Χιλιάδες ιδιοκτήτες γλιτώνουν την ταλαιπωρία και τις καθυστερήσεις, καθώς έχουν στο εξής τη δυνατότητα να διορθώσουν από τον υπολογιστή τους – όχι όλα- τα περισσότερα από τα «πρόδηλα λάθη» της κτηματογράφησης, και καταγράφοντας σωστά να κατοχυρώσουν την περιουσία τους στο Κτηματολόγιο. Ταυτοχρόνως άνοιξε η πλατφόρμα για ηλεκτρονική υποβολή συμβολαιογραφικών πράξεων από φυσικά και νομικά πρόσωπα στο Κτηματολόγιο, που γίνεται με λίγα κλίκ και ολοκληρώνεται με την ψηφιακή έκδοση Πιστοποιητικού Καταχώρισης της πράξης.
◊ Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του φορέα του Κτηματολογίου, άνοιξε η ηλεκτρονική υποβολή συμβολαίων και αιτήσεων εξωδικαστικών διορθώσεων (πρόδηλων σφαλμάτων και αιτήσεων του άρθρου 6 § 4 Ν.2664/98) από πολίτες και νομικά πρόσωπα.
◊ Ο Γολγοθάς συνεχίζεται ωστόσο, για όσα ακίνητα έχουν καταγραφεί ως “αγνώστου ιδιοκτήτη” με εμπλοκή του δημοσίου και για διορθώσεις γεωμετρικών μεταβολών που εμπλέκονται όμοροι ιδιοκτήτες. Αυτές οι περιπτώσεις δεν καλύπτονται προς το παρόν από τη νέα πλατφόρμα και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά εξακολουθούν να υποβάλλονται διά ζώσης.
Πως γίνεται η ψηφιακή καταχώρηση συμβολαιογραφικών πράξεων στο Κτηματολόγιο
Με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία μπορούν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα να υποβάλουν ψηφιακά προς τα Κτηματολογικά Γραφεία και τα Υποκαταστήματά τους ( βλέπε Περιοχές κάλυψης ηλεκτρονικής υποβολής εγγραπτέων πράξεων) κατά τις εργάσιμες ημέρες και από ώρα 08.30 έως ώρα 13.30, αιτήσεις καταχώρισης για την εγγραφή στο κτηματολόγιο συμβολαιογραφικών πράξεων στις οποίες είναι συμβαλλόμενοι και να παραλάβουν ψηφιακά (σε μορφή .pdf) το Πιστοποιητικό Καταχώρισης για την ίδια πράξη.
→Η εισαγωγή στην εφαρμογή πραγματοποιείται με τη χρήση των κωδικών taxisnet του συμβαλλόμενου.
→Σε περίπτωση φυσικού προσώπου για το οποίο στη συμβολαιογραφική πράξη που το αφορά, έχει παρασταθεί και υπογράψει για λογαριασμό του, πληρεξούσιος, δυνάμει πληρεξουσιότητας που του χορηγήθηκε με ειδικό έγγραφο, τότε η είσοδος στην εφαρμογή μπορεί να γίνει είτε από το συμβαλλόμενο φυσικό πρόσωπο με τους κωδικούς taxisnet που διαθέτει είτε από τον πληρεξούσιο με τους δικούς του κωδικούς taxisnet. Στην τελευταία περίπτωση θα πρέπει να αναρτηθούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα πληρεξουσιότητας, στα συνυποβαλλόμενα της πράξης (στον τύπο αρχείου «ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΙΚΑ/ΛΟΙΠΑ»).
→ Σε περίπτωση Νομικού Προσώπου, η είσοδος θα γίνεται με τους κωδικούς taxisnet του νομικού προσώπου και θα πρέπει να αναρτηθούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα εκπροσώπησης, με τα οποία έχει οριστεί ο νόμιμος εκπρόσωπος, στα συνυποβαλλόμενα της πράξης (στον τύπο αρχείου «ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΙΚΑ/ΛΟΙΠΑ»).
→ Μετά την υποβολή της αίτησης, το αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο προχωρά στην τιμολόγησή της. Στη συνέχεια λαμβάνετε αυτόματα ενημερωτικό mail και εμφανίζεται στο σύστημα το «Έντυπο Οφειλής»
→Το αναγραφόμενο ποσό στο «Έντυπο Οφειλής» πρέπει να πληρωθεί εντός τριών εργασίμων ημερών από την ημερομηνία που αναγράφεται στο «Έντυπο Οφειλής» (μη συμπεριλαμβανομένης της ημέρας αυτής).
→ Η καταβολή του ποσού μπορεί να γίνει είτε μέσω τράπεζας, είτε με χρήση web-banking. Σε περίπτωση μη εξόφλησης του οφειλόμενου ποσού εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, η αίτηση απορρίπτεται.
→ Η ηλεκτρονική εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας της κάθε αίτησης που υποβάλατε.
→ Μόλις υλοποιηθεί η καταχώρηση της αίτησης, θα λάβετε το Πιστοποιητικό Καταχώρησης.
Δείτε για όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την υποβολή συμβολαιογραφικών πράξεων από φυσικά/νομικά πρόσωπα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ελληνικού Κτηματολογίου στο βίντεο:
Το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο και σε μορφή pdf.
Πως γίνεται η ψηφιακή διόρθωση των πρόδηλων σφαλμάτων στο Κτηματολόγιο
Επίσης, από την ίδια υπηρεσία είναι διαθέσιμη και η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων εξωδικαστικών διορθώσεων, όπως διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων και αιτήσεων του αρθρ. 6 παρ.4 του Ν.2664/1998.
Κατά την υποβολή της αίτησης διόρθωσης προδήλου σφάλματος, ο αιτών επιλέγει και συμπληρώνει σε ηλεκτρονική φόρμα συγκεκριμένα πεδία που αφορούν:
α) τα ακίνητα που αφορά η αιτούμενη διόρθωση
β) την υποκατηγορία διόρθωσης πρόδηλου σφάλματος για την οποία υποβάλλεται η αίτηση
γ) την περιγραφή του προς διόρθωση σφάλματος
δ) την αιτούμενη διορθωτική ενέργεια
ε) τα στοιχεία των δημοσίων εγγράφων που τηρούνται στο αρχείο του Κτηματολογικού Γραφείου ή του Υποκαταστήματος από τα οποία προκύπτει το σφάλμα και η αιτούμενη διόρθωση και
στ) λοιπά συνυποβαλλόμενα έγγραφα/διαγράμματα που τεκμηριώνουν τη διόρθωση.
→ Το αίτημα διόρθωσης («ΕΓΓΡΑΦΟ») δημιουργείται αυτοματοποιημένα και υπογράφεται ψηφιακά ή βεβαιώνεται ψηφιακά η γνησιότητα υπογραφής μέσω gov.gr.
→Το ίδιο ισχύει και για το φυσικό πρόσωπο που υποβάλει την αίτηση με την ιδιότητα νόμιμου εκπροσώπου νομικού προσώπου. Εάν η αίτηση υποβάλλεται από κοινού από περισσότερα του ενός φυσικά πρόσωπα, το αίτημα διόρθωσης («ΕΓΓΡΑΦΟ») υπογράφεται ψηφιακά ή βεβαιώνεται ψηφιακά η γνησιότητα υπογραφής μέσω gov.gr από όλους τους συνυπογράφοντες.
→ Κατά την υποβολή της αίτησης του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 2664/1998, ο αιτών επιλέγει και συμπληρώνει σε ηλεκτρονική φόρμα συγκεκριμένα πεδία που αφορούν:
α) τα ακίνητα που αφορά η αιτούμενη διόρθωση,
β) τα στοιχεία του δικαιούχου εγγραπτέου δικαιώματος για οποίο ζητείται η καταχώριση της πράξης με την ίδια διαδικασία,
γ) τα στοιχεία της εγγραπτέας πράξης και του εγγράφου που αυτή περιέχεται,
δ) τα στοιχεία μεταγραφής στα βιβλία του οικείου υποθηκοφυλακείου (συνδυασμός τόμου, αριθμού και ημερομηνίας μεταγραφής ή φύλλου και ημερομηνίας μεταγραφής της πράξης) και
ε) τον Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος (ΚΗΔ) του προσαρτώμενου στην εγγραπτέα πράξη τοπογραφικού διαγράμματος ή τυχόν του διαγράμματος γεωμετρικών μεταβολών, όταν η εγγραπτέα πράξη επιφέρει γεωμετρική μεταβολή.
→ Ακολούθως ο «Χρήστης» δημιουργεί ψηφιακό φάκελο, που περιλαμβάνει το έγγραφο στο οποίο περιέχεται η προς καταχώριση εγγραπτέα πράξη (χωρίς την απαίτηση επίθεσης ψηφιακής υπογραφής σε αυτό) , την περίληψη, το πιστοποιητικό μεταγραφής, τα αποσπάσματα κτηματολογικών διαγραμμάτων ή το κτηματογραφικό διάγραμμα, όπου απαιτείται και τα προβλεπόμενα, κατά την κείμενη νομοθεσία, λοιπά συνυποβαλλόμενα έγγραφα σε ψηφιακή μορφή.
→Κάθε κατηγορία χρηστών δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά αιτήσεις του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 2664/1998 για τις εγγραπτέες πράξεις που, διαθέτει δικαίωμα ηλεκτρονικής υποβολής.
Σημειώνεται ότι κατά την ημέρα τοπικής αργίας, οπότε η δημόσια υπηρεσία Κτηματολογικού Γραφείου ή Υπ/τος παραμένει κλειστή, τυχόν ηλεκτρονικά υποβαλλόμενα αιτήματα για την εγγραφή πράξης δεν τυγχάνουν επεξεργασίας και απορρίπτονται. Το ίδιο ισχύει και σε όσες περιπτώσεις συντρέχει αναστολή της λειτουργίας υπηρεσίας Κτηματολογικού Γραφείου ή Υπ/τος με σχετική απόφαση αρμοδίου οργάνου.
Γιατί μένουν εκτός πλατφόρμας τα “αγνώστου ιδιοκτήτη” και διορθώσεις γεωμετρικών μεταβολών με γείτονες
Η Ελληνικό Κτηματολόγιο σημειώνει ότι στην παρούσα φάση η υποβολή των αιτήσεων διόρθωσης πρόδηλου σφάλματος, όταν αφορούν σε διόρθωση αρχικής εγγραφής με την ένδειξη «ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ» που η περίπτωσή της δεν εμπίπτει σε εκείνες που διορθώνονται από το Κτηματολογικό Γραφείο χωρίς συναίνεση του Ελληνικού Δημοσίου (π.χ. μη δηλωθείσα κυριότητα επί διαμερίσματος) και απαιτείται κοινοποίηση αντιγράφου της αίτησης στο Ελληνικό Δημόσιο κατά τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2664/1998 εντός νόμιμης προθεσμίας (10 ημέρες από την κατάθεση της αίτησης), για να εκκινήσει αντίστοιχα ο υπολογισμός της προθεσμίας (60 ημέρες) για τη συναίνεση του Δημοσίου ή τη διατύπωση αρνητικής απάντησης, δεν εξυπηρετούνται από την παρεχόμενη ηλεκτρονική υπηρεσία.
Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων με αυτό το περιεχόμενο, δεν μπορεί να εναρμονιστεί με όλες τις προαναφερόμενες διαδικαστικές ενέργειες (λήψη επικυρωμένου αντιγράφου προς επίδοση, επίδοση του αντιγράφου και απάντηση Δημοσίου) και προθεσμίες.
Το ίδιο ισχύει και για αιτήσεις διόρθωσης πρόδηλου σφάλματος που αφορούν σε διόρθωση γεωμετρικών στοιχείων για τις οποίες απαιτείται κοινοποίηση της αίτησης σε όμορους ιδιοκτήτες, καθώς και η λήψη της εισήγησης της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας του Κτηματολογίου και λοιπών αντιγράφων προς επίδοση σε αυτούς. Σε μελλοντικό χρόνο και εφόσον αναπτυχθούν οι κατάλληλες διαλειτουργικότητες, αυτό θα εξυπηρετηθεί. Όλες οι αιτήσεις με το προαναφερόμενο περιεχόμενο, εξακολουθούν να υποβάλλονται διά ζώσης, τηρουμένων των νόμιμων προβλεπόμενων διατυπώσεων για την κοινοποίησή τους, εντός των νόμιμων προθεσμιών.
πηγή ecopress.gr
Του Αργύρη Δεμερτζή
Recommended Comments
Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε