
-
Κλήρωση για τρία (3) βιβλία: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος του Χ. Ροδόπουλου (Τόμος Α)
Η διαδικασία κλήρωσης των 3 βιβλίων Τόμος Α του Συγγραφέα Χρήστο Ροδόπουλο ολοκληρώθηκε με το https://commentpicker.com. Βλέπε το Video της Κλήρωσης Recording 2025-08-07 221028.mp4 Κληρώθηκαν οι @asak70 @kostassid @hkamp Μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου έως 24/08/2025,με Προσωπικό Μήνυμα για συνεννόηση πως θα λάβει ο καθένας το Βιβλίο του. Σε περίπτωση μη επικοινωνίας κάποιου θα κληρωθεί ξανά το βιβλίο μετά την λήξη της προθεσμίας. Σύντομα θα ξεκινήσει και η κλήρωση του 2ου Τόμου του Χρήστου Ροδόπουλο. Είναι έργο που αξίζει να το έχουμε διότι θα είναι συμπαραστάτης και βοήθημα σε πολλά ζητήματα των ακινήτων. Συνιστούμε φυσικά όσοι δεν κέρδισαν να φροντίσουν για την αγορά του εδώ Συγγραφέας: Χρήστος Ροδόπουλος Σημείωση: Το σύγγραμμα κυκλοφορεί μόνο ηλεκτρονικά, για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο carodopoulos@gmail.com
-
Το μεγάλο ‘’φαγοπότι’’ στην ενέργεια έρχεται από το λεγόμενο κόστος εξισορρόπησης
Συνοπτικά.... Μας κλέβουν με αλγόριθμο χωρίς καν να κάνουν το κόπο να κουβαλάνε τα κλοπιμαία στην πλάτη .....
-
Μια νέα οικιστική περιοχή γύρω από έναν δασώδη λόφο
Αυτή η πρόταση διαγωνισμού υποβλήθηκε για μια νέα οικιστική περιοχή στο Χόρσχολμ, ένα προάστιο της Κοπεγχάγης. Το οικόπεδο, το οποίο κατά τον χρόνο της παράλληλης ανάθεσης ήταν ένα εγκαταλελειμμένο νοσοκομείο, επρόκειτο να μετατραπεί σε σχεδόν 300 νέα διαμερίσματα. Τεχνικές λεπτομέρειεςΤυπολογίες Κατάσταση Τοποθεσία Γενικός Σχεδιασμός, Κατοικίες Πρόταση Σχεδιασμού Χόρσχολμ, Δανία Συνεργάτες : Orbicon, ACT Η κύρια ιδέα του γενικού σχεδίου ήταν η συγκέντρωση των κτιρίων κατά μήκος των άκρων του οικοπέδου, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για ένα πιο εκτεταμένο, κοινό, μη προγραμματισμένο δάσος. Διαμορφώνοντας το δάσος ως λόφο, θέλαμε να ενισχύσουμε την ταυτότητα του χώρου και, ταυτόχρονα, να αντιμετωπίσουμε όλες τις μάζες τοπικά. Ο λόφος περιβάλλεται από έναν κύκλο κοινόχρηστων δραστηριοτήτων με μονοπάτια που συνδέονται με τις γύρω περιοχές. Όλα τα νέα κτίρια είναι δομημένα με ακτινωτά πλέγματα και οι στέγες είναι κομμένες με τρόπο που τους δίνει ταυτότητα και μειώνει την κλίμακα προς τον λόφο και τις γειτονικές περιοχές. Οι στέγες που βλέπουν προς τα νότια καλύπτονται με ηλιακούς συλλέκτες, ενώ οι στέγες που βλέπουν προς τα βόρεια είναι πράσινες. Το έργο έχει σχεδιαστεί ως έργο μηδενικών εκπομπών. πηγή snohetta.com
-
Μια νέα οικιστική περιοχή γύρω από έναν δασώδη λόφο
Αυτή η πρόταση διαγωνισμού υποβλήθηκε για μια νέα οικιστική περιοχή στο Χόρσχολμ, ένα προάστιο της Κοπεγχάγης. Το οικόπεδο, το οποίο κατά τον χρόνο της παράλληλης ανάθεσης ήταν ένα εγκαταλελειμμένο νοσοκομείο, επρόκειτο να μετατραπεί σε σχεδόν 300 νέα διαμερίσματα. Τεχνικές λεπτομέρειεςΤυπολογίες Κατάσταση Τοποθεσία Γενικός Σχεδιασμός, Κατοικίες Πρόταση Σχεδιασμού Χόρσχολμ, Δανία Συνεργάτες : Orbicon, ACT Η κύρια ιδέα του γενικού σχεδίου ήταν η συγκέντρωση των κτιρίων κατά μήκος των άκρων του οικοπέδου, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για ένα πιο εκτεταμένο, κοινό, μη προγραμματισμένο δάσος. Διαμορφώνοντας το δάσος ως λόφο, θέλαμε να ενισχύσουμε την ταυτότητα του χώρου και, ταυτόχρονα, να αντιμετωπίσουμε όλες τις μάζες τοπικά. Ο λόφος περιβάλλεται από έναν κύκλο κοινόχρηστων δραστηριοτήτων με μονοπάτια που συνδέονται με τις γύρω περιοχές. Όλα τα νέα κτίρια είναι δομημένα με ακτινωτά πλέγματα και οι στέγες είναι κομμένες με τρόπο που τους δίνει ταυτότητα και μειώνει την κλίμακα προς τον λόφο και τις γειτονικές περιοχές. Οι στέγες που βλέπουν προς τα νότια καλύπτονται με ηλιακούς συλλέκτες, ενώ οι στέγες που βλέπουν προς τα βόρεια είναι πράσινες. Το έργο έχει σχεδιαστεί ως έργο μηδενικών εκπομπών πηγή snohetta.com View full Άρθρου
-
Η Κοπεγχάγη δείχνει τον δρόμο για έναν τουρισμό που δεν καταστρέφει τις πόλεις.
Προσωπικά ομολογώ ότι δύσκολα το φαντάζομαι …. Όχι διότι δεν θα ήταν θετικότατο και όχι μόνο για την Αθήνα…. Αλλά και Θεσσαλονίκη και Γιάννενα και Πάργα και αρκετούς σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς μας στην Κρήτη και σε άλλα νησιά… Αλλά το πιο βασικό από όλα που δεν έχουμε, είναι ότι Δήμοι και οι Δήμαρχοι μας δεν έχουν την οργανωτική υποδομή να το αναπτύξουν και να το συντηρήσουν σαν δράση…. Πέραν του ότι πάσχουμε αρκετά από έργα υποδομής Κοινόχρηστων χώρων. Ενδεικτικά τι έχει η Κοπεγχάγη Αλλά οκ ας αποκτήσουν οργάνωση οι Δήμοι…. Με αρχικά καθήκοντα (μέχρι να αποκτήσουμε ποδηλατοδρόμους) να μαζεύουν οι τουρίστες με σακούλες τα πεταμένα πλαστικά στις παραλίες μας. Κάθε Χ αριθμό σακούλες δώρο ένα σουβλάκι τυλιχτό ή ένα παγωτό (π.χ.). Δεν χρειαζόμαστε καν καγιάκ να τα καθαρίζουν τις θάλασσες τα έχουμε έξω και μπόλικα μάλιστα….. Το δώρο που αναφέρει το άρθρο «μια ενημέρωση για την πρόσφατη οικονομική κατάσταση της χώρας και τα σημερινά προβλήματά της» το θεωρώ μαρτύριο» και τιμωρία για όσους δεν κάνουν τίποτα….
-
Κατασκευαστικός κλάδος: Η άλλη όψη της ανάπτυξης
Ιδιαίτερα εμπεριστατωμένο το άρθρο του συναδέρφου Κώστα Παπαβασιλείου. Απ ότι κατάλαβα όμως ή όλη ανάλυση είναι έως και το 2024. Το κακό όμως είναι ότι στο τέλος του 24 (Δεκέμβρη) βγήκε η απόφαση του ΣτΕ που έβαλε σε «καραντίνα» τον Οικοδομικό κανονισμός όλης της Ελλάδας. Τον Ν.Ο.Κ. Αυτό* έφερε ραγδαία καθίζηση της όλης Οικοδομικής δραστηριότητας της Ελλάδας με εξαίρεσης τους πολύ πολύ μεγάλους παίχτες (5-6 εταιρείες που έχουν >90% όλων των έργων ΣΔΙΤ και το Ελληνικό) με τα έργα που έχουν αναλάβει και όπως φαίνεται και από το άρθρο ΕΙΧΑΝ το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο έργο και οι «κακές γλώσσες» λένε ότι κινδύνευαν και με πρόστιμα ή απεντάξεις (Τράπεζες, ΕΕ κ.λπ.) Αυτός είναι και ένας λόγος που πάλι οι «κακές γλώσσες» λένε ότι τίποτα τυχαίο …. Και το Cherchez la femme, είναι λιγότερο ισχυρό από το ψάξε το χρήμα …. Σημείωση * Ειδικά αν συνδυαστεί και με τις αποφάσεις για τα εκτός σχεδίου από το ΣτΕ που δεν κατάφεραν να μειώσουν στον μέγιστο βαθμό την Οικοδομική δραστηριότητα όπως ο ΝΟΚ
-
Το νορβηγικό αρχιτεκτονικό γραφείο που δημιουργεί αριστουργήματα
Κάθε έργο του νορβηγικού Snøhetta είναι μια πρόσκληση για εμβύθιση στη φύση. Ενα πέτρινο μονοπάτι-installation σε λίμνη, που εξαφανίζεται με την παλίρροια. Ενα viewpoint για όλους, στα νορβηγικά υψίπεδα, με κρεμαστό τζάκι και ξύλινο, καμπυλωτό καθιστικό. Μια σειρά από αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις -πάγκοι, πλατφόρμες θέασης- στην οροσειρά Nordkette της Αυστρίας, σχεδιασμένες για την απόλαυση του αλπικού τοπίου. Ολα έργα του διάσημου και βραβευμένου Snøhetta. Bibliotheca Alexandrina (2002), μια προσπάθεια αναβίωσης της θρυλικής αρχαίας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας από τη Snøhetta. / Photo: Gerald Zugmann Biblioteca Alexandrina / Photo: Gerald Zugmann Το στούντιο ιδρύθηκε το 1989 από τον Νορβηγό αρχιτέκτονα Kjetil Thorsen. Με έδρα το Οσλο και γραφεία από τη Νέα Υόρκη και το Παρίσι μέχρι τη Μελβούρνη, η Snøhetta δραστηριοποιείται σε τομείς όπως η αρχιτεκτονική, η αρχιτεκτονική τοπίου, η εσωτερική διακόσμηση, η τέχνη, ο σχεδιασμός προϊόντων, καθώς και ο γραφιστικός και ψηφιακός σχεδιασμός. Μοιράζεται το όνομά της «με ένα όμορφο, απομακρυσμένο και ιστορικά σημαντικό βουνό στην κεντρική Νορβηγία» και απέκτησε παγκόσμια φήμη με τον σχεδιασμό της Bibliotheca Alexandrina (2002), μια προσπάθεια αναβίωσης της θρυλικής αρχαίας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Ακολούθησε το κτίριο της Οπερας του Οσλο (2008), μια κατασκευή από λευκό μάρμαρο Carrara και γρανίτη που μοιάζει με παγόβουνο, με μια μεγάλη επικλινή στέγη που ενώνει το έδαφος με το νερό και λειτουργεί ως χώρος περιπάτου. Το έργο διακρίθηκε με το Βραβείο Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής της Ε.Ε. Mies van der Rohe. «Αν και τα μεγαλύτερα έργα μας τραβούν συχνά την προσοχή, συνεχίζουμε να δουλεύουμε σε μια ευρεία γκάμα κλίμακας και τύπων έργων -ξεκινώντας από κάτι τόσο μικρό όσο μια φωλιά πουλιού ή μια κυψέλη μελισσών», εξηγούν. Κάθε έργο και μια εμπειρία Στη Σουηδία, μόλις ολοκλήρωσαν το Lakehouse, ένα κοινοτικό κέντρο από ξύλο και μπετόν, στη θέση ενός παλιού λατομείου μέσα στο δάσος, με πράσινη στέγη που σχεδιάστηκε έτσι ώστε «να μιμείται τις κορυφές των δέντρων». Βρύα, μύρτιλα, ρείκι και άλλα ενδημικά φυτά καλύπτουν την επιφάνειά της, ώστε να μοιάζει με το δάπεδο του δάσους, ενώ μονοπάτια και διάδρομοι με χαλίκι προσκαλούν τον κόσμο να τη διασχίσει. «Καλυμμένη με χαλίκι και φυτά του δάσους, δημιουργεί την αίσθηση ότι περπατάς σε ένα φυσικό μονοπάτι. Έτσι, μια λειτουργική επιφάνεια μετατρέπεται σε δημόσια εμπειρία -κάτι που μπορεί κανείς να ανακαλύψει, να χρησιμοποιήσει και να απολαύσει όλο τον χρόνο», αναφέρει η Snøhetta στο Dezeen. Norwegian National Opera / Photo: Jiri Havran H φουτουριστική κατοικία στην κορυφή του διάσημου θέρετρου Rusutsu. / Photo: Mir Rusutsu / Photo: Mir Lakehouse, ένα κοινοτικό κέντρο στη θέση ενός παλιού λατομείου μέσα στο δάσος. / Photo: Kalle Sanner Lakehouse / Photo: Kalle Sanner Τα περιοδικά design δεν σταματούν να γράφουν για τη φουτουριστική κατοικία στο νησί Χοκάιντο, στην κορυφή του διάσημου χιονοδρομικού θέρετρου Rusutsu, η οποία θα είναι έτοιμη τον χειμώνα, για λογαριασμό της πρωτοποριακής πλατφόρμας Not A Hotel, που λειτουργεί με ποσοστά ιδιοκτησίας. Αιχμαλωτίζοντας την εντυπωσιακή θέα προς το βουνό Yotei, το κτίριο των 1.200 τ.μ. αποτελείται από δύο γραμμικούς όγκους τοποθετημένους κάθετα ο ένας πάνω στον άλλον, με ελαφρώς κυρτή μορφή που «βουλιάζει» απαλά στο κέντρο. Οι αρχιτέκτονες, όπως αποκαλύπτουν, άντλησαν έμπνευση από τον όρο ζενίθ της αστρονομίας -το υψηλότερο φανταστικό σημείο στον ουράνιο θόλο, ακριβώς πάνω από τον παρατηρητή. Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια κατοικία από πέτρα και ξύλο, που ανυψώνει την ανθρώπινη εμπειρία και προσκαλεί τη φύση να εισχωρήσει στο εσωτερικό -βυθιζόμενα καθιστικά και ανοιχτά τζάκια, υπαίθρια ιαματικά λουτρά και infinity πισίνες που ατενίζουν το παγωμένο τοπίο, ενεργοποιούν το πνεύμα και φροντίζουν τη σωματική ευεξία. Με μια προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από περιβαλλοντική και πολιτιστική ευαισθησία, τα έργα μεγάλης κλίμακας της Snøhetta δεν επιβάλλονται στο φυσικό ή το αστικό τοπίο, αλλά ενσωματώνονται ήπια σε αυτό. Δεκάδες άλλα μικρά projects συμπληρώνουν το portfolio του στούντιο -έργα που αναδεικνύουν την εμπειρία του φυσικού τοπίου, με μια φιλοσοφία ριζωμένη στο Allemannsretten, το δικαίωμα όλων για ελεύθερη πρόσβαση στη φύση. To καταφύγιο Barroude πλάι σε μια αλπική λίμνη σε οροπέδιο των Πυρηναίων. Tο διάσημο υποθαλάσσιο εστιατόριο Under, στον βυθό της Βόρειας Θάλασσας στη Νορβηγία. Photo: Inger Marie Grini Το ευρηματικό πέτρινο μονοπάτι Trælvikosen στη Νορβηγία. Photo: Ivar Kvaal Από το διάσημο υποθαλάσσιο εστιατόριο Under, στον βυθό της Βόρειας Θάλασσας στη Νορβηγία (2019), μέχρι το κουλουριασμένο καταφύγιο Barroude πλάι σε μια αλπική λίμνη σε οροπέδιο των Πυρηναίων (2024–2027) και από τον εμβληματικό ουρανοξύστη 50 West 66th Street, εμπνευσμένο από τη γεωλογική μορφολογία της Νέας Υόρκης, που έχει σκαλιστεί σαν γλυπτό, μέχρι το ευρηματικό πέτρινο μονοπάτι Trælvikosen στη Νορβηγία -το οποίο εξαφανίζεται κάτω από το φιόρδ με την πλημμυρίδα και εμφανίζεται ξανά με την άμπωτη, προσκαλώντας σε έναν περίπατο πάνω στο νερό- η αποστολή της Snøhetta παραμένει «να δημιουργεί μια αίσθηση τόπου και θαυμασμού». Eξωτερική φωτογραφία: Viewpoint, Εθνικό Πάρκο Dovrefjell-Sunndalsfjella, Νορβηγία Φωτογραφίες: Courtesy of Snøhetta www.snohetta.com Της Μάρθας Κορινθίουπηγή newmoney.gr Βλέπε φώτο Gallery
-
Το νορβηγικό αρχιτεκτονικό γραφείο που δημιουργεί αριστουργήματα
Κάθε έργο του νορβηγικού Snøhetta είναι μια πρόσκληση για εμβύθιση στη φύση. Ενα πέτρινο μονοπάτι-installation σε λίμνη, που εξαφανίζεται με την παλίρροια. Ενα viewpoint για όλους, στα νορβηγικά υψίπεδα, με κρεμαστό τζάκι και ξύλινο, καμπυλωτό καθιστικό. Μια σειρά από αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις -πάγκοι, πλατφόρμες θέασης- στην οροσειρά Nordkette της Αυστρίας, σχεδιασμένες για την απόλαυση του αλπικού τοπίου. Ολα έργα του διάσημου και βραβευμένου Snøhetta. Bibliotheca Alexandrina (2002), μια προσπάθεια αναβίωσης της θρυλικής αρχαίας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας από τη Snøhetta. / Photo: Gerald Zugmann Biblioteca Alexandrina / Photo: Gerald Zugmann Το στούντιο ιδρύθηκε το 1989 από τον Νορβηγό αρχιτέκτονα Kjetil Thorsen. Με έδρα το Οσλο και γραφεία από τη Νέα Υόρκη και το Παρίσι μέχρι τη Μελβούρνη, η Snøhetta δραστηριοποιείται σε τομείς όπως η αρχιτεκτονική, η αρχιτεκτονική τοπίου, η εσωτερική διακόσμηση, η τέχνη, ο σχεδιασμός προϊόντων, καθώς και ο γραφιστικός και ψηφιακός σχεδιασμός. Μοιράζεται το όνομά της «με ένα όμορφο, απομακρυσμένο και ιστορικά σημαντικό βουνό στην κεντρική Νορβηγία» και απέκτησε παγκόσμια φήμη με τον σχεδιασμό της Bibliotheca Alexandrina (2002), μια προσπάθεια αναβίωσης της θρυλικής αρχαίας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Ακολούθησε το κτίριο της Οπερας του Οσλο (2008), μια κατασκευή από λευκό μάρμαρο Carrara και γρανίτη που μοιάζει με παγόβουνο, με μια μεγάλη επικλινή στέγη που ενώνει το έδαφος με το νερό και λειτουργεί ως χώρος περιπάτου. Το έργο διακρίθηκε με το Βραβείο Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής της Ε.Ε. Mies van der Rohe. «Αν και τα μεγαλύτερα έργα μας τραβούν συχνά την προσοχή, συνεχίζουμε να δουλεύουμε σε μια ευρεία γκάμα κλίμακας και τύπων έργων -ξεκινώντας από κάτι τόσο μικρό όσο μια φωλιά πουλιού ή μια κυψέλη μελισσών», εξηγούν. Κάθε έργο και μια εμπειρία Στη Σουηδία, μόλις ολοκλήρωσαν το Lakehouse, ένα κοινοτικό κέντρο από ξύλο και μπετόν, στη θέση ενός παλιού λατομείου μέσα στο δάσος, με πράσινη στέγη που σχεδιάστηκε έτσι ώστε «να μιμείται τις κορυφές των δέντρων». Βρύα, μύρτιλα, ρείκι και άλλα ενδημικά φυτά καλύπτουν την επιφάνειά της, ώστε να μοιάζει με το δάπεδο του δάσους, ενώ μονοπάτια και διάδρομοι με χαλίκι προσκαλούν τον κόσμο να τη διασχίσει. «Καλυμμένη με χαλίκι και φυτά του δάσους, δημιουργεί την αίσθηση ότι περπατάς σε ένα φυσικό μονοπάτι. Έτσι, μια λειτουργική επιφάνεια μετατρέπεται σε δημόσια εμπειρία -κάτι που μπορεί κανείς να ανακαλύψει, να χρησιμοποιήσει και να απολαύσει όλο τον χρόνο», αναφέρει η Snøhetta στο Dezeen. Norwegian National Opera / Photo: Jiri Havran H φουτουριστική κατοικία στην κορυφή του διάσημου θέρετρου Rusutsu. / Photo: Mir Rusutsu / Photo: Mir Lakehouse, ένα κοινοτικό κέντρο στη θέση ενός παλιού λατομείου μέσα στο δάσος. / Photo: Kalle Sanner Lakehouse / Photo: Kalle Sanner Τα περιοδικά design δεν σταματούν να γράφουν για τη φουτουριστική κατοικία στο νησί Χοκάιντο, στην κορυφή του διάσημου χιονοδρομικού θέρετρου Rusutsu, η οποία θα είναι έτοιμη τον χειμώνα, για λογαριασμό της πρωτοποριακής πλατφόρμας Not A Hotel, που λειτουργεί με ποσοστά ιδιοκτησίας. Αιχμαλωτίζοντας την εντυπωσιακή θέα προς το βουνό Yotei, το κτίριο των 1.200 τ.μ. αποτελείται από δύο γραμμικούς όγκους τοποθετημένους κάθετα ο ένας πάνω στον άλλον, με ελαφρώς κυρτή μορφή που «βουλιάζει» απαλά στο κέντρο. Οι αρχιτέκτονες, όπως αποκαλύπτουν, άντλησαν έμπνευση από τον όρο ζενίθ της αστρονομίας -το υψηλότερο φανταστικό σημείο στον ουράνιο θόλο, ακριβώς πάνω από τον παρατηρητή. Στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια κατοικία από πέτρα και ξύλο, που ανυψώνει την ανθρώπινη εμπειρία και προσκαλεί τη φύση να εισχωρήσει στο εσωτερικό -βυθιζόμενα καθιστικά και ανοιχτά τζάκια, υπαίθρια ιαματικά λουτρά και infinity πισίνες που ατενίζουν το παγωμένο τοπίο, ενεργοποιούν το πνεύμα και φροντίζουν τη σωματική ευεξία. Με μια προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από περιβαλλοντική και πολιτιστική ευαισθησία, τα έργα μεγάλης κλίμακας της Snøhetta δεν επιβάλλονται στο φυσικό ή το αστικό τοπίο, αλλά ενσωματώνονται ήπια σε αυτό. Δεκάδες άλλα μικρά projects συμπληρώνουν το portfolio του στούντιο -έργα που αναδεικνύουν την εμπειρία του φυσικού τοπίου, με μια φιλοσοφία ριζωμένη στο Allemannsretten, το δικαίωμα όλων για ελεύθερη πρόσβαση στη φύση. To καταφύγιο Barroude πλάι σε μια αλπική λίμνη σε οροπέδιο των Πυρηναίων. Tο διάσημο υποθαλάσσιο εστιατόριο Under, στον βυθό της Βόρειας Θάλασσας στη Νορβηγία. Photo: Inger Marie Grini Το ευρηματικό πέτρινο μονοπάτι Trælvikosen στη Νορβηγία. Photo: Ivar Kvaal Από το διάσημο υποθαλάσσιο εστιατόριο Under, στον βυθό της Βόρειας Θάλασσας στη Νορβηγία (2019), μέχρι το κουλουριασμένο καταφύγιο Barroude πλάι σε μια αλπική λίμνη σε οροπέδιο των Πυρηναίων (2024–2027) και από τον εμβληματικό ουρανοξύστη 50 West 66th Street, εμπνευσμένο από τη γεωλογική μορφολογία της Νέας Υόρκης, που έχει σκαλιστεί σαν γλυπτό, μέχρι το ευρηματικό πέτρινο μονοπάτι Trælvikosen στη Νορβηγία -το οποίο εξαφανίζεται κάτω από το φιόρδ με την πλημμυρίδα και εμφανίζεται ξανά με την άμπωτη, προσκαλώντας σε έναν περίπατο πάνω στο νερό- η αποστολή της Snøhetta παραμένει «να δημιουργεί μια αίσθηση τόπου και θαυμασμού». Eξωτερική φωτογραφία: Viewpoint, Εθνικό Πάρκο Dovrefjell-Sunndalsfjella, Νορβηγία Φωτογραφίες: Courtesy of Snøhetta www.snohetta.com Της Μάρθας Κορινθίουπηγή newmoney.gr Βλέπε φώτο Gallery View full Άρθρου
-
Με ΑΙ και σύγχρονες τεχνολογίες ο εντοπισμός των αυθαιρέτων
Προσωπικά, δεν γνωρίζω πόσο «καλός» εντοπισμός θα μπορεί να γίνει όπως το περιγράφουν. Ειδικά αν στηριχθεί μόνο σε δορυφορικές εικόνες. Αν κάνουν χρήση και ντρόουν με χαμηλή πτήση τότε η ακρίβεια η μετρητική θα αυξηθεί σημαντικά (μα πολύ σημαντικά) και φωλιά από χελιδόνια καλά καλά δεν θα μπορεί να κρυφτεί. Οπότε δεν θα υπάρχει το αν σε βρουν αλλά το πότε θα σε βρουν. Και το πότε είναι σημαντικό για τα τελικά πρόστιμα. Στο δια ταύτα όμως το νομικό οπλοστάσιο που υπάρχει σήμερα για τα αυθαίρετα τι θα συμβεί όταν σας πιάσουν επιγραμματικά είναι το παρακάτω. Υπολογισμός το ύψος του προστίμου; Στο αυθαίρετο επιβάλλονται δύο πρόστιμα. Πρόστιμο ανέγερσης και Πρόστιμο διατήρησης Το πρόστιμο ανέγερσης υπολογίζεται ως το γινόμενο της επιφάνειάς του αυθαιρέτου επί την τιμή ζώνης (Τ.Ζ.) της περιοχής του ακινήτου (σύμφωνα με τις Αντικειμενικές Αξίες της Εφορίας). Επισήμανση! Σε περίπτωση που το αυθαίρετο είναι κτισμένο σε περιοχή προστατευόμενη, δηλαδή εντός περιοχών Natura, δασών, ρεμάτων, αιγιαλού-παραλίας και αρχαιολογικού χώρου θα υπάρχει αύξηση του προστίμου κατά 20%, ως ποινή για την περιβαλλοντική ζημιά που επέφερε η κατασκευή. Το ελάχιστο πρόστιμο είναι; Για μια «μικρή» παράβαση π.χ. μία πέργκολα, μια καμινάδα κλπ, το ελάχιστο ύψος του προστίμου ανέγερσης είναι διακόσια πενήντα (250) ευρώ, ενώ το πρόστιμο διατήρησης είναι ίσο με το 50% του προστίμου ανέγερσης και καταβάλλεται από το χρόνο σύνταξης της έκθεσης αυτοψίας του αυθαιρέτου και για κάθε συνεχόμενο χρόνο, μέχρι την κατεδάφιση ή την νομιμοποίησή του. Το ελάχιστο ύψος του προστίμου διατήρησης είναι εκατό (100) ευρώ. Μπορεί να κάνει ένσταση ο ιδιοκτήτης όταν διαφωνεί με το πρόστιμο; Ο ιδιοκτήτης μόλις παραλάβει την έκθεση αυτοψίας μπορεί να προβεί σε: Αποδοχή της έκθεσης. Αν ο ενδιαφερόμενος, αποδεχθεί με υπεύθυνη δήλωση προς την αρμόδια Υπηρεσία, την έκθεση αυτοψίας, εντός των τριάντα (30) ημερών από τη λήψη γνώσης του, παρέχεται έκπτωση τριάντα τοις εκατό (30%) επί του προστίμου ανέγερσης. Προσφυγή κατά της έκθεσης. Κατά της έκθεσης αυτοψίας, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασκήσει στην αρμόδια Υπηρεσία ενδικοφανή προσφυγή. Η άσκηση της προσφυγής και η εκδίκασή της έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα. Η ενδικοφανής προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια Υπηρεσία που την διαβιβάζει στην Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων. Αν απορριφθεί η προσφυγή, η αυθαίρετη κατασκευή είναι κατεδαφιστέα. Τι γίνεται όταν το αυθαίρετο μπορεί να τακτοποιηθεί ή να νομιμοποιηθεί; α) Σε περίπτωση υπαγωγής των αυθαιρέτων κατασκευών στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η επιτροπή εξετάζει τα στοιχεία που αποδεικνύουν την τήρηση των προϋποθέσεων υπαγωγής και χορηγεί προθεσμία τριάντα (30) ημερών αναστολής επιβολής κυρώσεων για την προσκόμιση της σχετικής δήλωσης υπαγωγής, προκειμένου να αποφανθεί οριστικά, β) Σε περίπτωση έκδοσης άδειας νομιμοποίησης των αυθαιρέτων κατασκευών, η επιτροπή υπολογίζει τα πρόστιμα και χορηγεί προθεσμία αναστολής κατεδάφισης εξήντα (60) ημερών για την προσκόμιση άδειας νομιμοποίησης, η οποία σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να παραταθεί για επιπλέον τριάντα (30) ημέρες. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η κατασκευή κρίνεται κατεδαφιστέα και οριστικοποιούνται τα πρόστιμα, γ) Σε περίπτωση νομιμοποίησης των αυθαίρετων κατασκευών που έχουν ανεγερθεί πριν από τις 28.7.2011, μέσω υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/17, η επιτροπή εξετάζει τα στοιχεία που αποδεικνύουν την τήρηση των προϋποθέσεων υπαγωγής του παρόντος και χορηγεί αποκλειστική προθεσμία αναστολής κατεδάφισης εξήντα (60) ημερών για την προσκόμιση άδειας νομιμοποίησης, η οποία σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να παραταθεί για επιπλέον τριάντα (30) ημέρες. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η κατασκευή κρίνεται κατεδαφιστέα και οριστικοποιούνται τα πρόστιμα. Τι ισχύει όταν ο ιδιοκτήτης κατεδαφίσει μόνος του το αυθαίρετο; Αν ο ιδιοκτήτης προβεί αυτοβούλως στην κατεδάφιση και υποβάλλει αίτηση έγκρισης εργασιών κατεδάφισης στο Πληροφοριακό σύστημα, η αρμόδια Υπηρεσία αφού χορηγήσει την εν λόγω έγκριση ορίζει ελεγκτή δόμησης για τη διαπίστωση της κατεδάφισης αποκατάστασης της αυθαιρεσίας, η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός εξήντα (60) ημερών από την τοιχοκόλληση της έκθεσης αυτοψίας. Εφόσον διαπιστωθεί η κατεδάφιση/αποκατάσταση σύμφωνα με το πόρισμα του Ελεγκτή Δόμησης, αντί της βεβαίωσης των προστίμων ανέγερσης και διατήρησης, επιβάλλεται εφάπαξ πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ, χωρίς άλλη περαιτέρω κύρωση. Ειδικότερα για πρόχειρες ή προσωρινές κατασκευές, καθώς και λυόμενες κατασκευές, η διαδικασία οικειοθελούς κατεδάφισης/απομάκρυνσης εφαρμόζεται μόνο μία φορά στο ίδιο ακίνητο. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλονται κανονικά τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης. Θα δώσω και ένα παράδειγμα για να γίνει κατανοητό αυτό Πρόστιμο ανέγερσης και Πρόστιμο διατήρησης Υποθέτουμε αυθαιρεσία Δόμησης Οικίας 50τ.μ. Η οποία πραγματοποιήθηκε το 2010 και εντοπίστηκε το 2025 Τιμή Ζώνης του ακινήτου 1000€ Θα έχουμε πρόστιμο ανέγερσης 50τμ Χ 1000€ = 50.000€ Και πρόστιμο διατήρησης μέχρι να κατεδαφιστεί που θα είναι 25.000€ τον χρόνο αφού το πρόστιμο διατήρησης θα υπολογιστεί για κάθε χρόνο μετά τον εντοπισμό. Οπότε αν το αφήσεις πχ άλλα 10 χρόνια θα είναι περισσότερο από 250.000€ Άρα δεν χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν έχουμε αυθαιρεσία και δεν μας έχουν εντοπίσει διότι όταν αυτό θα γίνει ξεφεύγουν όλα…. Μα όλα
- Οικοδομικές Άδειας 2025: Οι 10 πιο Σημαντικές Ερωτήσεις & Απαντήσεις για Μηχανικούς
- Σαν σήμερα
-
[Κτιριοδομικός Κανονισμός - Άρθρο 9] Τοίχοι στα όρια των οικοπέδων - Μεσότοιχοι
ΑΡΘΡΟ 9 ΤΟΙΧΟΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ - ΜΕΣΟΤΟΙΧΟΙ 1 .Κατά την ανέγερση κτιρίων σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων κατασκευάζεται για κάθε κτίριο ξεχωριστός τοίχος σε επαφή προς το κοινό τους όριο και με όλο το πάχος εντός του οικοπέδου του ανεγειρόμενου κτιρίου. Ο καθένας από τους πιο πάνω τοίχους είναι εξωτερικός τοίχος του κάθε κτιρίου και πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κανονισμού αυτού. 2.1. Ειδικά όταν κατασκευάζεται κτίριο σε υποστυλώματα (PILOTIS) σε επαφή με το κοινό όριο, δεν είναι υποχρεωτική η κατασκευή του τοίχου της παρ. 1 στη θέση της PILOTIS. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να κατασκευάζεται περίφραγμα. 2.2. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται ανοικτός ημιϋπαίθριος χώρος σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ. 1. 2.3. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται εξώστης σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων δεν επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ. 1. 3. Μεσότοιχος είναι ο εξωτερικός τοίχος κτιρίου ή ο τοίχος περιφράγματος που βρίσκεται κατά μήκος και πάνω στο κοινό όριο όμορων οικοπέδων και καταλαμβάνει χώρο και από τα δύο οικόπεδα. 4. Η κατασκευή μεσότοιχων στα κτίρια απαγορεύεται. 5. Μεσότοιχοι κτιρίων που έχουν κατασκευαστεί πριν τις 30.9.55 απαγορεύεται να κατεδαφιστούν χωρίς τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών των κτιρίων. Οι μεσότοιχοι που δεν κατεδαφίζονται ενσωματώνονται στο υπό ανέγερση κτίριο ή σε τμήμα του κτιρίου σε περίπτωση προσθήκης. Κατά την ανέγερση κτιρίου σε επαφή με διατηρούμενο μεσότοιχο ή προσθήκη σε κτίριο που περιλαμβάνει μεσότοιχο, δεν επιτρέπεται η μεταβίβαση φορτίων σε αυτόν με οποιοδήποτε τρόπο. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν με την επιφύλαξη της παρ. 3.7 του Άρθρου 5 του Κανονισμού αυτού, που αναφέρεται στο σεισμικό αρμό. 6. Κατ’ εξαίρεση σε περίπτωση ανέγερσης κτιρίου σε επαφή με το κοινό όριο, έστω και χωρίς την συγκατάθεση του όμορου ιδιοκτήτη, αλλά με την υποχρέωση λήψης των αναγκαίων μέτρων προστασίας επιτρέπεται η κατεδάφιση μεσότοιχων βοηθητικών παραρτημάτων που δεν κατοικούνται καθώς και τοίχων περιφραγμάτων. Η κατεδάφιση των κατασκευών αυτών αρχίζει 20 ημέρες μετά τη σχετική νόμιμη ειδοποίηση προς τον ιδιοκτήτη τους. Σε περίπτωση μεσότοιχου επικινδύνως ετοιμόρροπου δεν εφαρμόζεται η παραπάνω διαδικασία, αλλά οι διατάξεις περί επικινδύνων κτιρίων. 8. Σε περίπτωση που αμφισβητείται η θέση του κοινού ορίου των ιδιοκτησιών σε σχέση με τον υπάρχοντα μεσότοιχο, δεν απαγορεύεται η χορήγηση άδειας κατεδάφισης του μεσότοιχου και κατασκευή νέου τοίχου. Η επίλυση της διαφοράς ανήκει στα αρμόδια δικαστήρια. 9. Στους μεσότοιχους και τους εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου που ανεγείρονται σε επαφή με το κοινό όριο των ιδιοκτησιών απαγορεύεται η διάνοιξη ανοιγμάτων. 10. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η διάνοιξη ανοιγμάτων σε εξωτερικούς τοίχους νομίμως υφιστάμενων κτιρίων κατασκευασμένων σε επαφή με το κοινό όριο οικοπέδων, για τη λειτουργική συνένωση χώρων τους, εφ’ όσον: 1. δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές και κτιριοδομικές διατάξεις, 2. δεν δημιουργείται αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά το Άρθρο 81 του ν.4495/2017, όπως ισχύει, 3. τηρούνται οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Οι ιδιοκτήτες των χώρων που συνενώνονται δεν απαλλάσσονται από τυχόν φορολογικές επιβαρύνσεις, τέλη και εισφορές που προκύπτουν από τη λειτουργική συνένωση. Δεν απαλλάσσονται επίσης από τυχόν απαιτήσεις που σχετίζονται με τη λειτουργία τους, όπως αυτές καθορίζονται κατά περίπτωση από τον φορέα τους. 11. Ανοίγματα που προϋπήρχαν του ΝΔ-8/73 και αντιβαίνουν στην απαγόρευση της προηγούμενης παραγράφου δεν κλείνονται με πράξη της διοίκησης, αλλά ύστερα από δικαστική απόφαση, που εκτελείται σύμφωνα με τις διατάξεις της πολιτικής δικονομίας.
-
Κλήρωση για τρία (3) βιβλία: Απομόνωση Υγρασίας από το Κτιριακό Κέλυφος του Χ. Ροδόπουλου (Τόμος Α)
σε λίγες ημέρες (Παρασκευή 01 Αυγούστου) θα ολοκληρωθεί η κλήρωση για 3 βιβλία του Α Τόμου. Έχετε ακόμα χρόνο να κάνετε συμμετοχή και δεν έχετε ακόμα κάνει εγγραφή σε 2 λεπτά μπορεί να γίνει Καλή επιτυχία και χρήση του βιβλίου, στους 3 που θα κληρωθούν. Το επόμενο διάστημα θα γίνει κλήρωση και για του επόμενους Τόμους του Χ. Ροδόπουλου
- Πώς διορθώνονται οι εγγραφές στο Κτηματολόγιο: 6 δικηγόροι και μηχανικοί εξηγούν
-
Παραβιαση της ρυμοτομικης γραμμης
όπως σου είπα ένα ένα τα λες και αυτό δεν βοηθάει ειδικά αν είναι και απομακρυσμένη βοήθεια. Έχουμε και λέμε. Αφού το Οικόπεδο είναι ένα μαζί με το ένα κτήριο και το άλλο που έχει το πρόβλημα, τότε και το άλλο που έχει το πρόβλημα ΕΧΕΙ ΑΔΕΙΑ. Η Άδεια του 2019 αφορά όλο το Οικόπεδο και όχι μόνο τμήματα κτηρίων. Άρα πάλι κενά και άλλες καταστάσεις. Πρέπει λοιπόν να ανεβάσεις κάποια σχέδια της άδειας ΠΛΗΡΗ χωρίς να χαλάσεις τα κείμενα τους. Συγκεκριμένα ανέβασε το ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΥΨΗΣ ή αν το ονομάζει ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΟΜΗΣΗ. Το ίδιο με όλες τις κατόψεις της άδειας Τα σχέδια να μη είναι πρόχειρες φωτογραφίες δικές σου αλλά αν δεν τα έχεις την τελική τους μορφή σε ψηφιακή μορφή να τα πας σε ειδικά φωτοτυπικά που υπάρχουν κοντά σε πολεοδομίες και να ζητήσεις σκανάρισμα σε ανάλυση 200dpi. Μπορείς να αποκρύψεις προσωπικά δεδομένα (ονοματα μηχανικών ιδιοκτητών κλπ) άλλα ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ που γράφει το σχέδιο να υπάρχουν. Αυτά είναι Α. Σε ότι αφορά να "σου πω σχετικά" δεν μπορώ να σου πω διότι πρώτον πρέπει να έχω την τελευταία εν ισχύ άδεια να δω (που σου γράφω άνω) και δεύτερο το πιο πιθανό να απαιτηθεί προμελέτη και όχι απλό να σου πω και να μου πεις... Την λύση πλαν Α την τσέκαρες με τον Μηχανικό σου και ΥΔΟΜ? την πραξη εφαρμογής την αναζήτησες ?? Αν δεν έχω απαντήσεις δεν μπορώ να κάνω μαντεψιές αλλά και να μπορούσα δεν το θέλω. Επικουρικά σου έχω ζητήσει να βάζεις τονισμό στα κείμενα σου. Είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες. Σε επόμενο κείμενο χωρίς τονισμό δεν απαντάω αφου είναι και η δευτερη φορά που σε ενημέρωσα.