-
Νομιμοποιημένες οικοδομές πριν το 1975 δεν μπορούν να εμφανίζονται ως «δάση» – Απόφαση–οδηγός για τους δασικούς χάρτες
Η απόφαση αναγνωρίζει πως όταν προκύπτει, από στοιχεία του φακέλου ή έγκυρες διοικητικές πράξεις, ότι μια έκταση είχε χάσει ήδη τον δασικό χαρακτήρα της πριν από την 11η Ιουνίου 1975, τότε η Διοίκηση οφείλει να το λάβει υπόψη και να αναμορφώσει τον χάρτη, ακόμα και μετά την κύρωσή του, εφόσον πρόκειται για συγκεκριμένες εξαιρέσεις όπως οικοδομικές άδειες. Eκτάσεις που είχαν χάσει τον δασικό τους χαρακτήρα νόμιμα και με βάση διοικητικές πράξεις πριν από τις 11 Ιουνίου 1975, δεν μπορεί να εμφανίζονται εκ νέου ως “δάση” στους δασικούς χάρτες, έκρινε με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ 1935/2025). Η κρίση αυτή αφορά ιδίως περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες πριν από την έναρξη ισχύος του Συντάγματος του 1975, οι οποίες δεν έχουν ανακληθεί ή ακυρωθεί. Το δικαστήριο ασχολήθηκε με περίπτωση ιδιοκτήτριας, η οποία είδε έκταση 143 τ.μ. του ακινήτου της να περιλαμβάνεται στον κυρωμένο δασικό χάρτη, παρά το γεγονός ότι σε αυτήν είχαν ανεγερθεί, με παλαιές άδειες, ισόγειες κατασκευές (πατητήρι και αποθήκη) για λειτουργία οινοποιείου. Οι σχετικές άδειες είχαν εκδοθεί πριν από το 1975 και δεν είχαν ακυρωθεί ή ανακληθεί. Παρότι δεν είχαν προβληθεί αντιρρήσεις στη φάση ανάρτησης του δασικού χάρτη, το δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτή την αίτηση ακύρωσης και διέταξε τη Διοίκηση να εξετάσει εκ νέου την υπόθεση, με βάση τις άδειες που προσκομίστηκαν. Η απόφαση αναγνωρίζει πως όταν προκύπτει, από στοιχεία του φακέλου ή έγκυρες διοικητικές πράξεις, ότι μια έκταση είχε χάσει ήδη τον δασικό χαρακτήρα της πριν από την 11η Ιουνίου 1975, τότε η Διοίκηση οφείλει να το λάβει υπόψη και να αναμορφώσει τον χάρτη, ακόμα και μετά την κύρωσή του, εφόσον πρόκειται για συγκεκριμένες εξαιρέσεις όπως οικοδομικές άδειες. Αντίθετα, ισχυρισμοί τεχνικής φύσεως που σχετίζονται με τη μορφή της βλάστησης και τον φυσικό χαρακτήρα της έκτασης, δεν εξετάζονται σε αυτό το στάδιο, αν δεν έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο της διαδικασίας αντιρρήσεων κατά την ανάρτηση του χάρτη. Η απόφαση αποτελεί σημαντικό προηγούμενο για πολίτες που διαθέτουν παλαιές άδειες και βλέπουν σήμερα τις ιδιοκτησίες τους να περιλαμβάνονται, εσφαλμένα, σε κυρωμένους δασικούς χάρτες. Διευκρινίζεται, πάντως, ότι η δυνατότητα αναμόρφωσης των δασικών χαρτών μετά την κύρωση επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως η παρούσα, και δεν επανενεργοποιεί τη διαδικασία αντιρρήσεων. Πηγή: daily.nb.org View full Άρθρου
-
Νομιμοποιημένες οικοδομές πριν το 1975 δεν μπορούν να εμφανίζονται ως «δάση» – Απόφαση–οδηγός για τους δασικούς χάρτες
Η απόφαση αναγνωρίζει πως όταν προκύπτει, από στοιχεία του φακέλου ή έγκυρες διοικητικές πράξεις, ότι μια έκταση είχε χάσει ήδη τον δασικό χαρακτήρα της πριν από την 11η Ιουνίου 1975, τότε η Διοίκηση οφείλει να το λάβει υπόψη και να αναμορφώσει τον χάρτη, ακόμα και μετά την κύρωσή του, εφόσον πρόκειται για συγκεκριμένες εξαιρέσεις όπως οικοδομικές άδειες. Eκτάσεις που είχαν χάσει τον δασικό τους χαρακτήρα νόμιμα και με βάση διοικητικές πράξεις πριν από τις 11 Ιουνίου 1975, δεν μπορεί να εμφανίζονται εκ νέου ως “δάση” στους δασικούς χάρτες, έκρινε με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ 1935/2025). Η κρίση αυτή αφορά ιδίως περιπτώσεις όπου έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες πριν από την έναρξη ισχύος του Συντάγματος του 1975, οι οποίες δεν έχουν ανακληθεί ή ακυρωθεί. Το δικαστήριο ασχολήθηκε με περίπτωση ιδιοκτήτριας, η οποία είδε έκταση 143 τ.μ. του ακινήτου της να περιλαμβάνεται στον κυρωμένο δασικό χάρτη, παρά το γεγονός ότι σε αυτήν είχαν ανεγερθεί, με παλαιές άδειες, ισόγειες κατασκευές (πατητήρι και αποθήκη) για λειτουργία οινοποιείου. Οι σχετικές άδειες είχαν εκδοθεί πριν από το 1975 και δεν είχαν ακυρωθεί ή ανακληθεί. Παρότι δεν είχαν προβληθεί αντιρρήσεις στη φάση ανάρτησης του δασικού χάρτη, το δικαστήριο έκανε εν μέρει δεκτή την αίτηση ακύρωσης και διέταξε τη Διοίκηση να εξετάσει εκ νέου την υπόθεση, με βάση τις άδειες που προσκομίστηκαν. Η απόφαση αναγνωρίζει πως όταν προκύπτει, από στοιχεία του φακέλου ή έγκυρες διοικητικές πράξεις, ότι μια έκταση είχε χάσει ήδη τον δασικό χαρακτήρα της πριν από την 11η Ιουνίου 1975, τότε η Διοίκηση οφείλει να το λάβει υπόψη και να αναμορφώσει τον χάρτη, ακόμα και μετά την κύρωσή του, εφόσον πρόκειται για συγκεκριμένες εξαιρέσεις όπως οικοδομικές άδειες. Αντίθετα, ισχυρισμοί τεχνικής φύσεως που σχετίζονται με τη μορφή της βλάστησης και τον φυσικό χαρακτήρα της έκτασης, δεν εξετάζονται σε αυτό το στάδιο, αν δεν έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο της διαδικασίας αντιρρήσεων κατά την ανάρτηση του χάρτη. Η απόφαση αποτελεί σημαντικό προηγούμενο για πολίτες που διαθέτουν παλαιές άδειες και βλέπουν σήμερα τις ιδιοκτησίες τους να περιλαμβάνονται, εσφαλμένα, σε κυρωμένους δασικούς χάρτες. Διευκρινίζεται, πάντως, ότι η δυνατότητα αναμόρφωσης των δασικών χαρτών μετά την κύρωση επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως η παρούσα, και δεν επανενεργοποιεί τη διαδικασία αντιρρήσεων. Πηγή: daily.nb.org
-
Η.Μ.- ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ WET CHEMICAL
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ WET CHEMICAL Το wet chemical είναι ένα ειδικά σχεδιασμένο κατασβεστικό υγρό, κατάλληλο για την αντιμετώπιση πυρκαγιών τύπου F (τηγάνισμα ελαίων και λιπών) καθώς και τύπου Α (στερεά καύσιμα υλικά). Η δράση του βασίζεται σε χημική αντίδραση, ψύξη και σχηματισμό προστατευτικού αφρώδους στρώματος που καλύπτει την επιφάνεια της καύσης, αποτρέποντας την επανανάφλεξη. Το παραγόμενο στρώμα σαπουνιού (σαπωνοποίηση) απομονώνει το καύσιμο από το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, επιτυγχάνοντας έτσι άμεση και ασφαλή κατάσβεση. Συνημμένο βρίσκεται το έντυπο προς συμπλήρωση και κατάθεση στην αρμόδια υπηρεσία. Πληροφορίες αρχείου Υποβολέας atsianos Υποβλήθηκε 10/31/25 Category Έντυπα Προβολή αρχείου
-
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ WET CHEMICAL
- 0 downloads
Το wet chemical είναι ένα ειδικά σχεδιασμένο κατασβεστικό υγρό, κατάλληλο για την αντιμετώπιση πυρκαγιών τύπου F (τηγάνισμα ελαίων και λιπών) καθώς και τύπου Α (στερεά καύσιμα υλικά). Η δράση του βασίζεται σε χημική αντίδραση, ψύξη και σχηματισμό προστατευτικού αφρώδους στρώματος που καλύπτει την επιφάνεια της καύσης, αποτρέποντας την επανανάφλεξη. Το παραγόμενο στρώμα σαπουνιού (σαπωνοποίηση) απομονώνει το καύσιμο από το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, επιτυγχάνοντας έτσι άμεση και ασφαλή κατάσβεση. Συνημμένο βρίσκεται το έντυπο προς συμπλήρωση και κατάθεση στην αρμόδια υπηρεσία. -
Δ- Τεχνικός Ασφαλείας - Σημεία Ελέγχου Οδικής Μεταφοράς Ζώντων Ζώων
Τεχνικός Ασφαλείας - Σημεία Ελέγχου Οδικής Μεταφοράς Ζώντων Ζώων Συνημμένα θα βρείτε ορισμένα καίρια σημεία ελέγχου για την ασφαλή μεταφορά ζώντων ζώων, καθώς και τις τυχόν παρατηρήσεις που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων. Πληροφορίες αρχείου Υποβολέας atsianos Υποβλήθηκε 10/19/25 Category Διάφορα Προβολή αρχείου
-
Τεχνικός Ασφαλείας - Σημεία Ελέγχου Οδικής Μεταφοράς Ζώντων Ζώων
- 3 downloads
Συνημμένα θα βρείτε ορισμένα καίρια σημεία ελέγχου για την ασφαλή μεταφορά ζώντων ζώων, καθώς και τις τυχόν παρατηρήσεις που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων. -
Δ- Τεχνικός Ασφαλείας - Παρατηρήσεις Τεχνικού Ασφαλείας – Μεταφορά Ζώντων Ζώων
Τεχνικός Ασφαλείας - Παρατηρήσεις Τεχνικού Ασφαλείας – Μεταφορά Ζώντων Ζώων Συνημμένα θα βρείτε ορισμένα καίρια σημεία ελέγχου για την ασφαλή μεταφορά ζώντων ζώων, καθώς και τις τυχόν παρατηρήσεις που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων. Πληροφορίες αρχείου Υποβολέας atsianos Υποβλήθηκε 10/19/25 Category Διάφορα Προβολή αρχείου
-
Τεχνικός Ασφαλείας - Παρατηρήσεις Τεχνικού Ασφαλείας – Μεταφορά Ζώντων Ζώων
- 0 downloads
Συνημμένα θα βρείτε ορισμένα καίρια σημεία ελέγχου για την ασφαλή μεταφορά ζώντων ζώων, καθώς και τις τυχόν παρατηρήσεις που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων. -
Τιμολόγια ρεύματος: Έρχονται οι φθηνές «πορτοκαλί» κιλοβατώρες
«Παράθυρο» για να περάσουν απευθείας στον καταναλωτή οι χαμηλές τιμές των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ανοίγουν τα «δυναμικά» πορτοκαλί τιμολόγια, που δίνουν τη δυνατότητα καταμέτρησης και χρέωσης αντίστοιχα της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ανά ώρα μέσα στο 24ωρο. Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός Ενέργειας Νίκος Τσάφος αφού έλαβαν υπόψη τη σχετική εισήγηση της αρμόδιας αρχής ρυθμιστικής ενέργειας (ΡΑΑΕΥ) προχώρησαν στην οριστικοποίηση του θεσμικού πλαισίου που θα διέπει τα νέα τιμολόγια και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογράψουν την απόφαση για την έγκρισή του, που θα ανοίξει τον δρόμο για τη διάθεσή τους στην αγορά από τις αρχές του 2026. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «Κ», το νέο πλαίσιο θα συνδυαστεί και με μια ευρεία διαφημιστική καμπάνια από το ΥΠΕΝ για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη των δυναμικών τιμολογίων. Σε πρώτη φάση επιχειρήσεις μέσης και χαμηλής τάσης κάτω από 25 KVA, δηλαδή βιοτεχνίες και άλλα επαγγελματικά εργαστήρια, κομμωτήρια, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία κ.λπ. που διαθέτουν έξυπνο μετρητή, θα μπορούν να προσαρμόζουν κατά το δυνατόν την κατανάλωσή τους στις ώρες χαμηλής χρέωσης της κιλοβατώρας, μειώνοντας σημαντικά το ενεργειακό τους κόστος. Με την εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών θα μπορούν και οι οικιακοί καταναλωτές, γνωρίζοντας από την προηγούμενη ημέρα τη διακύμανση των τιμών στη χονδρεμπορική αγορά, να προγραμματίζουν τη χρήση ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών (πλυντήρια, κουζίνες, σίδερο κ.λπ.) τις ώρες χαμηλής χρέωσης της κιλοβατώρας. Η τιμολόγηση ανά ώρα της κατανάλωσης πέραν του προφανούς οφέλους για τον χρήστη του δυναμικού τιμολογίου θα έχει και ένα συνολικότερο όφελος καθώς μετατοπίζει τη ζήτηση τις ώρες υψηλής παραγωγής των ΑΠΕ εξομαλύνοντας τις αποκλίσεις προσφοράς – ζήτησης και τις περικοπές για την ευστάθεια του συστήματος που αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό. Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της ζήτησης τις ώρες παραγωγής των ΑΠΕ το ΥΠΕΝ εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, και τη θέσπιση δυναμικών τιμολογίων για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Για τις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις τα δυναμικά τιμολόγια θα λειτουργήσουν ως εργαλείο μείωσης του ενεργειακού κόστους με δυνατότητα εξοικονόμησης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, καθώς οι ώρες των χαμηλών τιμών στη χονδρεμπορική αγορά αυξάνονται ακολουθώντας τον ρυθμό της πλεονάζουσας παραγωγής των ΑΠΕ. Μέχρι και τον Αύγουστο φέτος, για παράδειγμα, οι ώρες με χαμηλές τιμές (κάτω από 5 ευρώ/μεγαβατώρα) έφτασαν τις 395 όταν ολόκληρο το 2024 ήταν 275. Μόνο τον μήνα Αύγουστο για 112 ώρες η τιμή της μεγαβατώρας ήταν κάτω από τα 5 ευρώ. Για κάποιες ώρες εξ αυτών οι τιμές ήταν λίγο πάνω από το μηδέν ή και αρνητικές. Οι επιχειρήσεις σε πρώτη φάση και το σύνολο των καταναλωτών μέχρι το 2030 που ο ΔΕΔΔΗΕ θα ολοκληρώσει το πρόγραμμα εγκατάστασης έξυπνων μετρητών θα μπορούν να προσαρμόζουν την κατανάλωσή τους ακολουθώντας τις τιμές της αγοράς της επόμενης ημέρας στο Χρηματιστήριο Ενέργειας που θα τους είναι γνωστές από την προηγούμενη, επωφελούμενοι από τις χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια του 24ώρου. Οι χρεώσεις προμήθειας κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών αναμένεται να είναι εξαιρετικά χαμηλές και θα περιλαμβάνουν μόνο τα χαμηλά κόστη χονδρεμπορικής, διοικητικά κόστη και το εύλογο κέρδος του προμηθευτή. Με βάση το νέο πλαίσιο, προμηθευτές με περισσότερους από 200.000 πελάτες θα είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν στην αγορά τιμολόγια δυναμικής χρέωσης. Πρόκειται για τις εταιρείες ΔΕΗ, Metlen (Protergia), Ηρων, NRG, Elpedison και Zeniθ. Η λίστα των εταιρειών θα επικαιροποιείται κάθε Δεκέμβριο και Ιούνιο με κριτήριο τους 200.000 πελάτες. Για καθεμία από τις 24 ώρες της ημέρας –ή με βάση τον μέσο όρο των 96 δεκαπενταλέπτων που απαρτίζουν το 24ωρο, καθώς από 1ης Οκτωβρίου οι αγοραπωλησίες ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά γίνονται πλέον ανά 15λεπτο και όχι ανά ώρα– η τιμή της κιλοβατώρας στα δυναμικά τιμολόγια θα αυξομειώνεται ανάλογα με τις διακυμάνσεις της αγοράς. Οι προμηθευτές θα ενημερώνουν τους πελάτες τους από την προηγούμενη ημέρα για την τελική τιμή προμήθειας της επόμενης ημέρας, η οποία θα ανακοινώνεται το αργότερο μέχρι τις πέντε το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, δηλαδή δύο ώρες με-τά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της χονδρεμπορικής αγοράς. Τα δυναμικά τιμολόγια εισάγουν παράλληλα και την υποχρέωση της έγκαιρης και άμεσης ενημέρωσης των καταναλωτών που το επιλέγουν. Οι προμηθευτές θα πρέπει να ειδοποιούν τους πελάτες τους το αργότερο μέχρι τις πέντε το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, πριν από την ημέρα κατανάλωσής τους, μέσω μηνύματος sms ή και Viber σε περίπτωση που η τιμή για κάποιο διάστημα της επόμενης ημέρας αυξάνεται πάνω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο, που δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Για τους οικιακούς πελάτες, όταν θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν δυναμική τιμολόγηση, το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει περαιτέρω μέτρα προστασίας τόσο για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής προμήθειας όσο και για την ενημέρωσή τους μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής που θα αναπτύξουν οι προμηθευτές και θα μπορεί να λειτουργεί σε υπολογιστή είτε σε κινητές συσκευές. Προβλέπεται επίσης η ρητή απαγόρευση άμεσης ή έμμεσης ρήτρας αποχώρησης από πλευράς του προμηθευτή. Με βάση την εισήγηση της ΡΑΑΕΥ, οι πάροχοι καλούνται να προσφέρουν στην αγορά από τις αρχές του έτους μια σύμβαση δυναμικής τιμολόγησης για κάθε καταναλωτή, οικιακό και μη. Το δυναμικό τιμολόγιο αποτελείται από δύο μέρη: α) την πάγια χρέωση και β) την τελική τιμή προμήθειας, η οποία είναι γνωστή στον καταναλωτή εκ των προτέρων και μεταβάλλεται ανά ώρα. Η πάγια χρέωση περιλαμβάνει ένα σταθερό ποσό το οποίο χρεώνεται ανά μήνα κατά μέγιστο και είναι ανεξάρτητο από την κατανάλωση. Η τελική τιμή προμήθειας είναι η κυμαινόμενη ανά ώρα τιμή της κιλοβατώρας, η οποία προκύπτει από το άθροισμα μιας βασικής τιμής και της δυναμικής τιμής. Η τελική τιμή προμήθειας δυναμικής τιμολόγησης αφορά την τιμή προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για την κατανάλωση μιας συγκεκριμένης ώρας σε μια συγκεκριμένη μέρα, ενός συγκεκριμένου μήνα της συμβατικής περιόδου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΥΠΕΝ το μερίδιο αγοράς που θα έχει από το νέο έτος άμεσα πρόσβαση σε δυναμικά τιμολόγια είναι εξαιρετικά σημαντικό, αφού ήδη με τους εγκατεστημένους μετρητές αθροίζεται σχεδόν στα επίπεδα του 55%-60% της εγχώριας κατανάλωσης. Πηγή: moneyreview.gr View full Άρθρου
-
Τιμολόγια ρεύματος: Έρχονται οι φθηνές «πορτοκαλί» κιλοβατώρες
«Παράθυρο» για να περάσουν απευθείας στον καταναλωτή οι χαμηλές τιμές των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ανοίγουν τα «δυναμικά» πορτοκαλί τιμολόγια, που δίνουν τη δυνατότητα καταμέτρησης και χρέωσης αντίστοιχα της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ανά ώρα μέσα στο 24ωρο. Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός Ενέργειας Νίκος Τσάφος αφού έλαβαν υπόψη τη σχετική εισήγηση της αρμόδιας αρχής ρυθμιστικής ενέργειας (ΡΑΑΕΥ) προχώρησαν στην οριστικοποίηση του θεσμικού πλαισίου που θα διέπει τα νέα τιμολόγια και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογράψουν την απόφαση για την έγκρισή του, που θα ανοίξει τον δρόμο για τη διάθεσή τους στην αγορά από τις αρχές του 2026. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της «Κ», το νέο πλαίσιο θα συνδυαστεί και με μια ευρεία διαφημιστική καμπάνια από το ΥΠΕΝ για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα οφέλη των δυναμικών τιμολογίων. Σε πρώτη φάση επιχειρήσεις μέσης και χαμηλής τάσης κάτω από 25 KVA, δηλαδή βιοτεχνίες και άλλα επαγγελματικά εργαστήρια, κομμωτήρια, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία κ.λπ. που διαθέτουν έξυπνο μετρητή, θα μπορούν να προσαρμόζουν κατά το δυνατόν την κατανάλωσή τους στις ώρες χαμηλής χρέωσης της κιλοβατώρας, μειώνοντας σημαντικά το ενεργειακό τους κόστος. Με την εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών θα μπορούν και οι οικιακοί καταναλωτές, γνωρίζοντας από την προηγούμενη ημέρα τη διακύμανση των τιμών στη χονδρεμπορική αγορά, να προγραμματίζουν τη χρήση ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών (πλυντήρια, κουζίνες, σίδερο κ.λπ.) τις ώρες χαμηλής χρέωσης της κιλοβατώρας. Η τιμολόγηση ανά ώρα της κατανάλωσης πέραν του προφανούς οφέλους για τον χρήστη του δυναμικού τιμολογίου θα έχει και ένα συνολικότερο όφελος καθώς μετατοπίζει τη ζήτηση τις ώρες υψηλής παραγωγής των ΑΠΕ εξομαλύνοντας τις αποκλίσεις προσφοράς – ζήτησης και τις περικοπές για την ευστάθεια του συστήματος που αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό. Σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της ζήτησης τις ώρες παραγωγής των ΑΠΕ το ΥΠΕΝ εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, και τη θέσπιση δυναμικών τιμολογίων για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Για τις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις τα δυναμικά τιμολόγια θα λειτουργήσουν ως εργαλείο μείωσης του ενεργειακού κόστους με δυνατότητα εξοικονόμησης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, καθώς οι ώρες των χαμηλών τιμών στη χονδρεμπορική αγορά αυξάνονται ακολουθώντας τον ρυθμό της πλεονάζουσας παραγωγής των ΑΠΕ. Μέχρι και τον Αύγουστο φέτος, για παράδειγμα, οι ώρες με χαμηλές τιμές (κάτω από 5 ευρώ/μεγαβατώρα) έφτασαν τις 395 όταν ολόκληρο το 2024 ήταν 275. Μόνο τον μήνα Αύγουστο για 112 ώρες η τιμή της μεγαβατώρας ήταν κάτω από τα 5 ευρώ. Για κάποιες ώρες εξ αυτών οι τιμές ήταν λίγο πάνω από το μηδέν ή και αρνητικές. Οι επιχειρήσεις σε πρώτη φάση και το σύνολο των καταναλωτών μέχρι το 2030 που ο ΔΕΔΔΗΕ θα ολοκληρώσει το πρόγραμμα εγκατάστασης έξυπνων μετρητών θα μπορούν να προσαρμόζουν την κατανάλωσή τους ακολουθώντας τις τιμές της αγοράς της επόμενης ημέρας στο Χρηματιστήριο Ενέργειας που θα τους είναι γνωστές από την προηγούμενη, επωφελούμενοι από τις χαμηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια του 24ώρου. Οι χρεώσεις προμήθειας κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών αναμένεται να είναι εξαιρετικά χαμηλές και θα περιλαμβάνουν μόνο τα χαμηλά κόστη χονδρεμπορικής, διοικητικά κόστη και το εύλογο κέρδος του προμηθευτή. Με βάση το νέο πλαίσιο, προμηθευτές με περισσότερους από 200.000 πελάτες θα είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν στην αγορά τιμολόγια δυναμικής χρέωσης. Πρόκειται για τις εταιρείες ΔΕΗ, Metlen (Protergia), Ηρων, NRG, Elpedison και Zeniθ. Η λίστα των εταιρειών θα επικαιροποιείται κάθε Δεκέμβριο και Ιούνιο με κριτήριο τους 200.000 πελάτες. Για καθεμία από τις 24 ώρες της ημέρας –ή με βάση τον μέσο όρο των 96 δεκαπενταλέπτων που απαρτίζουν το 24ωρο, καθώς από 1ης Οκτωβρίου οι αγοραπωλησίες ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά γίνονται πλέον ανά 15λεπτο και όχι ανά ώρα– η τιμή της κιλοβατώρας στα δυναμικά τιμολόγια θα αυξομειώνεται ανάλογα με τις διακυμάνσεις της αγοράς. Οι προμηθευτές θα ενημερώνουν τους πελάτες τους από την προηγούμενη ημέρα για την τελική τιμή προμήθειας της επόμενης ημέρας, η οποία θα ανακοινώνεται το αργότερο μέχρι τις πέντε το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, δηλαδή δύο ώρες με-τά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της χονδρεμπορικής αγοράς. Τα δυναμικά τιμολόγια εισάγουν παράλληλα και την υποχρέωση της έγκαιρης και άμεσης ενημέρωσης των καταναλωτών που το επιλέγουν. Οι προμηθευτές θα πρέπει να ειδοποιούν τους πελάτες τους το αργότερο μέχρι τις πέντε το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, πριν από την ημέρα κατανάλωσής τους, μέσω μηνύματος sms ή και Viber σε περίπτωση που η τιμή για κάποιο διάστημα της επόμενης ημέρας αυξάνεται πάνω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο, που δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Για τους οικιακούς πελάτες, όταν θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν δυναμική τιμολόγηση, το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει περαιτέρω μέτρα προστασίας τόσο για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής προμήθειας όσο και για την ενημέρωσή τους μέσω ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής που θα αναπτύξουν οι προμηθευτές και θα μπορεί να λειτουργεί σε υπολογιστή είτε σε κινητές συσκευές. Προβλέπεται επίσης η ρητή απαγόρευση άμεσης ή έμμεσης ρήτρας αποχώρησης από πλευράς του προμηθευτή. Με βάση την εισήγηση της ΡΑΑΕΥ, οι πάροχοι καλούνται να προσφέρουν στην αγορά από τις αρχές του έτους μια σύμβαση δυναμικής τιμολόγησης για κάθε καταναλωτή, οικιακό και μη. Το δυναμικό τιμολόγιο αποτελείται από δύο μέρη: α) την πάγια χρέωση και β) την τελική τιμή προμήθειας, η οποία είναι γνωστή στον καταναλωτή εκ των προτέρων και μεταβάλλεται ανά ώρα. Η πάγια χρέωση περιλαμβάνει ένα σταθερό ποσό το οποίο χρεώνεται ανά μήνα κατά μέγιστο και είναι ανεξάρτητο από την κατανάλωση. Η τελική τιμή προμήθειας είναι η κυμαινόμενη ανά ώρα τιμή της κιλοβατώρας, η οποία προκύπτει από το άθροισμα μιας βασικής τιμής και της δυναμικής τιμής. Η τελική τιμή προμήθειας δυναμικής τιμολόγησης αφορά την τιμή προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για την κατανάλωση μιας συγκεκριμένης ώρας σε μια συγκεκριμένη μέρα, ενός συγκεκριμένου μήνα της συμβατικής περιόδου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΥΠΕΝ το μερίδιο αγοράς που θα έχει από το νέο έτος άμεσα πρόσβαση σε δυναμικά τιμολόγια είναι εξαιρετικά σημαντικό, αφού ήδη με τους εγκατεστημένους μετρητές αθροίζεται σχεδόν στα επίπεδα του 55%-60% της εγχώριας κατανάλωσης. Πηγή: moneyreview.gr
-
Κτηματολόγιο: Αλλαγή προθεσμίας οριστικοποίησης των αιτήσεων διόρθωσης για Ιθάκη, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο
Ενημερώνουμε όσους έχουν ακίνητη περιουσία σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Ιθάκης, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ότι, για τεχνικούς λόγους, μετατίθεται έως και την 17η Οκτωβρίου 2025 η προθεσμία οριστικοποίησης των αιτήσεων διόρθωσης/αναμόρφωσης που βρίσκονται σε «προσωρινή καταχώριση» στο portal του Ελληνικού Κτηματολογίου. Η αλλαγή αφορά τις αιτήσεις οι οποίες είχαν υποβληθεί έως και τις 22 Σεπτεμβρίου 2025. Πηγή: b2green.gr View full Άρθρου
-
Κτηματολόγιο: Αλλαγή προθεσμίας οριστικοποίησης των αιτήσεων διόρθωσης για Ιθάκη, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο
Ενημερώνουμε όσους έχουν ακίνητη περιουσία σε περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων Ιθάκης, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ότι, για τεχνικούς λόγους, μετατίθεται έως και την 17η Οκτωβρίου 2025 η προθεσμία οριστικοποίησης των αιτήσεων διόρθωσης/αναμόρφωσης που βρίσκονται σε «προσωρινή καταχώριση» στο portal του Ελληνικού Κτηματολογίου. Η αλλαγή αφορά τις αιτήσεις οι οποίες είχαν υποβληθεί έως και τις 22 Σεπτεμβρίου 2025. Πηγή: b2green.gr
- Μελέτες/Άδειες + ΠΕΑ + Ασυμβίβαστο
-
Νέα εγκύκλιος: Προτεραιοποίηση έκδοσης αναθεωρήσεων προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών με μπόνους δόμησης
Η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος εξέδωσε επείγουσα εγκύκλιο προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (προς ενημέρωση των ΥΔΟΜ), αναφορικά με την προτεραιοποίηση της εξέτασης αιτημάτων αναθεώρησης προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών που περιλαμβάνουν χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων βάσει των τελευταίων αλλαγών στο ΝΟΚ. Ουσιαστικά, με τη νέα εγκύκλιο δίνεται η οδηγία της επίσπευσης της διαδικασίας έκδοσης της προέγκρισης ύστερα από έλεγχο της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., χωρίς να εξαντλείται η προθεσμία των δέκα ημερών που ορίζεται από την παρ. 7 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017. Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο της νέας επείγουσας εγκυκλίου. ΘΕΜΑ: Εγκύκλιος – οδηγία για την προτεραιοποίηση της έκδοσης αναθεωρήσεων προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών για την αφαίρεση κινήτρων των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025ΣΧΕΤ:Οι διατάξεις: α) των άρθρων 66 έως 71 του ν. 5197/2025 (A’ 76) β) του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) γ) της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν.4759/2020 (Α’ 245) δ) της περ. στ της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024 (Α’ 207) H υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/28916/1094/24-03-2022 απόφαση «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωνσταντίνου Σκρέκα και του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαου Ταγαρά στον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιο Μπακογιάννη» (Β΄1701). Σας γνωρίζουμε ότι η προτεραιοποίηση της εξέτασης αιτημάτων αναθεώρησης προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών που περιλαμβάνουν χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025 είναι ιδιαίτερης σημασίας για την διευκόλυνση των πολιτών στην προσαρμογή στις επιταγές της ισχύουσας νομοθεσίας. Στο πλαίσιο αυτό παρακαλείσθε για την κατά το δυνατό μη εξάντληση της προθεσμίας της παρ. 7 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 σύμφωνα με την οποία «7. Η προέγκριση εκδίδεται ύστερα από έλεγχο της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών, από την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, συνοδευόμενη με τις απαιτούμενες μελέτες και τα αναγκαία στοιχεία, σε περίπτωση που δεν διαπιστωθούν ελλείψεις κατά τον έλεγχο.» και σε κάθε περίπτωση στην αυστηρώς μη υπέρβαση αυτής. Ιδίως οι περιπτώσεις των ανωτέρω αναφερόμενων αιτημάτων που αφορούν παράλληλα σε αναθεώρηση προεγκρίσεων της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 θα πρέπει να εξετάζονται άμεσα καθότι υφίσταται σημαντικός κίνδυνος η τυχόν καθυστέρηση εξέτασης αυτών να συνεπάγεται την απώλεια του δικαιώματος δόμησης σε περίπτωση σε περίπτωση παρέλευσης των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, όπως έχουν παραταθεί με την περ. στ της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ Για τη διευκόλυνσή σας, υπενθυμίζουμε το περιεχόμενο των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025: Άρθρο 66 Ένταξη των κινήτρων και προσαυξήσεων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού στον πολεοδομικό σχεδιασμό – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 1 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού Στο άρθρο 1 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (Ν.Ο.Κ., ν. 4067/2012, Α’ 79, διορθ. σφαλμ. Α’ 99), περί πεδίου εφαρμογής, προστίθεται παρ. 6 ως εξής: «6. Τα κίνητρα και οι προσαυξήσεις του άρθρου 10, των περ. γ) και δ) της παρ. 8 του άρθρου 15 και των παρ. 1 και 2 του άρθρου 25, δύναται να εφαρμόζονται, εφόσον ενσωματώνονται στα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, μέσω καθορισμού ζωνών κινήτρων. Για τον καθορισμό ζωνών κινήτρων, τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια λαμβάνουν υπόψη τη θέση, τον βαθμό της οικιστικής ανάπτυξης του κάθε οικισμού, τις ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά και την εν γένει φυσιογνωμία του, τη φέρουσα ικανότητα, τη συνολική επιβάρυνση της περιοχής και την οικιστική πυκνότητά της.» Άρθρο 71 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με την επιφύλαξη του άρθρου 68, καταργούνται: α) η περ. ιδ) της παρ. 6 του άρθρου 11 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (Ν.Ο.Κ., ν. 4067/2012, Α’ 79, διορθ. σφαλμ. Α’ 99), περί μη προσμέτρησης στον συντελεστή δόμησης εσωτερικών εξωστών (πατάρια), β) η περ. α) και το δεύτερο εδάφιο της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 19 του Ν.Ο.Κ., περί δυνατότητας κατασκευής χώρου κύριας χρήσης επιφάνειας τριάντα πέντε τετραγωνικών μέτρων (35 τ.μ.) πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος και εξομοίωσης της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια, αντίστοιχα. Πηγή: b2green.gr View full Άρθρου
-
Νέα εγκύκλιος: Προτεραιοποίηση έκδοσης αναθεωρήσεων προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών με μπόνους δόμησης
Η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος εξέδωσε επείγουσα εγκύκλιο προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (προς ενημέρωση των ΥΔΟΜ), αναφορικά με την προτεραιοποίηση της εξέτασης αιτημάτων αναθεώρησης προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών που περιλαμβάνουν χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων βάσει των τελευταίων αλλαγών στο ΝΟΚ. Ουσιαστικά, με τη νέα εγκύκλιο δίνεται η οδηγία της επίσπευσης της διαδικασίας έκδοσης της προέγκρισης ύστερα από έλεγχο της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., χωρίς να εξαντλείται η προθεσμία των δέκα ημερών που ορίζεται από την παρ. 7 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017. Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο της νέας επείγουσας εγκυκλίου. ΘΕΜΑ: Εγκύκλιος – οδηγία για την προτεραιοποίηση της έκδοσης αναθεωρήσεων προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών για την αφαίρεση κινήτρων των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025ΣΧΕΤ:Οι διατάξεις: α) των άρθρων 66 έως 71 του ν. 5197/2025 (A’ 76) β) του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) γ) της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν.4759/2020 (Α’ 245) δ) της περ. στ της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024 (Α’ 207) H υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/28916/1094/24-03-2022 απόφαση «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωνσταντίνου Σκρέκα και του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαου Ταγαρά στον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιο Μπακογιάννη» (Β΄1701). Σας γνωρίζουμε ότι η προτεραιοποίηση της εξέτασης αιτημάτων αναθεώρησης προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών που περιλαμβάνουν χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025 είναι ιδιαίτερης σημασίας για την διευκόλυνση των πολιτών στην προσαρμογή στις επιταγές της ισχύουσας νομοθεσίας. Στο πλαίσιο αυτό παρακαλείσθε για την κατά το δυνατό μη εξάντληση της προθεσμίας της παρ. 7 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 σύμφωνα με την οποία «7. Η προέγκριση εκδίδεται ύστερα από έλεγχο της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών, από την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, συνοδευόμενη με τις απαιτούμενες μελέτες και τα αναγκαία στοιχεία, σε περίπτωση που δεν διαπιστωθούν ελλείψεις κατά τον έλεγχο.» και σε κάθε περίπτωση στην αυστηρώς μη υπέρβαση αυτής. Ιδίως οι περιπτώσεις των ανωτέρω αναφερόμενων αιτημάτων που αφορούν παράλληλα σε αναθεώρηση προεγκρίσεων της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 θα πρέπει να εξετάζονται άμεσα καθότι υφίσταται σημαντικός κίνδυνος η τυχόν καθυστέρηση εξέτασης αυτών να συνεπάγεται την απώλεια του δικαιώματος δόμησης σε περίπτωση σε περίπτωση παρέλευσης των προθεσμιών της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, όπως έχουν παραταθεί με την περ. στ της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ Για τη διευκόλυνσή σας, υπενθυμίζουμε το περιεχόμενο των άρθρων 66 και 71 του ν. 5197/2025: Άρθρο 66 Ένταξη των κινήτρων και προσαυξήσεων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού στον πολεοδομικό σχεδιασμό – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 1 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού Στο άρθρο 1 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (Ν.Ο.Κ., ν. 4067/2012, Α’ 79, διορθ. σφαλμ. Α’ 99), περί πεδίου εφαρμογής, προστίθεται παρ. 6 ως εξής: «6. Τα κίνητρα και οι προσαυξήσεις του άρθρου 10, των περ. γ) και δ) της παρ. 8 του άρθρου 15 και των παρ. 1 και 2 του άρθρου 25, δύναται να εφαρμόζονται, εφόσον ενσωματώνονται στα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, μέσω καθορισμού ζωνών κινήτρων. Για τον καθορισμό ζωνών κινήτρων, τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια λαμβάνουν υπόψη τη θέση, τον βαθμό της οικιστικής ανάπτυξης του κάθε οικισμού, τις ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά και την εν γένει φυσιογνωμία του, τη φέρουσα ικανότητα, τη συνολική επιβάρυνση της περιοχής και την οικιστική πυκνότητά της.» Άρθρο 71 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με την επιφύλαξη του άρθρου 68, καταργούνται: α) η περ. ιδ) της παρ. 6 του άρθρου 11 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (Ν.Ο.Κ., ν. 4067/2012, Α’ 79, διορθ. σφαλμ. Α’ 99), περί μη προσμέτρησης στον συντελεστή δόμησης εσωτερικών εξωστών (πατάρια), β) η περ. α) και το δεύτερο εδάφιο της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 19 του Ν.Ο.Κ., περί δυνατότητας κατασκευής χώρου κύριας χρήσης επιφάνειας τριάντα πέντε τετραγωνικών μέτρων (35 τ.μ.) πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος και εξομοίωσης της πισίνας με φυτεμένη επιφάνεια, αντίστοιχα. Πηγή: b2green.gr