Jump to content
  • Ειδήσεις

    Άρθρα και Ειδήσεις
    • atsianos
      Τις μεταβολές που είχαν πέρυσι στην περιουσιακή τους κατάσταση πρέπει να δηλώσουν ή να διορθώσουν στοιχεία των ακινήτων τους οι φορολογούμενοι, εφόσον έχουν διαπιστώσει λάθη ή παραλείψεις στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ.
      Η σχετική προθεσμία για δηλώσεις και διορθώσεις που αφορούν στην περιουσιακή εικόνα που πραγματοποιήθηκαν έως και το 2022, λήγει στις 31Μαρτίου, καθώς με βάση τα στοιχεία που θα είναι δηλωμένα στο Ε9 θα προσδιοριστεί ο νέος ΕΝΦΙΑ για περίπου 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων.
      Ταυτοχρόνως, δηλώνονται οι μεταβολές της περιουσιακής κατάστασης που πραγματοποιούνται από την 1η Ιανουαρίου 2023 και μετά, οι οποίες θα επηρεάσουν τον ΕΝΦΙΑ του 2024.
      Ο «λογαριασμός» θα υπολογιστεί στα τέλη Απριλίου, ώστε η πληρωμή του να ξεκινήσει το Μάιο, σε 10 μηνιαίες δόσεις, δηλαδή έως και το Φεβρουάριο του 2024.
      Οι διορθώσεις γίνονται χωρίς την επιβολή προστίμων, ωστόσο, εάν προκύψει από τη δήλωση ότι αυξήθηκε για κάποιο από τα προηγούμενα έτη η ακίνητη περιουσία τους, θα επανυπολογιστεί ο ΕΝΦΙΑ και θα σταλεί νέο εκκαθαριστικό σημείωμα.
      Aυτοί που πρέπει να προβούν στη διόρθωση των στοιχείων των ακινήτων τους, όπως αυτά έχουν καταχωρηθεί στο Taxisnet, είναι όσοι αγόρασαν ή πούλησαν κάποιο ακίνητο, ή μεταβίβασαν αιτία δωρεάς ή γονικής παροχής, είτε προέβησαν σε οποιαδήποτε δικαιοπραξία επί ακινήτου, είτε κληρονόμησαν, είτε επειδή νομιμοποίησαν αυθαίρετα κτίσματα είτε επειδή οι δηλώσεις τους στο Κτηματολόγιο δίνουν διαφορετική εικόνα της ακίνητης περιουσίας τους σε σχέση με εκείνη που έχουν δηλώσεις στην εφορία.
      Τα λάθη
      Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι φορολογούμενοι στο Ε9 και τους στοιχίζουν, συνήθως σε φόρο, είναι:
      Η δήλωση της επιφάνειας, της ηλικίας του ακινήτου και του ορόφου. Η λανθασμένη αναγραφή απόστασης του αγροτεμαχίου από τη θάλασσα. Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι εφόσον η απόσταση από τη θάλασσα είναι χαμηλότερη των 700 μέτρων, τότε υπάρχει προσαύξηση στον οφειλόμενο ΕΝΦΙΑ. Τα λάθη στη δήλωση των ημιτελών κτισμάτων. Οι φορολογούμενοι που έχουν στην κατοχή τους κενά ημιτελή κτίσματα, τα οποία δεν έχουν ακόμη ηλεκτροδοτηθεί ή ηλεκτροδοτούνται με εργοταξιακό ρεύμα, δικαιούνται έκπτωσης 60% στον ΕΝΦΙΑ που αναλογεί στα συγκεκριμένα κτίσματα. Παραλείψεις στην αναγραφή των στοιχείων για κτίσματα που βρίσκονται μέσα σε αγροτεμάχια. Στις επιφάνειες των κύριων και των βοηθητικών χώρων του ακινήτου (αποθήκες – πάρκιγνκ). Στους βοηθητικούς χώρους ο ΕΝΦΙΑ είναι μειωμένος κατά 90%, αλλά αν αναγραφούν συνολικά μαζί με τους χώρους της κύριας κατοικίας, τότε πληρώνουν αυξημένο ΕΝΦΙΑ χωρίς λόγο. Στους ημιυπαίθριους χώρους. Αν έχουν νομιμοποιηθεί ημιυπαίθριοι χώροι της κατοικίας τότε, θα πρέπει να δηλωθεί το νέο εμβαδόν της κατοικίας και φυσικά ο ΕΝΦΙΑ θα είναι αυξημένος, τόσο για το 2022, όσο και για τα προηγούμενα έτη. Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ
      Τα 10 βήματα που θα πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων είναι τα εξής:
      Επιλέξτε το έτος που θέλετε να υποβάλετε Ε9 Από τις διαθέσιμες ενέργειες της αρχικής σελίδας, επιλέξτε δημιουργία δήλωσης Ε9 για να προβείτε στις απαραίτητες τροποποιήσεις της περιουσιακής σας κατάστασης. Μπορείτε να εισάγετε/μεταβάλλετε/διαγράψετε ακίνητο των πινάκων 1 (κτίσματα και οικόπεδα) και 2 (γήπεδα). Εάν εισάγετε ακίνητο, συμπληρώστε όλα τα υποχρεωτικά πεδία που αφορούν τα περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου (τετραγωνικά μέτρα, είδος εμπράγματου δικαιώματος, ποσοστό συνιδιοκτησίας κλπ) και επίσης κάντε γεωγραφικό εντοπισμό του ακινήτου, είτε μέσω επιλογής του νομού, δημοτικού διαμερίσματος και δρόμων οικοδομικού τετραγώνου, είτε μέσω επιλογής ανοίγματος του χάρτη Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξίας Ακινήτων. Εάν μεταβάλλετε ακίνητο, τροποποιήστε μόνο τα περιγραφικά στοιχεία για τα οποία απαιτείται τροποποίηση. Από το έτος 2013 και μετά, κατά την οριστική υποβολή των δηλώσεων Ε9, ζητείται υποχρεωτικά η αναγραφή του αριθμού παροχής ρεύματος στα κτίσματα στα οποία έχετε πλήρη κυριότητα ή επικαρπία. Από το έτος 2014 και μετά, ανάλογα με την αιτία εισαγωγής/μεταβολής/διαγραφής ακινήτου που θα επιλέξετε, θα πρέπει να συμπληρώσετε τα υποχρεωτικά πεδία που ζητούνται και αφορούν στοιχεία συμβολαίων (αριθμός και ημερομηνία συμβολαίου, ΑΦΜ συμβολαιογράφου), στοιχεία διαθήκης εφόσον υπάρχει (αριθμός και ημερομηνία δημοσίευσης, ημερομηνία θανάτου) κ.λπ. Οποιαδήποτε ενέργεια κάνετε, αποθηκεύεται προσωρινά. Όταν ολοκληρώσετε τις μεταβολές της περιουσιακής σας κατάστασης, ελέγξτε το πως έχει διαμορφωθεί μέσω της προεπισκόπησης περιουσιακής κατάστασης. Επιλέξτε οριστική υποβολή της δήλωσης Ε9 και εάν επιθυμείτε, μεταφορά της δήλωσης στο επόμενο έτος. Πήγη: news.b2green.gr

    • IDnews
      Τη «σιγή» της άρχισε να σπάει σταδιακά η Hellenic Train όσον αφορά το δυστύχημα στα Τέμπη, αφήνει ωστόσο ακόμα αναπάντητο το ερώτημα γιατί ενώ γνώριζε «πρώτο χέρι» τις ελλείψεις εκτελούσε δρομολόγια με τρένα υψηλής ταχύτητας διαφημίζοντας «ταξίδια με ασφάλεια».
      Για να πάρουμε το νήμα από την αρχή, πρέπει να θυμίσουμε ότι η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ελέγχεται από το 2017 από τον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane (FS) μετά το σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, και αποτελεί μόνον τον πάροχο της υπηρεσίας μεταφοράς. Εχει στην πράξη το μονοπώλιο στον συγκεκριμένο τομέα. Δεν ελέγχει, όμως, το δίκτυο του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ωστόσο μέρος των προγραμματισμένων επενδύσεων της αφορά ακριβώς σε έργα ασφάλειας και βελτίωσης της παροχής υπηρεσιών.
      Πάντως παρά την έμμεση «αποποίηση ευθυνών» της για το συμβάν με δήλωση από τη μητρική εταιρεία στο Bloomberg (και όχι στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης), όπου περιγράφει το προφανές, δηλαδή ότι δεν ελέγχει το δίκτυο, δεν δίνει καμιά απάντηση για το γιατί επέτρεψε να δραστηριοποιείται στη χώρα με τους πλέον επικίνδυνους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, αφήνοντας μάλιστα τους μηχανοδηγούς της να συνεννοούνται με walkie-talkie!
      Δεδομένου ότι στο πλαίσιο της εμπορικής της πολιτικής διαφήμιζε στην επίσημη ιστοσελίδα της ασφάλεια των μεταφορών, αλλά και βέλτιστη εξυπηρέτηση, εμφανίζεται ελεγχόμενη τόσο για την επιχειρησιακή της δυνατότητα -προ συμβάντος- όσο και -κυρίως- μετά από αυτό.
      Η Hellenic Train έχει βρεθεί στο επίκεντρο σκληρής κριτικής που αφορούσε στις συνεχείς καθυστερήσεις δρομολογίων ή καταργήσεις αυτών (ακόμη και στον Προαστιακό σιδηρόδρομο της πρωτεύουσας), κάποιες εκ των οποίων απέδιδε είτε σε βλάβες, είτε προβλήματα στο δίκτυο (ευθύνη ΟΣΕ), είτε σε δολιοφθορές. Σε κάθε περίπτωση η ενημέρωση του επιβατικού κοινού παρέμενε ελλειμματική καθώς ακόμη και τα συστήματα τηλεματικής στους σταθμούς δεν ενημέρωναν.
      Μάλιστα, η εταιρεία επιβαρύνθηκε με διοικητικό πρόστιμο 300.000 ευρώ από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων τον Ιανουάριο του 2023 για την ακινητοποίηση 5 αμαξοστοιχιών της και τη συνακόλουθη ταλαιπωρία που υπέστησαν 820 επιβάτες κατά την κακοκαιρία «Ελπίδα» τον Ιανουάριο του 2023. Κανείς δεν γνωρίζει ωστόσο αν της έχουν καταλογιστεί ευθύνες για τις συνηθισμένες καθυστερήσεις και ακυρώσεις (όπως αποκαλύπτεται ο μη καθετοποιημένος σιδηρόδρομος δημιουργεί ένα θλιβερό πλαίσιο καταλογισμού ευθυνών).
      Στην παρούσα φάση, η εταιρεία εγκαλείται δημόσια, ακόμη και από τον Υπουργό Υγείας, Θ. Πλεύρη για την απουσία της από τις επιχειρήσεις διάσωσης στα Τέμπη, αλλά και για την αδυναμία της να γνωστοποιήσει πόσοι επέβαιναν στα μοιραία τρένα. Παρά τη σχετική ανακοίνωση της, σύμφωνα με την οποία ήταν παρούσα στη διάσωση, δεν επιβεβαιώνεται η ενεργή συμμετοχή της.
      Επίσης ως προς την αδυναμία εκτίμησης των τελικών επιβατών, η θεωρία περί διαφορετικού είδους μεταφορικού μέσου, μοιάζουν στην παρούσα φάση «ανέκδοτο» καθώς ακόμη και στα επιβατηγά πλοία, όπου οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες (υπέργειο internet), υπάρχουν συστήματα καταγραφής επιβαινόντων, έστω και εν πλω, με πολύ μικρές αστοχίες, κυρίως συμπληρωματικών κομίστρων (π.χ. καμπίνες, αναβάθμισης θέσης κ.ο.κ).
      Η συγκεκριμένη λειτουργία αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Hellenic Train, που εν πολλοίς δεν έκρινε σημαντική την προσθήκη αυτής της υπηρεσίας. Βιωματικά, δε, χιλιάδες χρήστες του σιδηροδρόμου, δυσκολεύονταν να κλείσουν online εισιτήρια -ακόμη και τον περασμένο Δεκέμβριο- από το κανάλι τη Hellenic Train, καθώς το site ήταν… σούπερ δυσλειτουργικό.
      Οι υποσχόμενες επενδύσεις
      Πάντως τον περασμένο Ιούλιο, με αφορμή της μετονομασία της εταιρείας (η οποία από το 2017 έχει περάσει στον έλεγχο της Ferrovie dello Stato Italiane (FS) αλλά κυρίως λόγω της κατάθεσης προς ψήφιση στη Βουλή της νέας σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της Hellenic Train για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η διοίκηση της μητρικής εταιρείας είχε κάνει δηλώσεις για το θέμα των επενδύσεων.
      Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος της FS, Luigi Ferraris, ανέφερε πως οι συρμοί στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα διαθέτουν προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και απόκρισης σε τυχόν προβλήματα στο δίκτυο (σ.σ. αφορούν στους διαγωνισμούς για τα ETCS και GSM – R που διεξάγονται από το ελληνικό δημόσιο, που ως γνωστόν δεν ολοκληρώθηκαν), αλλά και πως σχεδιάζονται νέες υπηρεσίες με αξιοποίηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) για την καλύτερη επικοινωνία τόσο των μηχανοδηγών, όσο και του επιβατικού κοινού.
      Ωστόσο, ο κύριος όγκος των επενδύσεων ύψους 163,5 εκατ. ευρώ – με βάση και την επικαιροποιημένη σύμβαση ΥΔΥ που ψηφίστηκε το 2022 – αφορούν την απόκτηση και δρομολόγηση πέντε τρένων ETR470 –τα περισσότερα από τα οποία έχουν ήδη παραληφθεί– αλλά τα οποία σύμφωνα και με διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, είναι «παλιοσίδερα». Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως γράφει η Deutsche Welle, όταν οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πέντε εναπομείναντα αυτά τρένα στην Ελλάδα, ο πρώην επικεφαλής της ελβετικής υπηρεσίας σιδηροδρόμων (SBB) δήλωσε πως “το μόνο που μπορώ να πω για τα Pendolinos είναι: καλή τύχη”».
        Η Hellenic Train έχει επίσης αναλάβει τη μίσθωση δέκα νέων υδρογονοκίνητων και δέκα νέων ηλεκτροκίνητων τρένων μέχρι τα τέλη του 2027 συνολικής δαπάνης 101,5 εκατ. ευρώ, για τα οποία κανείς δεν αναρωτήθηκε σε ποιο σιδηροδρομικό δίκτυο θα δρομολογηθούν, καθώς αυτό είναι πεπαλαιωμένο και δεν μπορεί να υποδεχτεί τρένα υψηλών ταχυτήτων.
      Επίσης, μέχρι να εκπνεύσει το 2024, η εταιρεία θα πρέπει να έχει επενδύσει 15 εκατ. ευρώ για να θέσει σε λειτουργία σύστημα πληροφόρησης επιβατών, νέα εμπορική πλατφόρμα, νέες περιστρεφόμενες θύρες και σύστημα διαχείρισης στόλου. Τέλος, μέχρι τα τέλη του 2029 η Hellenic Train θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση του μισθωμένου στόλου 15 τρένων που αντιστοιχεί σε κεφαλαιουχική δαπάνη 15 εκατ. ευρώ.
      Επενδύσεις με bonus
      Μάλιστα, η κεφαλαιακή επένδυση της Hellenic Train για την μίσθωση-δρομολόγηση νέων τραίνων υδρογόνου και ηλεκτρικών θα καταβληθεί ως συνολική προκαταβολή μισθώματος που θα αντιστοιχεί στο 40% της αγοραίας αξίας που θα καταβάλει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Το υπολειπόμενο 60% θα καλύπτεται από τη χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
      Άρα επί της ουσίας, η εταιρεία υπόσχεται περιορισμένες επενδύσεις που να σχετίζονται με την ασφάλεια των δρομολογίων, ενώ και το τροχαίο υλικό σε μεγάλο μέρος θα χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ευρωπαϊκούς όρους.
      Η σύμβαση και οι ρήτρες
      Η νέα σύμβαση παραχώρησης ΥΔΥ (αφορά δηλαδή το πλαίσιο για το μη εμπορικά βιώσιμο έργο, κοινώς τις «άγονες γραμμές») έχει διάρκεια 10+5 χρόνια και προβλέπει ετήσια αποζημίωση 50 εκατ. ευρώ κατ’ έτος προς την Hellenic Train. Σημειώνεται ότι η εταιρεία παράγει περίπου ακόμη 80 εκατ. ευρώ τζίρου από την επιβατική και εμπορευματική κίνηση, σε συνθήκες προ και μετά της πανδημίας.
      Η σύμβαση προβλέπει επίσης ότι η εταιρεία θα έχει ελάχιστο κέρδος της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα της εταιρείας. Πάντως, σε αντίθεση με παλαιότερες συμβάσεις μεταξύ του Δημοσίου και της Hellenic Train για τις άγονες γραμμές, η νέα αυτή σύμβαση προβλέπει κυρώσεις σε περίπτωση μη εκτέλεσης δρομολογίων.
      Τώρα, από την πλευρά της παραχωρησιούχου δεν έχει γίνει γνωστό αν υπάρχουν προβλεπόμενες ρήτρες για την περίπτωση «ανωτέρας βίας» ή αποζημίωσης για διαφυγόντα κέρδη από έκτακτα γεγονότα, όπως για παράδειγμα το δυστύχημα των Τεμπών. Η εταιρεία σαφώς αποζημιώθηκε για τις επιπτώσεις από την πανδημία (4 εκατ. ευρώ για το 2021), ωστόσο, δεν είναι σαφές, αν δύναται να διεκδικήσει κάποιου άλλου τύπου ενίσχυση ή αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο για άλλου τύπου συμβάντα. Προφανές βεβαίως είναι ότι θα διεκδικήσει ασφαλιστική αποζημίωση για όσες ζημιές προκλήθηκαν στο τροχαίο υλικό από την τραγωδία των Τεμπών.
      Τέλος με χθεσινή της ανακοίνωση η εταιρεία δήλωσε ότι δεν θα αποφύγει τις αποζημιώσεις προς τις οικογένειες των θυμάτων, ξεκαθαρίζοντας έτσι μια ακόμη πτυχή του δράματος των Τεμπών.
      Πέννυ Κούτρα
      πηγή news.b2green.gr

    • IDnews
      Χαράτσι αναδρομικών δημοτικών τελών ακόμη και από το… 1958 επιβάλουν το υπουργείο Εσωτερικών και οι Δήμοι στους ιδιοκτήτες ακινήτων που κατά τη μεταβίβαση ακινήτων οι μηχανικοί ανακαλύπτουν κάποια αδήλωτα τετραγωνικά, με την αιφνιδιαστική εν κρυπτώ τροποποίηση της ρύθμισης για τα έσοδα των Δήμων που ψηφίστηκε με το νόμο 5027/2.3.23.
      Λίγες εβδομάδες πριν από τις εθνικές και τις δημοτικές εκλογές, αλλά και την παραμονή της ανακοίνωσης του «ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτου», το αρμόδιο υπουργείο και οι δήμαρχοι επέλεξαν να αιφνιδιάσουν τους ιδιοκτήτες ακινήτων, αντικαθιστώντας ταχυδακτυλουργικά κατά τη συζήτηση στην Βουλή τη ρύθμιση που είχε τεθεί σε διαβούλευση και κατατεθεί για ψήφιση με άλλη εντελώς αντίθετη ρύθμιση, με την οποία καθιέρωσαν το ουσιαστικά απαράγραπτο τέτοιων οφειλών, καταπατώντας κάθε έννοια λογικής και χρηστής διοίκησης, και επιβάλλοντας δημευτικού χαρακτήρα αναδρομικές χρεώσεις σε ανυποψίαστους πολίτες.
      Η αρχική διατύπωση για την οποία η ΠΟΜΙΔΑ εξέφρασε την ικανοποίησή της, προέβλεπε την κατάργηση της 20ετούς προθεσμίας παραγραφής που ίσχυε από το 2014 ως τώρα και την σταδιακή εντός διετίας επαναφορά της πενταετούς παραγραφής των κάθε είδους υποχρεώσεων των πολιτών προς τους Δήμους. Το υπουργείο Εσωτερικών επιχειρηματολογούσε μάλιστα αναφανδόν υπέρ της 5ετούς παραγραφής στα συνοδευτικά κείμενα του νομοσχεδίου επισημαίνοντας ότι με το προηγούμενο καθεστώς «παρατηρούνται η επιβάρυνση και ο αιφνιδιασμός των πολιτών που καλούνται ακόμα και 23 χρόνια μετά να καταβάλουν ποσά για κάποιο πρόστιμο που μπορεί να έχουν πληρώσει χωρίς να έχουν κρατήσει μετά από τόσο καιρό την απόδειξη, επιβάρυνση των δικαστηρίων με πολλές δυσαπόδεικτες και περιορισμένης σημασίας προσφυγές, διενέξεις και διαρκής ένταση μεταξύ δημοτικών αρχών, συλλογικών φορέων και εποπτευουσών αρχών και εντέλει ανασφάλεια δικαίου».
      Η 5ετής παραγραφή των οφειλών ευθυγραμμίζεται με τις αντίστοιχες ρυθμίσεις που υιοθέτησαν μόλις πρόσφατα το υπουργείο Οικονομικών για τους φόρους και το υπουργείο Εργασίας για τις ασφαλιστικές εισφορές ύστερα και από σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Όμως το υπουργείο Εσωτερικών και οι Δήμοι φαίνεται ότι αποτελούν ένα άλλο κράτος, αποφασίζοντας και νομοθετώντας όχι μόνο να μην μειώσουν την περίοδο παραγραφής των οφειλών, ως όφειλαν,  αλλά και να την επεκτείνουν προς τα πίσω, έως τα μέσα του 20ου αιώνα καθώς εξαιρέθηκαν από την πενταετή παραγραφή οι οφειλές από κάθε αδήλωτη ή ελλιπή επιφάνεια ακινήτου, με την πρωτοφανή στα νομικά χρονικά διατύπωση ότι  θα βεβαιώνονται σε βάρος των ιδιοκτητών «από τη γένεση της υποχρέωσής τους»!!! Δηλαδή έως και από το 1958 για τα δημοτικά τέλη και από το 1993 για το ΤΑΠ!!!
      Η ΠΟΜΙΔΑ απηύθυνε σχετική επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Στέλιο Πέτσα, τον Γενικό Γραμματέα Εσωτερικών κ. Μιχάλη Σταυριανουδάκη, τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρη Παπαστεργίου και τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη, ζητώντας άμεση ανάκληση της πρωτοφανούς νομικής βαρβαρότητας αυτής ρύθμισης, δηλαδή της επιβολής αναδρομικών δημοτικών τελών αναγομένων στον …προηγούμενο αιώνα!
      Στην επιστολή επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «Με τη διάταξη αυτή, κάθε ανυποψίαστος πολίτης ο οποίος από την λεπτομερή επιμέτρηση που κάνει σήμερα ένας μηχανικός για ταυτότητα κτιρίου λόγω συμβολαίου γονικής παροχής ή μεταβίβασης ακινήτου, διαπιστώνει για πρώτη φορά ότι κάποια τετραγωνικά μέτρα εμβαδού του ακινήτου του δεν είχαν δηλωθεί στον οικείο δήμο, θα χρεωθεί με αστρονομικά αναδρομικά ποσά πολλών δεκαετιών, που, ειδικά στα επαγγελματικά ακίνητα όπου τα δημοτικά τέλη είναι κατά κανόνα πενταπλάσια των οικιακών, θα υπερβαίνουν ακόμη και την αξία του ίδιου του ακινήτου, με τελικό αποτέλεσμα τη «δήμευσή» του, επειδή θα είναι αδύνατον να πληρωθούν. Ενώ το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και σύσσωμη η νομολογία, υιοθετούν την πενταετία, οι δήμαρχοι, με τις ευλογίες της Κυβέρνησης θα «γδέρνουν» κυριολεκτικά τους πολίτες με απαράγραπτα αναδρομικά τέλη ακόμη και έως 30-65 ετών!!!»
      Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής.
      Προς:
      Τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη
      Τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Στέλιο Πέτσα
      ΚΟΙΝ.:
      Τον Γενικό Γραμματέα Εσωτερικών κ. Μιχάλη Σταυριανουδάκη
      Τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρη Παπαστεργίου
      Τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη
      Θέμα: Άμεση ανάκληση της επιβολής αναδρομικών δημοτικών τελών του 20ού αιώνα!!!
      Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί
      Στις 18.2.2023 καταθέσατε στη Βουλή σχέδιο νόμου με τον τίτλο «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α΄ και β’ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών», στο άρθρο 38 του οποίου συμπεριλαμβανόταν ρύθμιση με τίτλο «Βεβαίωση και είσπραξη εσόδων δήμων».
      Με τη διάταξη αυτή, σε ευθυγράμμιση και με την γνωστή από  Ιανουαρίου 2018 ειδική έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη με θέμα «Έσοδα Δήμων και Κράτος Δικαίου», όπως επεξηγούσε ρητά και η σχετική εισηγητική σας έκθεση, αλλά και την απόφαση 1738/2017 της Ολομέλειας του ΣτΕ για την πενταετή παραγραφή των οφειλών προς το Δημόσιο, προτάθηκε ορθά η ενιαία αντιμετώπιση του θέματος με τη «θέσπιση μίας ρύθμισης που να ορίζει ειδικά και μόνο για τους δήμους, α) τους όρους βεβαίωσης των εσόδων, β) μία προθεσμία ταμειακής βεβαίωσης (πενταετία από το επόμενο έτος της βεβαίωσης υπό ευρεία έννοια) και γ) ενιαία, πενταετή προθεσμία είσπραξης που αρχίζει από το επόμενο έτος της ταμειακής βεβαίωσης. Η σύντμηση αυτή της προθεσμίας είσπραξης καθίσταται αναγκαία, λόγω των σύγχρονων αντιλήψεων για ταχεία εκκαθάριση των οικονομικών εκκρεμοτήτων, των ευρέων δυνατοτήτων χρήσης ψηφιακών εφαρμογών, που διευκολύνουν τις συναλλαγές, και εναρμονίζεται με τη γενικότερη λογική που επικρατεί για μία πενταετή προθεσμία σε όλες τις οφειλές προς το κράτος.»
      Τη ρύθμιση αυτή, η οποία υπήρξε επίμονο αίτημα της οργάνωσής μας, το οποίο είχε αποδεχθεί  τόσο η ΚΕΔΕ όσο και η ηγεσία του Υπουργείου σας με την οποία είχαμε αλλεπάλληλες επαφές, επαινέσαμε δημοσίως με ανακοίνωσή μας, αναμένοντας τη δημοσίευση του σχετικού νόμου.
      Αντιλαμβάνεστε την κατάπληξή μας όταν διαβάζοντας το κείμενο της διάταξης αυτής (ήδη άρθρο 39) στο νόμο 5027/2.3.23 (ΦΕΚ 48Α΄), διαπιστώσαμε ότι το αρχικό κείμενο της διάταξης στην οποία αναφερόταν η παραπάνω Εισηγητική Έκθεση «εξαφανίστηκε» και στη θέση του ψηφίστηκε ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο, με το οποίο κατά κατάφωρη παράβαση κάθε εννοίας δικαίου αλλά και απλής λογικής, εξαιρέθηκαν από την πενταετή παραγραφή ειδικά οι οφειλές από κάθε αδήλωτη ή ελλιπή επιφάνεια ακινήτου οι οποίες θα βεβαιώνονται σε βάρος των ιδιοκτητών «από τη γένεση της υποχρέωσής τους» (!!!) ενώ «τα πρόστιµα που τους αναλογούν κατά περίπτωση επί των οφειλών των πέντε (5) τελευταίων ετών.»!!!
      Καθιερώνεται δηλαδή πλέον, ως προς τις κύριες οφειλές δημοτικών τελών και ΤΑΠ:
      1. 65ΕΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ για τα δημοτικά τέλη κάθε αδήλωτης επιφάνειας κτιρίου, λόγω αναγωγής της παραγραφής τους για τα κτίσματα (κατοικίες, επαγγελματικούς χώρους κλπ.) στον χρόνο κατασκευής του κάθε κτιρίου, και με απώτερο χρονικό όριο για τα παλαιότερα κτίσματα το έτος 1958  κατά το οποίο με το Β.Δ.  24-9/20-10/1958 ( ΦΕΚ Α 171/1958) «Έσοδα δραστηριοτήτων ΟΤΑ κλπ.» επιβλήθηκαν τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού!
      2. 30ΕΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ για το ΤΑΠ κτισμάτων & οικοπέδων, λόγω αναγωγής της παραγραφής του στην 1.1.1993, ημέρα έναρξης ισχύος του Ν. 2130/1993 περί Τέλους Ακίνητης Περιουσίας!
      Έτσι με τη διάταξη αυτή, κάθε ανυποψίαστος πολίτης ο οποίος από την λεπτομερή επιμέτρηση που κάνει σήμερα ένας μηχανικός για ταυτότητα κτιρίου λόγω συμβολαίου γονικής παροχής ή μεταβίβασης ακινήτου, διαπιστώνει για πρώτη φορά ότι κάποια τετραγωνικά μέτρα εμβαδού του ακινήτου του δεν είχαν δηλωθεί στον οικείο δήμο, θα χρεωθεί με αστρονομικά αναδρομικά ποσά πολλών δεκαετιών, που, ειδικά στα επαγγελματικά ακίνητα όπου τα δημοτικά τέλη είναι κατά κανόνα πενταπλάσια των οικιακών, θα υπερβαίνουν ακόμη και την αξία του ίδιου του ακινήτου, με τελικό αποτέλεσμα τη «δήμευσή» του, επειδή θα είναι αδύνατον να πληρωθούν!
      Στο ίδιο άρθρο 39 καθώς και στις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 72 συμπεριλαμβάνονται και άλλες διατάξεις που, αντί να μειώνουν στην πενταετία, έστω και σταδιακά όπως το αρχικό κείμενο, την παραγραφή τέτοιων υποχρεώσεων, την παρατείνουν επί 5-10 ακόμη έτη !!! Ενώ δηλαδή το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και σύσσωμη η νομολογία, υιοθετούν την πενταετία, οι δήμαρχοι, με τις ευλογίες της Κυβέρνησης θα «γδέρνουν» κυριολεκτικά τους πολίτες με απαράγραπτα αναδρομικά τέλη ακόμη και έως 30-65 ετών!!!
      Επειδή όλες οι διατάξεις αυτές παραβαίνουν κάθε αρχή και έννοια δικαίου, είναι άκρως καταπιεστικές για τους πολίτες και πρακτικά ανεφάρμοστες, και θα καταπέσουν από την πρώτη προσφυγή στη Δικαιοσύνη, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ με άμεση νομοθετική πρωτοβουλία σας να τις ανακαλέσετε, όπως επιβάλλουν οι αρχές του Δικαίου και της Χρηστής Διοίκησης, αποκαθιστώντας την σταδιακή μείωση της παραγραφής κάθε αξίωσης των δήμων στην πενταετία, όπως ίσχυσε επί δεκαετίες και μέχρι το 2014, και όπως πρέπει να ισχύει σήμερα και στο εξής.
      Ταυτόχρονα σας καλούμε τόσο να επαναφέρετε σε μόνιμη ισχύ τις ορθές και επωφελείς και για τους δήμους ρυθμίσεις για τα αδήλωτα εμβαδά, μέσω της λειτουργείας της γνωστής πλατφόρμας της ΚΕΔΕ, με σταδιακά κλιμακούμενες προσαυξήσεις, όσο και να τερματίσετε την συνεχιζόμενη παγίδευση των ανυποψίαστων πολιτών που δεν γνωρίζουν ότι όταν διακόπτεται η ρευματοδότηση ενός ακινήτου, συνεχίζεται η χρέωση δημοτικών τελών εις βάρος του, εκτός αν δηλώσουν τη διακοπή στην υπηρεσία εσόδων του οικείου δήμου, νομοθετώντας την αυτόματη διακοπή τους, εκτός αν ο δήμος μπορεί να τεκμηριώσει τη χρήση του ακινήτου με οποιοδήποτε τρόπο.
      Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΜΙΔΑ
      πηγή news.b2green.gr

    • IDforum
      H κατοικία βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή της Aττικής, κτισμένη σε επικλινές οικόπεδο με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την ενδιαφέρουσα θέα προς τη θάλασσα.

      Περιγραφή
      H διάσπαση της μεγάλης κτιριακής μάζας που προκύπτει από το κτιριολογικό πρόγραμμα σε μικρότερες ενότητες υπήρξε βασική επιλογή. H σύνθεση οργανώνεται με τη βοήθεια ενός άξονα κίνησης που τονίζεται ογκοπλαστικά και αποτελεί το συνδετικό στοιχείο των επιμέρους όγκων. H κλιμάκωση των επιπέδων επιτρέπει στους εσωτερικούς χώρους να προσαρμοστούν στις έντονες κλίσεις του εδάφους και να αποτελέσουν τη φυσική συνέχεια του περιβάλλοντος χώρου. H διάταξη των ανοιγμάτων διευκολύνει το φυσικό αερισμό/δροσισμό του κτιρίου ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ενοποίηση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο.
      Oι τέσσερις βασικοί όγκοι περιλαμβάνουν τις λειτουργικές ενότητες της κατοικίας. Έτσι διακρίνονται οι ζώνες των υπνοδωματίων, του καθιστικού, του φαγητού και τέλος του ξενώνα. H διάσπαση αυτή και η απομάκρυνση του ενός όγκου από τον άλλο καθώς και η τοποθέτησή τους εκατέρωθεν του άξονα κίνησης, δημιουργούν προστατευμένους από τον ήλιο και τον αέρα υπαίθριους χώρους και επιτρέπουν την καλύτερη εκμετάλλευση της θέας. Yπάρχουν τρεις βασικοί υπαίθριοι χώροι: H βορινή αυλή προστατευμένη από τους όγκους του κτιρίου και τους τοίχους αντιστήριξης του περιβάλλοντος χώρου, ο νοτιοανατολικός υπαίθριος χώρος του καθιστικού με θέα προς τη θάλασσα και η αυλή της κουζίνας που οριοθετείται από τον ξενώνα, το υπαίθριο τμήμα της πορείας και τον όγκο της κατοικίας.
      O διώροφος χώρος του καθιστικού με το χώρο της εστίας και το ξύλινο πατάρι του χώρου εργασίας, αποτελεί το κεντροβαρικό σημείο της κατοικίας, τον κεντρικό χώρο ζωής της οικογένειας. Tο μεγάλο ύψος του χώρου αλλά και η επεξεργασία των ανοιγμάτων δίνουν την αίσθηση μιας καλυμμένης αυλής στο εσωτερικό του σπιτιού.
      Yλικά
      H επιλογή των υλικών έγινε με κριτήριο την αντοχή τους στο χρόνο και την ευκολία συντήρησης. Oι επιφάνειες του σκυροδέματος παραμένουν ανεπίχριστες και άβαφες ενώ τα επιχρίσματα που επικαλύπτουν τους τοίχους πλήρωσης όπου απαιτείται, χρωματίζονται με την προσθήκη χρώματος στη μάζα του υλικού κατά τη φάση της κατασκευής.
      H επιλογή των γαιωδών χρωμάτων βοηθά την ένταξη του συνόλου στο φυσικό τοπίο.
      Έγχρωμοι τσιμεντόλιθοι χρησιμοποιήθηκαν στις διαμορφώσεις του περιβάλλοντος χώρου και στη βάση του κτιρίου. Tα κουφώματα είναι είτε ξύλινα, είτε μεταλλικά ενώ το ξύλο χρησιμοποιείται και σε ορισμένα φατνώματα της όψης του καθιστικού.
      Tα δάπεδα επιστρώνονται με ημικατεργασμένες πλάκες Πηλίου στους εσωτερικούς χώρους και πελεκημένο γαρμπιλοσκυρόδεμα με έγχρωμα αδρανή στις υπαίθριες διαμορφώσεις.
      Oι μονώσεις των δωμάτων προστατεύονται με κροκάλες, σε μια προσπάθεια επεξεργασίας της πέμπτης όψης του κτιρίου που είναι εμφανής από το λόφο στη βορινή πλευρά.

       
      Στοιχεία Έργου
      Αρχιτεκτονική Μελέτη: Δ. Hσαΐας, T. Παπαϊωάννου, Aρχιτέκτονες Mηχ.
      Στατική Μελέτη: Π. Mπαλλιάν, Πολιτικός Mηχ.
      Hλεκτρομηχανολογική Μελέτη: M. Φιλιππίδης, Mηχανόλογος-Hλεκτρολόγος Mηχ.
      Συνεργάτες: K. Φιλίππα, K. Φτάρα, Aρχιτέκτονες Mηχ.
      Eπίβλεψη: Δ. Hσαΐας, T. Παπαϊωάννου, Aρχιτέκτονες Mηχ.
      Tεχνική Εταιρία Κατασκευής: Mπαλλιάν & Συνεργάτες O.E.
      Iδιοκτήτης: N. Λύκος
      Tοποθεσία: Pιμπάρι Kερατέας
      Συνολικό Εμβαδό Κτιρίου: Iσόγειο 315 τ.μ., Yπόγειο 200 τ.μ.
      Xρόνος Εκπόνησης Μελέτης: 1992-1993
      Χρόνος Κατασκευής Έργου: Σεπτέμβριος 1993 - Iούνιος 1995
      Φωτογραφίες: T. Aμπατζής-Σ. Pάντου
      πηγή ktirio.gr

    • atsianos
      Update:
      Με ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε μόλις τώρα στη σελίδα του προγράμματος, δόθηκε παράταση μιας μέρας για την υποβολή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας.
      Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του το ΤΕΕ ως φορέας διαχείρισης του προγράμματος αναφέρει:
      Εξαιτίας αδυναμίας έκδοσης Ηλεκτρονικών Ταυτοτήτων Κτιρίων (ΗΤΚ) χθές 02/03/2023 και για ορισμένες ώρες, λόγω δυσλειτουργίας του τραπεζικού συστήματος εκκαθάρισης πληρωμών, παρατείνεται κατά μία ημέρα (μέχρι τις 03/03/2023 23:59) η προθεσμία υποβολής ΗΤΚ στο πληροφοριακό σύστημα του “Εξοικονομώ 2021” για όσες αιτήσεις είχαν καταληκτική ημερομηνία 2/3/2023.
      ωρίτερα, το B2Green σημείωνε τα εξής:
      Την Πέμπτη 02 Μαρτίου εξέπνευσε η προθεσμία υποβολής Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου για τους ωφελούμενους του προγράμματος “Εξοικονομώ 2021” των οποίων οι αιτήσεις χαρακτηρίστηκαν ως Αρχικά Επιλέξιμες, στις 03 Οκτωβρίου 2022.
      Λίγες ώρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία όμως, εμφανίστηκαν προβλήματα στο σύστημα epay του Τεχνικού Επιμελητηρίου, σχετικά με την πληρωμή τέλους 20€ η οποία είναι υποχρεωτική για την έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου. Το αποτέλεσμα των προβλημάτων αυτών ήταν να μην καταφέρουν να υποβληθούν οι ηλεκτρονικές ταυτότητες για πολλούς ωφελούμενους, με κίνδυνο να βρεθούν εκτός προγράμματος.
      Δείτε παρακάτω κάποια ενδεικτικά screenshot που έστειλαν μηχανικοί στο B2Green:





      Σύμφωνα με πληροφορίες από τη διαχειρίστρια εταιρεία του ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών, φαίνεται πως το πρόβλημα αυτό προέκυψε από το πλήθος των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με το προκαθορισμένο διαθέσιμο όριο συναλλαγών.
      Μετά τα ανωτέρω και προκειμένου να μη δημιουργηθεί πρόβλημα στις αιτήσεις αυτές λόγω της συγκεκριμένης δυσλειτουργίας, σύμφωνα με πληροφορίες του B2Green, αναμένεται να ανακοινωθεί ελάχιστη παράταση, ακόμα και διάρκειας μόλις 24 ωρών, έτσι ώστε να μπορέσουν να υποβληθούν οι ολοκληρωμένες Ηλεκτρονικές Ταυτότητες Κτιρίων που δεν πρόλαβαν τη χθεσινή προθεσμία.
      Πηγή: b2green.gr

    • IDnews
      Δημοσίευση του Γρηγόρη Φαρμάκη Μηχανολόγου Μηχανικού στο Facebook.
      «Στην επιστήμη μου και στην δουλειά μου απαγορεύεται από τους κανονισμούς να καταγράψεις το “τραγικό ανθρώπινο λάθος” ως αιτία ενός σοβαρού γεγονότος και να ξεμπερδεύεις. Είσαι υποχρεωμένος να ρωτήσεις ξανά και ξανά, γιατί δεν απετράπη το λάθος, γιατί δεν είχε γίνει αυτό που θα απέτρεπε την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους, κοκ. Και για κάθε μια απάντηση που επικαλείται μια αιτία να ξαναρωτάς επίμονα γιατί συνέβη αυτή η αιτία και η αιτία της αιτίας. Οι γιαπωνέζοι μηχανικοί, που είναι πρακτικοί μέσα στην εξαιρετική απλότητα τους, λένε ότι πρέπει να ρωτήσεις πέντε φορές (“five why’s”), να σκάψεις δηλαδή τουλάχιστον πέντε επίπεδα πιο βαθιά κάθε μια αλυσίδα αιτιότητας που θα αναδύεται όσο ρωτάς, για να ανακαλύψεις τι πραγματικά φταίει. Λέγεται root cause analysis, ανάλυση ριζικών αιτίων, είναι τυπική επιστημονική μέθοδος που διδάσκεται στα πολυτεχνεία όλου του πλανήτη, και είναι υποχρεωτική από τους κανονισμούς, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ασφάλεια ανθρώπων. »Έτσι διαπιστώθηκε όταν έπεσαν τα δύο 737Max ότι η αιτία δεν ήταν το ανθρώπινο λάθος των πιλότων όπως ειπώθηκε αρχικά, ή μετά η δυσλειτουργία του συστήματος ευστάθειας, ή μετά “ανθρώπινο λάθος” των σχεδιαστών του συστήματος ευστάθειας, ή μετά “ανθρώπινο λάθος” των υπεύθυνων που βιάστηκαν να βγάλουν τα αεροπλάνα στον αέρα και πίεζαν τους σχεδιαστές να τελειώνουν κοκ. Κάθε ερώτηση οδηγούσε πιο βαθειά στις αλυσίδες της αιτιότητας μέχρι που έφτασαν στον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing και τις συνειδητές αποφάσεις του. Που δεν ήταν “ανθρώπινο λάθος”. Δεν παραιτήθηκε από ευθιξία. Οδηγήθηκε σε παραίτηση γιατί είχε ουσιαστική ευθύνη.  
      »Εδώ, ενώ τα πτώματα των θυμάτων είναι ακόμα ζεστά και οι μηχανικοί – εμπειρογνώμονες δεν έχουν ξεκινήσει καν την δουλειά τους, ειπώθηκε επισήμως και αρμοδίως ότι “όλα δείχνουν πως πρόκειται για τραγικό ανθρώπινο λάθος”. Το οποίο στην επιστήμη μου και στην δουλειά μου, έχει την ίδια διαπιστωτική αξία με το να πεις ότι φταίει η κακιά μας η μοίρα και το ριζικό μας, ή το ότι οι πλανήτες ήταν ανάδρομοι».

    • atsianos
      Όσο οι τιμές του φυσικού αερίου και κατ΄ επέκταση τα τιμολόγια ρεύματος των παρόχων διατηρούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, φθίνει και η κρατική παρέμβαση για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Ένα πρώτο δείγμα δόθηκε κατά τις χθεσινές ανακοινώσεις με τις οποίες «κόπηκαν» οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων, με πηγές του ΥΠΕΝ να σχολιάζουν πως λόγω των χαμηλών τιμολογίων, αυτή τη χρονική περίοδο υπήρξε ένα «παράθυρο» ώστε να βοηθηθούν  οι βιομηχανίες, που όλο αυτό το διάστημα βρέθηκαν εκτός των κρατικών επιδοτήσεων.
      Εξάλλου τα προηγούμενα μηνύματα των Εurogroup και από τις Βρυξέλλες είναι πως τα μέτρα στήριξης θα πρέπει να είναι στοχευμένα, και μάλιστα στο τραπέζι έχει μπει και η ύπαρξη ενός διπλού μοντέλου τιμολόγησης για την ηλεκτρική ενέργεια, για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Με βάση αυτό το μοντέλο, επιχειρήσεις και νοικοκυριά θα λαμβάνουν ένα βασικό πακέτο ενεργειακών υπηρεσιών σε επιδοτούμενη τιμή μέχρι κάποιο συγκεκριμένο όριο κατανάλωσης, ενώ η όποια επιπλέον κατανάλωση θα τιμολογείται με τις τιμές αγοράς χωρίς επιδοτήσεις.
      Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα μοντέλο σαν αυτό που ισχύει και στην Ελλάδα, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες, καθώς πλέον το ελληνικό μοντέλο έχει βάλει ως κόφτη τις 500 kwh, ενώ πάνω από αυτές η επιδότηση συνδέεται με την εξοικονόμηση ενέργειας.
      Πάντως, το ολλανδικό μοντέλο, που ήταν και αυτό που εξετάσθηκε σε προηγούμενο Eurogroup, αφορά την επιδότηση των λογαριασμών όπως γίνεται και στην Ελλάδα αλλά με μια μεγάλη διαφορά. Η επιδότηση των λογαριασμών στην Ολλανδία από την 1η Ιανουαρίου αφορά μόνο τις 2.900 κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας που θα καταναλωθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, δηλαδή περίπου 250 kwh τον μήνα.
      Από την πλευρά του υπουργείου Ενέργειας, φαίνεται  πως για την ώρα κάνει εξοικονόμηση δυνάμεων, εφόσον  το επιτρέπουν οι τιμές του φυσικού αερίου και τα τιμολόγια των παρόχων  είναι πολύ χαμηλότερα και σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν αυτά του Αυγούστου, όταν και το φυσικό αέριο είχε τραβήξει πορεία προς τα 340€/MWh. Άλλωστε, η ενεργειακή κρίση δεν έχει τελειώσει και καιροφυλαχτεί. Όπως ανέφερε χθες  ο υπουργός Ενέργειας, αυτή τη στιγμή ο μηχανισμός αντιστάθμισης κινδύνου που έχει τεθεί σε εφαρμογή από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, δημιουργεί τώρα μία δεξαμενή χρημάτων, τα οποία θα μπορέσουν να βοηθήσουν σε μελλοντικές κρίσεις και να στηριχθούν νοικοκυριά και επαγγελματίες.
      Μέχρι τώρα, οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν καθησυχάσει τα αρμόδια κυβερνητικά κλιμάκια, καθώς το μέγεθος των κονδυλίων που χρειάστηκαν το πρώτο δίμηνο του έτους περιορίζεται περίπου στα 160 εκατ. ευρώ και προέρχεται μόνο από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης. Η κυβέρνηση,  μέσω του προϋπολογισμού, έχει «παρκάρει» 1 δισ. ευρώ για το 2023 για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, που  προφανώς έχει μείνει ανέγγιχτο έως τώρα.
      Πηγή: news.b2green.gr

    • atsianos
      Στην εξυγίανση της αγοράς ΑΠΕ από άδειες που λιμνάζουν, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν πολύτιμο ηλεκτρικό χώρο, προχωρεί η κυβέρνηση θεσπίζοντας νέο αυστηρότερο πλαίσιο που βάζει όρια διακράτησης αδειών και σοβαρούς χρονικούς περιορισμούς.
      Στο πρόσφατο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ που δόθηκε την Παρασκευή σε δημόσια διαβούλευση, η οποία εκπνέει σήμερα και αφορά ρυθμίσεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και άλλες χωροταξικές και πολεοδομικές διατάξεις, δίνεται περιθώριο από ένα έως τέσσερα χρόνια για όσα έργα έχουν όρους προσφοράς σύνδεσης που εκδόθηκαν μετά τις 4 Ιουλίου του 2022.
      Για τα παλαιότερα, δηλαδή όσα βρίσκονταν σε ισχύ κατά την 4η Ιουλίου 2022, τα αντίστοιχα χρονικά ορόσημα ολοκληρώνονται εντός του 2023 και συγκεκριμένα: Έως τις  30 Ιουνίου 2023 για έργα με οριστική προσφορά έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020, έως της 31 Αυγούστου 2023 για έργα με οριστική προσφορά από την 1 Ιανουαρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και έως τις 31 Οκτωβρίου 2023 για έργα με οριστική προσφορά από την 1 Ιανουαρίου έως τις 4 Ιουλίου 2022.
      Το θέμα των αδειών –φάντασμα, έχουν επισημάνει πολλές φορές το τελευταίο διάστημα και στελέχη της αγοράς. Προ μηνών, η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ είχε δηλώσει ότι μέχρι το Φθινόπωρο του 2022,  οι εν λειτουργία ΑΠΕ ανέρχονται σε περίπου 10 GW και τα έργα με Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης στα 12 GW. Από αυτά όμως μόνο τα 3 GW υλοποιούνταν παρότι όλα δεσμεύουν χώρο. Ο διαχειριστής ήταν από εκείνους που είχαν εισηγηθεί να περιοριστεί ο χρόνος που οι επενδυτές θα έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικό χώρο για έργα που δεν κατασκευάζονται, προκειμένου να αποδεσμευθεί χωρητικότητα για νέες και βιώσιμες μονάδες που μπορούν να υλοποιηθούν πιο γρήγορα.
      Τι προβλέπεται για τα νέα έργα
      Για την πρώτη κατηγορία που αφορά νέα έργα, το νομοσχέδιο προτείνει η βεβαίωση (ή η Βεβαίωση Ειδικών Έργων) καθώς και η Άδεια Παραγωγής για φωτοβολταϊκούς, χερσαίους αιολικούς και υβριδικούς σταθμούς ΑΠΕ, να πάψουν να είναι σε ισχύ, εάν εντός 12 μηνών από την αποδοχή της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, δεν έχουν υποβάλλει πλήρες αίτημα για την έκδοση Άδειας Εγκατάστασης και τη σύναψη Σύμβασης Σύνδεσης.
      Για τις άλλες τεχνολογίες ΑΠΕ και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) αλλά και τους σταθμούς αποθήκευσης, εάν εντός  18  μηνών από την αποδοχή της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης δεν έχουν υποβάλλει πλήρες αίτημα για την έκδοση της Άδειας Εγκατάστασης και τη σύναψη Σύμβαση Σύνδεσης.
      Για τους σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ, που ανήκουν στην κατηγορία των Ειδικών Έργων  και για υβριδικούς σταθμούς που συμπεριλαμβάνουν στο έργο τους την κατασκευή υποθαλάσσιας διασύνδεσης δύο ή  περισσοτέρων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών, εάν εντός  24 μηνών από την αποδοχή της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, δεν έχουν υποβάλλει πλήρες αίτημα για την έκδοση Άδειας Εγκατάστασης και τη σύναψη Σύμβαση Σύνδεσης.
      Έγγραφη δήλωση
      Για τα έργα αυτά θα μπορεί να χορηγείται παράταση επιπλέον ενός έτους αν ο κάτοχος δηλώσει εγγράφως στον Φορέα Αδειοδότησης και στον αρμόδιο Διαχειριστή την πρόθεσή του να ολοκληρώσει το έργο και εφόσον καταβάλλει το Τέλος Δέσμευσης Φυσικού Χώρου Εγκατάστασης, το οποίο ορίζεται σε  2.000  ευρώ ανά μεγαβάτ (MW) Μέγιστης Ισχύος Παραγωγής για κάθε μήνα παράτασης.
      Η ίδια παράταση θα δίνεται και στην περίπτωση που εκκρεμεί απόφαση της αρμόδιας αρχής για την απαλλοτρίωση ή την παραχώρηση της έκτασης   εγκατάστασης, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο, εφόσον ο κάτοχος της Βεβαίωσης υποβάλλει τα σχετικά δικαιολογητικά και αποδεικτικά στοιχεία στον Φορέα Αδειοδότησης, στον αρμόδιο Διαχειριστή και την αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή, η οποία αξιολογεί και αποφασίζει για τη δυνατότητα ή μη παράτασης.
      Εάν, μέχρι την ημερομηνία λήξης της Άδειας Εγκατάστασης, δεν έχει υποβληθεί από τον κάτοχο του σταθμού Δήλωση Ετοιμότητας προς τον αρμόδιο Διαχειριστή ή αίτηση προς την αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή για τη χορήγηση Άδειας Λειτουργίας, η Βεβαίωση καθώς και οι Άδειες Παραγωγής παύουν να ισχύουν.
      Παρομοίως, εάν στον ενδιαφερόμενο έχει χορηγηθεί Οριστική Προσφορά Σύνδεσης από τον αρμόδιο Διαχειριστή και δεν έχει γίνει αποδεκτή από τον ενδιαφερόμενο, εντός της προβλεπόμενης χρονικής προθεσμίας ή αν αυτός δεν έχει αιτηθεί τη διατήρηση της εγγυητικής επιστολής, που είναι κατατεθειμένη στον αρμόδιο Διαχειριστή. Επίσης κατόπιν αδυναμίας σύνδεσης εφόσον ο ενδιαφερόμενος είτε δεν έχει αιτηθεί τη διατήρηση της σχετικής αίτησης για να λάβει Οριστική Προσφορά Σύνδεσης είτε υποβάλει σχετικό αίτημα για την επιστροφή της εγγυητικής επιστολής.
      Πηγή: news.b2green.gr

    • IDnews
      Την κατάργηση της φορολογικής ενημερότητας για συγκεκριμένες περιπτώσεις μεταβιβάσεων ακινήτων προβλέπει απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

      Η νέα απόφαση της ΑΑΔΕ εντάσσεται στο γενικότερο σχεδιασμό διευκόλυνσης των φορολογούμενων και των επιχειρήσεων οι οποίοι πολλές φορές έρχονται αντιμέτωποι για διάφορους λόγους με καταστάσεις που οδηγούν σε ακύρωση μεταβιβάσεων αλλά και αδυναμία είσπραξης χρημάτων. Με τη νέα απόφαση της ΑΑΔΕ ορίζεται ότι πλέον δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας, εφόσον πρόκειται:
         - για διανομή ή ανταλλαγή κοινών ακινήτων
      - σύσταση οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας ή τροποποίηση αυτών χωρίς τίμημα, από τον οφειλέτη που θα αποκτήσει εμπράγματο δικαίωμα επί ακινήτου αξίας τουλάχιστον ίσης ή μεγαλύτερης της αξίας του εμπράγματου δικαιώματος που είχε, όπως αυτή προσδιορίζεται για την επιβολή του φόρου μεταβίβασης ακινήτων.
        Ήδη, με βάση το ισχύον καθεστώς δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας και για πράξεις και συναλλαγές:

      1. Από το Ελληνικό Δημόσιο, το Δημόσιο άλλων Κρατών, τους Διεθνείς Οργανισμούς, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα Ν.Π.Δ.Δ. καθώς και τα ιδρύματα που είχαν συσταθεί με το ν. 2039/1939 (Α' 455) και συνιστώνται με τις διατάξεις του Κώδικα Κοινωφελών Περιουσιών – Σχολαζουσών Περιουσιών
       
      2. Από το σύνδικο της πτώχευσης φυσικού ή νομικού προσώπου για πράξεις ή συναλλαγές που αφορούν στην πτωχευτική περιουσία, τον εκκαθαριστή επιχείρησης για τις πράξεις της εκκαθάρισης, τον κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς, όταν ενεργεί αποδεδειγμένα για πράξεις εκκαθάρισης της σχολάζουσας κληρονομιάς, καθώς και τον εκκαθαριστή κληρονομιάς για πράξεις ή συναλλαγές που αφορούν στην κληρονομιά.

      3. Από μόνιμους κατοίκους εξωτερικού, είτε αλλοδαπούς είτε ομογενείς, που έχουν γεννηθεί στο εξωτερικό και διατηρούν την ελληνική υπηκοότητα, εφόσον δεν αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα.

      4. Από τους δικαιούχους είσπραξης αμοιβών ή πάγιας αντιμισθίας γενικά από παροχή εξαρτημένης εργασίας, συντάξεων, διατροφής, εξόδων παράστασης δημοσίων λειτουργών, εξόδων νοσηλείας και κηδείας, εφόσον η πληρωμή γίνεται απευθείας στον δικαιούχο μισθωτό, συνταξιούχο ή στην οικογένειά του ή σε πρόσωπο νόμιμα εξουσιοδοτημένο.

      5. Από τους δικαιούχους ασφαλιστικών αποζημιώσεων και αποζημιώσεων από αδικοπραξία, που επιδικάζονται με δικαστική απόφαση.

      6. Για τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου.

      7. Για δικαιούχους των κατά τις κείμενες διατάξεις λοιπών ακατάσχετων χρηματικών απαιτήσεων, όπως αυτές προσδιορίζονται από την υπηρεσία που διενεργεί την εκκαθάριση.
      Αντίθετα. δεν μπορεί να παρακαμφθεί η φορολογική ενημερότητα:
      α. Για την είσπραξη χρημάτων ή την εξόφληση τίτλων πληρωμής από το Δημόσιο Τομέα, όπως αυτός καθορίζεται στην κείμενη νομοθεσία, από Δημοσίους Υπολόγους και από αυτούς που ενεργούν πληρωμές με εντολή ή εξουσιοδότηση των ανωτέρω εφόσον το ακαθάριστο ποσό για κάθε τίτλο πληρωμής υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ  ανά δικαιούχο. Το αποδεικτικό ενημερότητας προσκομίζεται από τον εισπράττοντα στους διενεργούντες την πληρωμή ή την εξόφληση του τίτλου, κατά την πληρωμή ή την εξόφληση αυτού. Τίτλοι πληρωμής που εξοφλούνται με ποσό κάτω των 1.500 ευρώ συμψηφίζονται με τυχόν οφειλές των δικαιούχων

      β. Για τη σύναψη και ανανέωση συμβάσεων δανείων, πιστώσεων και χρηματοδοτήσεων γενικά με τις αναγνωρισμένες στην Ελλάδα τράπεζες και λοιπά πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον χορηγούνται με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, εκτός από εκείνες που χορηγούνται για αποκατάσταση ζημιών που προέρχονται από έκτακτα γεγονότα. Το αποδεικτικό ενημερότητας προσκομίζεται από τον αντισυμβαλλόμενο στην Τράπεζα ή στο Πιστωτικό Ίδρυμα κατά τη σύναψη ή ανανέωση της σύμβασης και κατά την εκτέλεση αυτής από τον εισπράττοντα.

      γ. Για τη μεταβίβαση ακινήτου εξ’ επαχθούς αιτίας, γονικής παροχής, δωρεάς ή δια εκούσιου πλειστηριασμού, καθώς και για την εκούσια σύσταση εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων, τη διανομή κοινών ακινήτων, την εκούσια ανταλλαγή ακινήτων και  τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, εφόσον στην τελευταία περίπτωση η σύμβαση καταρτίζεται μεταξύ των συγκυρίων του ακινήτου ή και τρίτων, ανεξαρτήτως εάν τελεί υπό την αναβλητική αίρεση της ανεγέρσεως. Το αποδεικτικό ενημερότητας προσκομίζεται, αντίστοιχα, από τον μεταβιβάζοντα το ακίνητο ή τον παρέχοντα τη γονική παροχή ή δωρεά, τον παρέχοντα το εμπράγματο δικαίωμα, τους συγκύριους ή και τον αγοραστή για λογαριασμό του πωλητή στην περίπτωση αυτοσύμβασης, στο συμβολαιογράφο που συντάσσει τη σχετική πράξη, ο οποίος υποχρεούται να μνημονεύει στο κείμενο της πράξης την υπηρεσία έκδοσης του αποδεικτικού, τον αριθμό και την ημερομηνία αυτού.

      δ. Για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς ανάληψης εκτέλεσης δημοσίων έργων ή παροχής υπηρεσιών ή προμηθειών από το Δημόσιο Τομέα, όπως αυτός καθορίζεται στην κείμενη νομοθεσία. Το αποδεικτικό ενημερότητας προσκομίζεται από τον υποβάλλοντα την προσφορά στην υπηρεσία που υποβάλλεται η προσφορά.

      ε. Για την καταβολή των εκχωρημένων χρηματικών απαιτήσεων κατά των φορέων της περίπτωσης α. του παρόντος άρθρου. Το αποδεικτικό προσκομίζεται στους διενεργούντες την πληρωμή ή την εξόφληση του τίτλου, κατά την πληρωμή ή την εξόφληση αυτού, τόσο από τον εκχωρητή ή ενεχυράσαντα όσο και από τον εκδοχέα ή ενεχυρούχο δανειστή. Η έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας του εκχωρητή ή ενεχυράσαντα ζητείται είτε από τον εκδοχέα είτε από τον ενεχυρούχο δανειστή. Αν δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησής του, λόγω οφειλών, τα προς είσπραξη χρήματα αποδίδονται στο Δημόσιο μέχρι του ύψους των βεβαιωμένων χρεών κατά το χρόνο της απόδοσης αυτών.

      στ. Για κάθε άλλη πράξη, συναλλαγή ή ενέργεια για την οποία απαιτείται προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας από τις εκάστοτε εν ισχύ διατάξεις.
      Του Προκόπη Χατζηνικολάου
      πηγή capital.gr

  • Καλώς όρισες

    Σε 2 λεπτά μπορείς να κάνεις εγγραφή στο eBuildingID.gr και να έχεις πλήρη πρόσβαση ΄σε όλο το περιεχόμενο και υπηρεσίες.

    Θα μπορείς να συμμετέχεις στον διάλογο με ερωτήσεις - απαντήσεις.

    Να κατεβάσεις χρήσιμα αρχεία και εφαρμογές από τα Download

    χωρίς υποχρέωση και Δωρεάν

  • Με μια ματιά ...

    1. 0

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου για διαμερίσματα, οικόπεδα και αυθαίρετα

    2. 0

      Το θέατρο του παραλόγου με τη δόμηση στις Κυκλάδες

    3. 0

      Απόφαση-σταθμός του ΣτΕ μπορεί να οδηγήσει στη διάσωση πολλών αξιόλογων κτιρίων

  • DownLoad

  • Φώτο Γκάλερι

  • Συνδεδεμένοι (Πλήρης λίστα)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Δημιουργία Νέου...