Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • Pavlos
      Με αμείωτο ρυθμό αυξήθηκαν οι τιμές των διαμερισμάτων το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των τιμών των διαμερισμάτων για το σύνολο της χώρας διαμορφώθηκε στο 9,4%, μετά από αύξηση 9,3% που είχαν καταγράψει στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Υπενθυμίζεται ότι για το σύνολο του 2021 οι τιμές των διαμερισμάτων αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,5%.
      Πιο αναλυτικά, η αύξηση των τιμών το β΄ τρίμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, ήταν 10,5% για τα νέα διαμερίσματα, δηλ. ηλικίας έως 5 ετών, και 8,7% για τα παλαιά, δηλ. ηλικίας άνω των 5 ετών.
      Με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, το α΄ τρίμηνο του 2022 σημειώθηκε αύξηση των τιμών των νέων διαμερισμάτων κατά 10,4%, ενώ οι τιμές των παλαιών διαμερισμάτων αυξήθηκαν κατά 8,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Για το σύνολο του 2021, οι τιμές για τα νέα και τα παλαιά διαμερίσματα αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,0% και 7,1% αντίστοιχα.
      Από την ανάλυση των στοιχείων κατά γεωγραφική περιοχή προκύπτει ότι η αύξηση των τιμών των διαμερισμάτων το β΄ τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 ήταν 10,9% στην Αθήνα, 10,4% στη Θεσσαλονίκη, 8,9% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 6,3% στις λοιπές περιοχές της χώρας. Με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, το α΄ τρίμηνο του 2022 οι τιμές των διαμερισμάτων αυξήθηκαν κατά 10,5% στην Αθήνα, 9,4% στη Θεσσαλονίκη, 8,8% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 6,8% στις λοιπές περιοχές της χώρας σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2021. Για το σύνολο του 2021, η αύξηση των τιμών στις προαναφερόμενες περιοχές σε σχέση με το 2020 ήταν 9,6%, 7,3%, 5,7% και 4,8% αντίστοιχα.
      Τέλος, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, για το σύνολο των αστικών περιοχών της χώρας, το β΄ τρίμηνο του 2022 οι τιμές των διαμερισμάτων αυξήθηκαν κατά 9,5% σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2021. Με βάση τα αναθεωρημένα στοιχεία, το α΄ τρίμηνο του 2022 η αντίστοιχη αύξηση των τιμών των διαμερισμάτων στις αστικές περιοχές ήταν 9,8%, ενώ για το σύνολο του 2021 η μέση ετήσια αύξηση διαμορφώθηκε στο 7,9%.
      πηγη: https://eleftheriaonline.gr 

    • Didonis
      ....
      Στο άρθρο σας "Με 10 δισ. κρατικά χαρτζιλίκια δεν μιλάς για ανάπτυξη..." πολύ σωστά επισημαίνεται, ότι η γραφειοκρατία δεν επιτρέπει την οικονομική ανάπτυξη και ότι αποτελεί την αιτία και για την αποβιομηχάνιση στο 50% της χώρας.
      Ο λόγος για τον οποίο εξακολουθεί η Ελλάδα να παρουσιάζει αυτό το έλλειμμα της οικιστικής γης είναι ένας και μοναδικός. Η Δασική νομοθεσία, που διαμορφώθηκε με τους αγώνες των δασολόγων, οι οποίοι είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Περιβάλλοντος, για την προστασία των δασών και με τον ισχυρισμό ότι τα ελληνικά δάση κινδυνεύουν μ εξαφάνιση. 
      Ισχυρισμός που οδήγησε το Συμβούλιο της Επικρατείας να κρίνει ότι απαγορεύεται η αλλαγή της χρήσης τους, η οποία μαζί με την απαγόρευση αλλαγής της χρήσης των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκτάσεων, που επιβλήθηκε με τον νόμο 4685/2020 με συνέπεια να απαγορεύεται η αλλαγή της χρήσης σε ΟΛΗ την επιφάνεια της χώρας η οποία ευρίσκεται εκτός του σχεδίου Πόλεων και Οικισμών.
        Η αιτία για την δημιουργία του στεγαστικού προβλήματος, το οποίο κατατρώει το εισόδημα των Ελλήνων και το οποίο διογκώθηκε από την απουσία κατασκευής νέων κατοικιών στα τελευταία χρόνια, είναι η μεγάλη αξία της οικιστικής γης. Πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζεται με τα διαφαινόμενα μέτρα της κυβέρνησης.
      Στα κράτη της Ευρώπης για την αγορά μιας κατοικίας αρκεί το ετήσιο εισόδημα 4,5 ετών, στην Ελλάδα ξεπερνά και τα 14 χρόνια. Όσο και εάν αυτό δικαιολογείται από την διαφορά των μισθών, το μεγάλο ποσοστό αυτής της διαφορά αντιπροσωπεύει η αξία της γης,  η οποία αντιστοιχεί στο κόστος της κατοικίας, το οποίο στην Ελλάδα ανέρχεται στο 40% αξίας της, όταν δεν το υπερβαίνει. 
      Αυτό συμβαίνει διότι παρά τον νόμο περί οικιστικών περιοχών (Στέφανος Μάνος) και τον οικιστικό νόμο 1337/1983, που τον αντικατέστησε ( Αντώνης Τρίτσης ), η Πολεοδομική Ανασυγκρότηση της χώρας, στην οποία απέβλεπαν οι νόμοι αυτοί, δεν απέδωσε ούτε κατ΄ ελάχιστο από τα αναμενόμενα, κυρίως διότι η δασική νομοθεσία απαγόρεψε την δημιουργία οικιστικής γης στο σύνολο της επιφάνειας της χώρας.   
      Απόδειξη της στρεβλής οικιστικής κατάστασης της χώρας,  είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα η οικιστική γη ανέρχεται, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, στο 2,5% επί του συνόλου της επιφανείας της και αυτό χωρίς να λαμβάνουμε υπ΄οψιν τις ανάγκες για την επιφάνεια που χρειάζεται η τουριστική υποδομή. Σε αντίθεση με το ανωτέρω ποσοστό στην Γερμανία η οικιστική γη καλύπτει το 17,0% της επιφανείας της και κάθε χρόνο αυξάνεται σημαντικά ! Αντίστοιχα είναι και τα ποσοστά στις λοιπές χώρες της Ε.Ε., για να μην αναφερθούμε στο 20,0% της Ολλανδίας και το 24,0% του Βελγίου.Είναι επομένως προφανές ότι, η οικιστική γη στην Ελλάδα πρέπει να αυξηθεί !
      Η απαράδεκτη όμως αξία της οικιστικής γης στην Ελλάδα, αποδεικνύει και επιβάλει την άμεση προσφορά φτηνών οικοπέδων, η οποία θα εξισορροπήσει την αξία τους, με συνέπεια το κόστος της στέγης να μειωθεί τουλάχιστον κατά 20%. 
      Υπολογιζόμενης της αξίας ενός διαμερίσματος των 100 τ.μ., που έχει ανάγκη η μέση ελληνική οικογένεια η οποία κυμαίνεται μεταξύ 220.000 – 350.000 ευρώ ( φτηνές, ακριβές περιοχές ) είναι προφανές ότι με την προσφορά φτηνών οικοπέδων, αυτή θα μειωθεί κατά 20%. 
      Αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι: 
      1.    Η άμεση απόφαση για την μεταβολή της χρήσης του 8-10% της επιφάνειας της Χώρας σε οικιστικές χρήσεις.
      2.    Η άμεση νομοθέτηση του Χωροταξικού χάρτη και της πολεοδομήσεως των επιβαλλομένων εκτάσεων. 
      3.    Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων πολεοδόμησης από τους Δήμους στο Υπουργείο, στους οποίους θα παραμείνει η έκφραση γνώμης επί της προτάσεως του υπουργείου για τις επεκτάσεις, τις δημιουργίες παραθεριστικών οικισμών και χωροταξικών ρυθμίσεων, και
      4.    Η θέσπιση τους κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων διατάξεων και με κατεπείγουσες διαδικασίες, με διατήρηση των διατάξεων του οικιστικού νόμου 1337/1983 περί εισφοράς σε γης και χρήμα.

      Με εκτίμηση
      Δημήτριος Κοτσώνης
      πολιτικός μηχανικός
       
      πηγή απόσπασμα από capital.gr

    • Didonis
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει δημιουργήσει ένα ολιστικό σχέδιο παρεμβάσεων για το Σέιχ Σου με στόχο τη μείωση του κινδύνου πυρκαγιών με το πρόγραμμα Antinero, το πρωτοποριακό πρόγραμμα αφαίρεσης της πεύκης και αντικατάστασης με πλατύφυλλα, την αντιμετώπιση των φλοιοφάγων εντόμων και την ενίσχυση της δασικής αναψυχής, που περιλαμβάνει:
      AntiNERO
      Μετά από περισσότερα από 10 χρόνια συντηρήθηκαν όλοι οι δασικοί δρόμοι, απομακρύνθηκε η βλάστηση εντός δρόμων σε επιλεγμένες θέσεις και  συντηρήθηκαν τα τέσσερα πυροφυλάκιά του:
      – Δημιουργία αντιπυρικής ζώνης πλάτους 10 μ. σε μήκος 14 χλμ. και έκταση 143 στρ.
      – Δημιουργία στεγασμένης αντιπυρικής ζώνης πλάτους 50 μ. σε μήκος 20 χλμ. και έκταση 996 στρ.
      – Συντήρηση δασικού οδικού δικτύου σε μήκος 88 χλμ.
      – Καθαρισμός αντιπυρικών λωρίδων σε μήκος 48 χλμ. και έκταση 438 στρ.
      – Καθαρισμοί εκατέρωθεν δρόμων και μονοπατιών σε έκταση 212 στρ.
      Προϋπολογισμός:650.705€ (Ταμείο Ανάκαμψης)
      Άμεση αναδάσωση με πλατύφυλλα
      Υλοποίηση αναδάσωσης σε 28 θέσεις του δάσους και στη μικτή ζώνη δάσους – οικιστικού ιστού κατά την ερχόμενη φυτευτική περίοδο, τον Νοέμβριο, με φύτευση 42.500 φυταρίων πλατυφύλλων ειδών:
      Άρια (είδος δρυός)     3.500 Δρυός χνοώδης           7.500 Φράξος                        10.000 Κουτσουπιά                6.000 Κελτίς                          7.500 Πλάτανος                    330 Σκλήθρο                      1.070 Συκιά                           300 Μουριά                       500 Αγριοκορομηλιά        100 Ροδιά                           200 Πικροδάφνη               2.100 Δάφνη                         200 Σπάρτο                        1.200 Δενδρολίβανο            2.000 Το φυτευτικό υλικό προέρχεται από τα φυτώρια της Διεύθυνσης Αναδασώσεων Κεντρικής Μακεδονίας και βρίσκεται στο δημόσιο δασικό φυτώριο Λαγκαδά.
      Προβλέπεται άρδευση για τα τρία πρώτα χρόνια από τη φύτευση.
      Προϋπολογισμός: 1.022.000 € (Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020).
       

      Αντιμετώπιση φλοιοφάγου εντόμου
      Στο μεγαλύτερο μέρος της περιοχής που είχε προσβληθεί από το έντομο, είχαν πραγματοποιηθεί αναδασώσεις τραχείας πεύκης μετά την πυρκαγιά του 1997 και η ολική απομάκρυνση των κωνοφόρων έδρασε καταλυτικά στη φυσική αναγέννηση πλατυφύλλων.
      Τον Σεπτέμβριο του 2019 εγκρίθηκε χρηματοδότηση 500.000 € προς το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης για την υλοποίηση καλλιεργητικών υλοτομιών σε έκταση 2.253 στρ.
      Εκτελούνται εργασίες ασφαλούς διαχείρισης υπολειμμάτων σε συνολική έκταση 5.025 στρ. στο χώρο δασικής αναψυχής «Κρυονέρι», στο Πανόραμα και κατά τόπους στην ευρύτερη περιοχή.
      Σχεδιασμός για το αύριο
      Συντήρηση & εκσυγχρονισμό των χώρων δασικής αναψυχής & αθλητισμού Πιστοποίηση των υφιστάμενων μονοπατιών και τη συντήρησή αυτών Ανάπτυξη ποδηλατικών και περιπατητικών διαδρομών Σχέδιο αντιπυρικής προστασίας της περιοχής ευθύνης του, συνολικής έκτασης 1.655.167 στρ, προϋπολογισμού 246.000 € με πρόσκληση που αναμένεται να δημοσιευθεί άμεσα και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    • atsianos
      Την αναστολή επιβολής του ΦΠΑ 24% στα ακίνητα για δύο χρόνια ακόμη αποφάσισε η κυβέρνηση.
      Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος πριν λίγο στην ενημέρωση για την εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, η επιβολή ΦΠΑ 24% στην οικοδομή αναστέλλεται μέχρι το τέλος του 2024.
      Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο ΦΠΑ στα ακίνητα έχει «παγώσει» μέχρι τα τέλη του 2022.
      Η αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομή, απόφαση που ελήφθη από την κυβέρνηση το 2019, ώθησε τις αγοραπωλησίες ακινήτων αλλά και την κατασκευή καινούργιων.
      Σημειώνεται ότι ο ΦΠΑ 24% επιβλήθηκε στις αγοραπωλησίες ακινήτων το 2006 και αφορούσε ακίνητα με άδεια οικοδομής από την 1η Ιανουαρίου 2006 και μετά, με εξαίρεση την αγορά πρώτης κατοικίας.
      Η κυβέρνηση το 2019 αποφάσισε την αναστολή του ΦΠΑ από την 1η Ιανουαρίου 2020 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022 η οποία περιλαμβάνει τόσο περιπτώσεις νέων αδειών όσο και παλιές άδειες που εκδόθηκαν από 1η Ιανουαρίου 2006.
      Από τον Ιανουάριο του 2025 ο ΦΠΑ στα νεόδμητα μπορεί να περιορισθεί είτε στο 13% είτε η χώρα να ζητήσει να ενταχθεί στις παρεκκλίσεις για τα ακίνητα ακολουθώντας το παράδειγμα του Λουξεμβούργου που έχει μηδενικό συντελεστή.
      Πηγή: b2green.gr

    • atsianos
      Τη δημιουργία ειδικού προγράμματος ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις – έως 10 κιλοβάτ – για να βάλουν ηλιακά πάνελ και να παράγουν ρεύμα για ιδιοκατανάλωση, κι όχι για net metering εξήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σε χθεσινή εκδήλωση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Κεντρικής Μακεδονίας και του Ιδρύματος Konrad Adenauer, με θέμα «Ενεργειακά προβλήματα και στήριξη των Ελληνικών Επιχειρήσεων».
      Ανακοίνωσε, μάλιστα, πρόγραμμα «Εξοικονομώ» για τις επιχειρήσεις, που όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε «είναι καθ’οδόν».
      Ειδικότερα, όπως αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο υπουργός σημείωσε ότι η ενεργειακή κρίση έχει οδηγήσει ήδη τις ευρωπαϊκές οικονομίες σε πολύ μεγάλη πίεση, και μπορεί, όπως είπε, εδώ να υπάρχει η συνήθης γκρίνια και οι αλληλοκατηγορίες, αλλά η αλήθεια είναι ότι η επιδότηση στο ρεύμα που δίνει η ελληνική κυβέρνηση είναι η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
      «Το ρεύμα σήμερα είναι 11 φορές ακριβότερο από ό,τι ήταν πέρυσι. Δηλαδή όσο πληρώνατε λογαριασμό ρεύματος πέρυσι θα το πολλαπλασιάσετε επί 11 για να είστε στις τιμές που είναι φέτος. Το ότι δίνουμε την επιδότηση είναι πολύ ευεργετικό, γιατί διασώζουμε και νοικοκυριά αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες θα είχαν γονατίσει αν αυτή η επιδότηση δεν υπήρχε», επισήμανε ο υπουργός.
      «Δεν αρκεί η επιδότηση, χρειάζεται εξοικονόμηση ενέργειας»
      Ο ίδιος πρόσθεσε ότι πρέπει οι πολίτες να αντιληφθούν ότι η επιδότηση δεν επαρκεί και να φροντίζουν για ενεργειακή εξοικονόμηση, είτε μέσω μείωσης της κατανάλωσης είτε με τη χρήση νέων τεχνολογιών, ενώ σημείωσε ότι «ετοιμάζεται ειδικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έως 10 κιλοβάτ, για να βάλουν ηλιακά πάνελ και να παράγουν ρεύμα, όχι για net metering, αλλά για ιδιοκατανάλωση».
      Όπως ανέφερε ο υπουργός:
      «Επιλέξαμε να φτάσουμε σε μια επιδότηση της κατανάλωσης που πιάνει όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά δεν φτάνει στο σημείο εκείνο όπου χρειάζεται σύνδεση στο δίκτυο ώστε να μην έχεις το εμπόδιο του ΔΕΔΔΗΕ και να βάζεις ηλιακά πάνελ τέτοια που θα σου επιτρέψουν σχεδόν να μηδενίσεις την κατανάλωση του ρεύματός σου. Και άρα, με αυτό τον τρόπο να μετατρέψουμε τις υψηλές τιμές ενέργειες από ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
      Επομένως, συνέχισε ο ίδιος, και τα προγράμματα «Εξοικονομώ» για τις επιχειρήσεις είναι καθ΄ οδόν και τα προγράμματα «ΗΛΕΚΤΡΑ» για την εξοικονόμηση ενέργειας στα δημόσια κτίρια είναι ήδη σε εφαρμογή «και στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουμε βάλει πάρα πολλά χρήματα αντίστοιχα για net metering για τη μεσαία βιομηχανία και βιοτεχνία, εκεί πια που οι ανάγκες είναι πολύ-πολύ μεγαλύτερες. ‘Αρα, δεν μπορούμε να μείνουμε στο χαμηλό ενεργειακό εύρος που είναι η μικρομεσαία επιχείρηση.
      Και με αυτό τον τρόπο γρήγορα μέσα στους επόμενους μήνες, μέσα στο δύσκολο χειμώνα του 2022-2023 να δούμε πολύ μεγάλη αλλαγή στην θετική μας οικονομία».
      Πηγή: b2green.gr

    • atsianos
      Διπλασιασμός τιμών αλλά και ελλείψεις, ενώ ακόμα δεν έχουν αρχίσει τα κρύα n Ολο και περισσότεροι καταναλωτές ζητούν, εκτός από τα καυσόξυλα για τζάκι, και μικρά ξύλα για ξυλόσομπες με φούρνο, ώστε να μειώσουν την κατανάλωση ρεύματος και στο μαγείρεμα.
      Με τις τιμές του φυσικού αερίου και του πετρελαίου να έχουν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη, οι καταναλωτές στρέφονται μαζικά προς τα καυσόξυλα για να εξασφαλίσουν τη θέρμανσή τους ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα. Οπως επισημαίνουν οι έμποροι ξυλείας, η ζήτηση είναι τεράστια, ενώ στην αγορά υπάρχει διάχυτος φόβος για έλλειψη αποθεμάτων το επόμενο χρονικό διάστημα. Φόβος τόσο ισχυρός, ώστε κάνουν λόγο για… τον πόλεμο των ξύλων του 2022. Η ανησυχία εντείνεται από το γεγονός ότι γειτονικές χώρες από τις οποίες η Ελλάδα προμηθευόταν φτηνά καυσόξυλα, όπως η Βουλγαρία – η οποία αντιπροσώπευε το 30% της διακίνησης στην εγχώρια αγορά -, σταμάτησαν τις εξαγωγές προκειμένου να διοχετεύουν τις προμήθειές τους στον ντόπιο πληθυσμό.
      Ως εκ τούτου, οι τιμές των καυσόξυλων έχουν πάρει «φωτιά». Σε ορισμένες περιοχές διαμορφώνονται έως και σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, με το κυβικό μέτρο να πωλείται αυτή τη στιγμή έναντι περίπου 130 ευρώ. «Σε έναν μήνα κανείς δεν γνωρίζει πού μπορεί να έχει φτάσει», λένε με νόημα εκπρόσωποι του κλάδου, κρούοντας παράλληλα τον κώδωνα του κινδύνου. Σημαντική άνοδο σημειώνει και η τιμή του πέλετ, το οποίο κοστίζει ακόμη και 600 ευρώ ανά τόνο, όταν η αντίστοιχη ποιότητα πέρυσι πωλείτο έναντι περίπου 280 ευρώ.
      «Ουσιαστικά η ζήτηση φέτος δεν σταμάτησε ποτέ», λένε οι έμποροι ξυλείας που μιλούν στα «ΝΕΑ». «Από τα τέλη Ιουλίου άρχισε να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές και μόλις μπήκε ο Αύγουστος καταλάβαμε τι πρόκειται να συμβεί το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Πλέον ο πελάτης παραγγέλνει σήμερα – σε μαγαζιά μεγάλα και οργανωμένα – και κανείς δεν ξέρει πότε θα παραλάβει. Τους λέμε να τηλεφωνήσουν σε 20-25 μέρες και βλέπουμε», λέει από την πλευρά του στα «ΝΕΑ» ο Ιωάννης Σακελλαράκης, πρόεδρος του Συλλόγου Εμπόρων Στερεών Καυσίμων Αττικής. «Το πρόβλημα είναι μεγάλο και όσο προχωρά ο χειμώνας θα είναι ακόμη μεγαλύτερο. Ο κόσμος έχει πέσει πάνω στο καυσόξυλο, λόγω του ότι είναι φτηνότερη ύλη, όμως το να μην υπάρχει ανταγωνισμός με άλλες μορφές θέρμανσης είναι τεράστιο πρόβλημα. Δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν όλοι. Σε λίγο θα πέφτει… ξύλο μέσα στα μαγαζιά», συνεχίζει ο ίδιος.
      Ο Ιωάννης Σακελλαράκης επισημαίνει ότι οι τιμές στα στερεά καύσιμα είχαν παραμείνει σχεδόν σταθερές στην Ελλάδα για περίπου επτά χρόνια. Φέτος στην Αττική σημειώνεται αύξηση του κόστους τους κατά 30%, καθώς «τα καυσόξυλα από οξιά, δρυ, πεύκο και ελιά πωλούνταν πέρυσι χύδην έναντι 90-110 ευρώ το κυβικό μέτρο και φέτος πωλούνται από 120 έως 130 ευρώ, ενώ το στοιβαχτό ξύλο πέρυσι κόστιζε 120-140 ευρώ ανά κυβικό μέτρο και φέτος 140-160 ευρώ».
      ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΑ
      Στη Βόρεια Ελλάδα, μάλιστα, οι αυξήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες. Καθώς οι περιοχές αυτές βρίσκονται κοντά στην πηγή της ξυλείας, είχαν τη δυνατότητα να πωλούν σε χαμηλότερες τιμές. Οπως λέει στα «ΝΕΑ» ο Κώστας Τσιλχοροζίδης, ιδιοκτήτης μάντρας καυσόξυλων στις Σέρρες, «πέρυσι στην περιοχή μας ο μεσές (δρυς) πωλείτο 85 ευρώ το κυβικό μέτρο και φέτος έχει πάει στα 130 ευρώ, δηλαδή αύξηση σχεδόν 70%, ενώ η οξιά από 75 ευρώ έχει φτάσει στα 120 ευρώ. Μιλάμε για χύμα ξύλο. Στο πέλετ είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα – το καλής ποιότητας πέλετ που πέρυσι κόστιζε γύρω στα 300 ευρώ το βρίσκεις πια στα 550 ή και στα 600 ευρώ», περιγράφει. Είναι εντυπωσιακό, δε, ότι σε ορισμένες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας έχει επιστρέψει μια παλιά συνήθεια: όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητούν, εκτός από τα καυσόξυλα για τζάκι, και μικρά ξύλα για ξυλόσομπες με φούρνο, ώστε να μειώσουν την κατανάλωση ρεύματος και στο μαγείρεμα.
      «Ολοι φέτος γύρισαν στο ξύλο, ό,τι ποσότητα έχουμε πωλείται. Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, όπου οι θερμοκρασίες είναι πιο υψηλές, η ζήτηση είναι τεράστια. Και το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν αποθέματα. Η μόνη λύση είναι να βγει ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ και να πει ότι μειώνει τον φόρο του πετρελαίου στα 0,80 ευρώ ούτως ώστε να μην πέφτουν όλοι οι καταναλωτές πάνω στο καυσόξυλο, δεν το θέλουμε αυτό», συνεχίζει ο Κώστας Τσιλχοροζίδης.
      ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ
      Την εικόνα αυτή επιβεβαιώνει και ο Γιάννης Καφετζής, έμπορος καυσόξυλων και πέλετ στην Ξάνθη, ο οποίος κάνει λόγο για διπλασιασμό των τιμών. «Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Υπάρχει έλλειψη στην πρώτη ύλη, ενώ η αύξηση των τιμών της ενέργειας έχει επηρεάσει τα πάντα. Παρότι δεν πουλάμε με τον τόνο, το λέω για να το καταλάβει ο κόσμος, πως πέρυσι ο τόνος σε οξιά και μεσέ κόστιζε 120 ευρώ και φέτος 240 και 280 ευρώ. Και στα πέλετ συνέβη το ίδιο. Αυτό που πέρυσι είχε 280 ευρώ, φέτος πήγε στα 550 ευρώ. Δεν ξέρουμε πού θα φτάσουμε, δεν ξέρουμε καν αν θα ξεμείνουμε από ξύλα τον χειμώνα. Θα είναι πολύ δύσκολα», σημειώνει και προσθέτει: «Τις άλλες χρονιές έμπαιναν στη χώρα μεγάλες ποσότητες από τη Ρωσία και την Ουκρανία που φέτος δεν μπαίνουν, ενώ και η Βουλγαρία δεν κάνει εξαγωγές».
      Σύμφωνα, μάλιστα, με ορισμένους επαγγελματίες του κλάδου, όχι μόνο δεν γίνονται εξαγωγές από τη γειτονική χώρα, αλλά βούλγαροι έμποροι έρχονται στην Ελλάδα και «χτυπούν» καλύτερες τιμές στις δημοπρασίες ξυλείας με αποτέλεσμα να βγάζουν εκτός συνόρων ένα κομμάτι της εγχώριας παραγωγής. «Τις εξαγωγές σταμάτησαν επίσης η Αλβανία και η Ρουμανία, ενώ και οι περιοχές που βρίσκονται κοντά στην πηγή των ξύλων όπως η Βόρεια Ελλάδα ή η Κρήτη κρατούν το μεγαλύτερο μέρος των αποθεμάτων τους για τους ντόπιους με αποτέλεσμα να εντείνεται η έλλειψη στην υπόλοιπη χώρα», καταλήγει ο Ιωάννης Σακελλαράκης.
      Πηγή: b2green.gr

    • Didonis
      Εχει κατατεθεί και εγκριθεί ο Ν. 4887/2022
      ...
      Άρθρο 1
      Σκοπός - Διάρκεια Καθεστώτος
      Σκοπός του παρόντος καθεστώτος είναι η χορήγηση ενισχύσεων σε ένα ευρύ πεδίο τουριστικών επενδύσεων που αφορούν κυρίως στη δημιουργία, την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής τουριστικών καταλυμάτων στο σύνολο της Επικράτειας, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Η ημερομηνία έναρξης της υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στο παρόν καθεστώς είναι η 05.09.2022. Ημερομηνία λήξης του κύκλου υποβολών ορίζεται η 05.12.2022. Η υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Ανα- πτυξιακών Νόμων (ΠΣ.-Αv), στην ηλεκτρονική διεύθυνση (https://opsan.mindev.gov.gr)
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του παρόντος καθεστώτος για το έτος 2022 ανέρχεται σε εκατόν πενήντα εκατομμύρια (150.000.000,00) ευρώ, εκ των οποίων εβδομήντα πέντε εκατομμύρια (75.000.000,00) ευρώ αφορούν το είδος ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής.
      Τα λοιπά εβδομήντα πέντε εκατομμύρια (75.000.000,00) ευρώ αφορούν τα είδη ενίσχυσης της επιχορήγησης, της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης και προέρχονται από τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
      …..
      * * * * * *

      * * * * * *
      ….
      Άρθρο 5
      Υπαγόμενα Επενδυτικά Σχέδια
      1.            Στο παρόν καθεστώς υπάγονται επενδυτικά σχέδια που αφορούν σε:
      α. Ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων τεσσάρων (4) τουλάχιστον αστέρων,
      β. εκσυγχρονισμό ολοκληρωμένης μορφής ξενοδοχειακών μονάδων που ανήκουν ή αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων, αφού παρέλθει πενταετία από την έναρξη λειτουργίας της μονάδας ή από την ημερομηνία ολοκλήρωσης της προηγούμενης επένδυσης εκσυγχρονισμού ολοκληρωμένης μορφής της μονάδας, καθώς και εκσυγχρονισμού μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, εφόσον αναβαθμίζονται σε κατηγορία τριών (3) τουλάχιστον αστέρων,

       κ.λ.π
       
      Το ΦΕΚ >

    • dimitris GM
      Διευκρινιστικές οδηγίες για τις αμοιβές των Ελεγκτών Δόμησης δίνει έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Περιβάλλοντος, ξεκαθαρίζοντας αφενός μεν για ποιες επιφάνειες ελεγχόμενου κτιρίου ισχύουν αμοιβές και για ποίες όχι αφετέρου δε, πως μοιράζεται το ποσό της συνολικής αμοιβής, μεταξύ περισσότερων του ενός μηχανικών, που διενεργούν έλεγχο σε κτίριο.
       
      Σε έγγραφο, που εξέδωσε η Γενική Διεύθυνση του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του ΥΠΕΝ, το οποίο υπογράφει η Σόνια Ελευθεριάδου, διευθύντρια του Σώματος Επιθεώρησης Νοτίου Ελλάδας, δίνονται διευκρινιστικές απαντήσεις για τις αμοιβές των ελεγκτών δόμησης, με βάση τα προβλεπόμενα στην πολεοδομική νομοθεσία ( νόμος 4495/2017, ΦΕΚ 167 Α73-11-2017) και εξειδικεύονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση, με τίτλο: «Έλεγχος έργων και εργασιών δόμησης» (ΦΕΚ 57 Β716-1-2014). Ειδικότερα:
      Ποιες επιφάνειες προσμετρούνται στον έλεγχο
      Όσον αφορά το θέμα, για ποιες επιφάνειες ισχύει αμοιβή και για ποίες όχι για τους Ελεγκτές Δόμησης, στο  έγγραφο του ΥΠΕΝ δίνεται το μήνυμα ότι αμοιβές ισχύουν μόνον για το κτίσμα. Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι «πέραν της σαφούς αναφοράς σε κτιριακές επιφάνειες με όρους διαγράμματος κάλυψης για τις οποίες ισχύουν αμοιβές, δεν περιλαμβάνονται στις αμοιβές επιφάνειες οι οποίες αφορούν σε εξώστες, όψεις, στέγες, δώματα, κέλυφος, διαμορφώσεις ακαλύπτου, χώροι στάθμευσης, κατασκευές μη κτιριακές στον ακάλυπτο και οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του κτιριακού μεγέθους».
      Πως μοιράζεται η αμοιβή
      Για τον τρόπο αμοιβής Ελεγκτών Δόμησης, μεταξύ περισσότερων του ενός μηχανικών, που διενεργούν έλεγχο σε κτίριο, για παράδειγμα σε μεγάλο βιομηχανικό κτίριο άνω των 2000 τετραγωνικών, όπου ο έλεγχος γίνεται πχ από ελεγκτή πολιτικό μηχανικό και προβλέπεται η εμπλοκή και ειδικότητας ελεγκτή μηχανολόγου μηχανικού, όπως και σε κάθε παρόμοια περίπτωση, το έγγραφο του ΥΠΕΝ ξεκαθαρίζει ότι «όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από την μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά».
      Οι διευκρινιστικές οδηγίες του ΥΠΕΝ
      Αναλυτικά στο έγγραφο διευκρινιστικών οδηγιών, που εξέδωσε η αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΕΝ για τις αμοιβές των ελεγκτών δόμησης, σημειώνονται τα ακόλουθα:
      -«Σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 1 της (2) σχετικής Κ.Υ Α. και της παρ.3 του άρθρου 44 του Ν.4495/2017 (1 σχετ.), ορίζεται επακριβώς για τις ανάγκες προσδιορισμού της Κατηγορίας του έργου ως προς τον έλεγχο δόμησης, η συνολική επιφάνεια ως: «το σύνολο των επιφανειών του κτιρίου προσμετρούμενων ή μη στο συντελεστή δόμησης, περιλαμβανομένων και των χώρων της πιλοτής, των υπογείων και των ημιυπαιθρίων». Από τον παραπάνω ορισμό προκύπτει ότι πέραν της σαφούς αναφοράς σε κτιριακές επιφάνειες με όρους διαγράμματος κάλυψης, δεν περιλαμβάνονται εξώστες, όψεις, στέγες, δώματα, κέλυφος, διαμορφώσεις ακαλύπτου, χώροι στάθμευσης, κατασκευές μη κτιριακές στον ακάλυπτο και οτιδήποτε άλλο δεν περιλαμβάνεται στην έννοια του κτιριακού μεγέθους.
      –Κατά την αίτηση για έλεγχο δόμησης ο επιβλέπων μηχανικός οφείλει να προσμετρήσει όλες τις κτιριακές επιφάνειες, σύμφωνα με τα ανωτέρω και να συμπληρώσει το ανάλογο πεδίο επιλέγοντας και την αντίστοιχη κατηγορία του ελέγχου δόμησης.
      -Σε περίπτωση που διαπιστωθεί από τον Ελεγκτή Δόμησης κατά την αποδοχή του ορισμού του σε έλεγχο δόμησης ότι η ανωτέρω επιφάνεια έχει συμπληρωθεί με εσφαλμένα στοιχεία, οφείλει να ενημερώσει την Υπηρεσία για τυχόν διορθώσεις της αίτησης
      -Σύμφωνα με το άρθρο 3 της Κ Υ Α ορίζεται η αποζημίωση των Ελεγκτών Δόμησης ανάλογα με την Κατηγορία του έργου και τη συνολική επιφάνεια αδείας όπως ορίστηκε ανωτέρω. Για τον ενδιάμεσο και τελικό έλεγχο το ποσό της αποζημίωσης προκύπτει από τη συνολική επιφάνεια του κτιρίου ή της προσθήκης
      -Σύμφωνα με την παρ 2β του άρθρου 3 της (2) σχετικής ΚΥΑ όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από την μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά».
      «Βροχή» ερωτήσεων
      Το έγγραφο του ΥΠΕΝ εκδόθηκε ως απάντηση σε σχετικά ερωτήματα, που υπέβαλλε προς το υπουργείο Ελεγκτής Δόμησης, ενώ αναφέρεται ότι η υπηρεσία έχει απαντήσει και σε άλλα σχετικά ερωτήματα, διευκρινίζοντας το σύνολο των επιφανειών που προσμετρούνται και μη, στη συνολική επιφάνεια ελέγχου.
       
      πηγή: ecopress.gr
      Φόρουμ βλέπε εδώ

    • atsianos
      Αυθαίρετα: Παρατείνεται για τις αρχές Νοεμβρίου η έναρξη υποβολής των αιτήσεων για την τακτοποίηση των δασικών αυθαιρέτων, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής.
      Σκοπός είναι να ξεκινήσει η διαδικασία αφού πρώτα ολοκληρωθεί η αντιπυρική περίοδος, η οποία λήγει στις 31 Οκτωβρίου. Η διαδικασία θα διαρκέσει 6 μήνες και οι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν και να εξασφαλίσουν -υπό προϋποθέσεις- την αναστολή όλων των διοικητικών κυρώσεων, συμπεριλαμβανομένης της προσωρινής εξαίρεσης από την κατεδάφιση. Τη σκυτάλη, σε δεύτερο χρόνο, πρόκειται να πάρουν τα αυθαίρετα που βρίσκονται στην κατηγορία 5 (με μεγάλες παραβάσεις) ως μια δεύτερη ευκαιρία ένταξης σε διαδικασία τακτοποίησης. Πάντως, για τις υπόλοιπες τέσσερις κατηγορίες όπου ο χρόνος ήδη μετρά αντίστροφα, πηγές αναφέρουν πως η συμμετοχή των πολιτών είναι αυξημένη.
      Σκοπός του υπουργείου Περιβάλλοντος και του αρμόδιου υφυπουργού, Γιώργου Αμυρά, είναι να ενταχθούν ακίνητα τα οποία δεν βρίσκονται σε ρέματα, περιοχές Natura κ.λπ. Αλλωστε, όπως έχει ήδη επικοινωνήσει η διαδικασία τακτοποίησης των δασικών αυθαιρέτων δεν αφορά ιδιοκτήτες οι οποίοι έχουν κτίσματα σε απαγορευτικές από τον νόμο εκτάσεις.
      Oπως εξήγησε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο γενικός γραμματέας Δασών του ΥΠΕΝ, Κωνσταντίνος Αραβώσης, «η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι πλέον έτοιμη, καθώς ξεπεράστηκαν τα τεχνικά προβλήματα που εντοπίστηκαν το προηγούμενο διάστημα και θα λειτουργήσει μέσα από την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κτηματολογίου». Ερωτηθείς για τον όγκο των αιτήσεων που εκτιμάται ότι θα κατατεθούν, διευκρίνισε πως «τουλάχιστον 1 εκατ. ιδιοκτήτες θα μπορέσουν να υποβάλουν αίτηση». Τα υπό «αμφισβήτηση» στρέμματα ανέρχονται περί τα 300.000, εκ των οποίων τα 115.000 βρίσκονται στην Αττική.
      Αυθαίρετα: Τα βήματα
      Στο διαδικαστικό κομμάτι, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τις οικιστικές πυκνώσεις, οι πολίτες θα καταθέσουν αίτηση με παράβολο ύψους 250 ευρώ και αν, τελικά, επιβεβαιωθεί από την ολοκλήρωση των δασικών χαρτών πως δεν πρόκειται για κατοικίες που βρίσκονται εντός δασικών εκτάσεων, θα πετύχουν την οριστική νομιμοποίησή τους.
      Oσοι, τελικά, θα έχουν την ευκαιρία να διατηρήσουν την κατοικία τους για 30 χρόνια θα καταβάλουν πρόστιμο, το οποίο θα εξαρτηθεί από οικονομοτεχνικές μελέτες, οι οποίες θα καταγράφουν τη δόμηση εντός των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στους δασικούς χάρτες και θα περιληφθούν σε Προεδρικό Διάταγμα. Το πρόστιμο νομιμοποίησης θα υπολογίζεται με μαθηματικό τύπο, βάσει της αξίας, της παλαιότητας, της επιφάνειας και της κατηγορίας του ακινήτου.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που προκύπτει, έπειτα από διόρθωση προδήλου σφάλματος, αποδοχή αντιρρήσεων και κύρωση του δασικού χάρτη, ακύρωση του χάρτη με δικαστική απόφαση ή αναμόρφωση του δασικού χάρτη, ότι η υπαχθείσα στη διάταξη κατοικία δεν διέπεται από τη δασική νομοθεσία, η υπαγωγή αυτή αίρεται και επιστρέφονται στον ενδιαφερόμενο τα παράβολα και πρόστιμα που τυχόν έχει καταβάλει. Το ίδιο ισχύει και εάν η παραπάνω διαπίστωση γίνει καθ’ οποιοδήποτε προγενέστερο στάδιο της υπαγωγής.
      Αυθαίρετα: Ποιοι δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση
      Δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση οι εξής περιπτώσεις:
      Δεν έχουν τον χαρακτήρα κατοικίας ή κατασκευής συνοδεύουσας την κατοικία. Εχουν ανεγερθεί μετά την 28η/7/2011. Βρίσκονται σε περιοχές του δικτύου Natura 2000, σε αιγιαλό, ζώνη παραλίας, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους κ.λπ. Βρίσκονται εντός περιοχών που είναι υποχρεωτικώς αναδασωτέες και έχουν ανεγερθεί μετά την κήρυξη της αναδάσωσης. Η διατήρησή τους παρακωλύει τη διαφυγή των πολιτών ή την πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς ή άλλου κινδύνου από φυσικά φαινόμενα. Ανοίγει η πλατφόρμα και για τα αυθαίρετα κατηγορίας 5
      Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης αυθαιρέτων κατηγορίας 1-4, ενώ το υπουργείο Περιβάλλοντος, το επόμενο διάστημα -αν λάβει τις τελικές εγκρίσεις- θα ανοίξει την πλατφόρμα και για τα αυθαίρετα της 5ης κατηγορίας (με μεγάλες παραβάσεις).
      Οι ιδιοκτήτες αυτών των ακινήτων θα έχουν μία ακόμη ευκαιρία να τακτοποιήσουν τα σπίτια τους έναντι προσαυξημένων όμως προστίμων. Ενα από τα σενάρια που εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και φαίνεται να είναι από τα επικρατέστερα, είναι οι αυθαιρετούχοι να αγοράζουν τον υπόλοιπο συντελεστή από εκείνους που έχουν διατηρητέα μνημεία και επιθυμούν να τα ανακαινίσουν.
      Πώς όμως θα γίνεται αυτό; Μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης θα υπάρχει η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των διατηρητέων μνημείων να δίνουν το υπόλοιπο του συντελεστή και να λαμβάνουν χρήματα για την αποκατάσταση του ακινήτου τους.
      Ετσι, η ΨΤΓ θα αγοράζει συντελεστή από τους ιδιοκτήτες των διατηρητέων ή και των χαρακτηρισμένων μνημείων και θα τον πουλά σε αυτούς οι οποίοι έχουν αυθαίρετα με πολύ μεγάλες παραβάσεις, που κατά τον νόμο έχουν υποχρέωση αγοράς συντελεστή μεσοπρόθεσμα. Αυτοί που θα λαμβάνουν τα χρήματα δίνοντας συντελεστή θα υποχρεούνται στην αποκατάσταση των διατηρητέων τους και εκείνοι που θα αγοράζουν τον συντελεστή θα έχουν υποχρέωση στη σύννομη τακτοποίηση των παραβάσεών τους.
      Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, στη χώρα μας παραμένουν σε εκκρεμότητα συνολικά 3.837 Τίτλοι Δικαιώματος Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε 428.602 τ.μ. μεταφερόμενης επιφάνειας. Συνολικά έχουν εκδοθεί 19.763 τίτλοι (έγκυροι και άκυροι). Η συνολική μεταφερόμενη επιφάνεια που αντιστοιχεί στους αρχικούς τίτλους είναι 1.125.815 τ.μ.
      Οπως εξηγούν πηγές στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, σκοπός της ρύθμισης είναι να υπαχθούν ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν έχουν ακίνητα που ανεγέρθηκαν μετά την 28η Ιουλίου 2011, ημερομηνία που αποτελεί «κόκκινη γραμμή». Στο ίδιο μήκος κύματος, αποσαφηνίζουν πως η δεύτερη ευκαιρία δεν θα αφορά όλους τους αυθαιρετούχους.
      Προκειμένου, λοιπόν, να μη γίνουν αιτήσεις για κατοικίες στις οποίες δεν προβλέπεται υπαγωγή στη ρύθμιση, αναμένεται να γίνεται έλεγχος σε όλες τις δηλώσεις για την κατηγορία 5. Ο έλεγχος στην περίπτωση των εν λόγω αιτήσεων δεν θα είναι δειγματοληπτικός στο 5% του συνόλου, όπως ήδη προβλέπει η νομοθεσία, αλλά οι υπαγωγές της συγκεκριμένης κατηγορίας θα ελέγχονται αυστηρά μία προς μία, ολοκληρωτικά και προς κάθε κατεύθυνση και, έτσι, καμία υπαγωγή δεν θα εισέρχεται στην πλατφόρμα άνευ ελέγχου και παρατηρήσεων. Ταυτόχρονα, όλα τα αυθαίρετα της κατηγορίας 5 θα δηλωθούν κανονικά στην πλατφόρμα της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου αποκλειστικά ηλεκτρονικά.
      Αυθαίρετα κατηγορίας 1-4
      Για τις πρώτες τέσσερις κατηγορίες ο χρόνος μετρά αντίστροφα, με την κλεψύδρα να… αδειάζει τον Μάρτιο του 2026.
      Η διαδικασία τακτοποίησης πραγματοποιείται μέσω της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου.
      Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων κατηγορίας 1 – 4, που έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση τακτοποίησης, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η διαδικασία θεωρείται ολοκληρωμένη μόνον όταν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου έχει ολοκληρώσει την Ηλεκτρονική Ταυτότητα της ιδιοκτησίας του, δηλαδή η μη έκδοσή της θα ισοδυναμεί με μη τακτοποίηση της αυθαιρεσίας. Επομένως, για τη μεταβίβαση του ακινήτου, προϋπόθεση είναι η τακτοποίηση και η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου.
      Σύμφωνα, πάντως, με όσα προκύπτουν από τα διαθέσιμα στοιχεία των πολιτών που έχουν ήδη υπαχθεί στη ρύθμιση τακτοποίησης αυθαιρέτων, οι περισσότερες παρεμβάσεις αφορούν σε αλλαγές χρήσης και ημιυπαίθριους χώρους, κατέχοντας μάλιστα σημαντικό μερίδιο στην πίτα των κτισμάτων που έχουν κάνει υπαγωγή στην πλατφόρμα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, καθώς αποτελούν 1 στις 3 δηλώσεις.
       ΠΑΡΑΒΟΛΑ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ
      α) 250 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 100 τ.μ.
      β) 500 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 500 τ.μ.
      γ) 1.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 500 τ.μ. και μέχρι 2.000 τ.μ.
      δ) 4.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 2.000 τ.μ. και μέχρι 5.000 τ.μ.
      ε) 10.000 ευρώ για κτίριο/χρήση μεγαλύτερα των 5.000 τ.μ.
       Οι χρηματικές ποινές για τις πρώτες 4 κατηγορίες
      Κατά 10%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση βρίσκεται σε περιοχές προστασίας για τις οποίες έχουν εκδοθεί και ισχύουν Προεδρικά Διατάγματα καθορισμού όρων δόμησης. Κατά 20%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση είχε υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου από την 1η Οκτωβρίου 2020 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021. Κατά 25%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί από την 1η Οκτωβρίου 2021 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Κατά 30%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου από την 1η Οκτωβρίου 2022 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2023. Κατά 35%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί από την 1η Οκτωβρίου 2023 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024. Κατά 40%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου από την 1η Οκτωβρίου 2024 μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026. Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που είναι σε ισχύ
      Εξόφληση προστίμων σε 100 δόσεις. Μείωση 20% σε όσους θα πληρώσουν εφάπαξ το πρόστιμο. Μείωση 10% σε όσους θα καταβάλουν το 30% του προστίμου. Δόσεις με 50 ευρώ τον μήνα. Παράταση επιπλέον δύο ετών στην τακτοποίηση αυθαίρετων σε όσους αδυνατούν οικονομικά να πληρώσουν τα πρόστιμα. Επιπλέον μείωση σε όσους έχουν μία και μοναδική κατοικία. Μειώσεις από 15% έως και 30% σε πολλές ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, άνεργοι, δικαιούχοι εισοδήματος κοινωνικής αλληλεγγύης, παλιννοστούντες. Δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτου σε εξ αδιαιρέτου οικόπεδο εντός σχεδίου, χωρίς τη συμφωνία όλων των συνιδιοκτητών. Εκπτωση 30% σε όσους έχουν αυθαίρετο σε οικισμό που έχει χαρακτηριστεί «στάσιμος». Εκπτώσεις έως 60% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας. Μείωση 30% έως 50% για κτίσματα που ολοκλήρωσαν την ενεργειακή αναβάθμιση. Πηγή: b2green.gr

×
×
  • Δημιουργία Νέου...