατασκευής:
      2019
      Styling:
      Ανέστης Μιχάλης
      Φωτογραφίες:
      Γιώργος Κορδάκης



       
      Για Gallery β΄λέπε -->>

    • atsianos
      Το θολό ενεργειακό τοπίο και οι επιπτώσεις στο κόστος ζωής και στο διαθέσιμο εισόδημα, και δευτερευόντως η αύξηση των επιτοκίων, δημιουργούν δεύτερες σκέψεις σε εκείνους που έχουν πρόθεση να αγοράσουν σπίτι με τραπεζική χρηματοδότηση, με τις τράπεζες να διατηρούν τους στόχους πιστωτικής επέκτασης, καθώς μέχρι τώρα έχουν πετύχει σχεδόν κατά το ήμισυ τους στόχους τους σε ό,τι αφορά τη στεγαστική πίστη επειδή τα επιτόκια ήταν χαμηλά και τα ενοίκια κινούνται ανοδικά.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, τον Ιούνιο το υπόλοιπο των χρηματοδοτήσεων των στεγαστικών δανείων ήταν 32 δισ. ευρώ. Η αύξηση κατά 50 μονάδες βάσης στα επιτόκια της ΕΚΤ από μόνη της -και όχι σε συνδυασμό με άλλα βάρη απόρροιας του πληθωρισμού- έχει επίπτωση που δεν ξεπερνά το 5% στη μηναία δόση για ένα δάνειο 100.000 ευρώ, 20ετούς διάρκειας και η δόση διαμορφώνεται πέριξ των 500 ευρώ.
      Τι λένε τραπεζικές πηγές για το κόστος των δανείων
      Όπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές, ακόμα και σε ένα σενάριο αύξησης κατά 150 μονάδες βάσης -σενάριο που δεν φαντάζει απίθανο- η δόση των 500 ευρώ υπολογίζεται ότι δεν θα ξεφύγει πάνω από τα 600 ευρώ, κάνοντας τον αντίκτυπο διαχειρίσιμο τόσο από τους δανειολήπτες, όσο και από τις τράπεζες. Κι αυτό ισχύει κυρίως για τα νεότερα δάνεια που χορηγήθηκαν με πολύ μεγαλύτερη σύνεση -και αυστηρότητα- με βασικό κριτήριο η μηναία δόση να υπερβαίνει το 25%-30% του οικογενειακού εισοδήματος.
      Βέβαια, αυτό που παραδέχονται τραπεζικά στελέχη είναι ότι μια αύξηση της τάξης του 10% στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος από τον Σεπτέμβριο και αντίστοιχη επιβάρυνση στο κόστος θέρμανσης από τον Οκτώβριο θα συμπιέσει ακόμα περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και τα 30 ευρώ ή 50 ευρώ επιβάρυνσης στις δόσεις των στεγαστικών για πολλά νοικοκυριά θα είναι ένας ακόμα «πονοκέφαλος».
      Ποια δάνεια «κινδυνεύουν»
      Το μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν τα ρυθμισμένα δάνεια και αυτά που είναι ενήμερα μετά «κόπων και βασάνων». Σύμφωνα με την Εκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητατας (ΤτΕ, Μάιος 2022), το στεγαστικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών στο τέλος του 2021 ήταν 31,9 δισ. ευρώ με το 10,4%, ήτοι 3,3 δισ. ευρώ, να είναι μη εξυπηρετούμενα. Από αυτά τα 3,3 δισ. ευρώ, τα μισά ήταν αβέβαιης είσπραξης, δηλαδή είτε ήταν εξυπηρετούμενα, είτε σε καθυστέρηση μικρότερη των 90 ημερών. Τα υπόλοιπα ήταν σε καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών ή καταγγελμένα.
      Σημειώνεται εξάλλου ότι η συνολική αξία των ανοιγμάτων που διαχειρίζονται οι εταιρείες διαχείρισης (servicers) για λογαριασμό των εταιρειών απόκτησης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις ανέρχεται σε 85,6 δισ. ευρώ με στοιχεία Δεκεμβρίου 2021. Aπό αυτά το 23% αφορά τη στεγαστική πίστη.
      Ενδεικτικό της αβεβαιότητας εκείνων που αποφασίζουν να κάνουν το βήμα για την απόκτηση κατοικίας είναι η σταθερή προτίμηση των δανειοληπτών στα στεγαστικά σταθερού επιτοκίου, ώστε να «προστατευθούν» από μια απότομη άνοδο των επιτοκίων. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι αναμένεται τα σταθερά επιτόκια να σκαρφαλώσουν στο 6% μέχρι το 2023. Από την άλλη πλευρά, οι τράπεζες δίνουν τη δυνατότητα να «γυρίσει» σήμερα ένα δάνειο από κυμαινόμενο σε σταθερό αλλά και αντιστρόφως στο μέλλον και εφόσον οι συνθήκες είναι ευνοϊκές.
      Πάντως, πριν από μερικές ημέρες ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, εκτίμησε ότι τα επιτόκια δεν θα ανέβουν πολύ και από το τέλος του 2023, ενδεχομένως και από τα μέσα της νέας χρονιάς, θα αρχίσουν να πέφτουν.
      «Οι κεντρικές τράπεζες θα ανεβάσουν τα επιτόκια όσο ανεβαίνει ο πληθωρισμός, άντε το πολύ μέχρι το τέλος του ’23. Μετά θα αρχίσουμε να τα μειώνουμε. Ενδεχομένως και νωρίτερα. Αν μπει η παγκόσμια οικονομία και ειδικά η ευρωπαϊκή οικονομία σε ύφεση, από το ’23, μην εκπλαγείτε αν αρχίσουμε να έχουμε μειώσεις των επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών από το ’23 και όχι αυξήσεις», ανέφερε ο Γιάννης Στουρνάρας και υπογράμμισε ότι «το γεγονός ότι έχουμε μια ενεργειακή κρίση είναι πάρα πολύ ανησυχητικό. Νομίζω το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό. Ας το ξεπεράσουμε αυτό και τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε».
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22464/η-ενεργειακή-κρίση-πληγώνει-τα-στεγ

    • atsianos
      Μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται να ενταχθούν στο αντικειμενικό σύστημα τιμών οι τελευταίες 2.167 περιοχές που εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι οι τιμές ζώνης, που σήμερα καλύπτουν το 98% της επικρατείας, να επεκταθούν σε όλη τη χώρα και οι τιμές που λαμβάνει υπόψη της η εφορία για να υπολογίζει φόρους και τέλη να ευθυγραμμιστούν με τις τιμές που επικρατούν στην αγορά.
      Μετά την ολοκλήρωση του έργου η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στην επαναχάραξη των τιμών ζώνης στα μεγάλα αστικά κέντρα σε συνεργασία με πανεπιστήμια και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
      Η μεγάλη αλλαγή
      Ωστόσο, η μεγάλη αλλαγή σχεδιάζεται με την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών ανά διετία μέσω της καθιέρωσης ενός συστήματος αυτόματης προσαρμογής των φορολογικών τιμών στις διακυμάνσεις των αγοραίων. Το νέο σύστημα θα συγκεντρώνει στοιχεία που επηρεάζουν την αξία των ακινήτων από όλες τις διαθέσιμες πηγές, όπως π.χ. υπηρεσίες και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (με έμφαση στα σχετικά στοιχεία του Κτηματολογίου και της ΑΑΔΕ), καθώς και ανοιχτά δεδομένα. Ενδεικτικά δεδομένα που στοχεύει να συγκεντρώσει το έργο είναι, π.χ., αξίες συμβολαίων, μισθωτικές αξίες, εκτιμηθείσες αξίες, αξίες απαλλοτρίωσης, δεδομένα χαρακτηριστικών ακινήτων όπως χρήση γης, επιφάνεια ακινήτων, όροφος, εγγύτητα σε σταθμούς μετρό, σχολεία, πυλώνες ηλεκτρικού ρεύματος κ.λπ.
      Με βάση αυτά τα στοιχεία που συλλέγει, θα αναπροσαρμόζει αυτόματα τις αντικειμενικές αξίες στα επίπεδα των εμπορικών τιμών.
      Ταυτόχρονα σχεδιάζεται και ένα Γεωπληροφοριακό Σύστημα Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων, όπου θα πραγματοποιείται συγκεντρωτικά μαζική εκτίμηση αξίας ακινήτων (CAMA), δημόσιων και ιδιωτικών, κατά τρόπο ομοιόμορφο, δίκαιο, θεσμικά κατοχυρωμένο και αυτοματοποιημένο.
      Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα:
      να βλέπει πολεοδομικά τετράγωνα, οδικό δίκτυο, διοικητική διαίρεση και σημεία ενδιαφέροντος πάνω σε γεωαναφερόμενο υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών του Εθνικού Κτηματολογίου, να πλοηγείται σε διαδραστικούς χάρτες, να εισάγει δεδομένα, και να πληροφορείται για την εκτιμώμενη αξία του ακινήτου που τον ενδιαφέρει. Η θέαση αποτελεσμάτων αναζήτησης και εντοπισμού θα γίνεται μέσω γεωγραφικών χαρτών και αλφαριθμητικών χαρακτήρων. Το σύστημα θα υποστηρίζει διοικητικές διαδικασίες διαχείρισης ενστάσεων και προσφυγών.
      Limit up για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού
      Στις περιοχές της χώρας με τις υψηλότερες αντικειμενικές τιμές περιλαμβάνεται πλέον και η έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά. Οι αντικειμενικές διαμορφώνονται από 3.250 έως 8.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, «σκαρφαλώνοντας» στη λίστα με τις πιο ακριβές περιοχές της χώρας.
      Τα πρωτεία εξακολουθεί να διατηρεί η Βουλιαγμένη που έχει μετά την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμή της τάξεως των 10.800 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο στον Λαιμό. Πλέον στην Αθηναϊκή Ριβιέρα οι τιμές ξεκινούν από 3.250 τετραγωνικά και εκτοξεύονται στα 10.800 ευρώ, στον Λαιμό Βουλιαγμένης.
      Η οδός Ηρώδου Αττικού είναι ο πιο ακριβός δρόμος της χώρας, καθώς φτάνει στα 10.200 ευρώ. Από τις ακριβότερες περιοχές της Ελλάδας παραμένει το Κολωνάκι, όπως και το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, με την ανώτερη τιμή να διαμορφώνεται στα 8.550 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ η Μύκονος είναι το πιο ακριβό νησί, αφού σε κάποιες περιοχές της οι τιμές ζώνης διαμορφώνονται σε 5.900 ευρώ το τετραγωνικό.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22467/ακίνητα-αντικειμενικές-τιμές-στις-τε

    • atsianos
      Το Δεκέμβριο του 2022 προβλέπεται να προκηρυχθεί το «Εξοικονομώ 2022», με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση περισσότερων από 50.000 κατοικιών. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων με γραπτή απάντηση του το ΥΠΕΝ, σε ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή, αναφορικά με τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα προγράμματα «Εξοικονομώ».
      Με την απάντησή του το ΥΠΕΝ επιβεβαιώνει το B2Green, το οποίο, το Δεκέμβριο του 2021, είχε αποκαλύψει την επίσημη απόφαση ένταξης του «Εξοικονομώ 2022» στο Ταμείο Ανάκαμψης, σύμφωνα με την οποία η έναρξη του κύκλου τοποθετείται χρονικά στο 4ο τρίμηνο του 2022, με ημερομηνία δημοσίευσης και υπογραφής της νομικής δέσμευσης εντός Δεκεμβρίου.
      Η απάντηση στη Βουλή δόθηκε με αφορμή ερώτησης 42 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι ζήτησαν λεπτομέρειες για τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα φωτοβολταϊκά συστήματα στα Προγράμματα Εξοικονομώ.
      Πέρα από τον προγραμματισμό έναρξης του κύκλου, το ΥΠΕΝ αποκάλυψε πως διερευνάται η επιλεξιμότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας ενώ υπό εξέταση είναι και το εάν η κατανομή των πόρων θα γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας.
      Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο της απάντησης του Τομέα Ενέργειας της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του ΥΠΕΝ, η οποία συντονίζει το πρόγραμμα για λογαριασμό του Υπουργείου:
      Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, και σε ό,τι αφορά σε αρμοδιότητες της Υπηρεσίας μας, ενημερώνουμε ότι:
      Το πρόγραμμα με τίτλο «Εξοικονομώ κατ’ οίκον – Κύκλοι 2021, 2022», εντάχθηκε προς χρηματοδότηση, στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με την υπ’ αριθμ. 159296 ΕΞ 2021 / 13.12.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.
      Η  δημόσια  δαπάνη  του  έργου  ανέρχεται  σε  ποσό  ύψους 1.354.080.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
      Το Πρόγραμμα στοχεύει στη βελτιστοποίηση του λειτουργικού ενεργειακού προφίλ των κτιρίων κατοικιών χρηματοδοτώντας ανακαινίσεις που σχετίζονται με την ενεργειακή απόδοση. Συνίσταται στην παροχή κινήτρων σε ιδιοκτήτες κτιρίων για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια τα οποία υφίστανται νόμιμα και χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες, μεμονωμένα διαμερίσματα, πολυκατοικίες), με στόχο την αναβάθμισή τους τουλάχιστον κατά 3 ενεργειακές κατηγορίες και την εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό άνω του 30%, τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων, στο πλαίσιο της μετάβασης σε ένα «Ενεργειακά Αποδοτικό Σπίτι». Τα κίνητρα του Προγράμματος διαμορφώνονται ανάλογα με το εισόδημα του ωφελούμενου και ορίζονται επιλέξιμες εισοδηματικές κατηγορίες, με το ποσοστό επιδότησης να κλιμακώνεται αυξανόμενο από την υψηλότερη στη χαμηλότερη εισοδηματική κατηγορία, με το μεγαλύτερο ποσοστό επιδότησης να αφορά στα ενεργειακά φτωχά νοικοκυριά.
      Για το έτος 2021, προκηρύχθηκε ήδη το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021», με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση περίπου 50.000 κατοικιών.
      Για το έτος 2022, θα προκηρυχθεί αντίστοιχο πρόγραμμα, με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση περισσότερων από 50.000 κατοικιών. Το πρόγραμμα προβλέπεται να προκηρυχθεί τον Δεκέμβριο του 2022. Κατά το σχεδιασμό του νέου προγράμματος θα διερευνηθεί το εάν θα συμπεριληφθεί στις επιλέξιμες παρεμβάσεις η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους, τους διαθέσιμους πόρους αλλά και το θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης και διαχείρισης των σχετικών έργων.
      Σημειώνεται ότι στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον – Κύκλοι 2021, 2022» προβλέπεται η χρηματοδότηση για την υποστήριξη προετοιμασίας προγράμματος χρηματοδότησης ενεργειακών κοινοτήτων Δήμων, για την ανάπτυξη Φωτοβολταϊκών Σταθμών, η παραγωγή ενέργειας των οποίων θα επιμερίζεται δωρεάν σε ενεργειακά φτωχά νοικοκυριά. Στόχος είναι η μείωση του ενεργειακού κόστους για αυτή την κατηγορία νοικοκυριών καθώς και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους.
      Όσον αφορά τα 450 εκ. € που θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αυτά αφορούν δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε επιχειρήσεις. Τμήμα του ποσού αυτού θα αφορά σε φωτοβολταϊκά συστήματα.
      Τέλος, όσον αφορά την κατανομή των πόρων:
      Για το πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021, έχει γίνει ήδη μία ανακατανομή σε ποσά που δεν δεσμεύθηκαν κατά την υποβολή αιτήσεων μονοκατοικιών / μεμονωμένων διαμερισμάτων. Συγκεκριμένα, ποσό ύψους 20 εκ. € ανακατανεμήθηκε αποκλειστικά στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία με στόχο την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας (ενεργειακά φτωχά και ευάλωτα νοικοκυριά), αυξάνοντας τους αρχικά διατιθέμενους πόρους για τον σκοπό αυτό, από τα 100 στα 120 εκ. €. Για το πρόγραμμα Εξοικονομώ 2022, η κατανομή των πόρων θα γίνει αφού προηγηθεί αξιολόγηση των στοιχείων του Εξοικονομώ 2021. Στα πλαίσια της αξιολόγησης αυτής θα διερευνηθεί και το εάν η κατανομή θα γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας. Η Προϊσταμένη της Υπηρεσίας
      Ιωάννα Νίκου
       
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22454/υπεν-το-δεκέμβριο-η-προκήρυξη-του-εξο
       
      για περισσότερα και σχολιασμό --->>βλέπε ΕΔΩ

    • Didonis
      Βρισκόμαστε έξι χρόνια από τότε που ξεκίνησε η ανάρτηση των δασικών χαρτών της χώρας και η διαδικασία όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζεται με πολλά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες και καθυστερούν την ολοκλήρωση του έργου του δασολογίου και του κτηματολογίου.
      Τα μεγαλύτερα προβλήματα που εμφανίστηκαν με τους δασικούς χάρτες είναι τα σφάλματα στην απόδοση του χάρτη, οι δασωμένοι αγροί, οι επεμβάσεις σε δασικές εκτάσεις οι οποίες καλλιεργούνται πάνω από 50 χρόνια και επιδοτούνται, τα αυθαίρετα σπίτια, οι εκτάσεις που ήταν δασικές, όμως, άλλαξαν χρήση με αποφάσεις της διοίκησης, τα βοσκοτόπια και οι χορτολιβαδικές εκτάσεις.
      Σ’ αυτό το σκηνικό προστέθηκαν και μια σειρά αποφάσεων του ΣτΕ, οι οποίες ανέδειξαν λάθη στη διαδικασία σύνταξης των δασικών χαρτών.
      Eτσι, περίπου το 60% της υπαίθρου απεικονίστηκε στο χάρτη ως δασική έκταση, με αποτέλεσμα να ξεσηκωθoύν πολίτες και αγρότες σε όλη την χώρα και να κατατεθούν πάνω από 170.000 χιλιάδες αντιρρήσεις.
      Για να απεγκλωβίσει την όλη διαδικασία η κυβέρνηση σταδιακά και προσεκτικά και για να μην προσκρούει στις διατάξεις του Συντάγματος και τις επιταγές του ΣτΕ , προχώρησε σε νομοθετικές ρυθμίσεις που δίνουν λύσεις στα προβλήματα που ανέκυψαν π.χ. για τους δασωμένους αγρούς και τις χορτολιβαδικές εκτάσεις, ενώ αναμένεται το Φθινόπωρο να ψηφιστούν νέες διατάξεις για τις εκχερσωμένες γεωργικές εκτάσεις.
      Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις για τους Δασωθέντες Αγρούς ;
      Πρόσφατα με εγκύκλιο του Υφυπουργού Περιβάλλοντος παρέχονται οδηγίες στις Δασικές Υπηρεσίες για το χειρισμό θεμάτων που αφορούν τους δασωμένους αγρούς. Σημειωτέον, ότι είχε προηγηθεί η ψήφιση του νόμου 4915/2022 στον οποίο ορίζονταν ρητάτο Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας επί των εν λόγω εκτάσεων, εκτός αν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας επ’ αυτών βάσει τίτλου. Οσοι όμως αγροί σήμερα φέρουν μορφή δάσους θα υπάγονται στη δασική νομοθεσία, και θα προστατεύονται, ενώ όσοι αγροί σήμερα φέρουν μορφήδασικής έκτασης θα εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας.
      Πώς θα γίνεται η διαδικασία ;
      Ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης που η έκταση του εμφανίζεται ως ΑΔ στον αναρτημένο ή κυρωμένο δασικό χάρτη (δηλαδή ήταν καλλιεργούμενη έκταση το 1945 και σήμερα φαίνεται δασωμένη) θα υποβάλει αίτημα στο Δασαρχείο. Με την ανωτέρω αίτηση συνυποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο απόσπασμα του οικείου δασικού χάρτη με εντοπισμένη την υπόψη έκταση επ’ αυτού ή στοιχεία εντοπισμού της, όπως τοπογραφικό ή κτηματολογικό διάγραμμα ή συντεταγμένες κορυφών, καθώς και Βεβαίωση από την οικεία Κτηματική Υπηρεσία ότι η έκταση δεν είναι καταγεγραμμένη ως δημόσιο κτήμα. Η αίτηση στη συνέχεια θα εξετάζεται από το Δασάρχη (ή τον Δ/ντή Δασών εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο στην περιφερειακή ενότητα) και θα ελέγχεται η τυχόν ύπαρξη τίτλων ιδιοκτησίας του Δημοσίου (από διαθήκη, δωρεά, δικαστική απόφαση κ.λπ.) η τυχόν καταγραφή της έκτασης στο βιβλίο δημοσίων κτημάτων ή η τυχόν υπαγωγή της στην κυριότητα του Δημοσίου εξ άλλης αιτίας π.χ. ως κοινόχρηστης ή διαθέσιμης εποικιστικής έκτασης. Σε περίπτωση που το ελέγχον όργανο (Δασάρχης ή ο Δ/ντής Δασών εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο στην περιφερειακή ενότητα) διαπιστώσει την ύπαρξη στοιχείων θεμελιωτικών της κυριότητας του Δημοσίου, εκ των ανωτέρω, απαντά στον αιτούντα περί της μη δυνατότητας εξέτασης του αιτήματός του . Σε περίπτωση που από τον έλεγχο προκύπτει ότι το Δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας βάσει τίτλου επί της εν λόγω έκτασης, τότε η αρμόδια Δασική Υπηρεσία (Δασαρχείο ή Δ/νση Δασών άνευ Δασαρχείου) χορηγεί στον ενδιαφερόμενο μετά από αίτημά του και προκειμένης της μεταβίβασης αυτής, σχετική Βεβαίωση περί της μη ύπαρξης στοιχείων θεμελιωτικών του δικαιώματος κυριότητας του Δημοσίου. Ποιοι Δασωμένοι Αγροί μπορούν να μεταβιβαστούν ;
      Για να γίνει συμβόλαιο μεταβίβασης σε εκτάσεις που φαίνονται στον δασικό χάρτη με χαρακτήρα ΑΔ, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης από την οποία να προκύπτει ότι το Δημόσιο δεν έχει δικαίωμα κυριότητος επί αυτής. Η βεβαίωση θα εκδίδεται μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου από την αρμόδια δασική υπηρεσία.
      Ποιος είναι αρμόδιος για τον χαρακτηρισμό ενός Δασωμένου Αγρου ως Δάσος ή ως Δασική Εκταση;
      Ο ειδικότερος χαρακτηρισμός της έκτασης ως δάσους ή δασικής, για την εφαρμογή της ρύθμισης, διενεργείται:
      α)από την Επιτροπή Δασολογίου της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας, για τις περιοχές που υπάρχει αναρτημένος ή μερικώς κυρωμένος δασικός χάρτης, ακόμη και αν η συγκεκριμένη έκταση έχει κηρυχθεί αναδασωτέα,
      β) με την έκδοση πράξης χαρακτηρισμού, στις περιοχές που δεν καλύπτονται από αναρτημένο δασικό χάρτη.
      Τι γίνεται σε περίπτωση που η έκταση έγινε σήμερα δάσος ;
      Εάν το αγροτεμάχιο ήταν αγροτικής μορφής στο παρελθόν αλλά σήμερα είναι δάσος, και έως 30 στρέμματα, επιτρέπεται μόνο η χρήση του για γεωργική και δενδροκομική εκμετάλλευση, χωρίς να επιτρέπεται η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους.
      Ποιοι έχουν το δικαίωμα δενδροκαλλιέργειας ;
      Δικαίωμα να ζητήσουν την αλλαγή της χρήσης για γεωργική και δενδροκομική εκμετάλλευση έχουν όσοι αξιώνουν δικαιώματα κυριότητας επί των ανωτέρω εκτάσεων, δυνάμει τίτλων νόμιμα μεταγεγραμμένων. Η αλλαγή της χρήσης επιτρέπεται, κατόπιν άδειας που χορηγείται από τον Γενικό Διευθυντή Δασών στον οποίο υπάγεται η αρμόδια Δασική Υπηρεσία, μετά από εισήγηση του οικείου Δασάρχη ή του Διευθυντή Δασών, εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο στον νομό.
      Εάν σήμερα το αγροτεμάχιο είναι δασική έκταση;
      Στην περίπτωση που σήμερα θεωρείται δασική έκταση, αλλά στο παρελθόν με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1945 ή του 1960 ήταν αγροτική έκταση, τότε εξαιρείται από τη δασική νομοθεσία, αναμορφούμενου αναλόγως του οικείου δασικού χάρτη, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Δασολογίου και εκδίδεται στη συνέχεια σχετική άδεια για την απομάκρυνση της δασικής βλάστησης .
       

       
      Τι στοιχεία υποβάλει ο ενδιαφερόμενος για δασωμένο αγρό σε δασική έκταση ;
      Ο ενδιαφερόμενος, προκειμένου να αποδείξει το έννομο συμφέρον του να αιτηθεί την απομάκρυνση της δασικής βλάστησης, συνυποβάλλει με την αίτησή του είτε συμβολαιογραφικούς τίτλους, είτε δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9), είτε ένορκες βεβαιώσεις, είτε οποιοδήποτε άλλο στοιχείο από το οποίο να πιθανολογείται ο νομικός δεσμός του με το ακίνητο.
      Πώς θα γίνουν οι διορθώσεις στο Κτηματολόγιο για τους δασωμένους αγρούς;
      Απορρίπτονται δηλώσεις του Δημοσίου επί των δασωμένων αγρών, για τις οποίες δε θεμελιώνεται το δικαίωμα του Δημοσίου και ανακαλούνται αυτοδικαίως αποφάσεις που εκδόθηκαν από τις επιτροπές ενστάσεων, με τις οποίες αναγνωρίστηκαν δικαιώματα του Δημοσίου επί των εκτάσεων αυτών, ενώ καταργούνται εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον των επιτροπών αυτών.
      Το Γραφείο Κτηματογράφησης προβαίνει εσωτερικά σε διορθώσεις των κτηματολογικών πινάκων, καταχωρίζοντας ως κύριους των ακινήτων αυτών τους ιδιώτες που έχουν υποβάλει σχετική δήλωση εγγραπτέου δικαιώματος, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από τις ασκηθείσες αγωγές και αιτήσεις που αφορούν τη διόρθωση ανακριβών πρώτων κτηματολογικών εγγραφών σχετικά με τις εκτάσεις αυτές.
      Για τις περιπτώσεις δασωμένων αγρών, για τους οποίους δεν έχει υποβληθεί δήλωση στο Κτηματολόγιο ή δε θεμελιώνεται επαρκώς το δικαίωμα ιδιοκτησίας, η αποτύπωσή τους στους προσωρινούς κτηματολογικούς πίνακες θα γίνει με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη».
      Τι ρυθμίσεις θα γίνουν για τις εκχερσωμένες εκτάσεις;
      Έως το φθινόπωρο αναμένεται ότι θα έχει εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή ρύθμιση για τις εκχερσωμένες γεωργικές εκτάσεις, που αφορά περίπου δύο εκατομμύρια στρέμματα.
      Η νέα αυτή νομοθετική πρωτοβουλία, δε πρόκειται να αλλάξει το χαρακτήρα των συγκεκριμένων εκτάσεων αλλά θα ευνοεί τους αγρότες που θα συνεχίσουν να καλλιεργούν εκείνες για τις οποίες ελάμβαναν κοινοτικές ενισχύσεις. Ετσι, στον Δασικό Χάρτη θα συνεχίσουν να εμφανίζονται ως ΔΑ (εκχερσωμένη δασική έκταση), ωστόσο οι αγρότες που τις χρησιμοποιούν θα μπορούν να τις «τακτοποιήσουν» για όσο διάστημα λαμβάνουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.
      Μπορεί να γίνει αλλαγή χρήσης της έκτασης;
      Οσον αφορά την αλλαγή χρήσης, οι κάτοχοι των δημόσιων εκτάσεων εφόσον έχουν την ιδιότητα του κατ΄ επάγγελμα αγρότη θα υποβάλουν σχετικό αίτημα στο αρμόδιο Δασαρχείο συνοδευόμενη με Τοπογραφικό σε ΕΓΣΑ 87. Ο Δασάρχης ή ο Διευθυντής Δασών, εφόσον δεν υφίσταται Δασάρχης, εισηγείται αρμοδίως και ο Διευθυντής της οικείας Διεύθυνσης Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκδίδει σχετική απόφαση με την οποία ο δικαιούχος θα καλείται να καταβάλλει χρηματικό αντάλλαγμα που θα αντιστοιχεί στην απώλεια του δασικού οικοσυστήματος, γεγονός που θα υπολογίζεται με βάση μια εξίσωση με παραμέτρους την αξία του δάσους, τις οικοσυστημικές υπηρεσίες που παρέχει κλπ.
      Τι θα γίνει με όσους έκαναν το 2017 – 2019 αίτηση εξαγοράς των εκτάσεων;
      Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική τη νομοθετική διάταξη για εξαγορά δασών/δασικών εκτάσεων που εκχερσώθηκαν και την μεταβίβαση της έκτασης στους ιδιώτες.Μετά από την ψήφιση του νέου νόμου , όπως έχει γίνει γνωστό από το Υπουργείο, η λύση που θα δοθεί δεν είναι η εξαγορά των εκτάσεων αλλά η «τακτοποίησή» τους για όσο διάστημα επιδοτείται η καλλιέργεια.
      Θα μπορούν να μεταβιβαστούν οι εκχερσωμένες εκτάσεις;
      Όχι , γιατί το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική τη νομοθετική διάταξη για εξαγορά δασών/δασικών εκτάσεων που εκχερσώθηκαν και την μεταβίβαση της έκτασης στους ιδιώτες. Επομένως μόνο όσοι είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν για όσο διάστημα λαμβάνουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις
      Μπορεί ένας ιδιώτης να διεκδικήσει την κυριότητα έκτασης;
      Σε περίπτωση που αγρότης θελήσει να διεκδικήσει την ιδιοκτησία της έκτασης, υπάρχουν διάφοροι δρόμοι να μπορεί να ακολουθήσει, όπως μέσω της κτηματογράφησης ή με άσκηση προσφυγής ενώπιον των Συμβουλίων Ιδιοκτησίας Δασών ή των δικαστηρίων.
      πηγή: news.b2green.gr
       
      για περισσότερα και σχολιασμό --->>βλέπε ΕΔΩ
       

×
×
  • Δημιουργία Νέου...