Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • Didonis
      Ο βασικός στόχος της μελέτης ήταν να πειραματιστούν οι μελετητές με μία εναλλακτική μορφή πάνω στο κλασικό μοντέλο κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, σεβόμενοι όμως όλα τα επιμέρους στοιχεία, που το απαρτίζουν, με βασικό γνώμονα η παρέμβαση στο φυσικό περιβάλλον να είναι ήπια και το κτίριο να επιδιώξει τη μέγιστη αφομοίωση του μέσα σ' αυτό.
      Τον φυσικό περιβάλλοντα χώρο απαρτίζουν η απότομη χωμάτινη και πέτρινη πλαγιά, η άγρια βλάστηση (ξερόχορτα, ακανθώδη φυτά), τα ιδιαίτερα και μεγάλα βράχια και οι ξερολιθιές. Η αφετηρία της μελέτης είναι η ξερολιθιά. Φαντάστηκαν λοιπόν την πρόσοψη της κατοικίας σαν μία τέτοια ξερολιθιά, που να εκτείνεται από τη μία άκρη του γεωτεμαχίου έως την άλλη, με μία ήπια καμπύλη που χορεύει και ελίσσεται. Βγαίνοντας προς τα έξω αποκτά ύψος ενώ παράλληλα δημιουργεί χώρο εσωτερικά. Για να επιτευχθεί αυτό, όλοι οι χώροι τοποθετήθηκαν σε σειρά για να μπορέσουν να δώσουν το μεγάλο μήκος που απαιτείται.
      Από τα πιο έντονα στοιχεία της κλασικής κυκλαδίτικης κατοικίας είναι και το δώμα της. Ιδιαίτερα όταν αυτό είναι ορατό λόγο θέσης. Η επόμενη μεγάλη απόφαση ήταν να εξαφανισθεί αυτή η μεγάλη επιφάνεια του δώματος ενοποιώντας το με το υπόλοιπο χωμάτινο και πέτρινο έδαφος. Το δώμα σκεπάζεται με χώμα και θα αναπαραχθεί πάνω σε αυτό το φυσικό τοπίο με την αντίστοιχη βλάστηση. Η συνέχιση της πλαγιάς επάνω στο δώμα γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο. Μάλιστα η χωμάτινη επιφάνεια του δώματος έχει ελαφρά καμπύλη (δεν είναι επίπεδη) και αυτό την αφομοιώνει ακόμα περισσότερο με το τοπίο. Αν εξαιρέσει κανείς τις βατές επιφάνειες (βεράντες και αίθριο) όλο το υπόλοιπο κτίριο είναι αόρατο από την επάνω πλευρά του γεωτεμαχίου και από το δρόμο.
      Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της κυκλαδίτικης αγροτικής κατοικίας είναι η ξύλινη πέργκολα, αποτελούμενη από παχιά, λεία, ξύλινα δοκάρια και κολόνες με επικάλυψη από μπαμπού, όλα στο φυσικό τους χρώμα. Αυτή η κατασκευή εμφανίζεται επίσης στο εσωτερικό του σπιτιού, στην οροφή. Αυτό το συγκεκριμένο στοιχείο χρησιμοποιήθηκε σε όλο το μήκος του κτιρίου, εντός και εκτός. Οι δοκοί φυσικά δεν μπορούσαν να τοποθετηθούν παράλληλα μεταξύ τους, αλλά ακολουθούν την καμπύλη μορφολογία του σπιτιού, όπως οι σπόνδυλοι σε έναν μακρύ νωτιαίο μυελό. Ως αποτέλεσμα, το μπαμπού πλέχτηκε σε ψαροκόκαλο, δημιουργώντας ένα μοναδικό μοτίβο με όμορφες υφές και αποχρώσεις.
      Οι πόρτες και τα παράθυρα είναι ξύλινα και απλά και οι κύριοι εξωτερικοί τοίχοι είναι πέτρινοι χωρίς κονίαμα. Και οι δύο αυτές αποφάσεις ακολουθούν το παραδοσιακό στυλ και τεχνική.
      Στοιχεία έργου
      Αρχιτεκτονική μελέτη:
      Sinas Architects / Γιώργος Σίνας
      Συνεργάτες:
      Μαρία Μαμούρα
      Μελέτη εσωτερικών χώρων:
      Όλγα Κτενά, Sinas Architects
      Ιδιοκτήτης:
      MEK Development SA
      Εμβαδό:
      Κυρίως κατοικία 115 m², ξενώνες 65 m²
      Χρόνος κατασκευής:
      2019
      Styling:
      Ανέστης Μιχάλης
      Φωτογραφίες:
      Γιώργος Κορδάκης



       
      Για Gallery β΄λέπε -->>

    • atsianos
      Το θολό ενεργειακό τοπίο και οι επιπτώσεις στο κόστος ζωής και στο διαθέσιμο εισόδημα, και δευτερευόντως η αύξηση των επιτοκίων, δημιουργούν δεύτερες σκέψεις σε εκείνους που έχουν πρόθεση να αγοράσουν σπίτι με τραπεζική χρηματοδότηση, με τις τράπεζες να διατηρούν τους στόχους πιστωτικής επέκτασης, καθώς μέχρι τώρα έχουν πετύχει σχεδόν κατά το ήμισυ τους στόχους τους σε ό,τι αφορά τη στεγαστική πίστη επειδή τα επιτόκια ήταν χαμηλά και τα ενοίκια κινούνται ανοδικά.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, τον Ιούνιο το υπόλοιπο των χρηματοδοτήσεων των στεγαστικών δανείων ήταν 32 δισ. ευρώ. Η αύξηση κατά 50 μονάδες βάσης στα επιτόκια της ΕΚΤ από μόνη της -και όχι σε συνδυασμό με άλλα βάρη απόρροιας του πληθωρισμού- έχει επίπτωση που δεν ξεπερνά το 5% στη μηναία δόση για ένα δάνειο 100.000 ευρώ, 20ετούς διάρκειας και η δόση διαμορφώνεται πέριξ των 500 ευρώ.
      Τι λένε τραπεζικές πηγές για το κόστος των δανείων
      Όπως αναφέρουν τραπεζικές πηγές, ακόμα και σε ένα σενάριο αύξησης κατά 150 μονάδες βάσης -σενάριο που δεν φαντάζει απίθανο- η δόση των 500 ευρώ υπολογίζεται ότι δεν θα ξεφύγει πάνω από τα 600 ευρώ, κάνοντας τον αντίκτυπο διαχειρίσιμο τόσο από τους δανειολήπτες, όσο και από τις τράπεζες. Κι αυτό ισχύει κυρίως για τα νεότερα δάνεια που χορηγήθηκαν με πολύ μεγαλύτερη σύνεση -και αυστηρότητα- με βασικό κριτήριο η μηναία δόση να υπερβαίνει το 25%-30% του οικογενειακού εισοδήματος.
      Βέβαια, αυτό που παραδέχονται τραπεζικά στελέχη είναι ότι μια αύξηση της τάξης του 10% στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος από τον Σεπτέμβριο και αντίστοιχη επιβάρυνση στο κόστος θέρμανσης από τον Οκτώβριο θα συμπιέσει ακόμα περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και τα 30 ευρώ ή 50 ευρώ επιβάρυνσης στις δόσεις των στεγαστικών για πολλά νοικοκυριά θα είναι ένας ακόμα «πονοκέφαλος».
      Ποια δάνεια «κινδυνεύουν»
      Το μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν τα ρυθμισμένα δάνεια και αυτά που είναι ενήμερα μετά «κόπων και βασάνων». Σύμφωνα με την Εκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητατας (ΤτΕ, Μάιος 2022), το στεγαστικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών στο τέλος του 2021 ήταν 31,9 δισ. ευρώ με το 10,4%, ήτοι 3,3 δισ. ευρώ, να είναι μη εξυπηρετούμενα. Από αυτά τα 3,3 δισ. ευρώ, τα μισά ήταν αβέβαιης είσπραξης, δηλαδή είτε ήταν εξυπηρετούμενα, είτε σε καθυστέρηση μικρότερη των 90 ημερών. Τα υπόλοιπα ήταν σε καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών ή καταγγελμένα.
      Σημειώνεται εξάλλου ότι η συνολική αξία των ανοιγμάτων που διαχειρίζονται οι εταιρείες διαχείρισης (servicers) για λογαριασμό των εταιρειών απόκτησης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις ανέρχεται σε 85,6 δισ. ευρώ με στοιχεία Δεκεμβρίου 2021. Aπό αυτά το 23% αφορά τη στεγαστική πίστη.
      Ενδεικτικό της αβεβαιότητας εκείνων που αποφασίζουν να κάνουν το βήμα για την απόκτηση κατοικίας είναι η σταθερή προτίμηση των δανειοληπτών στα στεγαστικά σταθερού επιτοκίου, ώστε να «προστατευθούν» από μια απότομη άνοδο των επιτοκίων. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι αναμένεται τα σταθερά επιτόκια να σκαρφαλώσουν στο 6% μέχρι το 2023. Από την άλλη πλευρά, οι τράπεζες δίνουν τη δυνατότητα να «γυρίσει» σήμερα ένα δάνειο από κυμαινόμενο σε σταθερό αλλά και αντιστρόφως στο μέλλον και εφόσον οι συνθήκες είναι ευνοϊκές.
      Πάντως, πριν από μερικές ημέρες ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, εκτίμησε ότι τα επιτόκια δεν θα ανέβουν πολύ και από το τέλος του 2023, ενδεχομένως και από τα μέσα της νέας χρονιάς, θα αρχίσουν να πέφτουν.
      «Οι κεντρικές τράπεζες θα ανεβάσουν τα επιτόκια όσο ανεβαίνει ο πληθωρισμός, άντε το πολύ μέχρι το τέλος του ’23. Μετά θα αρχίσουμε να τα μειώνουμε. Ενδεχομένως και νωρίτερα. Αν μπει η παγκόσμια οικονομία και ειδικά η ευρωπαϊκή οικονομία σε ύφεση, από το ’23, μην εκπλαγείτε αν αρχίσουμε να έχουμε μειώσεις των επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών από το ’23 και όχι αυξήσεις», ανέφερε ο Γιάννης Στουρνάρας και υπογράμμισε ότι «το γεγονός ότι έχουμε μια ενεργειακή κρίση είναι πάρα πολύ ανησυχητικό. Νομίζω το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό. Ας το ξεπεράσουμε αυτό και τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε».
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22464/η-ενεργειακή-κρίση-πληγώνει-τα-στεγ

    • atsianos
      Μέχρι το τέλος του 2022 αναμένεται να ενταχθούν στο αντικειμενικό σύστημα τιμών οι τελευταίες 2.167 περιοχές που εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι οι τιμές ζώνης, που σήμερα καλύπτουν το 98% της επικρατείας, να επεκταθούν σε όλη τη χώρα και οι τιμές που λαμβάνει υπόψη της η εφορία για να υπολογίζει φόρους και τέλη να ευθυγραμμιστούν με τις τιμές που επικρατούν στην αγορά.
      Μετά την ολοκλήρωση του έργου η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στην επαναχάραξη των τιμών ζώνης στα μεγάλα αστικά κέντρα σε συνεργασία με πανεπιστήμια και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
      Η μεγάλη αλλαγή
      Ωστόσο, η μεγάλη αλλαγή σχεδιάζεται με την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών ανά διετία μέσω της καθιέρωσης ενός συστήματος αυτόματης προσαρμογής των φορολογικών τιμών στις διακυμάνσεις των αγοραίων. Το νέο σύστημα θα συγκεντρώνει στοιχεία που επηρεάζουν την αξία των ακινήτων από όλες τις διαθέσιμες πηγές, όπως π.χ. υπηρεσίες και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (με έμφαση στα σχετικά στοιχεία του Κτηματολογίου και της ΑΑΔΕ), καθώς και ανοιχτά δεδομένα. Ενδεικτικά δεδομένα που στοχεύει να συγκεντρώσει το έργο είναι, π.χ., αξίες συμβολαίων, μισθωτικές αξίες, εκτιμηθείσες αξίες, αξίες απαλλοτρίωσης, δεδομένα χαρακτηριστικών ακινήτων όπως χρήση γης, επιφάνεια ακινήτων, όροφος, εγγύτητα σε σταθμούς μετρό, σχολεία, πυλώνες ηλεκτρικού ρεύματος κ.λπ.
      Με βάση αυτά τα στοιχεία που συλλέγει, θα αναπροσαρμόζει αυτόματα τις αντικειμενικές αξίες στα επίπεδα των εμπορικών τιμών.
      Ταυτόχρονα σχεδιάζεται και ένα Γεωπληροφοριακό Σύστημα Μαζικής Εκτίμησης Αξίας Ακινήτων, όπου θα πραγματοποιείται συγκεντρωτικά μαζική εκτίμηση αξίας ακινήτων (CAMA), δημόσιων και ιδιωτικών, κατά τρόπο ομοιόμορφο, δίκαιο, θεσμικά κατοχυρωμένο και αυτοματοποιημένο.
      Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα:
      να βλέπει πολεοδομικά τετράγωνα, οδικό δίκτυο, διοικητική διαίρεση και σημεία ενδιαφέροντος πάνω σε γεωαναφερόμενο υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών του Εθνικού Κτηματολογίου, να πλοηγείται σε διαδραστικούς χάρτες, να εισάγει δεδομένα, και να πληροφορείται για την εκτιμώμενη αξία του ακινήτου που τον ενδιαφέρει. Η θέαση αποτελεσμάτων αναζήτησης και εντοπισμού θα γίνεται μέσω γεωγραφικών χαρτών και αλφαριθμητικών χαρακτήρων. Το σύστημα θα υποστηρίζει διοικητικές διαδικασίες διαχείρισης ενστάσεων και προσφυγών.
      Limit up για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού
      Στις περιοχές της χώρας με τις υψηλότερες αντικειμενικές τιμές περιλαμβάνεται πλέον και η έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά. Οι αντικειμενικές διαμορφώνονται από 3.250 έως 8.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο, «σκαρφαλώνοντας» στη λίστα με τις πιο ακριβές περιοχές της χώρας.
      Τα πρωτεία εξακολουθεί να διατηρεί η Βουλιαγμένη που έχει μετά την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμή της τάξεως των 10.800 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο στον Λαιμό. Πλέον στην Αθηναϊκή Ριβιέρα οι τιμές ξεκινούν από 3.250 τετραγωνικά και εκτοξεύονται στα 10.800 ευρώ, στον Λαιμό Βουλιαγμένης.
      Η οδός Ηρώδου Αττικού είναι ο πιο ακριβός δρόμος της χώρας, καθώς φτάνει στα 10.200 ευρώ. Από τις ακριβότερες περιοχές της Ελλάδας παραμένει το Κολωνάκι, όπως και το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, με την ανώτερη τιμή να διαμορφώνεται στα 8.550 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ η Μύκονος είναι το πιο ακριβό νησί, αφού σε κάποιες περιοχές της οι τιμές ζώνης διαμορφώνονται σε 5.900 ευρώ το τετραγωνικό.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22467/ακίνητα-αντικειμενικές-τιμές-στις-τε

    • atsianos
      Το Δεκέμβριο του 2022 προβλέπεται να προκηρυχθεί το «Εξοικονομώ 2022», με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση περισσότερων από 50.000 κατοικιών. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων με γραπτή απάντηση του το ΥΠΕΝ, σε ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή, αναφορικά με τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα προγράμματα «Εξοικονομώ».
      Με την απάντησή του το ΥΠΕΝ επιβεβαιώνει το B2Green, το οποίο, το Δεκέμβριο του 2021, είχε αποκαλύψει την επίσημη απόφαση ένταξης του «Εξοικονομώ 2022» στο Ταμείο Ανάκαμψης, σύμφωνα με την οποία η έναρξη του κύκλου τοποθετείται χρονικά στο 4ο τρίμηνο του 2022, με ημερομηνία δημοσίευσης και υπογραφής της νομικής δέσμευσης εντός Δεκεμβρίου.
      Η απάντηση στη Βουλή δόθηκε με αφορμή ερώτησης 42 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι ζήτησαν λεπτομέρειες για τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα φωτοβολταϊκά συστήματα στα Προγράμματα Εξοικονομώ.
      Πέρα από τον προγραμματισμό έναρξης του κύκλου, το ΥΠΕΝ αποκάλυψε πως διερευνάται η επιλεξιμότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας ενώ υπό εξέταση είναι και το εάν η κατανομή των πόρων θα γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας.
      Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο της απάντησης του Τομέα Ενέργειας της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του ΥΠΕΝ, η οποία συντονίζει το πρόγραμμα για λογαριασμό του Υπουργείου:
      Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, και σε ό,τι αφορά σε αρμοδιότητες της Υπηρεσίας μας, ενημερώνουμε ότι:
      Το πρόγραμμα με τίτλο «Εξοικονομώ κατ’ οίκον – Κύκλοι 2021, 2022», εντάχθηκε προς χρηματοδότηση, στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με την υπ’ αριθμ. 159296 ΕΞ 2021 / 13.12.2021 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.
      Η  δημόσια  δαπάνη  του  έργου  ανέρχεται  σε  ποσό  ύψους 1.354.080.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
      Το Πρόγραμμα στοχεύει στη βελτιστοποίηση του λειτουργικού ενεργειακού προφίλ των κτιρίων κατοικιών χρηματοδοτώντας ανακαινίσεις που σχετίζονται με την ενεργειακή απόδοση. Συνίσταται στην παροχή κινήτρων σε ιδιοκτήτες κτιρίων για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε κτίρια τα οποία υφίστανται νόμιμα και χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες, μεμονωμένα διαμερίσματα, πολυκατοικίες), με στόχο την αναβάθμισή τους τουλάχιστον κατά 3 ενεργειακές κατηγορίες και την εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό άνω του 30%, τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων, στο πλαίσιο της μετάβασης σε ένα «Ενεργειακά Αποδοτικό Σπίτι». Τα κίνητρα του Προγράμματος διαμορφώνονται ανάλογα με το εισόδημα του ωφελούμενου και ορίζονται επιλέξιμες εισοδηματικές κατηγορίες, με το ποσοστό επιδότησης να κλιμακώνεται αυξανόμενο από την υψηλότερη στη χαμηλότερη εισοδηματική κατηγορία, με το μεγαλύτερο ποσοστό επιδότησης να αφορά στα ενεργειακά φτωχά νοικοκυριά.
      Για το έτος 2021, προκηρύχθηκε ήδη το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021», με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση περίπου 50.000 κατοικιών.
      Για το έτος 2022, θα προκηρυχθεί αντίστοιχο πρόγραμμα, με στόχο την ενεργειακή αναβάθμιση περισσότερων από 50.000 κατοικιών. Το πρόγραμμα προβλέπεται να προκηρυχθεί τον Δεκέμβριο του 2022. Κατά το σχεδιασμό του νέου προγράμματος θα διερευνηθεί το εάν θα συμπεριληφθεί στις επιλέξιμες παρεμβάσεις η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους, τους διαθέσιμους πόρους αλλά και το θεσμικό πλαίσιο υλοποίησης και διαχείρισης των σχετικών έργων.
      Σημειώνεται ότι στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον – Κύκλοι 2021, 2022» προβλέπεται η χρηματοδότηση για την υποστήριξη προετοιμασίας προγράμματος χρηματοδότησης ενεργειακών κοινοτήτων Δήμων, για την ανάπτυξη Φωτοβολταϊκών Σταθμών, η παραγωγή ενέργειας των οποίων θα επιμερίζεται δωρεάν σε ενεργειακά φτωχά νοικοκυριά. Στόχος είναι η μείωση του ενεργειακού κόστους για αυτή την κατηγορία νοικοκυριών καθώς και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής τους.
      Όσον αφορά τα 450 εκ. € που θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αυτά αφορούν δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε επιχειρήσεις. Τμήμα του ποσού αυτού θα αφορά σε φωτοβολταϊκά συστήματα.
      Τέλος, όσον αφορά την κατανομή των πόρων:
      Για το πρόγραμμα Εξοικονομώ 2021, έχει γίνει ήδη μία ανακατανομή σε ποσά που δεν δεσμεύθηκαν κατά την υποβολή αιτήσεων μονοκατοικιών / μεμονωμένων διαμερισμάτων. Συγκεκριμένα, ποσό ύψους 20 εκ. € ανακατανεμήθηκε αποκλειστικά στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία με στόχο την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας (ενεργειακά φτωχά και ευάλωτα νοικοκυριά), αυξάνοντας τους αρχικά διατιθέμενους πόρους για τον σκοπό αυτό, από τα 100 στα 120 εκ. €. Για το πρόγραμμα Εξοικονομώ 2022, η κατανομή των πόρων θα γίνει αφού προηγηθεί αξιολόγηση των στοιχείων του Εξοικονομώ 2021. Στα πλαίσια της αξιολόγησης αυτής θα διερευνηθεί και το εάν η κατανομή θα γίνει σε επίπεδο Περιφέρειας ή Περιφερειακής Ενότητας. Η Προϊσταμένη της Υπηρεσίας
      Ιωάννα Νίκου
       
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22454/υπεν-το-δεκέμβριο-η-προκήρυξη-του-εξο
       
      για περισσότερα και σχολιασμό --->>βλέπε ΕΔΩ

    • Didonis
      Βρισκόμαστε έξι χρόνια από τότε που ξεκίνησε η ανάρτηση των δασικών χαρτών της χώρας και η διαδικασία όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζεται με πολλά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες και καθυστερούν την ολοκλήρωση του έργου του δασολογίου και του κτηματολογίου.
      Τα μεγαλύτερα προβλήματα που εμφανίστηκαν με τους δασικούς χάρτες είναι τα σφάλματα στην απόδοση του χάρτη, οι δασωμένοι αγροί, οι επεμβάσεις σε δασικές εκτάσεις οι οποίες καλλιεργούνται πάνω από 50 χρόνια και επιδοτούνται, τα αυθαίρετα σπίτια, οι εκτάσεις που ήταν δασικές, όμως, άλλαξαν χρήση με αποφάσεις της διοίκησης, τα βοσκοτόπια και οι χορτολιβαδικές εκτάσεις.
      Σ’ αυτό το σκηνικό προστέθηκαν και μια σειρά αποφάσεων του ΣτΕ, οι οποίες ανέδειξαν λάθη στη διαδικασία σύνταξης των δασικών χαρτών.
      Eτσι, περίπου το 60% της υπαίθρου απεικονίστηκε στο χάρτη ως δασική έκταση, με αποτέλεσμα να ξεσηκωθoύν πολίτες και αγρότες σε όλη την χώρα και να κατατεθούν πάνω από 170.000 χιλιάδες αντιρρήσεις.
      Για να απεγκλωβίσει την όλη διαδικασία η κυβέρνηση σταδιακά και προσεκτικά και για να μην προσκρούει στις διατάξεις του Συντάγματος και τις επιταγές του ΣτΕ , προχώρησε σε νομοθετικές ρυθμίσεις που δίνουν λύσεις στα προβλήματα που ανέκυψαν π.χ. για τους δασωμένους αγρούς και τις χορτολιβαδικές εκτάσεις, ενώ αναμένεται το Φθινόπωρο να ψηφιστούν νέες διατάξεις για τις εκχερσωμένες γεωργικές εκτάσεις.
      Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις για τους Δασωθέντες Αγρούς ;
      Πρόσφατα με εγκύκλιο του Υφυπουργού Περιβάλλοντος παρέχονται οδηγίες στις Δασικές Υπηρεσίες για το χειρισμό θεμάτων που αφορούν τους δασωμένους αγρούς. Σημειωτέον, ότι είχε προηγηθεί η ψήφιση του νόμου 4915/2022 στον οποίο ορίζονταν ρητάτο Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας επί των εν λόγω εκτάσεων, εκτός αν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας επ’ αυτών βάσει τίτλου. Οσοι όμως αγροί σήμερα φέρουν μορφή δάσους θα υπάγονται στη δασική νομοθεσία, και θα προστατεύονται, ενώ όσοι αγροί σήμερα φέρουν μορφήδασικής έκτασης θα εξαιρούνται της δασικής νομοθεσίας.
      Πώς θα γίνεται η διαδικασία ;
      Ο ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης που η έκταση του εμφανίζεται ως ΑΔ στον αναρτημένο ή κυρωμένο δασικό χάρτη (δηλαδή ήταν καλλιεργούμενη έκταση το 1945 και σήμερα φαίνεται δασωμένη) θα υποβάλει αίτημα στο Δασαρχείο. Με την ανωτέρω αίτηση συνυποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο απόσπασμα του οικείου δασικού χάρτη με εντοπισμένη την υπόψη έκταση επ’ αυτού ή στοιχεία εντοπισμού της, όπως τοπογραφικό ή κτηματολογικό διάγραμμα ή συντεταγμένες κορυφών, καθώς και Βεβαίωση από την οικεία Κτηματική Υπηρεσία ότι η έκταση δεν είναι καταγεγραμμένη ως δημόσιο κτήμα. Η αίτηση στη συνέχεια θα εξετάζεται από το Δασάρχη (ή τον Δ/ντή Δασών εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο στην περιφερειακή ενότητα) και θα ελέγχεται η τυχόν ύπαρξη τίτλων ιδιοκτησίας του Δημοσίου (από διαθήκη, δωρεά, δικαστική απόφαση κ.λπ.) η τυχόν καταγραφή της έκτασης στο βιβλίο δημοσίων κτημάτων ή η τυχόν υπαγωγή της στην κυριότητα του Δημοσίου εξ άλλης αιτίας π.χ. ως κοινόχρηστης ή διαθέσιμης εποικιστικής έκτασης. Σε περίπτωση που το ελέγχον όργανο (Δασάρχης ή ο Δ/ντής Δασών εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο στην περιφερειακή ενότητα) διαπιστώσει την ύπαρξη στοιχείων θεμελιωτικών της κυριότητας του Δημοσίου, εκ των ανωτέρω, απαντά στον αιτούντα περί της μη δυνατότητας εξέτασης του αιτήματός του . Σε περίπτωση που από τον έλεγχο προκύπτει ότι το Δημόσιο δεν θεμελιώνει δικαιώματα κυριότητας βάσει τίτλου επί της εν λόγω έκτασης, τότε η αρμόδια Δασική Υπηρεσία (Δασαρχείο ή Δ/νση Δασών άνευ Δασαρχείου) χορηγεί στον ενδιαφερόμενο μετά από αίτημά του και προκειμένης της μεταβίβασης αυτής, σχετική Βεβαίωση περί της μη ύπαρξης στοιχείων θεμελιωτικών του δικαιώματος κυριότητας του Δημοσίου. Ποιοι Δασωμένοι Αγροί μπορούν να μεταβιβαστούν ;
      Για να γίνει συμβόλαιο μεταβίβασης σε εκτάσεις που φαίνονται στον δασικό χάρτη με χαρακτήρα ΑΔ, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης από την οποία να προκύπτει ότι το Δημόσιο δεν έχει δικαίωμα κυριότητος επί αυτής. Η βεβαίωση θα εκδίδεται μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου από την αρμόδια δασική υπηρεσία.
      Ποιος είναι αρμόδιος για τον χαρακτηρισμό ενός Δασωμένου Αγρου ως Δάσος ή ως Δασική Εκταση;
      Ο ειδικότερος χαρακτηρισμός της έκτασης ως δάσους ή δασικής, για την εφαρμογή της ρύθμισης, διενεργείται:
      α)από την Επιτροπή Δασολογίου της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας, για τις περιοχές που υπάρχει αναρτημένος ή μερικώς κυρωμένος δασικός χάρτης, ακόμη και αν η συγκεκριμένη έκταση έχει κηρυχθεί αναδασωτέα,
      β) με την έκδοση πράξης χαρακτηρισμού, στις περιοχές που δεν καλύπτονται από αναρτημένο δασικό χάρτη.
      Τι γίνεται σε περίπτωση που η έκταση έγινε σήμερα δάσος ;
      Εάν το αγροτεμάχιο ήταν αγροτικής μορφής στο παρελθόν αλλά σήμερα είναι δάσος, και έως 30 στρέμματα, επιτρέπεται μόνο η χρήση του για γεωργική και δενδροκομική εκμετάλλευση, χωρίς να επιτρέπεται η περαιτέρω αλλαγή της χρήσης τους.
      Ποιοι έχουν το δικαίωμα δενδροκαλλιέργειας ;
      Δικαίωμα να ζητήσουν την αλλαγή της χρήσης για γεωργική και δενδροκομική εκμετάλλευση έχουν όσοι αξιώνουν δικαιώματα κυριότητας επί των ανωτέρω εκτάσεων, δυνάμει τίτλων νόμιμα μεταγεγραμμένων. Η αλλαγή της χρήσης επιτρέπεται, κατόπιν άδειας που χορηγείται από τον Γενικό Διευθυντή Δασών στον οποίο υπάγεται η αρμόδια Δασική Υπηρεσία, μετά από εισήγηση του οικείου Δασάρχη ή του Διευθυντή Δασών, εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο στον νομό.
      Εάν σήμερα το αγροτεμάχιο είναι δασική έκταση;
      Στην περίπτωση που σήμερα θεωρείται δασική έκταση, αλλά στο παρελθόν με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1945 ή του 1960 ήταν αγροτική έκταση, τότε εξαιρείται από τη δασική νομοθεσία, αναμορφούμενου αναλόγως του οικείου δασικού χάρτη, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Δασολογίου και εκδίδεται στη συνέχεια σχετική άδεια για την απομάκρυνση της δασικής βλάστησης .
       

       
      Τι στοιχεία υποβάλει ο ενδιαφερόμενος για δασωμένο αγρό σε δασική έκταση ;
      Ο ενδιαφερόμενος, προκειμένου να αποδείξει το έννομο συμφέρον του να αιτηθεί την απομάκρυνση της δασικής βλάστησης, συνυποβάλλει με την αίτησή του είτε συμβολαιογραφικούς τίτλους, είτε δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9), είτε ένορκες βεβαιώσεις, είτε οποιοδήποτε άλλο στοιχείο από το οποίο να πιθανολογείται ο νομικός δεσμός του με το ακίνητο.
      Πώς θα γίνουν οι διορθώσεις στο Κτηματολόγιο για τους δασωμένους αγρούς;
      Απορρίπτονται δηλώσεις του Δημοσίου επί των δασωμένων αγρών, για τις οποίες δε θεμελιώνεται το δικαίωμα του Δημοσίου και ανακαλούνται αυτοδικαίως αποφάσεις που εκδόθηκαν από τις επιτροπές ενστάσεων, με τις οποίες αναγνωρίστηκαν δικαιώματα του Δημοσίου επί των εκτάσεων αυτών, ενώ καταργούνται εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον των επιτροπών αυτών.
      Το Γραφείο Κτηματογράφησης προβαίνει εσωτερικά σε διορθώσεις των κτηματολογικών πινάκων, καταχωρίζοντας ως κύριους των ακινήτων αυτών τους ιδιώτες που έχουν υποβάλει σχετική δήλωση εγγραπτέου δικαιώματος, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από τις ασκηθείσες αγωγές και αιτήσεις που αφορούν τη διόρθωση ανακριβών πρώτων κτηματολογικών εγγραφών σχετικά με τις εκτάσεις αυτές.
      Για τις περιπτώσεις δασωμένων αγρών, για τους οποίους δεν έχει υποβληθεί δήλωση στο Κτηματολόγιο ή δε θεμελιώνεται επαρκώς το δικαίωμα ιδιοκτησίας, η αποτύπωσή τους στους προσωρινούς κτηματολογικούς πίνακες θα γίνει με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη».
      Τι ρυθμίσεις θα γίνουν για τις εκχερσωμένες εκτάσεις;
      Έως το φθινόπωρο αναμένεται ότι θα έχει εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή ρύθμιση για τις εκχερσωμένες γεωργικές εκτάσεις, που αφορά περίπου δύο εκατομμύρια στρέμματα.
      Η νέα αυτή νομοθετική πρωτοβουλία, δε πρόκειται να αλλάξει το χαρακτήρα των συγκεκριμένων εκτάσεων αλλά θα ευνοεί τους αγρότες που θα συνεχίσουν να καλλιεργούν εκείνες για τις οποίες ελάμβαναν κοινοτικές ενισχύσεις. Ετσι, στον Δασικό Χάρτη θα συνεχίσουν να εμφανίζονται ως ΔΑ (εκχερσωμένη δασική έκταση), ωστόσο οι αγρότες που τις χρησιμοποιούν θα μπορούν να τις «τακτοποιήσουν» για όσο διάστημα λαμβάνουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.
      Μπορεί να γίνει αλλαγή χρήσης της έκτασης;
      Οσον αφορά την αλλαγή χρήσης, οι κάτοχοι των δημόσιων εκτάσεων εφόσον έχουν την ιδιότητα του κατ΄ επάγγελμα αγρότη θα υποβάλουν σχετικό αίτημα στο αρμόδιο Δασαρχείο συνοδευόμενη με Τοπογραφικό σε ΕΓΣΑ 87. Ο Δασάρχης ή ο Διευθυντής Δασών, εφόσον δεν υφίσταται Δασάρχης, εισηγείται αρμοδίως και ο Διευθυντής της οικείας Διεύθυνσης Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκδίδει σχετική απόφαση με την οποία ο δικαιούχος θα καλείται να καταβάλλει χρηματικό αντάλλαγμα που θα αντιστοιχεί στην απώλεια του δασικού οικοσυστήματος, γεγονός που θα υπολογίζεται με βάση μια εξίσωση με παραμέτρους την αξία του δάσους, τις οικοσυστημικές υπηρεσίες που παρέχει κλπ.
      Τι θα γίνει με όσους έκαναν το 2017 – 2019 αίτηση εξαγοράς των εκτάσεων;
      Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική τη νομοθετική διάταξη για εξαγορά δασών/δασικών εκτάσεων που εκχερσώθηκαν και την μεταβίβαση της έκτασης στους ιδιώτες.Μετά από την ψήφιση του νέου νόμου , όπως έχει γίνει γνωστό από το Υπουργείο, η λύση που θα δοθεί δεν είναι η εξαγορά των εκτάσεων αλλά η «τακτοποίησή» τους για όσο διάστημα επιδοτείται η καλλιέργεια.
      Θα μπορούν να μεταβιβαστούν οι εκχερσωμένες εκτάσεις;
      Όχι , γιατί το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική τη νομοθετική διάταξη για εξαγορά δασών/δασικών εκτάσεων που εκχερσώθηκαν και την μεταβίβαση της έκτασης στους ιδιώτες. Επομένως μόνο όσοι είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν για όσο διάστημα λαμβάνουν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις
      Μπορεί ένας ιδιώτης να διεκδικήσει την κυριότητα έκτασης;
      Σε περίπτωση που αγρότης θελήσει να διεκδικήσει την ιδιοκτησία της έκτασης, υπάρχουν διάφοροι δρόμοι να μπορεί να ακολουθήσει, όπως μέσω της κτηματογράφησης ή με άσκηση προσφυγής ενώπιον των Συμβουλίων Ιδιοκτησίας Δασών ή των δικαστηρίων.
      πηγή: news.b2green.gr
       
      για περισσότερα και σχολιασμό --->>βλέπε ΕΔΩ
       

    • Didonis
      Mε απόφαση του υφυπουργού ΠΕΝ Νίκου Tαγαρά ανατίθεται στο ΤΕΕ η δημιουργία και λειτουργία της «Ψηφιακής Τράπεζας Γης», μέσω της οποίας ενεργοποιείται η μεταφορά συντελεστή δόμησης και θα μπορούν να μεταφέρονται και να χτίζονται περισσότερα τετραγωνικά μέτρα δόμησης σε υφιστάμενες και νέες οικοδομές, τα οποία θα αντιστοιχούν σε αξίες των επιφανειών δόμησης από διατηρητέα κτίρια.
      Σημειώνεται ότι  το ΥΠΕΝ έχει ήδη εγκρίνει 42 περιοχές της χώρας, όπου εγκαθίστανται ζώνες υποδοχής συντελεστή στο πλαίσιο του νέου προγράμματος πολεοδομικού σχεδιασμού, με την ονομασία  «Κωνσταντίνος Δοξιάδης», που χρηματοδοτείται από το ταμείο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, με συνολικό προϋπολογισμό 401,05 εκατ. ευρώ. δείτε εδώ στο ecopress
      Η νέα απόφαση του ΥΠΕΝ, με τίτλο; «ανάθεση στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «τεχνικό επιμελητήριο Ελλάδας» (ΤΕΕ) της ανάπτυξης και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος της «Ψηφιακής Τράπεζας Γης» προβλέπει τα ακόλουθα:
      Άρθρο 1 Αντικείμενο
      Η διαχείριση και αξιοποίηση τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης γίνεται αποκλειστικά σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν. 4495/2017 ως ισχύει μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης.
      Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται:
      α) η ανάθεση στο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» της ανάπτυξης και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος της «Ψηφιακής Τράπεζας Γης»
      β) ο τρόπος υλοποίησης, οι λειτουργίες και οι τεχνικές προδιαγραφές του πληροφοριακού συστήματος «Ψηφιακή Τράπεζα Γης»
      γ) η Κυριότητα, διαχείριση και δομή του πληροφοριακού συστήματος
      δ) οι υποχρεώσεις του διαχειριστή του πληροφοριακού συστήματος και τα δικαιώματα χρήσης και πρόσβασης.
      Άρθρο 2 Ανάθεση ανάπτυξης και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος στο ΤΕΕ
      Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» αποτελεί ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για τη διαχείριση και αξιοποίηση των τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης. Η ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση του πληροφοριακού αυτού συστήματος ανατίθεται με την παρούσα στο νομικό πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), το οποίο και αποκαλείται εφ’ εξής «Διαχειριστής του συστήματος».
      Άρθρο 3 Λειτουργίες πληροφοριακού συστήματος
      Το πληροφοριακό σύστημα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» συμμορφώνεται με τους κανόνες και τα πρότυπα σχεδιασμού, ανάπτυξης και λειτουργίας διαδικτυακών τόπων, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του ν. 4305/2014 «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα», της υπό στοιχεία Φ.40.4/1/989/2012 υπουργικής απόφασης «Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (Β΄ 1301), όπως ισχύει.
      Το πληροφοριακό σύστημα αναλύεται σε ένα σύνολο διακριτών λειτουργιών όπου περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον οι ακόλουθες:
      α. Δημιουργία ψηφιακής βάσης δεδομένων των ακινήτων προσφοράς και υποδοχής συντελεστή δόμησης και των συναφών τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης, που θα διαχειρίζεται το περιεχόμενο των εγγραφών και περιλαμβάνει:
      αα) Σχεδιασμό της βάσης δεδομένων (ανάλυση απαιτήσεων, σχεσιακό διάγραμμα (ERD), εννοιολογικό σχεδιασμό/μοντελοποίηση, λογικό σχεδιασμό, φυσικό/λειτουργικό σχεδιασμό, μοντέλο οντοτήτων/ συσχετίσεων).
      ββ) Υλοποίηση, εγκατάσταση εφαρμογών και μηχανισμών ασφάλειας συμβατών με το G-Cloud, με αξιοποίηση αντίστοιχων παρεχόμενων υπηρεσιών cloud computing (IaaS, PaaS, SaaS) και υποστήριξη της λειτουργίας των βάσεων δεδομένων και των εφαρμογών που θα αναπτυχθούν.
      β. Δημιουργία εφαρμογής για τη διαβαθμισμένη πρόσβαση των χρηστών, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες αρμοδιότητές τους, στις υπηρεσίες του πληροφοριακού συστήματος.
      γ. Ανάπτυξη εφαρμογής διαχείρισης και παρακολούθησης της ροής εργασιών που θα υποστηρίζει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες.
      δ. Παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης των χρηστών του συστήματος.
      ε. Εξασφάλιση της καλής λειτουργίας των βάσεων δεδομένων και των εφαρμογών. στ. Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης των συστημάτων (εφαρμογές και δεδομένα).
      Η ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος θα γίνει στη βάση κοινών κανόνων διαλειτουργικότητας με τη χρησιμοποίηση ανοικτών διεπαφών, πρωτοκόλλων και μορφοτύπων (συγκεντρωτικά: ανοικτά πρότυπα).
      Άρθρο 4 Τεχνικές προδιαγραφές πληροφοριακού συστήματος
      Το πληροφοριακό σύστημα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» αποτελεί ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που απαρτίζεται από επιμέρους διαδικτυακές και τοπικές υπηρεσίες και περιλαμβάνει:
      α) Σύστημα διαχείρισης βάσεων δεδομένων (RDBMS).
      β) Σύστημα αυθεντικοποίησης χρηστών.
      γ) Σύστημα διαχείρισης και παρακολούθησης της ροής εργασιών που θα υποστηρίζει όλες τις διαδικασίες και τα στάδια μέχρι την ολοκλήρωση της μεταφοράς συντελεστή δόμησης.
      δ) Υπηρεσίες καταλόγου για την αναζήτηση δεδομένων.
      ε) Εξυπηρετητές (application servers) διάθεσης των δεδομένων και υποστήριξης υπηρεσιών για την εκτέλεση άλλων διεργασιών σε αυτά (π.χ. μετασχηματισμός, οπτικοποίηση, αναζήτηση, μεταφόρτωση).
      Άρθρο 5 Δικαιώματα χρήσης και πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα
      Το πληροφοριακό σύστημα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» εφαρμόζει συγκεκριμένη πολιτική ασφαλείας και κατάλληλες τεχνικές διαχείρισης των δεδομένων, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του ως ασφαλούς πληροφοριακού συστήματος, στο οποίο έχουν πρόσβαση οι κατηγορίες χρηστών ως κατωτέρω. Η προσβασιμότητα στη διαδικτυακή πύλη του πληροφοριακού συστήματος γίνεται σύμφωνα με την παρ. 7 του Παραρτήματος Ι της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012 απόφασης «Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (Β΄ 1301).
      Χρήστες του πληροφοριακού συστήματος είναι:
      α) οι ιδιοκτήτες των ακινήτων προσφοράς και υποδοχής συντελεστή δόμησης, κατά τις διατάξεις των άρθρων 70 και 71 ν. 4495/2017 (Α’ 167), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
      β) οι αρμόδιες δημόσιες αρχές που χρησιμοποιούν το πληροφοριακό σύστημα στο πλαίσιο των καθηκόντων τους και οι εμπλεκόμενοι με τις σχετικές διαδικασίες υπάλληλοι των φορέων αυτών.
      γ) εξουσιοδοτημένα από το Διαχειριστή του συστήματος πρόσωπα, τα οποία έχουν αυξημένα δικαιώματα πρόσβασης σε όλα τα δεδομένα του συστήματος (δεδομένα χρήσης, παραμετροποίησης, καταγραφής μεταβολών κλπ.), με δυνατότητα εξαγωγής τους. Η δομή του πληροφοριακού συστήματος και η διάρθρωση των επιμέρους στοιχείων που εισάγονται σε αυτό επιτρέπουν τη διαβαθμισμένη ανάκτηση πληροφοριών και δεδομένων.
      Η κατηγοριοποίηση και διαχείριση χρηστών αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 12 του Παραρτήματος Ι και του Παραρτήματος ΙΙΙ της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012 (Β΄ 1301) απόφασης.
      Άρθρο 6 Διαφύλαξη εμπιστευτικότητας, όροι πρόσβασης και διάθεσης στο πληροφοριακό σύστημα και τα δεδομένα
      Η πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» για τη διαχείριση και αξιοποίηση των τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης γίνεται, σύμφωνα με το Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σε κρυπτογραφημένη και ασφαλή σύνδεση.
      Ο πιστοποιημένος χρήστης οφείλει να τηρεί τη μυστικότητα των κωδικών και είναι υπεύθυνος για κάθε καταχώριση, μεταβολή και διαγραφή δεδομένων που διενεργείται με τους κωδικούς που χρησιμοποιεί.
      Το πληροφοριακό σύστημα καταγράφει τις ενέργειες και τον χρόνο που τις πραγματοποιεί ο εξουσιοδοτημένος χρήστης. Η τήρηση των δεδομένων αυτών γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
      Άρθρο 7 Διαλειτουργικότητα
      Το πληροφοριακό σύστημα «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» ακολουθεί κανόνες και πρότυπα για τη διασύνδεση και τη διαλειτουργικότητα με τρίτα πληροφοριακά συστήματα, σύμφωνα με το Παράρτημα II της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012 (Β΄ 1301) απόφασης.
      Το πληροφοριακό σύστημα διασυνδέεται με όρους διαλειτουργικότητας με τρίτα πληροφοριακά συστήματα, εφόσον απαιτείται.
      Άρθρο 8 Κυριότητα, διαχείριση και δομή του πληροφοριακού συστήματος
      Η κυριότητα του πληροφοριακού συστήματος «Ψηφιακή Τράπεζα Γης» ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Το ΥΠΕΝ οφείλει να παρέχει προς τον διαχειριστή κάθε διαθέσιμο στοιχείο για την ανάπτυξη του συστήματος και να συνεργάζεται επί σταθερής βάσεως για την ομαλή λειτουργία αυτού.
      Η διαδικτυακή πύλη του πληροφοριακού συστήματος θα είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), την οποία θα χρησιμοποιούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στις διαδικασίες της μεταφοράς συντελεστή δόμησης.
      Η δομή, το περιεχόμενο και οι διαδικασίες διαχείρισης του περιεχομένου της διαδικτυακής πύλης αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5 του Παραρτήματος Ι της υπό στοιχεία ΥΑΠ/Φ.40.4/1/989/2012 απόφασης «Κύρωση Πλαισίου Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» (Β΄ 1301).
      Άρθρο 9 Υποχρεώσεις του Διαχειριστή του συστήματος
      Οι γενικές υποχρεώσεις του Διαχειριστή του συστήματος είναι οι ακόλουθες:
      α) Να υποστηρίζει τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος με υψηλή διαθεσιμότητα, παρέχοντας διαδικτυακή πρόσβαση, υποστήριξη των συστημάτων, προσαρμογές αποδοτικότητας και να προβαίνει σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης και αποδοτικής λειτουργίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα.
      β) Να συντηρεί τον εξοπλισμό και το λογισμικό του συστήματος, προκειμένου να εξασφαλίζεται η απαιτούμενη απόδοση και ασφάλεια.
      γ) Να προσαρμόζει τις λειτουργίες του πληροφοριακού συστήματος σε τυχόν αλλαγές της νομοθεσίας και, εφόσον απαιτηθεί, να προβαίνει σε αναβαθμίσεις και προσθήκες λειτουργικότητας, σύμφωνα με τις οδηγίες των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
      δ) Να παρέχει πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      ε) Να αναλαμβάνει την υποστήριξη των χρηστών και των αρμόδιων υπηρεσιών στη λειτουργία και χρήση του συστήματος.
      Άρθρο 10 Έναρξη ισχύος
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      Ο Υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας
      Νικόλαος Ταγαράς
       
      πηγή ecopress.gr
       
      Για περισσότερα και σχολιασμό -->>ΕΔΩ

    • Didonis
      Ένα εντυπωσιακό βίντεο με όλους τους σεισμούς και των τσουνάμι που προκάλεσαν από το 1900 έως το 2020

      Η ανάρτηση και το σχόλιο του γεωλόγου του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, Χ. Φασουλά

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο με όλους τους σεισμούς και των τσουνάμι που προκάλεσαν από το 1900 έως το 2020 ανάρτησε στο Facebook o κ. Χαράλαμπος Φασουλάς, γεωλόγος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.

      Το βίντεο, σχεδόν τριών λεπτών, περιλαμβάνει σεισμούς άνω των 7,7 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ...


       
       
      Πρόκειται για μια "φανταστική οπτικοποίηση" όπως αναφέρει που "κάθε λεπτό αντιστοιχεί σε ένα χρόνο".  και καταλήγει "Εκεί στην πάνω αριστερή γωνιά της οθόνης είναι η γειτονιά μας".
       
      πηγή alfavita.gr
       

    • Didonis
      Η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε με τον πιο εμφαντικό τρόπο την ανάγκη για άμεση αξιοποίηση της τεχνολογίας με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας επιχειρήσεων, οργανισμών, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και σχολείων. Δύο και πλέον χρόνια μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, η ζήτηση για τεχνολογικό εξοπλισμό που μπορεί να υποστηρίξει την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση παραμένει αυξημένη, με την ευελιξία να αποτελεί, πλέον, λέξη-κλειδί για μαθητές και εργαζόμενους.
      Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το 2021, σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις (98,4%) με 10 ή περισσότερους απασχολούμενους είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ η ζήτηση για συνδέσεις υψηλής ταχύτητας παρουσιάζει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Επιπρόσθετα, άνοδο παρουσιάζει και η χρήση υπηρεσιών υπολογιστικού νέφους (cloud computing), με 50,3% των επιχειρήσεων να δηλώνουν ότι αγόρασαν υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους το 2021 σε σύγκριση με 13,0% το 2015. Συγκεκριμένα, 84,8% των μεγάλων επιχειρήσεων, 62,3% των μεσαίων επιχειρήσεων και 47,7% των μικρών επιχειρήσεων δήλωσαν ότι αγόρασαν υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους τη χρονιά που πέρασε.
      Στον τομέα της εκπαίδευσης, η ενσωμάτωση τεχνολογικών λύσεων στη μαθησιακή διαδικασία, συντέλεσε στην ενδυνάμωση του τεχνολογικού αλφαβητισμού εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ ενίσχυσε την ποιότητα των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Η χρήση τεχνολογιών αιχμής ανοίγει νέους ορίζοντες στη μάθηση, ενώ παρέχει τεράστιες δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της έρευνας και της εκπαίδευσης. Η αξιοποίηση τεχνολογικών λύσεων στον καθημερινό τρόπο λειτουργίας, καθιστά τόσο την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και την αγορά εργασίας γενικότερα, πιο προσβάσιμη για άτομα με αναπηρίες, χρόνιες παθήσεις και άτομα που διαμένουν σε απομακρυσμένες γεωγραφικά περιοχές, ενώ παράλληλα μειώνει τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες.  
      Στις μέρες μας, τα ψηφιακά συστήματα εκπαίδευσης έχουν ωριμάσει και είναι πιο εύχρηστα από ό,τι στο παρελθόν. Παράλληλα, το κόστος και οι ταχύτητες σύνδεσης στο διαδίκτυο έχουν φτάσει σε εξαιρετικά ελκυστικά επίπεδα.
      Στην αγορά υπάρχουν αρκετά προϊόντα τα οποία μπορούν να βελτιστοποιήσουν τόσο την εμπειρία μάθησης, όσο και να αυξήσουν την παραγωγικότητα στην εργασία. Ένα από αυτά είναι ο διαδραστικός πίνακας (interactive whiteboard) με οθόνη αφής. Πλέον, σε εταιρείες και σχολεία στο εξωτερικό, κερδίζει έδαφος η χρήση διαδραστικών πινάκων, όπως τα Interactive Displays της Clevertouch Technologies.

      Διαθέσιμοι σε διάφορα μοντέλα με μέγεθος που κυμαίνεται από 55 μέχρι 86 ίντσες, οι διαδραστικοί πίνακες ουσιαστικά λειτουργούν σαν ένα τεράστιο κινητό τηλέφωνο. Οι χρήστες μπορούν να γράψουν πάνω τους, να κρατήσουν σημειώσεις, να επικοινωνήσουν, να προβάλουν περιεχόμενο από οποιαδήποτε πηγή, να ανταλλάξουν αρχεία, καθώς και να κατεβάσουν και να ενσωματώσουν Android εφαρμογές.
      Υποστηρίζοντας συμβατότητα με διάφορα λειτουργικά συστήματα όπως Android, Windows, Mac OS X, MacOS και Chromebook και παρέχοντας τη δυνατότητα ασύρματης προβολής περιεχομένου από υπολογιστή ή smartphone και tablet, η εν λόγω λύση μπορεί να χρησιμοποιηθεί με την ίδια ευκολία, τόσο σε μια διαδικτυακή τάξη, όσο και σε μία επαγγελματική συνάντηση, ενισχύοντας την επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων. Ειδικότερα, οι διαδραστικοί πίνακες της Clevertouch μπορούν να συνδεθούν με έξυπνες συσκευές, επιτρέποντας στους μαθητές να γράψουν ή να σχολιάσουν στον πίνακα μέσω των υπολογιστών, των tablet και των smartphone τους, κάτι που διευκολύνει την παράδοση του μαθήματος, ειδικά σε υβριδικές συνθήκες διδασκαλίας.
      Επιπλέον, οι ψηφιακοί πίνακες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη θέση αφισών, ανακοινώσεων και τυπωμένων σημειωμάτων σε γραφεία ή χώρους αναμονής, προβάλλοντας εναλλασσόμενο περιεχόμενο όπως ημερολόγιο, δράσεις, εργασίες, προγράμματα, ανακοινώσεις και βίντεο.
      Ο Λουκιανός Ράφτης Διευθύνων Σύμβουλος της NEDECO Electronics Ltd ανέδειξε ότι «σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο μαθησιακό περιβάλλον τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και το προσωπικό τους καλούνται συνεχώς να αντιμετωπίζουν προκλήσεις και νέα δεδομένα. Χρησιμοποιώντας ποιοτικά και αξιόπιστα προϊόντα, εργοδότες, εκπαιδευτικοί, μαθητές και εργαζόμενοι μπορούν να εκμεταλλευτούν τα οφέλη της τεχνολογίας για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους, ανταποκρινόμενοι στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν ιδανική λύση για πανεπιστήμια, σχολεία και φροντιστήρια, καθώς οδηγούν στη μείωση του όγκου του διδακτικού υλικού, εξοικονομώντας κόστος σε πρώτες ύλες όπως το χαρτί».
       
      πηγή alphanews.live
       

    • atsianos
      Η ανέγερση νέων κτιρίων και ειδικά κτιρίων κατοικιών είναι συνδεδεμένη με τους κάτωθι παράγοντες, ο συνδυασμός των οποίων αποτελεί εκρηκτικό μείγμα.
      Η αύξηση του κόστους κατασκευής νεόδμητων κατοικιών άνω του 50% σε έναν χρόνο. Επίσης με υψηλό κόστος ανακαινίζονται και τα παλαιοτέρα ακίνητα. Το εργατοτεχνικό προσωπικό έχει μειωθεί διότι τα χρόνια της κρίσης έφυγε στο εξωτερικό ή άλλαξε επάγγελμα και η κατάσταση θα γίνει δραματική όταν η Ουκρανία αρχίζει να ξανακτίζεται, όταν αρχίσει να υλοποιείται το έργο στον Δήμο Ελληνικού της Αττικής (κατοικίες, εμπορικά κέντρα, μαρίνες, καζίνο, ξενοδοχεία, υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος και κ.λπ.). Υψηλές τιμές στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, στους δήμους με μετρό και φυσικά πέριξ της Ακρόπολης αφού την Αθήνα θα επισκέπτονται στο μέλλον 10.000.000 ξένοι επισκέπτες ετησίως. Στην περιφέρεια παρατηρείται μικρό ενδιαφέρον για την παραθαλάσσια Θεσσαλονίκη και τις πολυτελείς κατοικίες στα νησιά κυρίως. Σε περιφερειακές πόλεις με πανεπιστήμια ενδιαφέρον για μίσθωση κυρίων μικρών διαμερισμάτων. Μεγάλη αύξηση των τιμών των ενοικίων των νεόδμητων ακινήτων αφού αυξήθηκε το κόστος κατασκευής και οι αξίες των οικοπέδων κυρίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Νέα μεγάλη επιβάρυνση για τους αγοραστές νεόδμητου ακινήτου από το τέλος της αναστολής του ΦΠΑ 24% στις μεταβιβάσεις ακινήτων από τις 31/12/2022 σε συνδυασμό με τις αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών σε πάνω από 7.000 περιοχές σε όλη τη χώρα, οι οποίες αυξήσεις συμπαρασύρουν έξοδα μεταγραφής ακινήτου στο Κτηματολόγιο, φόρους μεταβίβασης, συμβολαιογραφικά. Πώληση ακινήτων από funds και τράπεζες χιλιάδων ακινήτων παλαιάς κατασκευής χωρίς ενίσχυση της αντισεισμικότητας αυτών. Ανησυχία για την αποτυχία του διαγωνισμού για πώληση του project «Aριάδνη» των 5,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει εξασφαλίσεις σε 83.000 ακίνητα και τιμή προσφοράς τα 730 εκατομμύρια ευρώ. Το εισόδημα των μικρομεσαίων επιχειρηματιών έχει υποστεί μείωση τα χρόνια του COVID-19 και οι μισθοί δεν αναπροσαρμόζονται με βάση τα μεγάλα ποσοστά του πληθωρισμού. Αβέβαιο το μέλλον της ενέργειας στην Ευρώπη και παγκοσμίως και του πολέμου στην Ουκρανία που απέκτησε μονιμότητα. Για τους πιο πάνω λόγους οι κατασκευαστές κτιρίων συνεχώς μειώνουν το εμβαδόν των νέων κατοικιών από 100 τ.μ.-120 τ.μ. προ έτους σε 65 τ.μ.-85 τ.μ. σήμερα που χρησιμοποιούν και οι digital nomads.
      Για όλο αυτό το εκρηκτικό μείγμα δεν υπάρχει φορέας ή οργανισμός που να χαράσσει το μέλλον του real estate στο καλύτερο οικόπεδο του κόσμου και να ενημερώνεται και ο επενδυτής για το μέλλον της επένδυσής του.
      Αν το οικονομικό επιτελείο αντιμετωπίζει ως πηγή ανάπτυξης την κτηματαγορά, πρέπει στην Εκθεση της Θεσσαλονίκης να εξαγγείλει εκ νέου την παράταση αναστολής του ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ως τις 31/12/2025.
      Πηγή: https://news.b2green.gr/22401/εκρηκτικό-το-μείγμα-αύξησης-κόστους-κ

×
×
  • Δημιουργία Νέου...